Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
darvinisti. ellei hartiat liiku, tekee kädet liikaa töitä se kuuluisa tuntuma selkään katoaa.

Miten mun kädet vois tehdä liikaa töitä, kun hauis ei ole mulla vahva. En edes treenaa sitä erikseen, vaan se tulee vetoliikkeissä. Yhden käden leuka kuitenkin menee ja 75 kilon lisäpainoilla ykkösenkin ottanut. Pakkohan sen selän on tehdä valtaosa työstä. Rintalihakset tosin varmaan mun tekniikallaa ottaa sitten liikaa vastuuta. Missä kohtaa selkää sen pitäisi sitten tuntua ja miten?

no et sä, eikä kukaan voi välttää sitä, etteikö sun selkä tekis valtaosaa siitä leuanvedosta, ei huolta. tossa lähinnä puhun siitä nimenomasesta selkälihasten treenaamisesta ja siitä ongelmasta, mikä suht useilla bodareilla on liittyen siihen "tuntumaan". eli kun "liike tuntuu hauiksissa eikä selässä".

se ei mun mielestä oo mikään ratkaseva juttu lainkaan, kun aatellaan voimailua ja ylipäänsä sitä leuan saamista sinne tangon päälle. toi hartioitten liike kuitenkin tehostaa selkeesti sitä selän käyttöö ja miksei sitä käyttäs hyväkseen. vaikee uskoo, että sun hartiat pysyis paikallaan koko noston ajan. en mä ainakaan oo koskaan nähnyt kovaa leuanvetäjää, jolla pysyy hartiat korvissa koko noston ajan.

hauikset on sullakin taatusti vahvat myös, ei niihin mitään kääntöjä tarvii. hauisten osuus vedon alussa on paljon kovempi suhteessa kuin hauiskäännössä. en mä nyt näkis missään mitään erityistä tuntumaongelmaa sunkaan kohdalla :)

Pudotin tänään 15 kiloa treenipainoista, kun yritin vetää ryhdikkäästi täydellä liikeradalla renkaissa. Ehkä joutuu pudottamaan vielä 5 kiloa lisää ennen kuin voi alkaa lisäillä taas. Kokeilen nyt pitää rintatreenit rintatreeninä ja leuat selkätreeninä poislukien yhden käden leuka, jolla teen ykkösiä sillä tekniikalla kuin menee. Sitten jos alkaa toistoja siinä tulemaan lisää, niin voi miettiä puhtautta. Vähän syö miestä keventää, mutta kun eivät ne painot ole aiemmalla tekniikalla pitkään aikaan merkittävästi nousseet... että jos jotain nousujohteisuutta saisi siihen. :/

jos ei painot nouse, pitää kyl selkeesti miettii tilanne uudelleen. vaikka sä näennäisesti oot pudottanu treenipainoja, ei ne voimat yhtäkkiä häviä. kyseessä on eri liike, joten eri vastus. pidä ihmees tankovedot mukana kuitenki. ykl- treeneissä kantsis kyllä tehdä jo kunnolla niitä variaatioita. kovaa ja hyvää treeniä.

Mitä tankoveto tuo lisää, jos tekee jo renkailla? En oo nyt vuoteen vetänyt tangossa leukoja, kun reväytin kyynervarren kiertäjän ja renkailla oli vähemmän kivulias aloittaa uudestaan. Kyllähän se olis kestänyt treeniä jo pitkään tangossa, mutta ajattelin renkaiden vapaamman liikeradan olevan parempi. Soutuja teen kiinteillä kahvoilla.

lähinnä vaihtelua, mutta esim. jämäkämmin alustan ->enempi rautaa. toki, jos se kipeetä ottaa, sit renkailla tietenki. ei tankovetojen sinänsä mitään pitäs rikkoa.

Kokeilin 6 viikon treeniohjelman jälkeen leuanvedon maksimitoistoja ja sain parannettua kahdeksalla toistolla. Olen palautumassa olkapääongelmista ja raskaammat veto- ja punnerrusliikkeet ovat tulleet mukaan ohjelmaan myöhään keväällä. Tossa kuuden viikon ohjelmassa oli ainoastaan kuusi leuanvetoharjoitusta, eli ei mikään spesialisaatio-ohjelma.

Tein samalla videon testistä:
http://www.youtube.com/watch?v=zUedBES8Pnw&feature=plcp

Jos joku haluaa kommentoida tekniikkaa, otan rakentavaa kritiikkiä vastaan :).

Pitäiskö leuanvedossa olla aloitus vaiheessa ja aina kun on kädet suorina niin päästää ihan vapaaksi, että olkapäät "korvissa" (näin olen tehnyt) vai jostain kuulin myös että jännittäisi olkapäitä, ja koko vartalo nousee samalla ylöspäin. Luulisi että tuo käy raskaaksi olkapäille vai?

olkapäät korviin, mutta ei löysiksi, ettei mee paikat rikki. ei se mitenkään raskasta ole.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokeilin 6 viikon treeniohjelman jälkeen leuanvedon maksimitoistoja ja sain parannettua kahdeksalla toistolla. Olen palautumassa olkapääongelmista ja raskaammat veto- ja punnerrusliikkeet ovat tulleet mukaan ohjelmaan myöhään keväällä. Tossa kuuden viikon ohjelmassa oli ainoastaan kuusi leuanvetoharjoitusta, eli ei mikään spesialisaatio-ohjelma.

Tein samalla videon testistä:
http://www.youtube.com/watch?v=zUedBES8Pnw&feature=plcp

Jos joku haluaa kommentoida tekniikkaa, otan rakentavaa kritiikkiä vastaan :).

Vielä ois pari menny asenteella. Eihän tossa ees tullu failure vastaan ;)

Ei tullu failure, mutta tunsin jo että seuraava ei olisi mennyt enää hallitulla tekniikalla, joten päätin lopettaa siihen. On kokemusta nivelongelmista ja kroonisesta ylikunnosta, joten vältän noita tilanteita :).

Treenaan muuten samalla salilla :) Lähellä on toinen vastaava sali josta kyllä pidän enemmän, kun siellä on dippiteline säädettävällä leveydellä ja vatsa- sekä selkäteline. Kuvauksia varten toi sali oli toki parempi kun paikka on paljon kauniimpi.

20 leukaa ohjelma on menossa mulla. Lähtötulos oli 5 hyvää ja 6 sätkien.

Ja kyseine timppa painaa varmaa sen 35kg mut muute kyl kova

Mitä sitten, vaikka painaakin? Kyllä sitä pitää ukon muovautua lajin mukaan.

Päteekö sama logiikka myös muihin lajeihin:
Javier hyppää korkeutta 245: "kyseinen timppa on sen 195cm pitkä, mut muute kyl kova".
Randy työntää kuulaa 23,12: "kyseinen timppa painaa sen 132kg, mut muute kyl kova".

Ja kyseinen timppa painaa muuten jotakuinkin 63 kiloa. Kova suoritus toi.

43kg kun sais pois niin iteltäkin saattais mennä muutama yhden käden leuka.

Itellä jos ois enemmän voimaa, niin vetäsin seittämän yhenkäen leukaa.

Kunnon jossittelua, ja toisen tulosten vähättelyä taas.

E: Itse olen muuten vetänyt kaksi yhdenkäden leukaa, kevyesti. Jos olisi sillon tajunnut miten "kova" juttu tuo on, niin olisin ruvennut sitä enempi reenaamaan. Pienellä reenillä olisi varmaan saanut jo ihan hyvän tuloksen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom