Laskuvarjojääkäriksi 2011

Mites on jengillä sujunu reenit näin kesähelteillä? :D
Kävin tänään testaamassa cooperin ja 3000m pääsin, johon olen ihan semi tyytyväinen juoksutreenin jäätyä aijottua vähemmälle... Motivaatio treenaamiseen ollu vähän vähissä nyt kesällä mutta eiköhän se tästä lähe motivaatio kasvuun :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen sijaan että juoksee lisäpainoilla, kannattaa treenata juoksutekniikkaa kuntoon. Jos Cooperissa rykäsee 3200 m >, niin tuskin kauheasti on tarvetta sykkiä repun kanssa muuten kuin hieman ennen testejä. Se rinkkaviritys ei nääs paina niin paljoa, että tarttisi sitä stressata.

Ja vinkkinä kaikkiin fyysisten testien osa-alueisiin: älkää luovuttako ennen kuin taju lähtee.

Itekki aatellu tollon hakea, mutta en tiedä mikä on kun en oo löytyny noita pääsyvaatimuksia mistään? Ja toinen juttu vielä, että miten toi pyrkiminen sinne lähetäänkö sinne vaan perustiedot ja cooperin tulos vai onko sinne joku erillinen lomake tai jotain :D?

Jees. Juu eipä ole paha nakki sittenkään tuo ohjelmien keksiminen. Itse toteutan juuri nyt cooper-juoksuohjelmaa, jonka jälkeen pitäisi tulla cooperista yli 3000m. Viikko sitten meni 2800. Eiköhän se nouse :)

3400 meni tänään. :D

Kovaa kehitystä! Onnittelut :)

Luin tuossa tota edellisvuoden threadiä ja kutakuinkin luotettavasta lähteestä oli tietoa, että LJK pidennetään 12kk-->15kk. Henkilökohtaisesti tuossa meni mun raja kuinka paljon armeija mua oikeasti kiinnostaa, oli sitten LJK (joka olis mun mielestä puolustusvoimien "tarjonnasta" hienoin mahdollisuus kehittyä jotenkin) tai ei.. hmm :/

Tuo on kyllä tosi kova tulos, ja varsinkin aika lyhyessä ajassa. Kiinnostaisi kyllä tietää minkälaista treeniä olet vetänyt, niin voisi itsekin ottaa mallia. Keväällä meni samainen 2800, sen jälkeen en olekaan testannut. Sinänsä tuossa ei olisi mitään ihmeellistä, jos edistys olisi vaikka 2000-->2600, mutta kun kuitenkin suht hyvään tulokseen noin paljon lisää... ei voi muuta kuin onnitella! :D

Ja Etepp, ootko ihan varma että pitenee 15kk:een? Minusta tuo kuulosti lähinnä samalta kuin "kurssi se ja se ei kotiudu ikinä" :D

Mulla jäi motivaatiot tähän hommaan kesän alussa penikkavaivojen takia kokonaan ja kun tavotteena tosiaan on vähän muutakin mielessä niin piti valita kahden asian välistä. Joko uttiin tai toiseen hommaan. Valitsin sen toisen... Kumminkin jokapäivänen askarre elämässä se.

Ja päätöstä aika paljon vielä korosti se kun tosta 15kk ajastakin on tullu juttua ilmi ja ehkä eniten se, että nykynenkin alokaserä on kuulemati perkeleen kovilla ja jengi on kokoluokkaa vinttikoira. :D Repesin kyllä tuolle viimeselle lausahdukselle. Ei tälläsestä wnb. podarista sinne ole kuluttamaan lihojaan pois. :) Tsemppiä teille muille!

En todellakaan ymmärrä tuota tulosta. Olen juossut aika maltillisesti tässä viimeaikoina. Kolme kertaa viikossa rauhallisia peruskuntolenkkejä, 10km/60min. Välipäivinä HIIT:iä. + vapaaottelu. Välillä HIIT ja tuo 10km lenkki on samana päivänä. 3000-cooper ohjelman heitin hevonhelvettiin koska se tuntui liian rennolta.
Ikinä en ole tuohon cooperiin panostanut. Tosiaan, ehkä tuo reilu kuukausi sitten juostu 2800m tuli juostua "huonona päivänä", ehkä tuo johtui tulevasta kahden viikon flunssasta joka tuli viikon tuon jälkeen. Ehkä tuossa oli sama ilmiö kuin vasta kuntosalitreeniä aloittavalla, eli huima kehitys heti alkuun. Tulokset kasvaa lähes puolella ja monta kiloa uutta lihaa lyhyessä ajassa. En tiedä. :o

Miltein tasan vuoden ajan olen harrastanut juoksua. Välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta pyrkimys LJK:hn on tehny tästä "täyspäiväistä" hommaa :D Kesäloma lukiosta on antanut mahdollisuuden treenata 2x päivässä.

Väitän, että cooperin-testissä sisu on suuressa roolissa. Tuossa ajassa, joka on melko lyhyt, voi huonokuntoisempikin kaveri repiä itsestään uskomattomiakin tuloksia irti jos vain kivunsietokyky riittää. Kun juoksin tuon 3400 olin kyllä tajunnan rajamailla.. se oli helvettiä. On todellä tärkeää ruoskia itsestään kaikki irti. :whip:

Nyt taidan jättää juoksun hieman taka-alalle, toki ylläpitäen juoksukuntoa, kuitenkin siirtämällä suurin keskittyminen uintiin.

ps. Kiitos onnitteluista, tuo motivoi lisää! Tsemppiä treenaamiseen teillekkin!

Mikäköhän olis hyvä ohjelma parantaa coopperia? Kävin juoksemassa cooperin pariviikkoa sitten tavoitteena 2800 (tai että se oli pakko mennä). Juoksin 400m radalla ja parin kierroksen jälkeen olin jäänyt 16 sekunttia tavoite kierrosajoista, koska alkoi pistämään sydämmestä. Kierroksella 3-4 pistäminen loppui ja rupesin juoksemaan ns. "kunnon" vauhtia, ja olinkin jo 16 sekunttia edellä. Tulos oli 2975. Mutta veikkaisin että jos heti alkais vetämään hyvällä vauhdilla ilman pistämisiä yms paskoja pääsisin ehkä sen 3050-100. Mikä olis hyvä juoksu ohjelma että ens kesällä menee se 3300? Ihan perus juoksua,kova spurtti ja taas sama? (hiit periaatteella) Vai miten?

Moro. Meikällä treenit vähä kesällä jääny, jonku ihme korvanenäkurkkuflunssan takia. Nyt kuitenki hyvällä panoksella treenataan ja Uttiin aiotaan päästä! :)

Meikä heittää jätkille haasteen:
Tee joka päivä yksi yleisliike enemmän kuin eilen teit. Eli ekana päivänä teet yhen liikkeen, tokana kaks jne, sataan asti. Eli siis tämä kestää sata päivää.
Jos et joskus muista tehä nii seuraavana päivänä teet sekä kyseisen päivän, että väliin jäävien päivien toistot.

Meikä teki tänään 42 yleisliikettä.

Ja tsemppiä kaikille treenaajille! Ei siinä tarvita muuta kuin kovaa tahtotasoa ja rutkasti hyvää asennetta!

Pojat, pojat... ottakaapa selvää mitä sanat tornari/tornihuhu ja lähdekritiikki tarkoittavat. Helpottaa tulevaa elämää niin siviilissä kuin intissäkin. Jokainen voi miettiä, mitä kautta tuollaiset palvelusajanpidennykset tiedotetaan, pakkiksen foorumilla vai kenties pv:n nettisivulla ja ylen ja mtv3:n uutisissa? Ja tollaset "luotettavasta lähteestä" kuullut jutut voi 90% varmuudella aina todeta paskapuheeksi, kun kyse on intistä. Onneksi täällä ilmeisesti suurin osa osasi ottaa tuon omana TJ0 -päiväni heittämän K48 -(inside)läpän nimenomaan läppänä. Eli tunnustan.

Punnerrukset noussu ihan mukavasti keväällä meni 24,nyt meni ilman ihmeempää reenausta 40 :worship: Se ois sitte selkien ja leukojen vetoo että menee täydet. ja cooper tavote on ens keväälle 3150 :whip:

Kaipa täytyy itsekkin ilmoittautua ketjuun. Eli laskuvarjojääkäriksi tai erikoisrajajääkäriksi olisi tarkoitus päästä 2011. Treenit ihan hyvässä vaiheessa, vaikka tarvii kirjoituksiinkin valmistautua. Muutama viikko sitten juostu HCM antoi tulokset 10km=0:56:31, puolikas=2:01:32, 30km=3:00:15 ja kokonainen=4:49:29. Loppuaika jäi noin huonoksi koska hieman 30km jälkeen molemmat takareidet rupesivat kramppaamaan, mutta suomalaisella sisulla vedettiin loppuun asti välillä juosten ja välillä kävellen. Cooperiä en ole testannut mutta luulisin sen olevan nyt 3000m pinnassa. Lihaskunto on kohdillaan, testit menne täysillä pisteillä ainakin liikkeet yksitellen muttei välttämättä putkeen. Uintikin olisi tarkoitus aloittaa ensi viikolla kun uimahalli rupeaa olimaan kunnolla auki. Hiihtokaan ei onneksi ole vierasta, mutta siihen on kuitenkin pakko panostaa. Tarkoitus olisi osallistua Finlandiahiitoon ensi talvena ja keväällä uudemman kerran maratoniin. Mutta tsemppiä kaikille, ainakin niille jotka yrittävät yhdistää kirjoitukset treeneihin! :worship:

Ps. kutsuntaviranomaiset teki tänään mukavan tempun. Pyysin että saisin astua ensi kesänä palvelukseen Parolaan jos en pääse erikoisjoukkoihin, mutta pistivät tammikuulle 2012 että olisi motivaatiota treenata pääsykokeisiin. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom