Lenkkeily?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oLz!
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Hei!
Kyselisin tälläisia asioita, kun olen ajatellut ottaa lenkkeilyn mukaan kuntosaliharjoitteluuni aerobisena liikuntana 2-3*viikossa, niin kannattaako se tehdä samana päivänä kun salitreenit vai salitreenien välipäivinä? Käyn salilla 3-4ker/vko ja ohjelma on 2-jakoinen. Teen 2-vuorotyötä ja lenkkeily sijoittuisi aamuvuorona 4 pintaan ellei vähän ennen tai sitten vasta duunin jälkeen ja iltavuorolla 8-9 pintaan, miten kun olen massakaudella niin kannattaako syödä ennen lenkkiä vai olla syömättä, polttaa rasvaa lenkillä ja syödä vasta lenkin jälkeen aamupala? Pituus ja painoni on 187cm/77kg. Kuinka pitkiä lenkkejä yleensä teette tai kuinka paljon kulutatte siihen aikaa?
Kiitoksia niille jotka jaksaa vastata! :worship:

Rasvaa poltetaan miinuskaloreilla ja lihasmassaa hankitaan pluskaloreilla. Massakaudella ollaan luonnollisesti hankkimassa lihasmassaa ja kalorit näin ollen pitää pitää plussan puolella. Dietillä rasvanpolttoa miinuskaloreilla. Molempia ei tietenkään voi tehdä samaan aikaan. Eli juoksulenkit rasvanpoltto tarkoituksessa kannattaa mielestäni jättää suosiolla dietille. Massakaudella toisaalta voisin jonkun kevyen aamulenkin(reipasta kävelyä) ottaa kerran-pari / viikko ennen aamupalaa. Ruutia aineenvaihdunnalle.

Hei!
Kyselisin tälläisia asioita... :worship:

Itse olen juossut marathonin nyt kolmena kesänä peräkkäin, ja aion juosta seuraavanakin. Tavoitteeni maratoonin suhteen eivät ole kovinkaan kunnianhimoisia, joten otan juoksuharjoittelun osana dieettiä. Pyrin syömään salipäivinä jotakuinkin +-0 kcal suhteessa kulutukseen. Lenkkipäivinä syön suunnilleen saman verran kuin salipäivinä, mutta raskas aerobinen liikunta aiheuttaa sen, että noina päivinä etenen rankasti miinuskaloreilla. Lenkin aikana juostu matka vaihtelee 3-30km. Lepopäivinä syön myös vähemmän kuin kulutan.

Kuten voit varmaan tekstistä päätellä, lenkki- ja salipäivät ovat erikseen, mutta joskus aikataulujen takia täytyy pitää salitreeni ja juoksutreeni samana päivänä. Ilmeisesti sullakin saattaa tällaisia pakotteita ilmaantua työvuorojen takia, mutten usko että on kovin vaarallista juosta ja nostella rautaa samana päivänä.

Massakaudella juoksen mahdollisimman vähän, mutta kuitenkin sen verran ettei juoksukunto heikkene liikaa. Lenkkien pituus on vain muutama kilometri, ja frekvenssi ehkä kerran viikossa. 2-3 kertaa viikossa massakaudella on mielestäni jo vähän liikaa.

tosin jalkapäivinä saattaa tulla juoksu vähä kipeeks.

Ja etenkin seuraavana päivänä jalkatreenistä!

Mulla taas ollut oppimista tuon juoksemisen vähentämisessä... Nyt teen yhden noin tunnin kestävän juoksulenkin viikossa, jonka tarkoitus ylläpitää tuota aerobista kuntoa ja jaksamista. Ja onhan se ihan kivaakin!:)

Ja mä kyllä syön aina ennen lenkkiä ajankohdasta riippumatta, vaikka en tietystikään lähde heti syömisen jälkeen juoksemaan.

tosin jalkapäivinä saattaa tulla juoksu vähä kipeeks.
Joo, kannattaa reenata 1- tai 2-jakosella, niin tulee ripoteltua se jalkojen reenaaminen pitkin viikkoa. Itse oon miettiny että vois tehdä reisille yhden tai kaks sarjaa jotain isoo perusliikettä joka treenikerta, ja muuten vetää vaikka 2-jakoista.

Juoksulenkki jalkapäivän jälkeen palauttaa hyvin, kunhan vaan ei vedä sitä kaikista kovinta ja pisintä lenkkiä sillon. Aluksi se voi olla vähän raskasta, mutta kaikkeen tottuu.

Ja etenkin seuraavana päivänä jalkatreenistä!

Mulla taas ollut oppimista tuon juoksemisen vähentämisessä... Nyt teen yhden noin tunnin kestävän juoksulenkin viikossa, jonka tarkoitus ylläpitää tuota aerobista kuntoa ja jaksamista. Ja onhan se ihan kivaakin!:)

Ja mä kyllä syön aina ennen lenkkiä ajankohdasta riippumatta, vaikka en tietystikään lähde heti syömisen jälkeen juoksemaan.
a

:hyper: Osu silmään tää sun viesti. Siis teet yhden lenkin viikossa? Monta lenkkiä teit sitten aiemmin? Mikä on ero? Ite läyn salil 3 krt viikos ja aattelin, että yhtenä päivänä voisi tehdä jotain raskasta aerobista, pyöräily lenkki tms. Siis ennen juoksin 2 krt viikko mutta totesin asian vaivaavan minua jotenkin ajatellen 5 treenikertaa viikossa, joten ajattelin kahden sijaan vetää kerran viikossa kunnon lenkin tms? mikä on mielipiteesi auttaako yleiskunnon ylläpidossa? :worship:

:hyper: Osu silmään tää sun viesti. Siis teet yhden lenkin viikossa? Monta lenkkiä teit sitten aiemmin? Mikä on ero? Ite läyn salil 3 krt viikos ja aattelin, että yhtenä päivänä voisi tehdä jotain raskasta aerobista, pyöräily lenkki tms. Siis ennen juoksin 2 krt viikko mutta totesin asian vaivaavan minua jotenkin ajatellen 5 treenikertaa viikossa, joten ajattelin kahden sijaan vetää kerran viikossa kunnon lenkin tms? mikä on mielipiteesi auttaako yleiskunnon ylläpidossa? :worship:

Parhaimmillaan kävin juoksentelemassa kolmekin kertaa viikossa. Tai sitten korvasin yhden lenkkikerran jumppa-tai tanssitunnilla. En ainakaan aerobisessa kunnossa ole huomannut huononemista vaikka juoksukertoja oonkin vähentänyt. Halusin enemmän keskittyä punttitreeneihin ja lisäsin viikkoon yhden salikerran lisää.
Tietysti riippuu paljon, mitä tuloksia haluat treenaamisella saavuttaa, eli haluatko lihasta/laihtua/ylläpitää kuntoa jne. Mutta kyllä neljä treenikertaa viikossa riittää hyvin kunnon ylläpitämiseen ellet sitten tosiaan kaikkea muuta aikaa vaan makoile sohvalla!:thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom