Lavat liikkumaan ja selkä kasvuun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
m80 sanoi:
Tarkistan asian kun saan kyseisen lehden käsiin, mutta itse muistelen sen sattuneen Savolaiselle....

Kyllä se oli Vilponen kenelle se sattui, eikä ihan pienillä painoilla ylätaljassa.

m80 sanoi:
Salilla tosiaan näkee monia, jotka keskittyvät treenissään sarjapainojen kasvattamiseen, ei tuntumaan. Ja kärjistetysti mahdollisimman ison painomäärän nostaminen mahdollisimman montaa lihasta apuna käyttäen mahdollisimman helposti ei ole kehonrakennusta.
Missäköhän vaiheessa sarjapainojen kasvatus on tarkoittanut sitä, että on aina käytettävä paskaa tekniikkaa? Ilmeisesti siis minäkin heilun kaikkien liikkeiden parissa aivan saatanasti huijaten, koska yritän kasvattaa sarjapainoja? :rolleyes:
[natujen ininää]Ja voisin kuvitella, että eniten natuja ärsyttää just ne kaverit, jotka treenaavat päin persettä, ja kasvavat, mutta pitävät kehitystään kuitenkin enimmässä määrin erinomaisen ruokavalion ja treenin ansiona[/natujen ininää]
Aika nappiin (:D) tuo arvauksesi osui. Tomin treenivinkkeihin tuo ei suoranaisesti kuitenkaan liity, koska Tomi ei todellakaan treenaa päin persettä, vaan tavalla, joka sopii hänelle itselleen todella hyvin mutta joka ei välttämättä tavalliselle natutreenaajlle parhaita mahdollisia tuloksia tuota.

Hulkki sanoi:
Missäköhän vaiheessa sarjapainojen kasvatus on tarkoittanut sitä, että on aina käytettävä paskaa tekniikkaa? Ilmeisesti siis minäkin heilun kaikkien liikkeiden parissa aivan saatanasti huijaten, koska yritän kasvattaa sarjapainoja? :rolleyes:Aika nappiin (:D) tuo arvauksesi osui. Tomin treenivinkkeihin tuo ei suoranaisesti kuitenkaan liity, koska Tomi ei todellakaan treenaa päin persettä, vaan tavalla, joka sopii hänelle itselleen todella hyvin mutta joka ei välttämättä tavalliselle natutreenaajlle parhaita mahdollisia tuloksia tuota.

Tarkoitin kommentillani sarjapainojen nostamisesta tuntuman kustannuksella sitä, että sarjapainojen jatkuva kasvattaminen ennen kuin oikea suoritustekniikka (se miten kyseistä lihasta treenataan ja saadaan tuntumaa myös sinne oikeaan lihakseen), ei ole mielestäni optimaalinen tapa kasvattaa lihasta. Nyt kun jälkeen päin tarkastelen postiani niin sen ymmärtää kyllä helposti väärin. Esimerkkinä esim. sen ylätaljan tekeminen niin, että takaraivo viistää lattiaa niin kuin Savolaisella (provo) :D Pointti ei siis ollut se, että oikean suoritustekniikan hallitsemisen jälkeen minkäänlainen cheattaaminen ei ole sallittua sarjapainojen ja samalla voimatasojen kasvattamiseksi.

Niin, poistin sen natujen ininän kun arvelin siitä syttyvän sodan. Kyseinen postihan siis liittyi vain ja ainoastaan siihen englannin kieliseen artikkeliin, jota kommentoin.

Pistänpä tähän väliin vähän mieltä askarruttavaa kysymystä. Mulla kun tuo selkä lihasryhmänä on se panostusta vaativa, niin miten mahtaa tuon soutulaitteen käyttä aerobisessa vaikuttaa tuohon selkätreeniin? Treenaan siis 2-jakoisella ja selkätreeni tulee n. 4 päivän välein, joten onko aerobisen vetäminen kuntopyörän sijaan soutulaitteella hyvästä vai pahasta ajatellen selän kehitystä? Ja nuo aerobiset on tullut vedettyä reipasta tahtia, eli ei mitään nössöilyä sitten tuossa soudussakaan, ennemmin sitten ilman soutamista.

Faktaa tämä ei ole, mutta todella hyvää ja toimivaksi todettua mutua. :)

Hyvästä. Lihashuollon lisäksi se parantaa hermotusta selässä, mistä ei todellakaan ole haittaa selän kasvussa. Myös itse voin allekirjoittaa tuon hermotuksen tärkeyden erityisesti selkätreenissä ja varmasti tiedät itsekin, kuinka helpommin iso lihas jännittyy/hermottuu/treenautuu kuin pieni.

Vedetään hatusta nyt karrikoitu esimerkki Platzin jaloista, ja siitä kuinka hän polki 10km pyörää treenin jälkeen. Ei mitkään huonot jalat kaverilla.

pollo sanoi:
Vedetään hatusta nyt karrikoitu esimerkki Platzin jaloista, ja siitä kuinka hän polki 10km pyörää treenin jälkeen. Ei mitkään huonot jalat kaverilla.

Hulkki jossain mainitsi että Platz pyöräili mitä pyöräili treenin jälkeen koska ei omistanut autoa, kun sitten sai ostettua auton, pyöräilyt jäi pois.

monet jotka treenaa jalkoja todella kovaa("volyymia") polkevat kunto pyörää myös siksi että palautuminen nopeutuisi ja ainakin meidän salilla eräs mies sanoo että se vaikuttaa hänellä oleellisesti jalkojen palautumiseen. niin ja on sen kokonen ukko että sitä voi uskoakin:).

Itsekin pähkäilin, että miksei toimisi selkä samalla tavalla kun jalatkin. Mutta tietysti jalkojen päällä ollaan koko ajan ja suurin osa käveleen ja pyöräilee kuitenkin aika paljon ihan näin hyötyliikunnan näkökulmastakin. Toiset olosuhteiden pakosta ja toiset muutenvaan. Eli jalat on enemmän tottuneet saamaan sitä rääkkiä. Mutta jos tällä ei merkitystä ole, niin miksei tuo toimisi selälläkin yhtälailla.

neutraali sanoi:
monet jotka treenaa jalkoja todella kovaa("volyymia") polkevat kunto pyörää myös siksi että palautuminen nopeutuisi ja ainakin meidän salilla eräs mies sanoo että se vaikuttaa hänellä oleellisesti jalkojen palautumiseen. niin ja on sen kokonen ukko että sitä voi uskoakin:).

Tein eilen rankat kyykky&sjmv -treenit ja tuntui siltä, etten kävelisi tänään. Käytiin sitten avon kaa illalla heittämässä suht pitkä (1½h) ja reipas kävelylenkki ja jalat ovat tänään huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin mitä odotin.

Muissa lihasryhmissä en ole tätä havainnut kuin jaloissa. Teen siis lähes aina jalkatreenien päälle jotain kevyttä aerobista. Mulle ainakin toimii ja palautuminen nopeutuu. Niin, tai sitten tää on plaseboa :rolleyes:

Kyllähän Kaarlo Kangasniemikin junnuna polki 40km fillarilla per yksi salikäynti, näin olen kuullut. Hänelle sanottiin, ettei voi kehittyä - ylikunto tulee, mutta mitäs kävikään...

Eräs entinen SM-tason painonnostaja sanoi, että palauttavilla harjoituksilla voi päästä lähelle roinan tehoa. Palauttavat aerobiset myös pitävät rasvat kurissa ja parantavat hapenottokykyä.

Jos sitten vetäisi roinaa ja tekisi palauttavat harjoitukset, niin tulisiko super-palautuminen? :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Teenkö mä selkäreenissäni sitten ylätaljan väärin kun itsellä kipeytyy toi liereälihas: http://www.exrx.net/Muscles/TeresMajor.html ? Nyt tosin tatskan oton takia on tullut taukoa ja olen vaihtanut liikkeen leuanvetoon ennen sitä ja muut selkäliikkeet eivät tonne kainaloseutuun ota vai onko ukko kankea vaan lavoiltaan? :(

Mitenkä penkissä onnistuu tuo kaari, ei vaan meikäläinen sitä osaa kun ruvetaan isommilla painoilla pukkaamaan?

Tänään kokeilen vetää nuo 20 minuutin treenin perään tehtävä aerobiset soutaen. Tänään on siis vuorossa 2-jakoisen vetävät lihakset. Saa nähä miten tuo vaikuttaa palautumiseen selän osalta ja mitkä on muutenkin tuntemukset.

Copy/pastesin tämän myös tänne täältä :

Jos haukat ottaa liikaa hittiä tuossa ylätaljassa kannattaa ainakin kokeilla seuraavaa;

Yläasennossa kuvittelet että kyynärpäissäsi on narut joista pieni kehonrakennushattiwatti vetää niitä kyynärpäitä suoraan alaspäin, ei siis sitä tankoa, vaan kyynärpäitä. Keskitytään siis painamaan kyynerpäät alas, ei vetämään tankoa alaspäin. Negatiivisessa osuudessa ei keskitytä hidastamaan tangon nousua ylöspäin, vaan (yllätys, yllätys) hidastamaan kyynärpäiden kohoamista.

Ja yläasennossa ei päästetä kyynärpäitä lukkoon, mulla se ainakin vie tehoa ihan muualle.

Suosittelen testaamaan, ilmotelkaa jos ei toimi/toimii. Mulla toimi. :thumbs:

B.O.S.S. sanoi:

Jos haukat ottaa liikaa hittiä tuossa ylätaljassa kannattaa ainakin kokeilla seuraavaa;

Yläasennossa kuvittelet että kyynärpäissäsi on narut joista pieni kehonrakennushattiwatti vetää niitä kyynärpäitä suoraan alaspäin, ei siis sitä tankoa, vaan kyynärpäitä. Keskitytään siis painamaan kyynerpäät alas, ei vetämään tankoa alaspäin. Negatiivisessa osuudessa ei keskitytä hidastamaan tangon nousua ylöspäin, vaan (yllätys, yllätys) hidastamaan kyynärpäiden kohoamista.

Ja yläasennossa ei päästetä kyynärpäitä lukkoon, mulla se ainakin vie tehoa ihan muualle.

Kuulostaa ihan järkevältä neuvolta, pitääpä kokeilla miltä tuntuu käytännössä, kun tänään sattuu sopivasti olemaan selkä ja ojentajat rankaisuvuorossa.

B.O.S.S. sanoi:

Kokeilin eilen selkätreenissä tota sun neuvoas ja latsit on ainakin ottaneet eilen osumaa ja ovat suhteellisen kipeät. Eli hyvin toimi täällä tuo neuvo. :thumbs:
En olekkaan itse tullut tuota kyynärpääjuttua ajatelleeksi aina on keskittynyt juuri siihen tangon vetämiseen.

B.O.S.S. sanoi:

Jeps,hyvät ohjeet!toi kyynärpääiden alaspainaminen juttu oli jo tuttu ennestään. Mutta ku ei päästäny kyynärpäitä lukkoon yläasennossa niin sai paljo paremman tuntuman latseihin,kiitti vinkistä :kippis1:

~Voimariini ~ sanoi:
Kokeilin eilen selkätreenissä tota sun neuvoas ja latsit on ainakin ottaneet eilen osumaa ja ovat suhteellisen kipeät. Eli hyvin toimi täällä tuo neuvo. :thumbs:
En olekkaan itse tullut tuota kyynärpääjuttua ajatelleeksi aina on keskittynyt juuri siihen tangon vetämiseen.

pepper sanoi:
Jeps,hyvät ohjeet!toi kyynärpääiden alaspainaminen juttu oli jo tuttu ennestään. Mutta ku ei päästäny kyynärpäitä lukkoon yläasennossa niin sai paljo paremman tuntuman latseihin,kiitti vinkistä

Hyvä hyvä! :kippis1:

saattaa olla vähäsen offtopic mutta tälläistä kyselisin että kun vedätte selkäpäivänä leukoja leveällä, niin kumminpäin kädet olisi parempi olla?

mulle on aivan sama kumminpäin on, tuntuu ottavan yhtä hyvin selkään. ennen vedin aina rystyset itseeni päin, nykyään tulee vedettyä kämmenet itseeni päin. yhtä kipeeksi tulee molemmilla otteilla mulla ainaski.

Keskitytään siis painamaan kyynerpäät alas, ei vetämään tankoa alaspäin. Negatiivisessa osuudessa ei keskitytä hidastamaan tangon nousua ylöspäin, vaan (yllätys, yllätys) hidastamaan kyynärpäiden kohoamista.

Tämä oli itellänikin se juttu mikä sai selän kehityksen harppaamaan eteenpäin. Aina ennen meni hauiksille vedot ylhäältä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom