Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Juu kun kattelin et jos se selkä on kehittyny niin pelkällä leuanvedolla että sitä aattelin :D.

Siis kyllä minä joskus oon tehny yläselälle muutaki treeniä (ylätaljaa, alataljaa, vähä kulmasoutua jne) mut viimeaikoina leuanveto on ollu ainut liike. Mitä nyt maastaveto ottaa epäkkäisiin iha hyvin. Pitäis kyllä ottaa joku paksuusliike mukaan ku kaverit vittuilee mulle pienistä epäkkäistä. Mutta kyllä se selkä kasvaa aivan varmasti leuanvedollaki, tiedät sen jos oot nähny cuncun kuvia, siinä on kävelevä selkä..

ok no mä oon saanu epäkkäisiin ja hartioihin kokoo pystypunnerruksen avulla.

menee taas vähän ohi aiheesta mutta ootko koskaan koittanu kiipeillä/ajatellu kiipeilyn alottamista?
Jos menee noin hyvin leukoja (ainakin mun mielestä) niin voi olla hyvin puhtia kiipeemiseen.

Ja tosta twenty pullups ohjelmasta, että meneekö näin esim. viikko 1 day 1:
jos saa 6-9 leukaa niin tekee sen alla olevan treenin/sarjat? Meneekö noin tai ymmärtääkö mun tekstistä? :D

No en oo kyllä vakavasti harkinnut.. Enkä varmaan osaiskaa kiipeillä :D Mutta olishan se ihan kiinnostavaa kokeilla. Täällä korvessa ei vaan oikeen oo harrastusmahdollisuuksia, täällä ei oikeestaan voi muuta tehdä ku käydä salilla tai juosta pallon perässä eikä jälkimmäinen kiinnosta yhtään ku en ees jaksa juosta. Eikä varmaan kiipeilyä ja salilla käyntiä sais mitenkää fiksusti sovitettua yhteen, ja jälkimmäisestä on kuitenki tullu aika tärkee juttu mulle..

Mutta kyllä se selkä kasvaa aivan varmasti leuanvedollaki, tiedät sen jos oot nähny cuncun kuvia, siinä on kävelevä selkä..

Onko se lintu, onko se lentokone... Ei se on joulukuusi :D Harmi ku 15-vuotiaiden kuvaketju lukotettiin :(

Kyllä leuanveto on paras selän massaliike, epäkkäät ja pitkät selkälihat tosin kasvaa paremmin varmaan tyyliin kulmasoudulla ja maastavedolla yms.

tee vaan kaikki nousevalla touhulla. ei tarvi ees prosentteja katella, kunhan vedät ja keskityt räjähtävyyteen. tossa tulee jo sen verran muutosta sun aiempaan touhuun. jos nyt tarkalle haluut mennä, tee eka viikko hilkun iisimmin tai tokalla viikolla enempi sarjoja. kevyempi on kuitenkin aika kevyttä sitten about 80%:n kuormilla.

Moro! Tosta ykkösmaksimikisaan tähtäävästä treenistä ja sen vikasta viikosta vielä. Eli kisat olis ens lauantaina ja tähän asti oon nyt reenaillu sun ohjeiden mukaan. Oisko tää vika viikko hyvä vetää ihan ykkösiä samalla systeemillä kuin tähänkin asti, mutta esim. 80% kuormalla, vai kuinka? Meinasin tehdä siis vain kaksi salitreeniä, joissa treenaisin myös muun kropan leukojen ohella, mutta suht kevyesti, jotta kisapäivänä kulkee. Onko tämä ok?

jep. ei kannata missään nimes enää kovaa ottaa. treenit on tehty nyt jo ja on aika antaa kropan palautua. semmosia teräviä 1-2*80% juttuja voit noina kahtena päivänä ottaa. ainakin yks päivä lepoo ennen kisaa. laita tulemaan tulosta ja kehitystä tänne.

jep. ei kannata missään nimes enää kovaa ottaa. treenit on tehty nyt jo ja on aika antaa kropan palautua. semmosia teräviä 1-2*80% juttuja voit noina kahtena päivänä ottaa. ainakin yks päivä lepoo ennen kisaa. laita tulemaan tulosta ja kehitystä tänne.

Jeps, näin tehdään. Kiitokset treeniohjelmasta ja nopeista vastauksista kysymyksiin.

olis kyssäri, en vastausta löytäny sinänsä omituiseen seikkaan... eli kuinka paljon epäkkäät rasittuvat leuanvedossa? sillä ainoa selkäliike mitä olen treeneissäni jullen lisäksi tehnyt on leuanvedon variaatiot ja epäkkäät ovat suhteellisesti minun silmään huomattavasti isommat kuin latsit? jos oletetaan, että en ole ymmärtänyt lihaksien suhteellista kokoa väärin ja etteivät nuo epäkkäät ole geneettinen lahja (olisikin ainut sellainen) niin olenko tehnyt leukoja jotenki poskelleen? :eek:

ei pitäs yläosan rasittua, mitä monet epäkkäillä meinaa. lihas toki jatkuu keskiselkään reilusti, eli alaosan tuliskin rasittua hieman. keskity vetään hartiat alas kun nostat, ettei ne nouse korviin.

juu yläosaa meinasin. kiinnitän hartiohi huomiota, ku ens kerran teen et mitenkä niitä ruukaan pitää. ku ajattelen nii tapana ne on varsinki alhaalla on ollu pitää jämptinä etten tavallaa niitten varassa roiku alhaalla

Noniin, kisat kisattu. Olin alle 75 kg sarjan kuudes tuloksella 54,3 kg eli tuloskehitys kuuden viikon treenillä vain hieman negatiivinen :jahas:. Tuli varmaan tehtyä sarjat vähän liian lyhyillä palautuksilla (n. 2 min.) ja siitä johtuen olin hieman jumissa. Kolmannella vedolla yritin 61,8 kg:a, mutta se jäi puoleen väliin. Taitaa mennä heikkojen hauisten piikkiin lähinnä.

No, eipä tuo mitään. Hienot ja hyvin järjestetyt oli kisat, hieno kokemus. Yleisöäkin oli varsin reilusti hyvästä kisapaikasta johtuen.

P.S. Noi hassut desimaalit tuloksissa johtuu vetovälineen painosta (1,8 kg) lisäpainojen lisäksi.

moro. voisko joku kokeneempi jannu jeesata hiuka. kiinnoistais kisaaminen tossa leuanvedossa ensisijaisesti toistois. painan 90kg saan n. 30 leukaa. treenaan 4x20 sarjoja eri variaatioina ja dippailen. millane olis hyvä treeniohjelma eli mitä kannattais treenata. jos haluu ottaa homma "tosissaa"

genki sudo: menemättä sen tarkemmin yksityiskohtiin: ensin perusvoimat ja maksimi ylös ja sitten takas voimakestävyystouhuihin. ne kannattaa tehdä alkuun intervalleina ja sitten testin lähentyessä enempi simulaatioina eli pitkinä sarjoina hyvillä levoilla. treenaa suht usein ja käytä aikaa ja vaivaa volyymin nostamiseen.

Millasta sarja/toistomäärää kannattais nyt treenata? Leukoja menee 9, omapaino siinä 72-74 hujakoilla. Tähän asti oon tehnyt 1-2-3-4-5-6-5-4 sarjat ja lopettaessa ollut aina ihan loppu.

Back
Ylös Bottom