Leuanveto + lisäpainot

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vanha threadi - Konki kaivo esiin näköjään, mutta itseasiassa aika mielenkiintonen (lista tosin?).

Pitäis kyllä taas kokeilla paljonko menee leukoja ilman lisäpainoja, 20kg lätyllä meni 11 toistoa tuossa viikko sitten :/ Tosin sekin sitten neutraalilla gripillä, hyvin kyllä alhaalta asti, ei siinä mitään.

E. Niin ja sitten 1RM pitäis taas kokeilla. Jaksaiskohan tuohon nyt sitten vielä kesän aikana panostaa oikein :D
Treenin osalta vetelin 4x4 -> 4x5 -> 4x6 ensin 20 ja sitten tuolla 25-pyörylällä. Mites tästä päästäis oikeempaan suuntaan?

jto, hjälp?

eli alussa meni 4*4*20 ja nyt menee 4*6*25? eipä nyt sitten muuta kuin piikkailemaan eli 1-2 krt/vko 1-3 toiston räväköitä nostoja pikkuhiljaa ylöspäin, ettei heti tuu seinä vastaan. alota vaikka treenillä, missä meet semmoseen kolmoseen, että jää pari nostoo varastoon.

eli alussa meni 4*4*20 ja nyt menee 4*6*25? eipä nyt sitten muuta kuin piikkailemaan eli 1-2 krt/vko 1-3 toiston räväköitä nostoja pikkuhiljaa ylöspäin, ettei heti tuu seinä vastaan. alota vaikka treenillä, missä meet semmoseen kolmoseen, että jää pari nostoo varastoon.

Alussa olis siis kyllä menny enempikin, mutta kyllä, tuosta lähdettiin rakentamaan progressiota.

Ja asia selvä, ens viikosta lähdetään sitten kattomaan noita räväköitä kolmosia.
Vois vaikka laittaa tavotteeks, että jossain vaiheessa (lue. "lähimmän 10v aikana") menis 3 toistoa (2/3) x oma paino -lisäpainolla - josta Poliquinkin totes, että se on "pretty damn impressive". :D

Se vois olla mukava tavoite.

tee vaikka 3-4 maksimitreeniä 2 vkossa. mee vaikka parin viikon aikana semmoseen tiukkaankin kolmoseen kun alkaa homma kulkeen, sit kevyt viikko palautellen. sitten pari viikkoa ykkösillä, kevyt ja vielä ykkösillä, jos tulos nousee vaan. voit ottaa noiden maksimisarjojen perään 2-3*4-8 ihan vaan perusvoima ylläpitoon, mutta panosta enemmän siihen tehoon.

Mites jto neuvoisit saamaan omiin lisäpainoleukatreeneihin lisää potkua eli oma paino on 75kg ja saan 30kg:lla 6 toistoa ja ykkönenkin on 45kiloa josta ei nouse tippaakaan kirveelläkkään enempää?

Kovia on kyllä jannut tuolla videolla jumalauta, 50 kg lisäpainolla keskisromileuka...Onhan tässä itsekin leukoja vedelty pelkillä keskisormilla, mutta lisäpainoja ei vielä kehtaa käyttää. Vois mennä sormet paskaks ;)

Ja musat aivan yks yhteen muun setin kanssa, tuollaisella kamalla saa kyllä sen oikean treenifiiliksen päälle paremmin kuin jollain tuiskun antilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kovia on kyllä jannut tuolla videolla jumalauta, 50 kg lisäpainolla keskisromileuka...Onhan tässä itsekin leukoja vedelty pelkillä keskisormilla, mutta lisäpainoja ei vielä kehtaa käyttää. Vois mennä sormet paskaks ;)

Ja musat aivan yks yhteen muun setin kanssa, tuollaisella kamalla saa kyllä sen oikean treenifiiliksen päälle paremmin kuin jollain tuiskun antilla.

:D Kiitos. Tuo Lauttamus olisi vetänyt tänään aivan hirveät raudat ellei keskisormesta olisi nahat revenneet. 155kg oli uusi SE mut olisi tullut vielä lisää.Ja normi voimaleuanvetoa täyskämmenotteella niin.......:rolleyes:

Hei,

Olen nyt pari kuukautta treenannut aktiivisesti leukoja lisäpainojen kanssa, kapaella otteella. Olen päätynyt nyt pisteeseen, jossa menee 5x5x5kg ihan mukavasti, ja ajattelin ensi treenissä kokeilla noita nopeampia 1-3 toiston rykäyksiä 10kg lisäpainolla, siinä toivossa, että parin kuukauden sisään menisi sitten hermotuksen parannuttua 5x5x10kg.

Itsehhän siis teen leukoja (enimmäkseen) kapealla otteella, yrittäen pitää tuntuman hauiksissa,
sillä hauiskäännöt käsipainoilla/tangolla koskevat kyynerpäihin, johtuen yliliikkuvista nivelistä/hyppivistä jänteistä. Leuoissa ei ole samaa ongelmaa.

Voinko siis tämän lisäksi tehdä jotain varsinaista yläselkäliikettä (itselläni alatalja/kulmasoutu) 3x8-10 -menetelmällä,
vai meneekö sykäyksillä tavoiteltu hyöty sitten täysin metsään, kun treenityyppi vaihtuu? Molemmat liikkeet kun käyttävät sekä yläselkää ja hauiksia, vaikkakin erisuhteessa. Ja käsittääkseni 5x1-3 ja 3x8-10 pyrkivät aktivoimaan täysin eri soluja (nopeat, hitaat) + alueita (hermosto vs. lihasmassa) ja ne menevät ristiin?
Vastasinko äsken käytännössä itse itselleni, vai olenko ihan ulalla?

Miten leuaoissa toimisi tämmöinen treeni systeemi eli tehdään 5x5 tapaan koko ajan nostaen painoa että viimeisellä kerralla ollaan lähellä failurea eli vaikka itseni tapauksessa kun saan 30kilolla 6 toistoa että ensinmäinen sarja on 5x10kg sitten 5x15kg,5x20kg,5x25kg ja viimeinen sarja 5x30kiloa?

Onko parempi treenata leukoja tekemällä esim. 3 x max omalla painolla (~20,15,12) vaiko sitten laittaa lisäpainoja ja tehdä lyhyempiä sarjoja?

tavoitteena olisi nyt lähinnä nostaa tuo ~20 maksimi noin 30 leukaan,

Mikä hyöty on vetää leukoja lisäpainoilla? :) Mille kropan osalle siinä tulee suurempi rasitus?

Jaa-a.. :rolleyes: voisi kuvitella että sille osalle mille sitä rasitusta tulee ihan 'tavallisissakin' leuoissa?
Sama kuin kysyisin että mille kropan osalle saan suuremman rasituksen jos alankin käyttä oikeasti niitä painoja kun teen sitä penkkipunnerrusta pelkän tangon sijasta.. :puntti:

Okei ehkä vähän revittelin, taino, en oikeasti tiedä mitä ajat takaa? tuon ylläolevan kun luulisi olevan itsestäänselvyys.. enemmän painoja -> suurempi rasitus -> suurempi hyöty?

Kannattaako mun vetää 14,11,11 settii ilman lisäpainoo vai tälleen miten oon ny pari viikkoo vetäny et 10kg lisäpainoil toistot siinä 7,5,4, ei tunnu vaa aina jäävän kunnon tuntumaa tollasil 4 toistol

Kannattaako mun vetää 14,11,11 settii ilman lisäpainoo vai tälleen miten oon ny pari viikkoo vetäny et 10kg lisäpainoil toistot siinä 7,5,4, ei tunnu vaa aina jäävän kunnon tuntumaa tollasil 4 toistol

Mä saan ainakin melko hyvän tuntuman ja 4 toistoilla, kuhan tekee sen liikkeen hallitusti ja negatiivisen vaiheen hitaasti.

Omalla painolla (60kg???) meni vähä aikaa sitte 36. Nyt teen 8 kg lisäpainolla 4x6 sarjoja. En tiä onko kova tulos mutta itse olen tyytyväinen. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom