Leuanveto

mua onkin aina ihmetyttänyt, miksi leuanveto luokiteltas lajin kisoissa jotenkin selkäliikkeeksi tai "ei noin saa vetää, kun sitä ei sillon tehdä hauiksilla OIKEIN". lisäpainoja noissa on sen verran, ettei se kropan nytkiminen ja kaikenlainen vemputtelu käytännössä paljoa edes auta. voipi olla jopa haitaksi. näkee sen tosta funkynkin suorituksesta. omalla kropalla ne kippailut auttaa ihan erilailla. kilpailusuorituksissa tulis olla mahdollisimman yksinkertaset säännöt ja tulkinnanvarat veks. nykylinja on varsin hyvä siis.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan samanlasilla ne vetää voimaleuan SM-kisoissakin, vaikka en usko että tuo on enää kuin osittain selkäliike.

Mitäs vittua taas. Bodari-Archey vauhdissa näköjään. Mitä väliä suoritustekniikalla on, jos se täyttää kisan säännöt? Huhhuh...

Ei nyt taas aloiteta, jookosta?

Pitää nyt koko ajan muistaa että lisäpainojen kanssa tehtäviä lajeja on tällä hetkellä kaksi: Lisäpainoleuanveto ja voimaleuanveto.

Lisäpainoleuanvedossa määritelty tarkasti säännöt joidenka mukaan vedetään. Säännöt mahdollistavat Funky monkeyn suorittaman liikkeen kaltaisen vedon suorituksessa.

Voimaleuanvedosta sanotaan seuraavanlaista: "Jalkojen kulma ei saa ylittää 45 astetta lattiasta ja leuan tulee käydä tangon yli eli etupuolella, jaloilla potkiminen kielletty, jalkakulma on 45 astetta maksimissaan."

Kukin vetäköön tyylillään. Kisoissa tuollaiset säännöt ja jos ei ole itse edes kisamassa niin pitääkö noista koko ajan narista?

mua onkin aina ihmetyttänyt, miksi leuanveto luokiteltas lajin kisoissa jotenkin selkäliikkeeksi tai "ei noin saa vetää, kun sitä ei sillon tehdä hauiksilla OIKEIN". lisäpainoja noissa on sen verran, ettei se kropan nytkiminen ja kaikenlainen vemputtelu käytännössä paljoa edes auta. voipi olla jopa haitaksi. näkee sen tosta funkynkin suorituksesta. omalla kropalla ne kippailut auttaa ihan erilailla. kilpailusuorituksissa tulis olla mahdollisimman yksinkertaset säännöt ja tulkinnanvarat veks. nykylinja on varsin hyvä siis.

Tuo nyt vaan oli toteamus, kun sanoin että kiemurtelu vähentää selän aktivointia liikkeessä, ei lisäpainoleuanvedon tarvitsekkaan olla selkäliike.

Itse pidän Kyröläisen tyylistä vetää, suoritustekniikka näyttää niin siistiltä. Puolustin myös Funkyn tyyliä Waldopepperin vähättelyn suhteen ja totesin myös että Funky Monkeyn veto täyttää SM-kisojen kriteerit.

Weakilla oli pirun kiire tarttua vain minun sanomisiini vaikka Waldopepperin kommentti oli selvästi asiaton. Tottakai bodari punnitsee liikkeen lihasvaikutusaluetta, itse en mm. tee koskaan vastaotteella, kun saan aina selkään paremman tuntuman myötä- tai neutraaliotteella.

Mikä on muuten suurin yhteispaino, eli kehonpaino plus lisäpaino jolla on vedetty yhden käden leuka?

Voimaleuanvedosta sanotaan seuraavanlaista: "Jalkojen kulma ei saa ylittää 45 astetta lattiasta ja leuan tulee käydä tangon yli eli etupuolella, jaloilla potkiminen kielletty, jalkakulma on 45 astetta maksimissaan."

Onpas joku taas päättäny pistää yksiselitteisen säännön. Siis reisi, sääri vai jalkaterä kulma ja mihin suuntaan?

archey: juu ja kyröön poika on mukavampiki. tähän tietenki vaikuttaa vähä se, etten funky monkeytä oo tavannu :)

en tiedä, mutta aika kärjessä toi pitkätukka köpöttelijä alkaa toivottavasti olemaan. oman lajin piiristä ajatellen, kiipeilijät tuppaa olemaan sen verran kevyitä, että sitä kuormaa ois aika hurjasti. 50kg leoko vapaan käden näpeissä ois toki söötti näky :) enempi noita tulee vedeltyä erilaisista kiipeilyotteista, mikä tietenki vaikeuttaa hommaa melkolailla.

Onpas joku taas päättäny pistää yksiselitteisen säännön. Siis reisi, sääri vai jalkaterä kulma ja mihin suuntaan?

Voimaleuanveto Kimmo Kokon organisoima laji, varmaan sieltä suunnalta voi kysellä tarkemmin säännöistä.

Luultavasti myös Kiimun porukka osaa vastata sääntöihin liittyviin kysymyksiin koska voimaleuanvedon sm-kisat jo muutaman vuoden ajan järjestetty käsittääkseni osaksi heidän järjestämänä.

Voimaleuanveto SM-kisat -Kiimingin Urheilijat ry

Voin olla täysin väärässäkin asiaseikoista mutta tämä vastaus vain "oletuksena".

Asiasta enemmän tietävät voivat avata sanaisen arkkunsa :)

- - - Updated - - -

archey: juu ja kyröön poika on mukavampiki. tähän tietenki vaikuttaa vähä se, etten funky monkeytä oo tavannu :)

Mukavia on kummatkin aiva livenä :)

Olis pari kyssäriä:

Osaiko joku sanoa missä paikkeilla maksimit huitelee, jos menee 15kg kiekon kanssa 10 leukaa. Omapaino n.73kg.

Oliskohan mitään mahollisuuksia pärjätä kisoissa, tuolla alle 19v sarjassa ja mistä löytyis aiempien kisojen tuloksia? :nolo:

10x88kg antas ykköseksi harjoitustaustasta riippuen 110-130kg. eli eiköhän kannattas piikkailla ne maksimit ite ulos ja katella, miten se IRL menee.

en tiedä, mutta aika kärjessä toi pitkätukka köpöttelijä alkaa toivottavasti olemaan. oman lajin piiristä ajatellen, kiipeilijät tuppaa olemaan sen verran kevyitä, että sitä kuormaa ois aika hurjasti. 50kg leoko vapaan käden näpeissä ois toki söötti näky :) enempi noita tulee vedeltyä erilaisista kiipeilyotteista, mikä tietenki vaikeuttaa hommaa melkolailla.

En huamannukkaa jotta täälon näköjänsä mua kehuttukki, jos ny omaa miälipirettä heittääs niin kyllähän 170cm / 85kg ukko joka on syntyjänsä pualiksi ihiminen ja pualiksi härkä niin vetää heleposti YKL:än 85kg + 25kg = 110kg, itte oon vetäny muistaakseni yhteespainoksi 101kilua, paino vyällä, eikä siinä vapaas käres joka muutaman kilon helepottaa.

Mutta täs on se ns. ME mistä mä puhuun siälä hautuumaan takana ku katteltihin kiviä, uskoosin jotta jää pualitiähen vaikka olis syntyjänsä täysverinen 85kiloonen härkä :D

CHAIR SPLIT CERTIFICATION 1,2# Would i call this as Unofficial World Record????? - YouTube

Herkistelyreeniä

Pull up variations part 3: Explosive chin ups (speed chins) 60-65% 1RM - YouTube

Tapasin nuarena reenata näillä joka viikko esim. 8-10x3x60% maksimireenien kaverina, mutta ny oon rekvenssiis teheny vaan herkistelyviikolla esim. ennen Merikarvian kisaa tai testipäivää.

Mutta mä en eres tiärä toimiiko nämä yhtää jos on hitahilla soluulla varustettu kaveri kysees? Ittellä tapas toimia kyllä.

kyllä nopeustreenille aina perusteita on. keskitaso ja edistyneet ny varsinki. kyröön köpöttelijä lienee ainaki ylempää keskitasoo jo ;)

Vieläkin taitaa olla Esa Qvintuksen 200kg (omapaino+lisäpaino) SE voimaleuanvedossa. Onko tietoa kellään onko maailmalla vedetty vielä isompia tuloksia vai onko tämä laji pelkästään Suomalainen? Vetääköhän nämä nykyiset isot voimamiehet leukoja..? Esim. Brian Shaw ja Hafbor painaa sen 200kg. Eikä Hollandsin, Koklyaevin tai Sitruunankaan kovin montaa kymppiä tarvii laittaa vyöhön että on 200kg. :)

Vieläkin taitaa olla Esa Qvintuksen 200kg (omapaino+lisäpaino) SE voimaleuanvedossa. Onko tietoa kellään onko maailmalla vedetty vielä isompia tuloksia vai onko tämä laji pelkästään Suomalainen? Vetääköhän nämä nykyiset isot voimamiehet leukoja..? Esim. Brian Shaw ja Hafbor painaa sen 200kg. Eikä Hollandsin, Koklyaevin tai Sitruunankaan kovin montaa kymppiä tarvii laittaa vyöhön että on 200kg. :)

Esalla on viälä SE, ja maailmalla eivät pirä tilastoja. 200 kilooset ukot tuskin leukoja reenaa, ja suht vaikiaa tuan painoosen on eres aloottaa. Uskoosin jotta superin painijat olis kovia vetämähän yhteeskiloja, Aleksanteri olis ehkä jonkunmooset kilot vetäny, uskoosin.

Täs alla linkki mihinä yritetähän suht kovaa myätäote vetua

250lbs weighted pull ups with a body weight of 220lbs = 470 - YouTube

Eikä tua niin älyttömän kauas eres jää, ja vastaote on ehkä helepompi mikäli hauikset kestää, ulukomailla tua myätäote on enee suasios.

kyllä nopeustreenille aina perusteita on. keskitaso ja edistyneet ny varsinki. kyröön köpöttelijä lienee ainaki ylempää keskitasoo jo ;)

Tiätty taso pitää nopeusreenis olla ku 60% monilla on vähee ku omapaino, toki kummiilla saa apuja alootteliaki, jos ny sitte nopeusreeniä tarvittoo. Talijoos on mun kokemuksen mukahan aina liikaa kitkaa nopeusreenihin.

Omaa tasua en kommentoo :)

Alootin testaalut jo perijantai iltana 21-22, piti mennä salille ku oli ulukona jo niin pimiää :D

ONE ARM CHIN UP @ 225,8lbs for left (93,3kg + 9,16kg) - YouTube

ONE ARM PULL UP on 2" VERTICAL BAR @ 209,5lbs for right (93,3kg + 1,74kg) - YouTube

Sain tuahon 102,4kg yhteespainohon nua murinakki mukahan :)

No niin :) Rekvenssin etuuna se jotta voi seuraavana päivänä testaalla kans :)

JTO:n miäliksi lämmittelyys kakkonen pyyhkehellä :)

DOUBLE ONE ARM TOWEL PULL UP @ 92,6kg for left (no hook grip) - YouTube

Maitohaaste kiipeelijöölle :)

ONE ARM TOWEL PULL UP CERTIFICATION!!!! Most epic way to drink 300ml of whole milk :D - YouTube

Sitte grippiveto ennätys :)

ONE ARM TOWEL PULL UP @ 222,2lbs (92,9kg + 7,93kg) no hook grip - YouTube

Sitte köpötellen takaasi salille :) Ja vähä maastavetua sormivoima henges.

ONE ARM DEADLIFT 200KG @ 92KG for left (hook grip progress) - YouTube

Enää viis kymmentä kilua matkaa miästen rajahan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom