Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mulla painoa 82kg, lisäpainoilla 50x3 tai 57,5kg. Ykl on koko ajan hilkulla, hyvänä päivänä menee. 70kg elopainoa ja 60kg lisäpainoilla on jo ällistyttävän hyvä suoritus IMO, joudutko pitämään ittes kovalla dieetillä jatkuvasti? Ite yritin kanssa jotain vuosi, puolitoista sitten saada 1:1 lisäpainoilla mutteipä se oikein onnistunut. Meni jatkuvaksi dieettaamiseksi ja sitten katos voimat ja motivaatiotaki piti hakea kaiken aikaa.
En todellakaan, plussalla olen pitemmän aikaa ollut, paino nousee koko ajan mutta tuntu pitkän aikaa että silti saa lisäpainojakin lisäillä kovaan tahtiin. Lähtötaso oli alkusyksystä 2008 ku rupesin treenaamaan nii se että painoin 49kg (kroppa mallia kenialainen pitkänmatkanjuoksija) niin ei tässä vielä mitään dieettailla, läskiä ei pahemmin ole ja ihan siimalta näytän vieläkin :D Joulukuusta asti tein voimapainotteisempaa treeniä (5 sarjaa, max 7 toistoa per sarja) 3x viikossa, joka treeni vähä erilainen ku edellinen. Tulosta tuli helvetin hyvin. Varmaan alle 40kg oli lisäpainomaksimi sillon ennen ku rupesin tähän leuanvetoon panostamaan enemmän ja oma painokin oli paljon alhaisempi ku nytten..
Nyt oon siirtyny taas bodailuun eli vähäsen pitempää sarjaa nii voi olla ettei ehkä enää ihan niin hyvin isommat raudat liiku mut kivaa vaihtelua tämä on, tulee tosi hyvä tuntuma latseihin ja mielenkiinto hommaan pysyy yllä.

Se on tuo leuanveto tosiaan jännä, että (varsinki lisäpaino)tulokset nousee hurjaa vauhtia ku siihen vähänkää panostaa. Meikäläinen sai dieetin ansiosta vihdoin tuon omapaino:lisäpaino suhteen tuohon hookoon mainittemaan 1:1 (tai no oisko ollu kilon päässä omasta painosta, jos nyt tarkkoja ollaan). Nyt vois yrittää seuraavaksi saaha dipin samoihin lukemiin.

Minkälaisia tuloksia apuluksella on pitemmissä sarjoissa? Joko alkaa olemaan siellä SM-tasolla? :D Jos osallistun toistokisoihin, niin taijan tulla sittekki samaan höyhensarjaan ku teikäläinenki. Siellä otetaan miehestä mittaa ja nähään kumpika se onkaa se kovempi vetäjä. :whip: (Meikällä ihmeen heikosti sujuu nuo pitemmät omalla painolla tehtävät sarjat suhteessa lisäpainotuloksiin, eli niistä ny ei kannata mitään johtopäätöksiä vetää.)

Helvetin huonosti menee omalla painolla, sanotaanko näin että ei varmaan mene yhtää sen enempää ilman lisäpainoja ku esim. 10kg lisäpainojen kans. Kertoo varmaa jotaki siitä että on tullu lähinnä niitä lyhempiä sarjoja tehtyä.. Yhtäkkiä vaan puhti loppuu ku vähä pitempää sarjaa rupee vääntämään.. Mut eiköhän se siitä sit ku rupee noita pitempiä sarjoja ahkerammin tekemään :) Vois joku päivä kyllä kokeilla että montako toistoo menis omalla painolla, veikkaan kyllä ettei kovin häävisti :D Montakos toistoo sulla menee suunnilleen?
Tiiätkö muuten että onko siellä Kiimingissä mahdollista kokeilla voimaleuanvetoa, veikkaisin nimittäin että mulla vois olla paremmat tsäänssit pärjätä voimaleuanvedossa alle 75-kilosissa ku noissa toistokisoissa, ainaki tänhetkisen kunnon perusteella..

Meikällä näky menevän 29 toistoo omalla painolla, ku koitin tässä pari päivää sitte. Kyselin tota voimaleuanvetohommaa, niin kimmo vastas vaan että "tänne jäkeen [Järvenpäähän] vetään koska vaan." eli ilmeisesti ei ainakaan näillä näkymin oo mitään suunnitelmia tulla tuomarilla paikanpäälle. Varsinaiset voimaleuanvedon kisat on sitte varmaan taas joulukuussa. Super Max One -kisoja joudutaan oottamaan ens vuoteen, tänä vuonna sinne ei varmaan enää pääse enempää osallistujia. Niihin on nimittäin enää alle 2 viikkoo.

Edit: Eiku jaa "lmoittautumiset 15.04.2010mennessä." Eli vielä pääsis tonne Super Max Oneen, tosin alle 75 kilosiin taitaa olla kohtuu monta osallistujaa, joten voi olla jo paikat täynnä. En tiiä. Ite en ainakaa Tampereelle pääse nyt lähtemään.

En minäkään.. Olin kyllä tietoinen noista kisoista mutta en saanu hommattua kyytiä tuonne. Kiva kuitenki nähä että millasia tuloksia tyypeillä siellä tulee nii sitte ens vuonna/joskus muulloin tietää että kehtaako lähtä edes yrittämään.. Ei sieltä voittoo olis mulle kyllä tänä vuonna kuitenkaa tullu.

Taidanpa ite kokeilla huomenna että miten menee omalla painolla jos keskiviikosta asti kipeillyt olkapää ehtis yön aikana vähä parantua.. Jospa sieltä tulis edes 20 toistoa :D

jarrutusraita: räjähtävyyden lisääminen on hyvin liikekohtaista. tietenkin yleinen voiman lisääminen antaa nopeutta. eli jos A vetää ykkösen 50 ja B 20 kilolla on aika selvää, kumpi liikuttaa omaa kroppaa nopeempaa... kotona voi ihan hyvin tehdä nopeusvoimaa omalla painolla tai pienellä lisäpainolla.

186/70 jätkä ja vedin tänään ekaa kertaa lisäpainoilla. Testasin 15 kilon painolla ja sillä meni 9 toistoa kädet vedin ihan suoriksi ala-asentoon ja ylhäällä leuka kävi tangon yläpuolella.
Mitäs veikkaatte ykköseksi ei tohdi kokeilla kun kuulemma ei ole kovin terveellistä =D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
apulus

jos saa kysyä (menee vähän aiheen vierestä):
Ootko tehny kuinka paljon leukoja/twenty pullupsia?
Kattelin tota 15-vuotiaiden kuvia juttua ni siinä TAIS olla joku sun selkäkuvas ni aattelin et onko ne pelkillä leuanvedoilla hankittu :D

Joo, leuanveto on ollu viimeaikoina ainut liike mulla yläselälle. Ja nimenomaan twenty pullupsia lisäpainoilla tein, tein aina ekat 3-4 viikkoo ja sit lisäsin painoja ja alotin saman alusta.. Mut en tiiä että ootko siellä nähny mun selkäkuvaa, oon kyllä joskus kauan sitte laittanu mut sillo olin niin siimassa kunnossa että ei siinä mitää ihmettelemistä oo :D Otin tuossa muutama viikko sitte kuvia ja vertasin joihinki vanhempiin nii on se selkä vähä kasvanu pelkällä leuanvedolla :)

Juu kun kattelin et jos se selkä on kehittyny niin pelkällä leuanvedolla että sitä aattelin :D.

Siis kyllä minä joskus oon tehny yläselälle muutaki treeniä (ylätaljaa, alataljaa, vähä kulmasoutua jne) mut viimeaikoina leuanveto on ollu ainut liike. Mitä nyt maastaveto ottaa epäkkäisiin iha hyvin. Pitäis kyllä ottaa joku paksuusliike mukaan ku kaverit vittuilee mulle pienistä epäkkäistä. Mutta kyllä se selkä kasvaa aivan varmasti leuanvedollaki, tiedät sen jos oot nähny cuncun kuvia, siinä on kävelevä selkä..

ok no mä oon saanu epäkkäisiin ja hartioihin kokoo pystypunnerruksen avulla.

menee taas vähän ohi aiheesta mutta ootko koskaan koittanu kiipeillä/ajatellu kiipeilyn alottamista?
Jos menee noin hyvin leukoja (ainakin mun mielestä) niin voi olla hyvin puhtia kiipeemiseen.

Ja tosta twenty pullups ohjelmasta, että meneekö näin esim. viikko 1 day 1:
jos saa 6-9 leukaa niin tekee sen alla olevan treenin/sarjat? Meneekö noin tai ymmärtääkö mun tekstistä? :D

No en oo kyllä vakavasti harkinnut.. Enkä varmaan osaiskaa kiipeillä :D Mutta olishan se ihan kiinnostavaa kokeilla. Täällä korvessa ei vaan oikeen oo harrastusmahdollisuuksia, täällä ei oikeestaan voi muuta tehdä ku käydä salilla tai juosta pallon perässä eikä jälkimmäinen kiinnosta yhtään ku en ees jaksa juosta. Eikä varmaan kiipeilyä ja salilla käyntiä sais mitenkää fiksusti sovitettua yhteen, ja jälkimmäisestä on kuitenki tullu aika tärkee juttu mulle..

Mutta kyllä se selkä kasvaa aivan varmasti leuanvedollaki, tiedät sen jos oot nähny cuncun kuvia, siinä on kävelevä selkä..

Onko se lintu, onko se lentokone... Ei se on joulukuusi :D Harmi ku 15-vuotiaiden kuvaketju lukotettiin :(

Kyllä leuanveto on paras selän massaliike, epäkkäät ja pitkät selkälihat tosin kasvaa paremmin varmaan tyyliin kulmasoudulla ja maastavedolla yms.

tee vaan kaikki nousevalla touhulla. ei tarvi ees prosentteja katella, kunhan vedät ja keskityt räjähtävyyteen. tossa tulee jo sen verran muutosta sun aiempaan touhuun. jos nyt tarkalle haluut mennä, tee eka viikko hilkun iisimmin tai tokalla viikolla enempi sarjoja. kevyempi on kuitenkin aika kevyttä sitten about 80%:n kuormilla.

Moro! Tosta ykkösmaksimikisaan tähtäävästä treenistä ja sen vikasta viikosta vielä. Eli kisat olis ens lauantaina ja tähän asti oon nyt reenaillu sun ohjeiden mukaan. Oisko tää vika viikko hyvä vetää ihan ykkösiä samalla systeemillä kuin tähänkin asti, mutta esim. 80% kuormalla, vai kuinka? Meinasin tehdä siis vain kaksi salitreeniä, joissa treenaisin myös muun kropan leukojen ohella, mutta suht kevyesti, jotta kisapäivänä kulkee. Onko tämä ok?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom