Lavat liikkumaan ja selkä kasvuun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tomi sanoi:
Kyllä, siinä venytysvaiheessa. Pitäisköhän mun kirjoittaa toi koko vitun teksti uudestaan, koska se näyttää olevan aika vaikeasti kirjoitettu.

edit: mä otan tosta pienen videopätkän kun ehdin ja jos Mike voisi uppia sen vaikka Pakkiksen serverille, niin saatte sieltä sitten latailla.

Kyllä siitä selvän sai, on vaan porukka nyt lahjakkaasti sotkenut sen lapojen liikutteluharjotteen ja alataljan tekniikan keskenään. Mutta ei toi video varmaan ois yhtään paskempi juttu. Vois niitä vidoita tehdä muistakin perusliikkeistä...ne exrx:n videot kun nyt on enemmän ja vähemmän syvältä suoritustekniikaltaan...

Tomi sanoi:
Kyllä, siinä venytysvaiheessa. Pitäisköhän mun kirjoittaa toi koko vitun teksti uudestaan, koska se näyttää olevan aika vaikeasti kirjoitettu.

Aivanaivan. :)

Tuntuikin _hieman_ hassulta. Tosin tällöin liikkuivat satavarmasti vain ja ainoastaan lavat, vaikkakin varsin nihkeänlaisesti. Toisaalta voin helpotukseksi todeta tehneeni alataljaa melkomoisen oikein koko treeniurani.

Ps. Nyt ehkä ymmärrätte myös tuon edellä mainitun kahva-ongelman. :D

Edit. Kyllä tuo teksti tuollaisenaan hyvä on. Ainoastaan, kun itsekin takerruin tuohon vain kerran mainittuun käsien kulmaan niin oletin sen ohjeeksi koko liikkeen ajaksi.

Tomin opeilla ensimmäinen selkätreeni pari tuntia sitten ja ihan mukavasti meni. Maven jälkeen 3 sarjaa alataljaa, samanverran vipuvarsilaitetta ja pari sarjaa ylätaljaa + epäkkäät... Ei mitään ihmeellistä pumppia tullut mun selkään vieläkään, mutta tuntuma oli täysin erilainen kuin koskaan ennen. Ens kerralla kulmasoutu mukaan!

Tomi sanoi:
Joo, on se epäselvästi kirjoitettu, mutta en arvannut, että joku jättäisi vetämättä sen kahvan mahaan asti. :)[/b]

Itseasiassa minäkin ymmärsin näin, kun luin tekstisi. En kuitenkaan mennyt kokeilemaan, koska olin tehnyt "oikealla" tekniikalla jo alusta asti.

Hienoa että viitsitte antaa ohjeita täällä. Tämä foorumi ja etenkin Tomi & Mike olisivat varmasti aika varteenotettavia ehdokkaita, jos jaettaisiin palkintoa siitä, kuka on saanut kansan kuntoa/innostusta kuntoiluun parannettua :)

Tomilta tuli asiaa! Hyviä vinkkejä, ite osaan omasta mielestäni reenata oikein selkää vaikka se ei paljoa kehittynyt olekaan.. Mutta pahin virhehän yleensä on juuri se että liike tehdään liikaa käsillä!

Edit: Tomi jos viitit niin pistäisitkö juttua sun käsitreeneistä vielä! Sullahan on melko komeat käsivarret!

kohtis sanoi:
Njooh nyt taisin kyl tajuta mistä kiikasti, sain aluks kuvan et pitää kädet olla kokoajan sillee about suorina.

Nyyh! Niin mäkin ensin sain. Luulin jo keksineeni miten pidän selän kunnossa "hauisvammaisena". Repesi jotain hauiksessa rinnallevedossa n. kuukausi takaperin. Vieläkään ei pysty tosissaan tekemään selälle juuri muuta kuin maastavetoa ja pulloveria. No voi toi tekniikka onneksi auttaa ottamaan selästä tehoja irti hieman pienemmin painoin ja vähemmällä hauiksen rutinalla.
Testiin menee.

Tomi sanoi:
Baah, ajatuskatko. Ei mun näin pitänyt kirjoittaa, koska se on täysin yksilöllistä, miten lyhyen/pitkän liikeradan tekee. Palstan käpytikat voivat siis jatkaa treenejään samaan malliin. Haette ajan kanssa sen tuntuman, niin varmasti tulee tulosta.

Totta, totta. Oma kulmasoutu tangolla näyttää juuri tuolta käpytikalta mutta tuntuma on silti loistava ja kehitystäkin tulee. Viimeksi juuri treenikaveri kysy että saatko muka jotain tuntumaa noin lyhyellä nytkytyksellä :)

Mikäköhän on ongelmana selkätreenissä kun en saa latseja sitten millään kipeiksi tai kasvamaan? Millä liikkeillä ootte saanu latsit kasvuun parhaiten ja minkälainen tekniikka missäkin ottaa parhaiten niihin? Alemmat trapeziukset on yleensä alataljan jäljiltä kipeenä ja alaselkä kipeytyy hyvin kaikista alaselän liikkeistä.

Selkätreeni:
Alatalja 3 x 13-20
Kulmasoutu tangolla 3 x 10-15
Ylätalja eteen 2 x 15-20
Yhden käden ylätalja joskus viimeistelyksi, yksi tai kaksi pitkää sarjaa.

Olen siirtynyt lähiaikoina noihin pidempiin sarjoihin mutta ei latseissa oikein mitään tuntumaa treenin aikana tai sen jälkeen. Trapeziukset kehittyy ihan hyvin.

Bricktop sanoi:
Mikäköhän on ongelmana selkätreenissä kun en saa latseja sitten millään kipeiksi tai kasvamaan?

Eräs jääkiekkovalmentaja jäi kuuluisaksi venäläisittäin murretusta hokemastaan "jjalat, jjalat". Tästä voikin johtaa bodimaailmalle oman version "llavat, llavat".

Liikkeet vaikuttaa ihan hyviltä eli siinä ei pitäisi olla ongelmaa. Kun muistaa viedä kädet läheltä kylkiä ja vetää kahvan napaan eikä rintaan niin homman pitäisi jokseenkin toimia. :)

Bricktop sanoi:
Mikäköhän on ongelmana selkätreenissä kun en saa latseja sitten millään kipeiksi tai kasvamaan? Millä liikkeillä ootte saanu latsit kasvuun parhaiten ja minkälainen tekniikka missäkin ottaa parhaiten niihin?

Kokeile lisäämällä sarjapainoa. Jos teet jo naama irvessä, niin sitten huono idea. Toinen tapa, millä olen saanut lihakset kipeytymään pitkästä aikaa, on pakkotoistot.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse saan kyllä juuri tällä kivan pumpin selkään mikä ei ole ennen onnistunut, kiitokset siis tästä, aivan loistava liike. :) Nyt kun on myös tuon kulmasoudun tekniikkaa hieman oppinut niin saa selkään kunnon tuntumaa. Se vaan kyrsii etten saa vieläkään ylätaljaa tuntumaan kunnolla selässä. Tosin yleensä sen treenivaiheessa multa loppuu jo jerkku näppivoimista.

Uujeah, mulle on tullut raskausarvet kainaloihin, kun raakkasin rankalla kädellä sarjapainoja pois. :evil:

Etenkin ylätalja vaatii vieläkin silti harjoittelua, mutta suunta on hyvä.

Heh, vasta nyt tajusin tomin editoineen tekstiään. tässä on nyt yli kuukausi tehty alataljassa vain sellasta ihan pientä liikettä ilman että on vetänyt käsiä masuun asti. on varmaan muut kattoneet ja nauraneet mielessään kun meikäläinen liikuttelee painopakkaa sellasta 20 cm liikerataa nytkyttäen. :D

GoA sanoi:
Heh, vasta nyt tajusin tomin editoineen tekstiään. tässä on nyt yli kuukausi tehty alataljassa vain sellasta ihan pientä liikettä ilman että on vetänyt käsiä masuun asti. on varmaan muut kattoneet ja nauraneet mielessään kun meikäläinen liikuttelee painopakkaa sellasta 20 cm liikerataa nytkyttäen. :D
Lol ja sori. Kirjoitin vähän huolimattomasti tuon alkuperäisen tekstin... :nolo:

GoA sanoi:

Sama! Mutta kyllä se on silti ihan hyvin ottanut :thumbs:

Otzi sanoi:
Sama! Mutta kyllä se on silti ihan hyvin ottanut :thumbs:

:D EEEHEHEEE!!! Järjen käyttö sallittua. Ei vaan, näytti se Tomin teksti munkin silmään vähän ihmeelliseltä. En silti ottanut siitä oppia koska se näytti jo vähän liian ihmeelliseltä ja ajattelin että on varmaan vaan vähän huonosti selitetty.

Kuulin kaverilta että täällä on jotain vinkkejä seläntreenaamiseen ja OHHO!
pitääkin kokeilla tätä heti huomisen selkätreenissä :thumbs:

Tomi sanoi:
Rutista joka kerralla lavat yhteen, mutta vielä kerran: ÄLÄ TEE "PITOA", koska se vie jännitystä selältä käsille. (Tämä ei ole hyvä asia.) Rutistus, ungh, ja sen jälkeen rauhallisesti takaisin.

Itse olen ainakin saanut hyvän tuntuman selkään tekemällä 2-3 sekunnin pitoja kulmasoudussa tangolla. Tämä on ollut osana HST-ohjelman selkätreenia yhdessä ylätaljan kanssa. Polte on aivan järjetön verrattuna pelkkään rutistukseen. Tiedä onko tämä sitten tekniikkavirheen syytä vai johtuuko tämä "kehittelemästäni" suoritustavasta. Elikkäs teen kulmasoudun siten, että otan vinopenkin ja asetan sen ensimmäiselle pykälle lattiantasosta (kulmaa on tietenkin helppo vaihdella). Menen makaamaan vatsalleen penkille ja pyöritteln hihnat kiinni. Siitä sitten teen itse suorituksia. Pidän alussa kädet hieman koukussa ja sitten lähden nostamaan. Nostan kunnes tanko osuu penkin pohjaan ja sitten vielä rutistan lapoja, aivan kun yrittäisin vetää tangon penkistä läpi parin sekunnin ajan. Tämä ainakin toimii mulla hyvin. Onko kenelläkään muulla kokemuksia tästä tai kommentteja muuten vain asiaan liittyen?

Kyllähän nämä vinkit on mainioita. Ekaa kertaa olen saanut latsit kunnolla kipeeksi.

Ton pidon suhteen eka olin samaa mieltä kuin Tomi, käsiin se vaan otti. Tein niitä kumminkin vielä alataljassa viimeisessä pumppisarjassa ja sain homman toimiin. Pitää olla vaan jo naurettavan pienet painot liikkeellä, ettei se rasitus mene niille käsille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom