Laskuvarjojääkäriksi 2011

Fyysisiin testeihin valmistautuminen näyttää tässä vaiheessa ihan hyvältä, vaikka en sitä itselle myönnäkään (että tulisi reenattua entistäkin kovempaa!). Ainoa mikä mietityttää on tuo uinti :/
Äsken kävin kokeilemassa niin meni 200m ajassa 3.40min. Sillähän saa juuri ja juuri yhden pisteen. Eli sitä pitää treenata vielä. 100m kroolia menee vielä ihan hyvin, mutta sitten rupeaa jo hyytymään. Pitänee kait opetella tekniikkaa ja tehdä intervallityylistä harjoittelua... Tsemppiä muillekin reenaaville ja näille uljaille abeille, jotka ahkerasti lukevat kirjoituksiin..:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei sun tarvi sitä niin paljoo miettiä, koska voit muutenkin saada vain 2 pistettä enemmän uinnista. Ainoastaan silloin jos olet pääsy rajalla, niin voit alkaa pohtimaan ongelma-alueita.

Fyysisiin testeihin valmistautuminen näyttää tässä vaiheessa ihan hyvältä, vaikka en sitä itselle myönnäkään (että tulisi reenattua entistäkin kovempaa!). Ainoa mikä mietityttää on tuo uinti :/
Äsken kävin kokeilemassa niin meni 200m ajassa 3.40min. Sillähän saa juuri ja juuri yhden pisteen. Eli sitä pitää treenata vielä. 100m kroolia menee vielä ihan hyvin, mutta sitten rupeaa jo hyytymään. Pitänee kait opetella tekniikkaa ja tehdä intervallityylistä harjoittelua... Tsemppiä muillekin reenaaville ja näille uljaille abeille, jotka ahkerasti lukevat kirjoituksiin..:)

Itse pari vuotta sitten harjoittelin uimista melko ahkerasti, lähinnä tekniikkaa. Altaassa hitaasti uin ja oikein mietin, että meneeköhän tämä nyt oikein. Jos uimahallissasi on joku uinninvalvoja, niin voit häneltä kysyä, että miltä se räpistely nyt sitten näyttää. Paljon katsoin myös Youtubesta videoita uimiseen liittyen ja opin sieltä paljon tekniikasta. Tai paljon ja paljon, tarpeeksi, että sain 2 pistettä testeissä.

Joo itsekin olen katsellut noita Youtuben videoita. Kait niistä jotain oppii, mutta tekemällähän se aina parasta oisi opetella. Uida kyllä osaan ihan hyvin (rintauintia), mutta tuo krooli on aina ollut vähän niin ja näin. Pitääpä muuten huviksi kokeilla kauanko menee rintauinnilla tuo 200m..

Joo itsekin olen katsellut noita Youtuben videoita. Kait niistä jotain oppii, mutta tekemällähän se aina parasta oisi opetella. Uida kyllä osaan ihan hyvin (rintauintia), mutta tuo krooli on aina ollut vähän niin ja näin. Pitääpä muuten huviksi kokeilla kauanko menee rintauinnilla tuo 200m..

Totta kai, tekemällä oppii. En minä sitä tarkoittanutkaan, että pelkästään Youtuben videoihin pitäisi nojautua. Sanotaan näin, että itselläni ei ollut ketään, joka olisi opettanut uimaan, joten uinninopetus oli lähinnä videoiden katselua ja niistä opiskelua seuraavaa uimakertaa varten.

Minä taas jätän nyt leikin kesken, oon nyt tullut vähän järkiini että ei tämä oikeasti ole oikein mun paikkani.. Hyvää treenimotivaatiota ja onnea sitten testeihin teille kaikille! :)

:( Voisiko syytä udella?

Joo toki :) Oon ihan liian arka tälläseen paikkaan, ei musta oikeasti johtajaa tms. saa tekemälläkään, yritin tsempata mutten enää löydä motivaatiota millään siihen.. Ja tietysti eihän sitä olisi mitenkään todennäköisesti päässytkään sisään..

^ EI sitä koskaan tiedä, mitä piileviä ominaisuuksia uusi paikka saattaa tuoda itsestä esiin ;) No pidä ittes kuitenki kunnossa, vaikket LJK:hon haekkaan.

Moro!

Mites ukkeleilla treenit luistaa? Itellä nyt pieni lepohetki menossa, eli rentoutusta ja venyttelyä. Sitte ens viikon alusta taas heti kovaa treeniä. Maanantaina kahvakuulaileen, tiistaina juokseen, keskiviikkona crossfit, torstai lepoa, perjantai ja lauantai juoksua. Itellä on kyllä mukavasti tulokset näkyny nyt, ja onhan tässä vieläkin aikaa treenailla.
Lokakuussa ois cooper tiedossa, siellä sit näkee sen todellisen tason.

Tsemppia kaikille treenaajille ja muistakaa että asenteesta ja halusta se on kiinni et pääseekö sinne!

Minun treenit on jääny kokonaan pois kahden viimeisen viikon ajalta tämän perhanan flunssan takia. Tarkoituksena olisi tervehtyä tämän viikon loppuun mennessä, jotta viikonloppuna pääsisi tekemään kunnon PK-lenkkiä sauvakävellen. :)

Terve! Itellä treenit on menny ihan hyvin ja huomenna olisi tarkoitus juosta taas cooperi, ja samalla tehdä se todistus. Viimekuussa juoksin 3400, mutta uskon tuloksen laskeneen hivenen, sillä heti testin jälkeen vähensin juoksemisen määrää ja korvasin sen lihaskunnolla. Ensiviikolla alkaa uintitreenit. :)

Kysymys kuuluu: Miten toi coopertulos -todistus oikein tehdään? Ilmeisesti ei ole mitään tulostettavaa lomaketta, vaan se on tehtävä itse? Wordilla ihan vaan tarvittavat tiedot ja vähän viivoja, mihin todistaja voi rustata nimensä? :D

"Hakupapereihin on liitettävä: todistus 12 minuutin juoksutestin suorittamisesta (enintään 6 kuukautta vanha, testi suoritettava valvotusti ja todistus siitä on liitettävä hakupapereihin täysi-ikäisen valvojan allekirjoituksella, nimenselvennyksellä ja yhteystiedoilla varustettuna)"

Uskoisin, että ihan vapaamuotoinen todistus kelpaa.

Jotain tyyliin
"Minä Topi Todistaja todistan, että Julle Juoksijan tulos 12-minuutin juoksutestissä oli niin ja niin monta metriä"
Ja lopuksi allekirjoitukset yhteystiedot yms.

Uskoisin, että ihan vapaamuotoinen todistus kelpaa.

Jotain tyyliin
"Minä Topi Todistaja todistan, että Julle Juoksijan tulos 12-minuutin juoksutestissä oli niin ja niin monta metriä"
Ja lopuksi allekirjoitukset yhteystiedot yms.

Juu jotain tällästä. Hakijan nimi, tulos, valvojan allekirjoitus. +päiväys ym normaalit asiakirjamerkinnät.

Yksi sekopäinen pakkislainen ilmottautuu mukaan ketjuun. Tarkoitus olisi kyllä vuoden 2012 erään yrittää hakeutua koulun takia, mutta pakko päästä ketjuille mukaan juttelemaan.

Treenistä sen verran että tuli aloitettua 2kk sitten, ljk tyyppisemmäki harjoitteluksi perus puntti treenistä ja nyt hitaasti nousemassa tahti että hieman yli vuoden päästä olisi juoksu-, uinti- ja hiihtokuntoakin pelkän painonnoston sijaan.

Tsemppiä harjoitteluun kaikille 2011 sisään pyrkiville! :)

Tervetuloa vaan joukkoon hurjaan! Treenit luistaa ihan mukavasti. Coopperin voisi käydä juoksemassa tässä lähipäivinä, niin näkee ihan konkreettisesti paljonko kehitystä on tullut.

Silmiini pisti tämmöinen tän illan uutisista:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/09/1192410

Mielipiteitä asiasta? Onko siellä nyt muka oikeesti kauheat punnerrus vaatimukset ja ketä se oikeasti haittaa jos kyse on oman kunnon ylläpitämisestä? vaikka onki vähä offtopic nii vois herättää jotain pientä keskustelua edes :D

Ei, ei, ei...miks nuo "valvojat" haluisivat tehdä kaikista varuskunnista pullamössöpaikkoja...? ei voi ymmärtää.. Huomaa, että on vaan istuttu lakikirjaa lukemassa ja joka paikassa pitää olla sitä lakikirjaa/-pykäliä n*ssimassa eikä omilla aivoillaan voi ajatella, että esim. punnertaminen tuolla voi olla jopa hyödyksi asepalvelukselle ja nuorelle miehelle yleensäkin... Sori avautuminen, mutta pistää vihaksi tommoset pellet... :/

Olen samaa mieltä! Varmaan tuolla valvojalla itsellään huonoja kokemuksia armeijassa punnertamisesta, ja yrittää sitä nyt kostoksi poistaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom