Leuanveto

sivariking: eipä juuri outoa oo tollanen. kaikilla se maksimin kehitys ei ollenkaan suoraan kehitä tollasta keskialueen voimaketoa. sen takia maksimijakson jälkeen kantsii tehdä oma jakso kestovoimalle.

muuanmies: kyllä niihin myötäleukoihin pitää sut kunnolla pistää fokusta. ei oo mitään syytä, ettei ne kehittyis niinku muutkin.

chujang: hio hiekkapaprulla kovettumat pois ja treenaa grippiä enempi. erlaiset roikkumiset auttaa suoraan sun leukoihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
siinä on muutama tuhat tuntia reenattu noita juttuja, ootko voimistelija taustainen?

En oo koskaan telinevoimistelua harrastanut. Pohjat on hankittu pääasiassa ilman neuvoa treenaten nurmikolla ja lumihangessa. Breikkiä, parkouria, trikkausta ja vapaaottelua oon harrastanut ennen Street Workouttia ja leuanvetoa.

Nyt on reilu vuosi treenailtu ja noin 20kg kevyempänä sain vedettyä 10+ leukaa ongelmitta, no leuanvedot jäi jostain syystä pois ohjelmasta ja tuli tossa kokeiltua yks päivä ja ei menny enää kun jotain 3 nihkeesti :D, miten tuota nyt sitten lähtisi parantamaan? Negoja? kuminauhalla avustettuna? Selkätreenejä tulee kerran viikkoon (kulmasoudut, alatalja, ylätalja) ja mavea teen jalkapäivänä.

Mites leukaprot mitä tuumaatte häiritseekö leukojen voimansaantia jos tekee latseille myös bodaustreeniä? Siis esim. pulloveria. Tai no, lähinnä sitä, en mä ylätaljaa halua tehdä. Tekisi mieli saada myös vähän leveyttä selkään vaikka lisäpainoilla leukoja kiskonkin. Teen nyt jo lisäksi bodytyylillä horisontaalisia soutuja ja trapsit onkin kasvaneet ihan jees, varsinkin yläosasta.

Mites leukaprot mitä tuumaatte häiritseekö leukojen voimansaantia jos tekee latseille myös bodaustreeniä? Siis esim. pulloveria. Tai no, lähinnä sitä, en mä ylätaljaa halua tehdä. Tekisi mieli saada myös vähän leveyttä selkään vaikka lisäpainoilla leukoja kiskonkin. Teen nyt jo lisäksi bodytyylillä horisontaalisia soutuja ja trapsit onkin kasvaneet ihan je
es, varsinkin yläosasta.

Leuanvetolihaksiston hypertrofia harjoittelu tukee leuanvetoa. Eli olkavartta ojentavien ja kyynärniveltä koukistavien lihasten hypertrofia harjoittelu on järkevää sillä mitä suurempi on leuanvetolihaksiston poikkipinta-ala sitä parempi voimantuotto. (Vähän kärjistäen)

Pistetäänpäs tämä kysymys tänne, jos leuanvetäjät osaisivat avittaa.

Olen yrittänyt treenata leuanvetoja nyt kaksi kuukautta. Vielä en saa vedettyä yhtään leukaa millään tekniikalla. Olen tehnyt negatiivisia pitoja ja positiivisia vetoja suorilta käsiltä niin ylös kuin menee (n. 45 astetta, eli vielä ei mene edes 90 astetta).

Parin positiivisen vedon jälkeen alkaa olkapäissä tuntumaan terävää viiltävää kipua. Kipu tuntuu myös negatiivisissa pidoissa, mutta ei niin kovana. Myös ylätaljan vetäminen on melkoista tuskaa (ylätaljassa lastenpainot, 25 kg). Tangolla tai käsipainoilla tehdyssä kulmasoudussa ei tunnu minkäänlaista kipua. Ja miksi tuntuisikaan, kulmasoudun liikeratahan on eri kuin leuanvedon. Käsien vieminen ylös tai tuominen alas ei aiheuta kipua, kun vastus on hyvin pieni (max. 10 kg) tai sitä ei ole lainkaan.

Eli löytyykö vika päästä, olkapäästä vai kenties tekniikasta? Voisiko olkapäiden venyttely ja liikkuvuusharjoittelu auttaa? Vai onko rakenteeni sopimaton leuanvetoon? Pitäisikö marssia fyssarille tai lekurille vai pääsisikö vaivasta eroon kotikonstein?

Alkaa treenaaminenkin kevyesti ketuttaa, kun se on osittain pelkkää tuskaa. Tai ehkä mun pitäis vaan vaihtaa harrastusta. Pitsinnypläys ei ehkä ottaisi olkapäihin… :(

Pistetäänpäs tämä kysymys tänne, jos leuanvetäjät osaisivat avittaa.

Olen yrittänyt treenata leuanvetoja nyt kaksi kuukautta. Vielä en saa vedettyä yhtään leukaa millään tekniikalla. Olen tehnyt negatiivisia pitoja ja positiivisia vetoja suorilta käsiltä niin ylös kuin menee (n. 45 astetta, eli vielä ei mene edes 90 astetta).

Parin positiivisen vedon jälkeen alkaa olkapäissä tuntumaan terävää viiltävää kipua. Kipu tuntuu myös negatiivisissa pidoissa, mutta ei niin kovana. Myös ylätaljan vetäminen on melkoista tuskaa (ylätaljassa lastenpainot, 25 kg). Tangolla tai käsipainoilla tehdyssä kulmasoudussa ei tunnu minkäänlaista kipua. Ja miksi tuntuisikaan, kulmasoudun liikeratahan on eri kuin leuanvedon. Käsien vieminen ylös tai tuominen alas ei aiheuta kipua, kun vastus on hyvin pieni (max. 10 kg) tai sitä ei ole lainkaan.

Eli löytyykö vika päästä, olkapäästä vai kenties tekniikasta? Voisiko olkapäiden venyttely ja liikkuvuusharjoittelu auttaa? Vai onko rakenteeni sopimaton leuanvetoon? Pitäisikö marssia fyssarille tai lekurille vai pääsisikö vaivasta eroon kotikonstein?

Alkaa treenaaminenkin kevyesti ketuttaa, kun se on osittain pelkkää tuskaa. Tai ehkä mun pitäis vaan vaihtaa harrastusta. Pitsinnypläys ei ehkä ottaisi olkapäihin… :(

Mulla alkoi olla olkapäissä samanlaista ongelmaa, kun aloin vetämään leukoja joka treenissä. Varsinkin vastaote ( ranteet käännettynä kasvoja kohti, hauis-ote ) aiheuttaa mulle kipua olkapäihin, kyynärvarsiin ja ranteisiin. Mulla tosin oli vasemmassa olkapäässä jo ennestään joku revähdys, johon tajusin vasta nyt hakea apua. Mutta onhan se iso rasitus olkapäille vetää leukoja millä tahansa otteella, jos elopainoa on paljon. Liikkeessä kuitenkin rouikutaan olkanivelet suorina tangosta. Tai sitten jos ei päästä käsiä suoriksi ala-asennossa, niin se ehkä säästää olkapäitä.

Toi sun tilanne tosin kuulostaa siltä, että jotain häikkää siellä olkapäissä on, jos ylätaljassa 25kg aiheuttaa kipua. Komppaan noita soutuja, itsekin pystyn tekemään kulma- ja käsipainosoutua ilman kipua, ja niitä onkin tullut tehtyä sen jälkeen, kun leuat muuttuivat liian kivuliaiksi suorittaa.

Mites leukaprot mitä tuumaatte häiritseekö leukojen voimansaantia jos tekee latseille myös bodaustreeniä? Siis esim. pulloveria. Tai no, lähinnä sitä, en mä ylätaljaa halua tehdä. Tekisi mieli saada myös vähän leveyttä selkään vaikka lisäpainoilla leukoja kiskonkin. Teen nyt jo lisäksi bodytyylillä horisontaalisia soutuja ja trapsit onkin kasvaneet ihan jees, varsinkin yläosasta.

Itellä toiminut hyvin kun oon tehnyt leuat vastaotteella lisäpainojen kera hauisliikkeenä rinta-hauis päivänä. Selkä treenissä sitten pitempiä 8-12 toiston sarjoja ylätaljassa ja muuta pumppailua esim. alataljaa ja pulloveria. Ei ole pumppailut ainakaan itellä haitannut kehitystä, ennemmin saanut vaan lisäboostia ylätaljaan leuoista, vaikka kaksi aivan eri liikettä.

Keskisormi leukaa 96kiloosena, samalla eukko opetteloo rikikameran käyttyä :)

https://www.youtube.com/watch?v=CwpthayH03c

Leukakunto ei ollu paras (muttei huanokaa) mutta tua keskisormi oli ny kyllä täyttä rautaa tänään, sain suurinpiirtehin lähtiä täysillä vetämähän :)

Kokeelin eileen kans 12mm puulistaa toistomaksimi miäles, kanan lentohan siitä jäi kätehen, tai siis käsiihin :)

Pull up training part 3: Fingertips pull ups @ 208lbs (six reps) - YouTube

- - - Updated - - -

Ei helvetti, sä et oo normaali.
Sairaita settejä tuubissa.

Normi pohojalaanen ukko oon :) syää vähempi ku tianaa :D

Mikä h.....i mun kroppaa vaivaa?
Tänä aamuna odotettu toistoveto testi ja kehitystä tullut 1toisto... omaapainoa 1kg enemmän kuin viime testissä silti esim: lisäpainoleuat kehittyneet samaan aikaan 17kg lisäpainolla 2->5 luulis että toistomax olis noussu ainakin ton 3? Mites eteenpäin kun tavote on kumminkin saada toistomäärään lisää..

ei kaikilla ne toistot nouse samantien, jos maksimi nousee. nyt teet semmosen kestojakson ja hyvin menee. muutaman (3-4) päivän välein tehty parin sarjan omapainotestikin nostaa niitä tasoja jo.

Nyt tulee kk verran breikkiä salilta muiden harrasteiden takia, Mutta olisko viisasta paukuttaa 2x viikkoon vetoja esim: maanantaina pitkin päivää 10 toiston sarjoja ja sitten vaikka torstaina lisäpainojen kanssa 5-6 toiston settejä vaikkapa 5 sarjaa? Ja KIITOS jto:lle ja muille guruille jo etukäteen :worship:

vensku: perusvoima mielessä? vallan hyvin ja miksei useemminkin. sarjojakin voi olla enemmän. kyl tohon kantsii progressiivisuus silläkin puolella ottaa.

kyröölääne: taitaa tulla aika yksinäänen haaste :)

vensku: perusvoima mielessä? vallan hyvin ja miksei useemminkin. sarjojakin voi olla enemmän. kyl tohon kantsii progressiivisuus silläkin puolella ottaa.

kyröölääne: taitaa tulla aika yksinäänen haaste :)

Juuh vetävien lihasten perusvoiman kasvatus tossa on lähinnä mielessä, tulee paljon tohon kuukauteen muuta treeniä ja mietin tota palautumista?.. Ajatuksena toistomäärän kasvattaminen tähän asti menty leuanveto "uralla" :D (3-5kk) oikeastaan pelkällä lisäpainovedoilla silloin tällöin.

Reeni vireota ja pikkusen perus kaharen kären leukaottehia, ku kyselevät aina tupes kuinka reenata :) Mullon täs tarkootus näitä vetävien lihaksien juttuja esitellä, onhan tua leviä myätäote hyvä kipates mutta pirun vaikia se on kontrollis pitää, sen takia sitä en käytä.

Testing new pull up bar on the gym :-) Training OAC singles @ 94kg - YouTube

Pull up variations: Introducing my basic two arm variations (also for beginners) - YouTube

Rekvenssit mullon ny 48tuntia (köpöttelyyren takia) elikkä 3,5kertaa viikos reenaan, määriä pikkuusen lisäälen (2-3viikkua) ja ku tuntuu tukkooselta niin sitte yks 72tunnin lepo ja köykäänen reeni ja sitte 48tunnin lepo ja testaalu, teen pikkuusen kovempaa ku 4-6kertaa viikko reenis.

ei kaikilla ne toistot nouse samantien, jos maksimi nousee. nyt teet semmosen kestojakson ja hyvin menee. muutaman (3-4) päivän välein tehty parin sarjan omapainotestikin nostaa niitä tasoja jo.

Jee! Viimeinkin meni omalla painolla se 13 leukaa puhtaasti, täydellä liikeradalla ( aikaisemmin ei mennyt leuka tangosta yli )! Hupaisaa, mutta toistomaksimin nostaminen YHDELLÄ toistolla, vaati lisäpainomaksimin nostamisen 10 kg:llä ( kun meni 12 leukaa op:llä, lisäpainoilla meni 20kgx6, nyt on mennyt 30kgx6 ). Tuntuu, että leuoissa toi 10 toiston raja on vähän sama, kuin penkissä 100kg, kyykyssä 150kg tai mavessa 200kg. Siis silleen, että 10 toistoon on suht helppo päästä, mutta sen jälkeen homma vaikenee huomattavasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom