Leuanveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko parempaa leuanvetotulosta tavoitellessa hyötyä yläselän ja koko kropan treenaamisesta muillakin liikkeillä, kuin leuoilla? Tarkoitan lähinnä erilaisia soutuja, varsinkin yhdellä kädellä tehtäviä käsipaino ja -kehonpaino versioita. Nämä kuitenkin ottavat forkkuihin, hauiksiin, keskivartaloon ja yläselkään aika kovaa, vaikka vetosuunta onkin eri. Tosin toi kehonpaino-inverted row on aika hankala saada menemään yläselälle, kun kroppaa joutuu tasapainottamaan niin paljon. Perus kulmasoudusta tangolla tuskin on kauheasti hyötyä, kun liikerata on paljon lyhyempi, kuin käsipainoilla. Entäs sitten mave? Pitkät sarjat mavessa ottavat yläselkään aika hyvin.

Sit taas jos haba on heikko, niin luulisi hauikäännöstäkin olevan jotain hyötyä. Itsellä ainakin leukatulos jumitti pitkään 10 toistossa, kunnes aloin tekemään hauiskääntöä. Samaa efektiä tuskin saa enää aikaiseksi, kun hauikset ovat jo tottuneet treeniin. Entäs keskivartalo, varmaan jos saa tangosta roikkuen ilman remmejä vaikka 15 jalkojen nostoa jalat suorina kattoon, luulisi että leukoja menisi ainakin saman verran.

Eipä huimaa päätä nuo toistoleuanvedon sm-tulokset, ei taida paljoa harrastajia löytyä Suomesta?

Minkälainen tulostaso pitäisi Pumperin mielestä noissa karkeloissa olla? Totta toki että painivimpiin sarjoihin ei liikaa osallistujia löydy.

Eipä huimaa päätä nuo toistoleuanvedon sm-tulokset, ei taida paljoa harrastajia löytyä Suomesta?

Kuntosalilla vedetyt leukatulokset saa yleensä jakaa kahdella, jos niitä vertaa kisatuloksiin. Jokaisen vedon jälkeen pitää odottaa ala-asennossa tuomarin merkkiä ja yläasennossa pitää käytännössä kiskoa tanko kaulaan kiinni. Joka salillahan niitä tuntuu olevan, jotka vetävät 50 leukaa, mutta yleensä se tyyli on sitten lähinnä pään nyökyttelyä koukistetuin käsivarsin eikä mitään leuanvetoa.

Puhujia löytyy aina, mutta tekijöitä vähemmän. Kisat ovat avoimet kaikille.

Nyt se on valmis, tämän kesän Street Workout videoni!

siinä on muutama tuhat tuntia reenattu noita juttuja, ootko voimistelija taustainen?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuutko ens vuonna näyttään mallia? ;)
Itseasiassa mielessä käynyt, tosin nyt en ole kestävyyttä treenannut aikoihin. Pitäis jaksaa vetää jonkun puolisen vuotta kestävyystreeniä niin voisi noissa karkeloissa piipahtaa. Kuukausi sitten intouduin kannustuksen myötä kokeilemaan kaverin mökillä paljonko menee stopeilla ja sain 33. Iski kyllä armoton hapotus kun normaalisti toistot on siellä 4-10 välissä. Leukoja oon siis vedellyt mutta vain lisäpainoilla jos ei lämppäreitä lasketa...

Tavoitteena olisi saada ykl 15kg lisäpainolla, sen jälkeen vois harkita kestävyystreeniäkin joksikin aikaa ja katsoa mihin rahkeet riittää. :)

Itseasiassa mielessä käynyt, tosin nyt en ole kestävyyttä treenannut aikoihin. Pitäis jaksaa vetää jonkun puolisen vuotta kestävyystreeniä niin voisi noissa karkeloissa piipahtaa. Kuukausi sitten intouduin kannustuksen myötä kokeilemaan kaverin mökillä paljonko menee stopeilla ja sain 33. Iski kyllä armoton hapotus kun normaalisti toistot on siellä 4-10 välissä. Leukoja oon siis vedellyt mutta vain lisäpainoilla jos ei lämppäreitä lasketa...

Tavoitteena olisi saada ykl 15kg lisäpainolla, sen jälkeen vois harkita kestävyystreeniäkin joksikin aikaa ja katsoa mihin rahkeet riittää. :)
Kovaa settiä jos mennyt 33 stopeilla. Lähe ihmeessä testaamaan kisaamista. Itsekin harkitsen vakavasti, että käyn ensi vuonna "testaamassa" kisatuntumaa ja sitten kahden vuoden päästä tulisin ihan tosissaan urheilemaan. Tietenkin vain mikäli tulokset näyttävät hyviltä.

Mistä lisäpotkua leuanvetoon ? Maksimi n.12 kun elopaino noussut vähän saatanasti siitä kun oon viimeks leukoja vetänyt ja intin testit olis tammi-helmikuussa. Pitäiskö sitä leuanvedon ohella keskittyä enemmän hauiksen vaiko selän treenaamiseen ?

jos elopaino nousee, nousee myös vastus. laske siihen aina koko nostettu kilomäärä ja oot enempi ajan tasalla. yks asiakas ihmetteli joskus, kun ei leuat oikein kehity samaa vauhtia muiden lajien kanssa. alussa meni jotain 8*30kg ja muutama kuukauden treenin jälkeen meni 10*35kg. ei ollu ottanu huomioon, että omaa painoa oli tullut tossa ajassa lisää yli 10kg... :)

leuat kehittyy vetämällä leukoja. käytännössä se on noin. luepas vaikka tää threadi aikas kuluksi...

jos elopaino nousee, nousee myös vastus. laske siihen aina koko nostettu kilomäärä ja oot enempi ajan tasalla. yks asiakas ihmetteli joskus, kun ei leuat oikein kehity samaa vauhtia muiden lajien kanssa. alussa meni jotain 8*30kg ja muutama kuukauden treenin jälkeen meni 10*35kg. ei ollu ottanu huomioon, että omaa painoa oli tullut tossa ajassa lisää yli 10kg... :)

leuat kehittyy vetämällä leukoja. käytännössä se on noin. luepas vaikka tää threadi aikas kuluksi...

Aika kovaa kehitystä, varsinkin kun 30kgx8 on jo itsessään hyvä tulos, niin sen nostaminen muutamassa kuukaudessa 35kgx10 elopainon noustessa myös 10kg, kuulostaa uskomattomalta. Paljonko asiakkaalla oli painoa, jos tällaista voi kysyä?

Olen lähinnä kateellinen tosta kehityksestä, oma kokemus on, että kun treenivuosia alkoi olla takana se +5, niin saa olla kiitollinen, jos sarjoihin tulee kuukaudessa edes 1 kilo/toisto lisää (jos edes sitä). Tietty tämä pätee vain niihin liikkeisiin, joita on treenattu 5 vuotta. Uusia liikkeitä tekemällä saa yleensä nopeampaa kehitystä. Mutta ei kyllä pysty kuin fantasioimaan tosta 35kgx10 tuloksesta, itse sain hikisesti 35kgx4, ja olin tyytyväinen, kunnes luin tämän viestin. Ei pitäisi verrrata itseään muihin.

en mä noita niin tarkkaan muista, mutta toi on mun asiakkailla semmonen suht normikehitys. löytyy kovempia ja hieman heikompiakin kehityskaaria toki. veikkaisin, että siellä 90 kilon paikkeilla oli ukolla painoa tossa loppuvaiheessa. eihän toi mikään niin erityisen kova tulos ole kuitenkaan.

turha verrata muihin juu, mutta ellei sitä kehitystä tuu sillai suht hyvin lähes koko ajan, pitää sitä treeniä kyllä analysoida hieman tarkemmin sitten.

Suositut

Back
Ylös Bottom