Lavat liikkumaan ja selkä kasvuun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pieni :david: -kysymys tähän väliin: kummin päin se v-kahva pitää olla? Näin: \/, vai näin: /\ ? Aina se tuolla jälkimmäisellä tavalla siinä taljassa on kiinni ollut mutta kun ko. salilla ei mitään hc-treenareita liiku niin ei sitä tiedä :rolleyes:

Rin Tin Tin sanoi:
Pieni :david: -kysymys tähän väliin: kummin päin se v-kahva pitää olla? Näin: \/, vai näin: /\ ? Aina se tuolla jälkimmäisellä tavalla siinä taljassa on kiinni ollut mutta kun ko. salilla ei mitään hc-treenareita liiku niin ei sitä tiedä :rolleyes:
/\

Tuolla tavalla

Itse ainakin pitän /\. Kai sitä voi pitää miten haluaa.

PetSaid sanoi:
/\

Tuolla tavalla
Juuri sillain.

Pitänee tähän vielä sen varran lisätä että selkä treeniä on kyllä mahdotonta tehdä sillain ettei se ottaisi hauiksiin, aina se jonkin verran ottaa.

neutraali sanoi:
Pitänee tähän vielä sen varran lisätä että selkä treeniä on kyllä mahdotonta tehdä sillain ettei se ottaisi hauiksiin, aina se jonkin verran ottaa.

Ottaahan se aina pakosti, mutta aika hyvin saa minimoitua sen, jos tekee vetoremmeillä.

Luin vasta nyt ekan kerran ton tomin kirjotuksen tosta selkätreenistä.Kokeilin sitä ja voi vi*** että tuntu latseissa.Tein alataljan todella pienillä painoilla ,mutta silti polte oli uskomaton.Kun tähän mennessä oon alataljaa repiny vähä miten sattuu.Onhan se selkä kipeeksi tullu mut tommosta poltetta en vielä oo koskaan selässsä tuntenu. Huippu vinkkejä

Mä en tajua tota, että mitenniin olkapäitä ei saa roikottaa? :S
Pitääkö olkapäitä pitää sit vain hallitusti ylhäällä?
Onko muuten se pito aseno muuten samanlainen, kuin fröpelin palikoiden laulussa sanotaan: "kyynärpäät taa" ? :D

Vaikka aika moni täällä sanoo tuota v-kahvaa parhaaksi niin se ei välttämättä tarkoita, että se olisi kaikille se paras. Mulla on ainakin ollu vaikeuksia saada alatalja tuntumaan v-kahvalla. Itse näin erään tyypin tekevän lapiokahvatangolla kerran alataljaa ja ajattelin kokeilla ja perhana että otti hyvin selkään. Siinä tulee väkisinkin puristettua latsit yhteen, jos sen tangon vetää vatsaan asti. Suosittelen kokeilemaan vaikka saattaakin ottaa eri kohtaan selkää(?).

neutraali sanoi:
Se ottaa eri kohtaan.
se ottaa mulla enemmän takaolkapäihin kun selkään

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tomi sanoi:
edit: mä otan tosta pienen videopätkän kun ehdin ja jos Mike voisi uppia sen vaikka Pakkiksen serverille, niin saatte sieltä sitten latailla.

meinaatko ottaa tuota videopätkää?

Itekkin kokeilin tuota Miken kertoman selkätreenin tyyppistä treeniä ja ei oo ikinä ennen ollut latsit niin kipeenä ku sen jälkeen. Treeni meni näin.

Ylätalja eteen 4 sarjaa (painot: 50kg, 40kg, 40kg, 30kg)
Alatalja V-kahvalla 5 sarjaa (painot: 60kg, 50kg, 40kg, 30kg)
Kulmasoutu käsipainoilla 4 sarjaa (paino sarjoissa: 20-30kg)

Toistot pyöri 15-25 välilä. Palautukset n.30sec. En saanut mitään hillitöntä poltetta selkään treenin aikana ja hauikset oli ihan tulessa, mutta seuraavat neljä päivää oli latsit niin kipeenä ettei koskaan. Oon kyllä saanu aina "keskiselän" kipeeksi mutta latseja en koskaan näin hyvin.

Aionkin ruveta treenamaan ainakin yhden selkätreenin kuukaudessa tällä tyylillä.

Aivan loistavat ohjeet! Nyt kolme viimeistä selkätreeniä tehty näillä ja saakeli selkä kipeenä vielä 5 päivää treenin jälkeen.. :rock:
Pitäsköhän kokeilla olkapäille samantyylistä treeniä ku ne tuntuu olevan sen verran itsepäiset ettei 'normaali' bodaus treenillä halua kasvaa sitten yhtään..?

Rin Tin Tin sanoi:

Kannattee kokeilla myös tätä : \__/ tai tätä |__| jos on saatavilla. Mulla ainakin ottaa vielä paremmin selkään ja painojakaan ei tarvii olla yhtä "hirmusti"

Marko "supermassa :hyper: "Savolainenhan sanoi kirjassaan tekevänsä 2sarjaa per liike. Ottavansa ensimmäisen sarjan suurilla painoilla lyhyellä sarjalla ja toisen sarjan pienemmillä painoilla pitempänä sarjana. Itsellä tämä ei oikein toimi koska jo parin liikkeen jälkeen ei enää pysty ottamaan sitä ekaa sarjaa suurilla painoilla. Vaan olen tehnyt pari ekaa liikettä suurilla painoilla ja lyhyillä sarjoilla. Sitten loput pari liikettä pienemmillä painoilla ja pitemmillä sarjoilla. :rock:

Itsellä on vaan ongelma että meinaa tuntua enemmän hauiksissa kuin latseissa, oli sitten pienet painot tai ei.Ylätaljassakaan kädet ei suoristu mutta silti hauikset huutaa hoosiannaa. Totta selkä treeni tuntuu kaikilla myös hauiksissa, mutta en tiedä miten paljon.

Tämä on kyllä hyvä thread, kiitokset Tompalle ja muille asianomaisille, jo yksi tällainen viestiketju oikeuttaa koko saitin olemassaolon.

Itsekin olen näiden vinkkien avulla saanut selvyyttä mysteeriin nimeltä selkä.

:kuola:

Se mua jäi ihmetyttämään että jos ei käsiä saa koukistaa niin kuinka sen tangon voi saada sinne napaan, vai oliko se edes tarkoitus?

hc-audio sanoi:
Se mua jäi ihmetyttämään että jos ei käsiä saa koukistaa niin kuinka sen tangon voi saada sinne napaan, vai oliko se edes tarkoitus?

Käsiä juuri pitää koukistaa, mutta niitä ei saa päästää täysin suoriksi. Tuo mainitsemasi tyyli on se harjoitus, jolla saadaan lavat liikkumaan. Itse liikkeessä kädet koukistetaan ja vehje vedetään mahaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom