Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Jeps, Jännästi noi menee.. Itellä ihan eri suhteet veikkaan että siinä vaiheessa ku mulla tulee 25kg x6 niin op leuat pyörii jossain +25 toiston kantturoilla.. Varmaan vaikuttaa aika paljon toi kun meikäläinen treenannut kestävyyttä vuosikymmenen :)

Mulla on aina ollut kehonpainolla tehtävissä yläkropan liikkeissä aika alhaisia noi toistomaksimit. Silloin kun dippejä vielä pystyi tekemään, niitä meni 15, etunojapunnerruksia taas varmaan joku 30. Oon tosin aina ollut avuton punnertamaan ( heikko penkki ), että sekin vaikuttaa noihin myös. En sitten tiedä, miksi noi lisäpainoleuat ei korreloidu ton enempään op toistoihin.

Yksi juttu mitä huomasin, niin toi 13 toiston sarja oli kuin yö ja päivä, jos vertaa lisäpaino-maksimi sarjoihin. Noissa lisuri sarjoissa ekasta toistosta lähtien oli ikäänkuin "kaikki pelissä", eli voimia ei pidä säästellä yhtään, eikä hapensaantiakaan tarvi kauheasti miettiä, kun suoritus on niin lyhyt. Eli vähän sama, kuin tekisi jossain kyykyssä tai penkissä maksimi sarjaa.

Sit kun veti omalla painolla, niin piti paljon enemmän keskittyä, että muisti hengittää toistojen välissä, ja myös kropan asentoa piti kontrolloida paljon enemmän, kaikki heiluminen syö niin paljon voimia. Eli noi on suorituksina kaksi täysin eri asiaa, vähän sama kuin vertaisi bodausta ja voimailua.

Jeps.. aivan saman huomannut lisäpainoilla ei tarvitse keskittyä senkun vaan vetää.. Op:lla taas suorituksen kesto venyy ja siinä on pakko keskittyä hengittämiseen, mulla tuppaa menemään siihen että vedän 3-4 leukaa samalla hapella ja tää ei varmaan ole se optimaalisin tapa..

Hemmetti saiskohan ton lisäpainotuloksen nouseen yli 20kg tammikuuhun mennessä? Nyt tulee puhdas 1nen tolla 25 + vyö. lisäpainovetoja ei oo kuitenkaan takana kun muutama kk ja vähän sinnepäin meiningillä.
Painoakin voisi vetää vielä sen 7kg veks ni pääsis alle 70kg:siin.

Jes saadaa eteläänki kisaa! Ihmettelin hetken kun tuos kutsus luki että "toka ja vika on helsingis" - Miksi se toka on vasta lokakuus?? Ja missä kerrotaan millon se vika on... ja välissä olevat?? Kunnes koin :face:-hetken

Mites on kun mulla lähtee leuanveto vähän epätasaisesti. Sen huomaa kun kattoo peilistä tehdessä leukoja leveällä myötäotteella. Toinen olkapää näyttäisi olevan korkeammalla ja toinen käsi vetää kovemmin.

Mites on kun mulla lähtee leuanveto vähän epätasaisesti. Sen huomaa kun kattoo peilistä tehdessä leukoja leveällä myötäotteella. Toinen olkapää näyttäisi olevan korkeammalla ja toinen käsi vetää kovemmin.

Mulla auttaa tohon se kun katsoo kattoon eli leuka ylös. Muuten jostain syystä tulee ihan eritasossa hartiat.

Kädet suorana. 14 toistoa teki ja näytti että jäi vielä vähän varastoon. Tän jälkeen teki muutaman sarjan erittäin hitaita leukoja ilman kelloa veikkaisin että 4 toiston tekemiseen meni 1.30min tai vastaavaa. Toi 14 toiston setti kesti varmaan 3min.

Kädet suorana. 14 toistoa teki ja näytti että jäi vielä vähän varastoon. Tän jälkeen teki muutaman sarjan erittäin hitaita leukoja ilman kelloa veikkaisin että 4 toiston tekemiseen meni 1.30min tai vastaavaa. Toi 14 toiston setti kesti varmaan 3min.

Eiköhän nuo stopit ole vain sen liike-energian kuolettamista?

Stopit kesti tosiaan sen 10sek vähintään eli en ihan heti tota niele.. Ton mittaset stopit kumminkin alkaa jo vaikuttaa toistomääriinkin ihan hemmetisti.

joo liike-energia kuolee puolen sekunnin stopilla jo. tolla varmaan ko. ukko treenas gripin kestovoimaa enempi ku varsinaista leuanvetoo.

Millä oteleveydellä yleensä tehdään parhaat voima- ja/tai lisäpainoleuka tulokset. Varmaankin jokaisella vaikuttaa omat hlökohtaiset ominaisuudet. Todenäköisesti kuiten voidaan jotain sanoa/todeta. Minua kiinnostaa lähinnä, että onko todenäköisempää/yleisempää vetää kova tulos hartianlevysellä (käsien sisäpinnan(vastaote) väli 40-50cm) kuin kapea (sisäpinnan väli(vastaote) n.15cm)?

Back
Ylös Bottom