En missään nimessä halua tallata Tomin varpaille, koska mies tosiaan on löytänyt treenitavat, jotka ovat roinankäyttöön yhdistettyinä tasanneet miehen fysiikan symmetrian lähes täydelliseksi. Lisäksi Tomi on kirjoittanut varsin kattavasti näistä omista havainnoistaan ja treenitavoistaan Pakkotoistolle, missä ne ovat kaikkien luettavana.
En voi kuitenkaan olla samaa mieltä, jos joku tosissaan väittää esimerkiksi pikkupainoilla hyvällä tuntumalla selän pumppaamisen toimivan myön natikoille, jos se on kerran toiminut roinaajille. Itse yritin pumpata hyvällä tuntumalla treenipainoja oikeastaan koskaan nostamatta muutama vuosi sitten pidemmän aikaa, koska uskoin tuntuman tuovan kasvua. Jälkikäteen tosin huomasin, että kehitystä ei tapahtunut käytännössä lainkaan, koska pumppailin kuukaudesta toiseen samoilla pikkupainoilla enkä edes yrittänyt kasvattaa sarjapainoja. Tuntuma oli kyllä kova, mutta kehitystä ei tullut.
Pienenä kontrastina tuohon tuntumapumppailuun on minulla se, että olen aina saanut parhaimman kehityksen lihasmassan suhteen aikaan kun olen treenannut progressiivisesti perusmassaliikkeiden sarjapainoja kasvattaen.
Mm. Tomi ja Kalimero ovat todistaneet, että roinalla voidaan saada aikaa huomattavaa lihaskasvua käyttämällä pienehköjä painoja hyvällä tuntumalla. Mutten kuollaksenikaan voi uskoa, että tavallinen naturaalitreenaaja voisi muka saada huomattavaa kasvua selkäänsä tekemällä vuodesta toiseen sitä alataljaa aina samalla 30-50 kilolla vaikka tuntuma ja pumppi olisi kuinka kova tahansa. Mitä sen sijaan voin hyvinkin uskoa on, että jos tuo sama naturaalitreenaaja tekee nyt hyvällä tuntumalla kymmenen leukaa ilman lisäpainoja, ja kasvattaa treenipainojaan siten että hän saa muutaman vuoden päästä 50 kilon lisäpainoilla kympin (tekniikan kuitenkaan kärsimättä), on hänellä tuolloin aika helvetisti isompi selkä kuin nyt.