Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Myötäote ottaa vähemmän käsiin ja enemmän selkään, kun taas vastaote ottaa myös hauiksiin. Varsinkin leveä myötäote ottaa hyvin latseihin, toki jotkut saavat vastaotteellakin hyvän tuntuman. Järkevintä on siis vaihdella otteita.

Uskallanpas väittää että ylileveellä vastaotteella rasitus on helpointa saada menemään selälle. Vetoremmeille voi tosin olla tarvetta jos ei oo tarpeeks papua ranteessa. Hauberit saa tosiaan eniten rasitusta kapeella vastaotteella. Kannattaa varmaan tehä sillä otteella mikä kehittää parhaiten halutun lihasryhmän voimatasoja/lihasmassaa. Kokeilemalla selvii mikä sopii parhaiten itelle (sherlock :D)

Väliaikaraporttia. Aloitin kuukausi sitten vetämään leukoja. Lähtötaso oli 10 leukaa. Nyt 3 määräviikkoa ja kevyen viikon lopuksi sain 19 leukaa. Hyvin tuntuu purevan treeni. Olen siis tehnyt reilusti sarjoja ja aina jättänyt muutaman toiston varaa sarjoihin. Alussa tyyliin 5x5 ja lopussa esim. 12x8 tai jopa 30x6. Hieman varioiden ja kerran viikkoon kutosia 5kg lisäpainolla. Keskimäärin 50 leukaa päivässä tullut vedettyä ja tuota laskee se, että olen sairastellut pari flunssaa tässä kuukauden aikana. Ainakin oman lyhyen kokemuksen jälkeen voin suositella määrän tekemistä leuanvetotoistomaksimia haettaessa. Nyt on tarkoitus vetää vielä toinen "perusvoimakausi" ja sen jälkeen siirtyä voimapuoleen.

noin se vaan menee ;) kehitys on kivaa. kannattaa käyttää lisäpainoja jo lähes joka treenissä. mieluiten vaikka 2-3 eri rautamäärää joko omina päivinään tai saman päivän aikana, esim. omapaino, 5 ja 10kg. en ihmettelis ollenkaan, jos kiskot kesään mennessä yli 30. keskity paljon siihen sarjojen rytmiin ja heilumisen minimointiin. pitkissä sarjoissa ne tulee oleen aika ratkaisevia. nyt kun teet voimaa, ei toi kesto ihan kauheesti kehity, vaikka uskosin, et lisäpainojaksonki jälkeen tulee hyvin kehitystä. toistomaksimijaksolla voi sit piikkailla tota kestoo ja saada sieltä parhaat tehot irti. se kuitenkin kannattaa toteuttaa hieman eri tavalla.

Parisen viikkoa sitten oikea rinta venähti aivan minimaalisesti mutta kuitenkin, käsipainoilla on penkkiä voinut tehdä mutta tangolla hieman arka vielä. Kysymys on, että onko järkeä tai haittaa tehdä leukoja vielä tässä vaiheessa? Kun eikös rinta kanssa leuoissa työskentele.

Kuvan tangossa kun nuo kaksi kahvaa ns törröttää ulos päin, niin meidän salilla on sama, mutta todella paljon kapeammalla otteella.. väli on ehkä jotain 30 cm. Eikös sen pitäisi ottaa latseihin aika hyvin jos oon ymmärtänyt oikein? Koska siinähän latsit pääsee "leviämään" mahdollisimman auki kun ote on niin kapealla?

wall-pull-up.jpg

niccessor: jep. en kiusais, jos on kipee.

disgust: latsit tekee töitä kaikissa leuoissa. se leviäminen on vaan illuusio.

niccessor: jep. en kiusais, jos on kipee.

disgust: latsit tekee töitä kaikissa leuoissa. se leviäminen on vaan illuusio.

Ok cheers nopeasta vastauksesta! Mutta mites toi mun kuvailema ote vs myötäotteella pikkasen hartioita leveämmällä otteella, eroaa toisistaan? Tuntuu, että tuolla kapeammalla otteella (jonka siis kuvailin) pystyy nostamaan isomilla painoilla..

sori ehkä vähän hölmö kysymys.

Ok cheers nopeasta vastauksesta! Mutta mites toi mun kuvailema ote vs myötäotteella pikkasen hartioita leveämmällä otteella, eroaa toisistaan? Tuntuu, että tuolla kapeammalla otteella (jonka siis kuvailin) pystyy nostamaan isomilla painoilla..

sori ehkä vähän hölmö kysymys.

Se on ns. hammer ote. Itsellä se toimii juurikin siksi että ei rasita niin pajo käsiä kun on noita kaiken maailman tennis kyynärpäitä prkl.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali ote on useimmille kyynärpääystävällisempi joo. tosin renkailla vedellessä sais vielä paremmin pidettyy ittensä ehjänä. levee myötäote on hieman enemmän latseihin ku hanskoihin nappaava, mutta erot on pieniä. latsien kiinnityskohta kuitenki sanelee paljon ja sen takia suosittelisin tekeen leukoja useillakin eri otteilla sekä vetään sen tangon joskus myös sinne ylävatsaan, ns. sternum-leuat.

^ OK!

2 jakoisella treenaan, niin voisi ottaa ekaan selkätreeniin hammerleuat lisäpainoilla ja tokaan treeniin leveällä myötäotteella omalla painolla. Luulisi selän saavan kyytiä.

oon ottanu leuanvedon (2011 syksyllä) ylätaljan ja monen muun selkäliikkeen "korvikkeeksi", reeniohjelma: 3 vkon jaksolla, 1vko (pyramidi)->1x5, 2vko 5x5, 3 vko 3-4x8,vko ohjelmat. käytän lisälevyjä paitti tuossa 3-4x8 vkolla jolloin saatan tukiliikkeeksi ottaa ylätaljaa (tämä ns. kevyt vko+hyvät tekniikat). ohjelma tavallaan vkolla 2 jakoinen, mut monesti tulee 3 krt viikossa. riippuen elpymisestä!!

lapa antaa itellä pahasti myöden suurilla painoilla mm. mavessa mut tätä kestää hyvin ja kehittyy jollain tasolla...

kunha sais oman painon joskus lisänä ylös leuanvedossa niin ois jees, nyt 85kg elopainoa... (ehkä joskus vielä 90kg) ;)

Terve!

Olen kiinnostunut leuanvedosta ja tavoitteena on siis saada vedettyä mahdollisimman monta. Luin tätä treadia ja olen joskus kokeillut kaikenlaisia ohjelmia kuten aiemmin esitettyä 50pullups ja sen jälkeen treenannut pitkiä sarjoja 3krt viikossa (noin 25*3) ja myös maksimivoimaa lisäpainoilla (noin 40kg*2*3) omapainolla 65kg, kuten aiemmissa viesteissä neuvotaan ja keskittynyt rytmiin, mutta maksimi tulos on pysynyt noin 30-35 riippuen päivästä. En saanut täyttä selvyyttä aiemmista viesteistä että miten kestovoimaa ja toistomaksimia siis kannattaisi jatkossa treenata. Siis olisiko paras lisätä sarjoja/treenipäiviä/treenta lisäpainojen kanssa vai ilman/vetää aina mahdollisimman monta leukaa/tai jotain muuta? Toistotavoite olisi heinäkuuhun mennessä 50, mutta 40 olisi myös todella mahtavaa, niin voisiko joku neuvoa miten kannattaisi treenata, kun enää en oikein tiedä miten olisi paras? :)

Onko 22 leukaa leveellä vastaotteella hyvä tulos 60kg painavalle 15 vuotiaalle? kapeella vastaotteella ennätys on 37. Oon nyt tätä threadia lukenu aika paljon mutta vaikka se vastaus täältä löytyiski niin kysyn silti : Onko leveä myötäote paras selän treenaamiseen? Jos ei niin mikä? Kiitos vastauksista etukäteen.

Armeijan lihaskuntotesteissä leuanvedon kiitettävän arvosanan raja oli 14 leukaa silloin kun se testi oli vielä käytössä. Lisäksi harvemmin minä ainakin olen törmännyt 15 vuotiaaseen, joka vetää yli 20 leukaa tai edes 15. Niin ainakin minun mielestä tuo tulos on hyvä ja kun vertaa vaikka tuohon armeijan entiseen testiin :) Paras ote selän treenaamiseen on tuossa aiemminkin kirjotettu olevan juuri tuo leveä myötäote, mutta joku voi korjata jos olen väärässä :)

tuohan on reippaasti yli nykyisen suomen ennätyksen toistoleuanvedoissa. Eri asia on sitten onko yksikään noista leuoista hyväksyttävä:D.

Onko 22 leukaa leveellä vastaotteella hyvä tulos 60kg painavalle 15 vuotiaalle? kapeella vastaotteella ennätys on 37. Oon nyt tätä threadia lukenu aika paljon mutta vaikka se vastaus täältä löytyiski niin kysyn silti : Onko leveä myötäote paras selän treenaamiseen? Jos ei niin mikä? Kiitos vastauksista etukäteen.

Mistä näitä sikiää...

Leuanvedoissa on tosi paljon eroa tekeekö sen ihan alas asti vai viis senttiä vähemmän ku alas. En oo kokeillu maksimeita vähään aikaan, mutta arvelisin hartianlevysellä vastaotteella menevän ehkä 15 leukaa sillon kun menee täysin alas asti. Jos ne toistot jättää sen viis senttiä vajaaks, menis varmaan lähemmäs 20. Monet tekee niin, ettei mee ihan loppuun asti (itseni mukaan lukien, kun teen sarjoja). Kerrankin olin salilla kaverin kanssa ja tämän isä oli myös mukana käymässä ja tämä isä veteli siellä leukoja. Meinasin ruveta nauramaan, kun hänen kehonsa liikkui ehkä 20cm koko toiston aikana. Sanoi saavansa jotain yli kolmeakymmentä ihan helposti.

Luulen, että tuo yllämainittu 37 on juuri sellasia osittaisia nytkytyksiä. Kokeileppa joku kerta silleen, että roikut joka toiston välissä pari sekuntia.

Onko jollain muuten jotain vinkkejä, miten sais vähennettyä sitä jumalatonta heilumista leukoja vedellessä? Ei, en sätki mitenkään ylös mennessä, mutta joillain tangoilla (?) tehdessä koko keho alkaa heilumaan niin, että pitää jostain ottaa jaloilla tukea ja pysäyttää.

Suositut

Back
Ylös Bottom