Laskuvarjojääkäriksi 2006

Tiilisukassa sanoi:
:offtopic: Et varmaankaan ole 2006 erään hakemassa, kun olet -89 syntynyt...(?) :offtopic:

edit. Ai niin, I'm back in the Race. Eli penikka tauti on jutakuinkin parannettu ! (*koputtaa puuta) kiitos hyvistä neuvoista ! :hyper:
Joo en ihan 2006 erään aio. :D Mutta ajattelin vinkkejä kysyä tässä samassa threadissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
M.U. sanoi:
Joo en ihan 2006 erään aio. :D Mutta ajattelin vinkkejä kysyä tässä samassa threadissa.

Aloittelet rauhallisesti, kiirettä kun ei ole. Uiminen on siitä jännä laji, että sitä pitää harrastaa todella usein, mikäli meinaa sen hallita. Kolme-neljä kertaa viikossa on aikalailla minimi. Tosin, kun ljk on tavoitteena, ei uinnilla ole niin suurta merkitystä. Et sattuisi tuntemaan ketään uimaria, heiltä kannattaa aina kysellä. Mikäli ei löydy tuttavapiiristä, niin netistä löytyy vinkkejä jonkun verran. Ainakin tällainen, aloitteljalle saattaa olla tosin hitusen hankalasti ymmärrettävä:
http://www.cc.jyu.fi/~ikeskine/uimatyylit_tiedostot/frame.htm

Ljk ei paljoa uintitaitoa vaadi. Kannattaa oikeastaan treenata lähinnä tuota 200m ajatellen. Osan treeneistä paljon spurtteja ja osa treeneistä sitten pitkää matkaa (eli samalla lailla kun kaikissa urheilulajeissa noin periaatteessa). Mutta ensin se tekniikka jotakuinkin kuntoon.

itselle tuotti yllättävän suuria vaikeuksia tuo uinti,kun ensinmäistä kertaa neljään vuoteen kävin hallissa uimassa.
Nyt sitten ilmottauduin aikuisten tekniikka kursille,joka alkaa ensiviikon maanantaina.
On tässä pienoinen paniikki päällä,että oppiiko sitä ennen tammikuuta tohon 200metrin uima kuntoon.Tavoitteena vain päästä läpi.

Juoksu ja lihaskunto sentään näyttää tässä vaiheessa hyvältä. Ja kohta pääsee hiihtämäänkiin :)

Joko ootte muuten hakupapaerit laittanu? Meinaan mennä piakkoin hakeen uuden lääkärin todistuksen ja sit ei muuta kun papaerit menemään.

Kai sitä vois hommata lääkärintodistuksen ja laittaa paperit menemään. Tavotteeksi vois heittää testeistä >40p..

Jos sinne tosiaan on hakemassa noin kovakuntosia jätkiä,niin meikihän jää teidän jalkoihin. :hyper:

Itselläni on tavoitteena väh.33p.

Itsellä huomenna lääkärin tarkastus. Sitten paperit uttii.
Miten muuten,mikä koulutodistus tuohon pitää laittaa vielä mukaan. Laitanko siis viime kevään opintokortin?vai.?
Olen siis kauppakoulussa.

Ihan meinas paniikki iskeä ku noita teidän juttuja luki, poijjat on niin kovas kunnos jo että. Nyt onki pitäny ottaa itseään oikein kunnolla niskasta kiinni ja ruveta harjoittelemaan. Tavoitteista ollaan vielä jäljessä, mutta vielä täältä noustaan ;)

Tiilisukassa sanoi:
I give up ! Jalassa tulehdus(3. kerta) etc., en pysty juoksemaan (lue: kävelemään tuskin).

Hassua, että ennen juoksin kilpaa ilman mitään ongelmia, mutta nyt on kaikki kokoajan paskana. :hyper: :( :jahas: :itku: :wall:

No vittu ei täällä ny vielä lyödä hanskoja tiskiin! :wall: Mullakin on nyt toista kertaa pohkeet tulehtunu mutta silti sinnitellään. Varasin taas hierojalta ajan ja toivotaan että hieroja saa pohkeet kuntoon. Pääsee sitten taas varovasti alotteleen juoksemista. Tänään kävin muuten järkeä uhmaten juoksemassa cooperin melkosen kovassa nuhassa. Tulos oli 3060. Oon siihen sillä tavalla ihan tyytyväinen koska tiedän että jatkuva niistely ja röörien tukossa olo verotti metrejä tuloksesta. Pitää myös muistaa että tässä vaiheessa ei voi odottaa että sais kropasta kummosia tuloksia sillä itellä on ainakin ollu kovaa harjottelua koko ajan (lukuun ottamatta paria viime päivää jollo piti jättää flunssan takia reenaamatta). Homman nimi on kuitenkin nyt se että reenataan kovaa sitten piikataan hyvä kunto esiin ja mennään testeihin tekemään paras suoritus. Henkilökohtasesti ainakin mua vituttais jos testipäivä koittais ja mulla ois tunne että en oo reenannu niin kovaa ku pystyn. Nyt siis reenataan täysiä ja sillä selvä. Luovutetaan sitten vasta testien jälkeisenä päivänä!

Hanki aika hierojalle! Laita niihin kylmää ja vaihtele aerobisen muotoja! Kohtahan pääsee taas hiihteleen ja siinä ei itellä ihmeemmin oam ongelma allue pohkeet rasitu. Toinen hyvä aerobinen jossa pohkeet säästyy on soutu ala tekeen sitä. Ja noitahan on vaikka miljoona. Ei nyt kannata vie luovuttaa. Kyllä sinne testeihin kutsutuistakin iso osa on aika heikkoja fyysisiltä ominaisuuksiltaan. Ne jutut että siellä on ollu jätkiä jotka on saanu 10 vatsaa testissä jne. kertoo että keskiverto jamppa voi menestyä siellä kuitenkin melko hyvin.

Mäki oon menossa nyt 1. päivä fysioterapeutille jos se tekis jonkin sorttisen pohjallisen monoihin. Eilen olin taas lenkillä ja kipu penikoissa oli mieletön. Pitää lopettaa juokseminen nyt ainakin 3 viikkoo :( Tänään olin muuten tossa heti aamulla terkkarilla joka vahvistaa sen edellisvuoden kutsunta lääkärin diaknoosin. Meni aika kätevästi näkö, kuulo, verenpaine ja kusitesti vaan uusiks. Eli nyt paperit menemään ja toivotaan että kutsuvat testeihin.

Kuinka monesti viikossa porukka juoksentelee repun kanssa?Itse olen kerran viikkoon vetäny n7km lenkiln repun kanssa.
Onko mitään järkeä ottaa intervalleille reppu messiin?

by the way..tänään sit :kippis1:

Itse ainakin pari vuotta sitten juoksentelin repun (10kg) kanssa hyvin paljon eikä siitä mitään haittaa ollut, hieman yli 50km meni viikossa joista yksi harjoitus oli intervalleja. Jalkojen kestoa lähinnä kokeilin tasan kuukauden tuolla määrällä eikä kertaakaan ollut minkäänlaista ongelmaa. Nyt ne sitten on tullut varmaan jäädäkseen, tosin viimeksi olen repun kanssa tosissaan juossut yli vuosi sitten, jos SukKin ja Utin testejä ei lasketa. Eli ota vaan se reppu intervalleihin mukaan.

Itse juoksen kerran viikossa tai kahdessa rinkan kanssa, ja silloinkin vain kolmen kilsan pyrähdyksen. Vois varmaan koittaa välillä vähän pidempiäkin lenkkejä.

Ens viikolla lääkärintarkastus ja sitte paperit menemään :rock:

ja jos näkö kusee jo siellä niin kyllä itkettää

Kävin muuten tänään fysioterapeutilla joka oli todella amattitaitoinen. Selitti oikeastaan kaiken penikkataudin synnystä ja nimenomaan mun tapauksessa. Opasti lenkkari valinnassa (jopa katto esitteestä sopivan mallin) ja tekee pohjalliset niihin kenkiin. Itellä oli säären ongelmien syynä se että oli jalkapohjan kaari laskenut. Tämä ongelma korjaantuu pohjallisilla ja toivottavasti kerkeen vielä ottaan hyvän juoksukunnon enne testejä. Mites on "Tiilisukan" laita joko oot fysioterapeutilla käyny?Mites muut ollaanko me ainoot joita penikkatauti riesaa?

Toivottavasti teijän penikkatauti hellittää, estää kuulemma aika kiitettävästi reenamisen. Itellä ei oo ollu penikkatautii mut polven kanssa oli ongelmii heinäkuusta syyskuuhun:wall: mut nyt on jo kuukauden verran näyttäny paremmalta ja juoksukunto on jo ihan hyvällä mallilla. Sama vaiva oli polves sm-viesteihin valmistautuessa muutama vuosi sitten mut onnex paikat on nyt näyttäny kestävän.

Kuinkas usein porukat on viikossa lenkkiä vetäny ja minkä pitusia?

maitohappo sanoi:
Kävin muuten tänään fysioterapeutilla joka oli todella amattitaitoinen. Selitti oikeastaan kaiken penikkataudin synnystä ja nimenomaan mun tapauksessa. Opasti lenkkari valinnassa (jopa katto esitteestä sopivan mallin) ja tekee pohjalliset niihin kenkiin. Itellä oli säären ongelmien syynä se että oli jalkapohjan kaari laskenut. Tämä ongelma korjaantuu pohjallisilla ja toivottavasti kerkeen vielä ottaan hyvän juoksukunnon enne testejä. Mites on "Tiilisukan" laita joko oot fysioterapeutilla käyny?Mites muut ollaanko me ainoot joita penikkatauti riesaa?

Mä kävin eilen.
Mun isoin ongelma tällä hetkellä on kuulemma säärien vinoon meneminen ja tuo samainen kaaren laskeutuminen astuttaessa.
Opettivat mua kävelemään "oikein" eli polvia enemmän koukistaen ja vahvistivat olemassa olevia tukipohjallisia. Minua myös opastivat kenkien valinnassa.

Fysioterapeutti loppuun vielä totesi, että äkillinen painonnousu on saattanut aiheuttaa tämän. :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom