Leuanveto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuulostaa ihan vitun rankalta :D

Jos tekee 5pv putkeen nii vaikka ois joka päivä eri variaatio nii se voi olla vähän rankkaa palautua ku piippuun asti paukuttaa.

aika hullultahan tuo kuulostaa. väittäisin että paremmin toimisi se paljon jankutettu paljon sarjoja päivässä ja himppasen varastoon, mutta koita nyt ihmeessä tuota ja kerro mimmoset fiilikset vaikka parin viikon jälkeen.

kyllä semmonen systemaattinen ominaisuuksiin painotettu ohjelmointi on aina pitkällä tähtäimellä kehittävämpää kuin "kaikkea kerralla" -tyylinen puuhailu. kehitystä tulee toki sillonkin, mutta se vauhti voi hidastua dramaattisesti, ellei osaa ite vaihdella ärsykkeitä tarpeeksi. erilaiset tasanteet tulee jos on tullakseen, mutta ei niitä kyllä kannata mitenkään odottaa ja sitten vaihtaa systeemiä. kyllä sen treenin tulis olla suunnitelmallisempaa pysyäkseen ruodussa. tää nyt ei tietenkään tarkota, että harjoittelun tulis olla jotenkin sotilaallisen tarkkaa. tietenkin tilaa löytyy myös monille luoville ratkaisuille.

toi ripidin pikku pätkä ei mitenkään karmeelta vaikuta, mutta ongelmaksi voi tulla progressio. eteenpäin tulis mennä. 6-8 vkoa kovaa putkeen on myös liikaa, jos haluaa tosta kaiken ilon saada irti. mieluiten se 2-3 kovaa progressiivista viikkoa ja sitten kevennys määrissä varsinkin. sen viikon lopulla voi jopa pikkusen testailla, missä mennään.

tr89: juu totta. tollasella lepäilytekniikalla muutamakin kiipeilijätuttu vetelis leukoja koko päivän. tohon kun vielä lisäis mahdollisuuden roikkua varpailla tangosta tai ees polvitaipeista tai pääseehän sinne tangon päälle mahalleenkin tai istumaan... niin aletaan puhuun kyllä jo tylsyyden maksimoinnista leuanvedoissa :D

Mites leuanvetäjät ootte toimineet ton kreatiinin kanssa? Sehän lisää tehoja, mutta toisaalta kerää lisää painoa. Oletteko tyyliin jättäneet kuukausi ennen kisoja krean pois tms.?

Mites leuanvetäjät ootte toimineet ton kreatiinin kanssa? Sehän lisää tehoja, mutta toisaalta kerää lisää painoa. Oletteko tyyliin jättäneet kuukausi ennen kisoja krean pois tms.?

En ole itse kokeillut, mutta myös kiinnostaisi kokemukset beeta-alaniinin hyödyistä leuanvetäjillä. Senhän pitäisi auttaa puskuroimaan maitohappoa eli luulisi olevan hyötyä varsinkin pitkissä sarjoissa. Nyt kaikki toistoleuanvedon sm-kisoihin menijät vois nostaa karnosiinitasot kattoon ja koittaa oisko mitään hyötyä.

beta-alaniinit jne puskurit auttaa paremmin, jos ollenkaan, jos kokonaislaktaattitasot on korkeet. paikallisesti ei juurikaan auta. testattu mm. kiipeilyssä (yllätys). kreatiini nostaa painoa, joten sopii parhaiten vain peruskaudelle. toimii toki.

Täs olis ensimmääne lomavireo, kunto VIÄLÄ suhteellisen hyvä, en oo ikinä ennen kokeellu näitä teherä, ku ei oo ollu nuan leviää tankua :)

Archers in Amsterdam - YouTube

Kyröölääne on tullu takaasi, nyt olis tarkootus taas ruveta reenaamahan, kunto pikkuusen hakuses ku ruaka ei ollu afrikas niin valakuaaspitoosta, reenin ohes lataalen lisää nuata lomavireoota, suhteellisen mones tua SALEkaupan kassiki vilahtaa :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulle väitettiin että myötäote olisi parempi ranteille. Onko näin?

Ite olen vetänyt vastaotteella ja ranneongelmia on kyllä ollut.
Mulla tuli leveällä vastaotteella ranteet ja koko kyynärvarret kipeäksi. Hartianlevyisellä vastaotteella ei ole ollut mitään ongelmaa. Voimantuotto tuntui olevan leveämmällä vastaotteella vähän parempaa.

Täs olis ensimmääne lomavireo, kunto VIÄLÄ suhteellisen hyvä, en oo ikinä ennen kokeellu näitä teherä, ku ei oo ollu nuan leviää tankua :)

Archers in Amsterdam - YouTube

Kyröölääne on tullu takaasi, nyt olis tarkootus taas ruveta reenaamahan, kunto pikkuusen hakuses ku ruaka ei ollu afrikas niin valakuaaspitoosta, reenin ohes lataalen lisää nuata lomavireoota, suhteellisen mones tua SALEkaupan kassiki vilahtaa :D

https://www.youtube.com/watch?v=mTFELUC4ViU

Reeniä Afrikas, jouruun soveltamahan aikalailla ku rautatiäasemalta oli viäty häkkyrä pois :(

https://www.youtube.com/watch?v=F_GVP_gT6Tc

Täs tämä häkkyrä joka viime vuanna (2012) oli mulla kovas käytös, vissihin viimeesenä maailmas YKL:ää tuas häkkyräs, uus resirentti ku perkele päätti kunnostaa rautatiän ja häkkyrä oli muka eres :face:

Mulla tuli leveällä vastaotteella ranteet ja koko kyynärvarret kipeäksi. Hartianlevyisellä vastaotteella ei ole ollut mitään ongelmaa.

Tarkoitin siis kapea vastaote vs. kapea myötäote. Onko noilla eroa vamma-alttiuden suhteen.

Leveää vastaotetta en edes ajatellut kokeilla. Pelkkä ajatus sattuu kyynerpäissä.

Mulla oli tän vuoden tavoitteena saada tehtyä ensimmäinen oikea leuanveto, mutta helmikuussa ja vedin jo kaksi ja tavoite vaihtui 10 leukaan. Jäin pitkäksi aikaa jumiin 4 toistoon, mutta tämän ketjun löydettyäni pääsin taas rämpimään eteenpäin. Olen nyt kolme viikkoa tehnyt useita kevyitä sarjoja päivittäin, ekalla viikolla ykkösiä (yht 20 leukaa), tokalla kakkosia (yht 45 leukaa) ja tällä viikolla kolmen sarjoja. Tänään aamulla vedin helpohkosti 6 leukaa putkeen :dance:

Vedän hartianlevyisellä tai vähän kapeammalla vastaotteella. Saan tangon kiskottua suunnilleen solisluiden kohdalle, mutta en mitenkään kainaloihin asti. Miten tuota loppuosaa voisi treenata? Pitäisikö vaan hypätä vauhdilla sinne loppuasentoon ja tehdä pitoja siellä, tai hitaita negatiivisia?

loppuosan vetoja puolesta välistä tai mistä nyt saat tehtyy, stoppeja 2-3 kohdassa 1-3 sekkaa/ kohta.

Mistähän voisi johtua kun varsinkin raskaat lisäpainot leuanvedossa aiheuttavat jotain outoa "pistelyä" tuossa vasemman solisluun kohdalla suoraan rintalihaksen yläpuolella. Kipu tuntuu heti sarjan jälkeen kun laskee kädet tangolta pois, ei tunnu mitään sarjan aikana tai jos ei ota käsiä pois tangolta. Tuota pistelyä jatkuu aina jonkin verran sarjan jälkeen ennen kuin se häviää. Mitään haittaa tuosta ei muuten ole ollut, mutta ärsyttävän tuntuista. Voisiko olla vain jotain jumittelua? Mitään sopivaa venytystä en kyllä ole keksinyt tuolle alueelle.

Hiton hyvä artikkeli. Osaatko kertoa noista tulevista lisäpainoleuanvedon SM-kisoista? Misäs järjestetään? Jollain 70 kg:n lisäpainoykkösellä ilman piikkauksia mitään asiaa lähteä kisailemaan yli 90 kg:n sarjaan? Voisihan tuota koittaa hilata ylöspäinkin jollain maksimiohjelmalla. Ei mua periaatteessa kilpaileminen kiinnosta missään lajissa, mutta olisihan se siistiä kerran elämässään osallistua jossain lajissa SM-kisoihin :D

Suositut

Back
Ylös Bottom