Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onkos kellään tietoa että millaisia suorituksia on tullut Super Max One -kilpailussa alle 75kg sarjassa? Tuohan on kai muuten sama ku voimaleuanveto paitsi tässä ei merkkaa yhteispaino vaan pelkkä lisäpainojen määrä, vai onko jotain muutakin eroa?

Onkos kellään tietoa että millaisia suorituksia on tullut Super Max One -kilpailussa alle 75kg sarjassa? Tuohan on kai muuten sama ku voimaleuanveto paitsi tässä ei merkkaa yhteispaino vaan pelkkä lisäpainojen määrä, vai onko jotain muutakin eroa?

Kysyin sähköpostilla tuota ja kerrottiin, että tuo alle 75 kilosten sarja on nyt ensimmäistä kertaa mukana joten siellä ei oo siis mitään suorituksia vielä. Alle 23-vuotiaitten ennätys on 87,5 kg, tuollon ei ollu nuorissa mitään painoluokkia ilmeisesti.

MORO !
Super Max One- kilpailuissa on nyt ensimmäistä kertaa sarja alle 75kg SM-tasolla. Minkä olet sivuiltamme huomannutkin
miesten sarjoina on ollut alle ja yli 85kg. Nuorten alle 23v. ennätys lisäpainoilla on 87,5kg v:lta -88 (Timo Kivistö). Tuolloin
ei käytetty sarjajakoa mutta hänen oma paino oli n.90kg.
Jää nähtäväksi millaiset SE-raudat tallennetaan tilastoihin ?
Terv. Paul Lagerspets/ Heavy-Sport

Juu.. Olis kyllä ihan mielenkiintoinen tapahtuma mutta en kyllä itseäni taida tuossa kahdessa kuukaudessa sellaseen kuntoon saada että kehtais lähtä kilpailemaan, olettaisin että pitäs sellaset lähelle 70kg vetää jos haluais tosissaan voittoa tavoitella. Ainakin sen perusteella että voimaleuanvedon SE alle 75-kiloisissa on 141kg eli jos olettaa että kyseinen vetäjä on itse painanut juurikin sen 75kg niin pitäisi vielä 66kg olla lisäpainoja.. Onko sulla kiinnostusta lähtä tuonne vai ihan mun takiako laitoit sähköpostia sinne järjestäjille? :D

Ainakin sen perusteella että voimaleuanvedon SE alle 75-kiloisissa on 141kg eli jos olettaa että kyseinen vetäjä on itse painanut juurikin sen 75kg niin pitäisi vielä 66kg olla lisäpainoja.. Onko sulla kiinnostusta lähtä tuonne vai ihan mun takiako laitoit sähköpostia sinne järjestäjille? :D

Joo, ihan vähän vajaa 75 kg paino tuo vetäjä (oli tiputellu painoonsa justiinsa sinne sen alapuolelle) eli siellä 65-66 kilon välissä ne painot tais olla. On mulla pikkasen kiinnostusta, mutta niinku tosta viestistä ilmeni, tulokset on niin kovia etten taija viittiä. Sitte ku alkaa tuloskunto olla tuolla alle 85 kilosten tai alle 23-vuotiaitten ennätyksen tasolla, niin voi lähtee pohtimaan osallistumista.

Onko kellään mitään ihme konsteja, ku mulla nykyään tulee hauikset ja oikean käden kyynärnivel kipeiksi leuanvedossa? Tänäänkin piti lopettaa treeni kolmanteen sarjaan, viis oli tarkotus tehdä, voimia olis kyllä vielä ollut mutta oli vain niin tuskallista.. Ei mikään hirmuinen volyymi mulla kuitenkaan noissa treeneissä ole, 5 sarjaa ja toistot alle kymmenen. 3x viikossa vetelen, eli ei kuitenkaan luulis nivelten hirveän kovilla olevan. Ja mitään eristäviä liikkeitä en hauikselle tai muillekkaan lihaksille tee.

Terve!

Jäänyt tuo leuanveto taas vähälle vaikka siitä joskus innostuin. Menee hurjat 4 puhdasta. Tavoite on vähintään kymmenen leukaa jouluna.

Miten treenaan? En käy kuntosalilla. Kotona on tanko. Monta kertaa viikossa, sarjojen ja toistojen määrä? Puolikkaita?

Nyt olen vedellyt sellaisia parin toiston settejä minuutin tauolla kymmenkunta sarjaa. Se on aikalailla maximi, liekkö vedän liian puhki aina itteni?

Todella iso kiitos sille joka viittii jonkunlaista ohjelman tynkää ehdottaa.

mites on näiden osatoistojen laita leuanveto harjoituksessa?
luulisi ainaki että selkää kehittäis kun jännitys pysyy kuitenkin suorituksen ajan...
mites sitten jos tarkoituksena on toistomäärien lisäys, olisko tässä tapauksessa paras tehdä perustekniikalla?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
lihaskehitys ei vaadi mitään "jatkuvaa jännitystä". osatoistoja voi ja kannattaa käyttää noston heikkojen osien kehittämisessä. toistokestävyys on pääasiassa kiinni maksimivoimasta kun liikutaan siellä about 30 toiston alapuolella. sen jälkeen homma vaatii jo enemmän voimakestävyystreenejäkin.

http://twentypullups.com/ Tuossa on jokin valmis leuanveto-ohjelma. 20 leukaa pitäisi mennä 6 viikossa.
Vähän skeptinen olen tuohon ohjelmaan, niin vähän treeniä verrattuna tuloksiin.

Jos mulla nyt menee se hurjat neljä leukaa ja vetelen nykyisin vähintään kolmesti viikossa 2 toistoa x10 ja tälläkään ei tulokset nouse. Ilmeisesti meikäläisen kehitys on pysähtynyt tuohon huippulukemaan..

Pitäiskö nostaa toistojen määrää ja pienentää sarjojen määrää vai miten? Niin, ylipainoa ei ole.

Tee vaikka max x3 sarjoja, sitä on ihmiset suositellu. Eli vaikka 4 3 2 tässä tapauksessa, ehkä enempiki.

Ja toi twentypullups toimii vissiin vaan jos on kuntosaliharjoittelu ohessa?

Vähän skeptinen olen tuohon ohjelmaan, niin vähän treeniä verrattuna tuloksiin.

Jos mulla nyt menee se hurjat neljä leukaa ja vetelen nykyisin vähintään kolmesti viikossa 2 toistoa x10 ja tälläkään ei tulokset nouse. Ilmeisesti meikäläisen kehitys on pysähtynyt tuohon huippulukemaan..

Pitäiskö nostaa toistojen määrää ja pienentää sarjojen määrää vai miten? Niin, ylipainoa ei ole.
Progressio on tärkeintä, älä tee kahta samanlaista treeniä peräkkäin. Pyri aina treenaamaan kovempaa ku edellisessä treenissä, paitsi esim. muutaman viikon välein voi ottaa vähän takapakkia ja siitä uuteen nousuun.

Jos tekee kovan leuanveto treenin, niin eikö se syökin jonkin verran/paljon penkkitreenistä, sillä yläselänlihaksilla on suuri merkitys penkissäkin?

Miten kannattaisi penkki-ja leukatreenit jaksottaa viikkoon, sillä molemmissa pitäisi kehitty(molemmista toisto kilpailu 10.8. Penkki omalla painolla).

Kannattaako paljon muita liikkeitä ylävartalolle, edes tehdä jos haluaa tohon kilpailuun valmistautua? Viitsiskö joku heittää ohjelmantynkään? Hyviä leuanveto- ja penkki ohjelmia olen katellut, mutta kun en oikein osaa yhdistää niitä...Nyt kun ruvennut vetään enemmän leukoja, niin ei ole mennyt penkkiohjelma, sitten läpi:(

Penkissä kuitenkin suurin heikkous tällä hetkellä maksimi 110kg, kun joutuu testin tekeen 85kg:lla, jolla menee tällä hetkellä se 10-11toistoa. Leukoja 12, mutta niitä aloin vasta treenaan.

En viitsinyt aloittaa tälle omaa topikkia, vaikka vähä onki ohi aiheen.

Jos tekee kovan leuanveto treenin, niin eikö se syökin jonkin verran/paljon penkkitreenistä, sillä yläselänlihaksilla on suuri merkitys penkissäkin?

Miten kannattaisi penkki-ja leukatreenit jaksottaa viikkoon, sillä molemmissa pitäisi kehitty(molemmista toisto kilpailu 10.8. Penkki omalla painolla).

Kannattaako paljon muita liikkeitä ylävartalolle, edes tehdä jos haluaa tohon kilpailuun valmistautua? Viitsiskö joku heittää ohjelmantynkään? Hyviä leuanveto- ja penkki ohjelmia olen katellut, mutta kun en oikein osaa yhdistää niitä...Nyt kun ruvennut vetään enemmän leukoja, niin ei ole mennyt penkkiohjelma, sitten läpi:(

Penkissä kuitenkin suurin heikkous tällä hetkellä maksimi 110kg, kun joutuu testin tekeen 85kg:lla, jolla menee tällä hetkellä se 10-11toistoa. Leukoja 12, mutta niitä aloin vasta treenaan.

En viitsinyt aloittaa tälle omaa topikkia, vaikka vähä onki ohi aiheen.

Mikäli jto:n oppien mukaisesti etenet leuoissa, kuten tämä ketjukin, niin ei leuat haittaa penkkiä. Tarkoituksena leuanvetotreenissä on vetää kohtuu paljon ja kohtuu usein "kevyitä" sarjoja. Vaikka selkälihat olisikin treenattu penkkiä ennen/edeltävänä päivänä, ei siitä ole haittaa ellei niitä ole ihan hengiltä murjonut. Tietysti sitten kun herkistelee ykkösiä yms. niin kannattaa tietysti hiukan keventää edellisten päivien leuanvetoa.

Mutta ahkera leuanveto ei todellakaan ole haitaksi penkin kehityksellä, päin vastoin korjaa se lihastasapainoa. Vielä kun muistat huoltavat treenit kiertäjänkalvosimille niin hyvin menee!

käytännössä ja lyhyellä tähtäimellä leuat yms tietenkin haittaa penkkiä kohdistuessaan yläselkään, hartioihin ja ojentajiinkin sekä väärin tehdessä rintalihaksiinkin.... mutta se ei ookkaan se idea missään treenissä. aina on kyse myös priorisoinnista: kumpi on se ykkösliike täs tapaukses, penkki vai leuat jne...

Jto, pikainen kysymys: Olen kuullut puhuttavan siitä että eri ote leveydet rasittavat erilailla selkälihaksia. Kapeat enemmän haukkaa ja vähemmän selkää jne. Mutta sitten on myös sellaista tietoa että kyllä se selkä kasvaa joka tapauksessa vetelee millä leveydellä tahansa ??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom