Leuanveto

voi olla ihan fasettilukkoo, mikä sitten säteilee. ne menee juntturaan uudelleen, ellei avata oikein ja pidetä sit lihoja riittävän rentoina. symmetrinen liikkuvuus merkkaa kans paljon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitänee koittaa rullata ylärankaa. On aika herkkää puuhaa mulla joten jääny vähemmälle vaikka pitäs olla just toisinpäin ettei olis niin herkkää.

pesäpallo on aika hyvä kaveri muljutteluun ja triggerpistepaineluun. kiropraktikko voi noita avata, mutta ne pitäs sit saada pysyyn auki myös.

Sama on mun si-nivelen kanssa. Ei se pysy kohillaan vaikka kerran kai se oikeaan asentoon saatiinkin joskus 10 vuotta sitten. Muut tusinat yritykset on jääny epäonnistuneiksi. Siinä sitten selkäranka korjaa mutkilla ton vinon lantion joka on vinossa sekä sivuttain että pystysuunnassa. Vaikuttaa kramppeina varsinkin öisin ja mavessa kiristää takareittä joten harvemmin vedän ja nyt aloitin kevyesti taas kokeilemaan.

Nyt kun aloin tekemään tokalla sivulla olevaa ohjelmaa, jossa eka päivä menne näin: (Tuon mainion podcastin kuulleena toisaalta olet siirtynyt enemmän niihin 'jää varaa' sarjoihin joten toivotaan että kuitenkin sopii mulle tai ainakin tulee vaihtelua.)
1. 2*3*85, 2*2*90, 2*1*95
2. 2*2*90, 1*95, 1*100... (max. testi), 2*2*90
3. 10*1*90
4. 2*85, 1*90, 1*100... (max. testi), 2*95 2*90
5. 3*2*80, 4*1*85, 3*2*80
6. 2*85, 1*90, 1*100... (max. testi), max*90
- lisäksi vkoilla 1, 2 ja 4 alaosavetoja 3*5* max + 10kg stopista.

Niin tarkoittaako toi vika rivi sitä että mun maksimi 45kg + 10kg = 55kg ja sillä sitten yrittää venkuilla ylöspäin 3*5 ? Vaikee hahmottaa mikä sen tarkoitus on ellei sitten otevahvuutta haeta, mutta mulla se on aika hyvä jo muutenkin tai ainakaan siitä ei enkat jää kiinni. 50 menee nyt leuka tankoon (vuos sitten meni kunnolla) mutta se loppu onkin ollut aina mun heikko lenkki joten koitan tuon ohjelman nopeissa päivissä/vedoissa vetää mahdollisimman ylös.

ei otevahvuutta. ne tehdään roikkumalla. jos nyt menee leuka tankoo 50:llä, vois se 5x55 olla jopa aika ok kasa sille vedon alapuoliskolle. eli sillä reenaillaan sitä ihan lähtövaihetta ja sen perusvoimaa. suoralta kädeltä semmoseen 85° kyynärkulmaan eli piirun yli puolivälin ois se liikelaajuus.

Nyt kun aloin tekemään tokalla sivulla olevaa ohjelmaa, jossa eka päivä menne näin: (Tuon mainion podcastin kuulleena toisaalta olet siirtynyt enemmän niihin 'jää varaa' sarjoihin joten toivotaan että kuitenkin sopii mulle tai ainakin tulee vaihtelua.)

Mistä kyseinen podcasti löytyy? :)

Edit: taisin löytää pätkän JTO:n ketjusta

No mulla tais olla heikko päivä koska ei mennyt ekakaan lähellekkään suorakulmaa : (

Sen vuoksi tuntui oudolta nytkytellä 10cm edestakas. Huomenna onkin ykkösiä 10*1*90 mutta ottaisko tuon 50 mukaan vai alun 45:sen eli 40 vai 45 kiloa? Vois koittaa aluksi 45:lla ja tiputtaa 40 jos alkaa tekemään tiukkaa.

jos se alkuvaihe ei selkeesti tarvi apua, sit pitää nosto analysoida ja katella minne osatoistoja tarvii. jos se alkuvaihe selkeesti avusta hyötyy, vähennät rautaa ja teet millä tulee. unohda se liikelaajuuden lyhyys ja keskity treenaan eikä siihen mitä muut ajattelee.

Pystyykö sormilukkoa hyödyntämään leuanvedossa? Mä oon kokeillut ja todennut, että ei toimi noin päin ja jopa selkeesti heikentää otetta, mut kuitenki jollain random videolla totaki tehtiin. Vai pitääkö toi sit tehä jotenki erilailla, ku vaikka mavessa?

Menee vähän ohi aiheen, mut miks haluaisit käyttää sormilukkoo leuanvedossa? Aika tiukkoja rautoja saa liikkuu, et ote antaa periks. Tanko on kiintee, eikä pyöri käsissä. Toistoleuanvedossa grippi kehittynee jo siinä itse tekemisessä + perusvoimatgripit päälle?

vaginaattori: toki pystyy. peukku on kämmenessä kiinni, eikä pitäs olla juuri vaikutuksia, roikutko vai roikotatko, myötä- vai vastaotteella. jos liikkuvuus ranteessa on ok. jos se ote ei pysy, sitten teet sille roikkumistreenejä lisäksi sekä käsi nyrkissä että avokämmenellä.

Vedin sitten 45:llä eli 100% noi kymmenen ykköstä ja penassa 95%:lla. Koitin lopuksi vielä tuota 5*55kg (enkka plus 10kg) ja eka meni sinne 85 kulmaan mut seuraavat jäi sitten portaittain alemmas eli taitaa se toimia kun ekana rykii. Ei mun vetoja kukaan näe kun yksin treenaan joten ei ole siitä kiinni ettei kehtais alaosia rykiä.

edelleen: unohda ne kilot ja mee kykyjes mukaan. jos sulla on heikko kohta jossain, keskity sen parantamiseen. ei näitä voi kaikille tosta vaan tarkasti kertoo. jos nyt 45:llä saat alkuun niitä femmoja (voi olla lyhyempääkin sarjaa), hyvä alku onpi se. sitten kun menee esim. 5*60 ja muu nosto pysyy samoissa kuoseissa, ykkönenkin on taatusti parempi. lähinnä sulla ois kolme nostoo siis: alkuosa, yläosa, koko liikerata. tiukat sarjat kisatyylillä kertoo missä se suurin kehittämisen paikka on.

mekaanista vaurioo toki voi tulla, mutta koripallo on niin lempee ja iso, ettei sillä itteensä taida rikki mitenkään saada.

Hyvä että joillakin tulee kehitystä. Itte sain perjantaina vuoden vanhat enkat uudestaan joten vuodessa kehitystä nolla kiloa, mutta eipä ole tippunutkaan. Ehkä tässä jouluun mennessä vois toivoa viittä kiloa parannusta kun jaksaa vaan tehdä säntillisesti ja eri tyyleillä. Maanantaina pitäs koittaa vielä ykkösiä ja nyt kun on pari lepopäivää niin toivon mukaan tuntuu paremmalta. Jostain syystä penkissä oikean käden hauiksen puoli kinnaa tai kipuilee. Forkkuja käsittelin just ja aika paljon triggeripisteitä löytyy sieltä täältä.

Viime talvi meni vähän päin vittua punttitreenien puolesta ja lähtötasona tais olla 4x4x25kg 85-kiloisena. No, nyt on treenailtu ja syöty (vähän liikaakin) alkuvuodesta ja nyt menis 2x4x25kg 100-kiloisena. Varmaan aika moni osaa ite päätellä, että toi 15kg ei suinkaan oo pelkkää lihasmassaa, joten nyt ois tarkotus pudotella takas tonne 85kg.

Oon edenny 3x4 -> 6x6 -systeemillä, mut nyt ku alotin laihistelut, ni kannattaako mun silti ottaa maksimikausi tähän päälle vai toteuttaa toi ylläpito perusvoimatreenillä? Tavoitteena olis, että vedot pysyis absoluuttisesti samoissa luvuissa, eli 85-kiloisena lähtis ees 1x4x50kg

edit: mainittakoon nyt vielä, että mitään lajia mulla ei varsinaisesti oo. Punttis, bjj ja kiipeilyä sekasin vähän jaksamisen mukaan.

kyllä sitä maksimia sieltä kannattaa hakee nyt ja vaikka kauden edetessäkin pitää hieman mukana. kiipeily itessään jo tuo sen verran töitä selälle, ettei kauheesti leukoja kannata määrällisesti kiskoo. toki nyt sitten riippuu millasta kiipeet.

kyllä sitä maksimia sieltä kannattaa hakee nyt ja vaikka kauden edetessäkin pitää hieman mukana. kiipeily itessään jo tuo sen verran töitä selälle, ettei kauheesti leukoja kannata määrällisesti kiskoo. toki nyt sitten riippuu millasta kiipeet.

Joo, oon säännöllisesti ottanu helppoja ykkösiä jossain 90% korvilla nytkin. Vähän vireystason mukaan noita ottanu.

Boulderointi on mulle enemmän sellasta ajanviettoa ja pään nollailua kuin tavoitteellista tekemistä, mut oon kyllä just noin sen tehnytkin, että jos seinällä killutaan paljon, ni sit leuat saa jäädä vähemmälle. Tuntuu, et bjj verottaa kans nimenomaan leuoista. Forkut ja hauikset välillä ihan tukossa.

Näillä mennään, kiitos vastauksesta.

40 tavotteena kisatyylillä. Se jos menee viel, ni harkitsen kisaamista. Nyt menee about tuo kyseinen 40 toistoa tolla videon tyylillä. Rytmitys erittäin tärkeetä ja se, ettei jää liikaa lepäileen alhaalla. Heiluminen on vihollinen, pitäis pysyy tosi tiukkana joka toistossa, ni veto lähtee ku hissi ylös.

Kyllä on aika paljon tekemistä, jos joskus meinaat vetää edes sen 30 kisatyylillä. Tuossa ollaan vielä aika kaukana kisatyylisestä leuanvedosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom