Leuanveto

Siis ennen kesää olin muutaman kuukauden. Kaikki muut kehitty roimasti, mutta leuanvetoon tais pari toistoa tulla. Nytten ollaankin polettu paikallaan taas.
E:kannattaako niitä alkaa vetään väkisin vaikka 6 toistoa ekaan sarjaan vaikka tietää että se menee "punaselle"?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ok, selkee homma ja kiitokset taas jto:lle. Ehkä kesän osalta puuttui semmonen "selkee progressio" ja kuvittelin kehityksen olevan korrelaatiopitoisempaa myös kahden käden lisäpainotulokseen. Nyt on toki lähteneet lisäpainotulokset (niiden treenamisen myötä) nousuun, että liekkö se vaati hetken, että rupee taas ykl-variaatiot vaikuttaa kahden käden tulokseenkin.. Eli kyllä kehityin jonkin verran, mutta kuvittelin kehittyväni enemmän niillä.

Mitä kannattaa kokeilla, kun leuanvetotulos on pyöriny 4-8 väliä viimeset puolivuotta? Oon kokeillu jos jonkulaisia temppuja jopa jton valmennuksessa. Nyt olis tarkotus 1-2kk tehdä starting strenghtiä ja siihen pitäis ujuttaa leuat mukaan. Oon monesti keventäny ja pitäny totaalilepoakin, mutta aina tulee samat 5, 5 tai 5, 4 sarjat. Tosi harvoin vedän failureen asti.

Ootko massakas vai kenties nainen? Nimittäin äkkiseltään tuntuu 4-8 toistoa aika aikaiselta "stopilta" kehityksessä. Ootko miten treenannut ennen leukoja? Kaksi sarjaa vain? Jos et kehity niillä vanhoilla kikoilla, niin kannattaa varmaan kokeilla uutta.
Itsellä toiminut aina ihan perusvoiman lisäys. 3x4-->6x6 progressio ei oo vielä kertaakaan pettäny esim. leuanvedossa. Itse olen tehnyt 2-3 kertaa viikkoon. Itse suosittelen ihan perus 3x4-->6x6 progressiota 3x viikkoon. Minusta leuanvedossa voi vetää failureen asti aika huoletta ainakin alle 15 toiston tuloksilla, varsinkin jos vetää silleen, että ei vedä mitään negatiivista leukaa viimeisillä voimillaan failureen, vaan lopettaa ala-asennon failureen. Ei ainakaan allekirjoittanutta oo haitannu yhtään, että välillä vetelee vaikka 3xmax - yleensä seuraavalla kerralla tulos on noussut.

eli... veteles nyt vaikka kolme viikkoa pari toistoo vajaita sarjoja 5-10 kpl per päivä nousevalla määrällä. eka viikko 3 treenipäivää, toka vko 4, kolmas 5 treenipäivää ja sit kevyt viikko, jolloin teet vaan joka toinen päivä pari kolme sarjaa. sen viikon lopulla tulee aikalailla enkat jo. sit sama uusiks.

eli... veteles nyt vaikka kolme viikkoa pari toistoo vajaita sarjoja 5-10 kpl per päivä nousevalla määrällä. eka viikko 3 treenipäivää, toka vko 4, kolmas 5 treenipäivää ja sit kevyt viikko, jolloin teet vaan joka toinen päivä pari kolme sarjaa. sen viikon lopulla tulee aikalailla enkat jo. sit sama uusiks.

Etten vaan käsittäny väärin, 5-10 sarjaa/treenipäivä? Eli tää viikko näyttäs esim. Tältä: ma 5x2 ke 6x2 pe 7x2. Sitten seuraavalla viikolla ma 5x3 ke 6x3 pe 7x3 su 8x3 jne...

juu paljon iisejä sarjoja. ne saa olla suht helppoja nyt kun teet määrää. ei mitään satujumppaa kuitenkaa. nostat toistomääräiä, jos on selkeen helppoa. paras ois tehdä pitkin päivää, et saat usein ärsykkeitä. muutama sarja aamulla, päivällä, illalla. sarjamäärä lisääntyy, jos on helppoo.

Olisko kenelläkään tietoa hyvistä seinään kiinnitettävistä leuanvetotangoista? Asuntoni ovien karmit ovat sellaisia, että tangon kiinnitys ei onnistu niihin helposti (esim. liukuovi).

Tuolla ketjussa Kysymyksiä Jto:lle kyselinkin jo aiemmin tangoista, mutta laitetaan kyssäri oikeaan paikkaan.

gtrebonius: jso ei pysty ruuvaan minnekään, rakenna kelluva systeemi ja siihen tanko. helppo ja nopee pykätä. jos se on nätti vielä, ei pitäs ilmetä hellasäröäkään.

muistakaa ruuvata ne tangot kiinni ja vipukitkakiinnitteisiinkin mieluiten varmistuspalat. kohtuullisen tympeeltä näytti tuntuvan se tanko nenänvarressa ja isot 20kg levyt haarojen välissä tippuessa polvilleen lattiaan. onneks en ollu ite kyseessä.

vakuuttavaa. frekvenssitreenit toimii! alas veteleen ainaki kakkosia jo, että voin tykätä taas :) pohojammaalla on meitä rumia miähiä jo niin palio, notta kyröön tepastelijaki alakaa näyttää kaunihilta ku kukkanen. no... kukka se on perunanki kukka :)

joo totta, sun toistokesto on niin onneton, ettet vaan saa kakkosia tehtyä. jos verät kolmosen yhyrellä sormella, annan sulle yhyren mankkapussin itteltäni. nimmarilla vaikka :) jotain herkkää ja kaunista kyllä sun kiipeilyssä oli. tuli mieleen sellaanen kevyt untuva, jota tuuli puhaltelis ylöspäin.

Huhhuh! Hemmetin kovia suorituksia! Ootko tulossa lisäpainoleuanvedon Cup-kisoihin ensi tammikuussa?

Treenaatko punnerruslihaksille maksimivoimaa? Millaisia tuloksia sulla on esimerkiksi penkissä ja pystypunnerruksessa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom