Laskuvarjojääkäriksi 2006

Satuitko muuten dive olemaan SukK:n testeissä siinä tuvassa, jossa oli myös eräs selvästi vanhempi herra? Mikäli olit, niin näkee tuttujakin siis tuolla ljk:n testeissä sitten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä ollut siinä tuvassa. Olin ekassa tuvassa vasemmalla, siis heti messin jälkeen. Sen vanhemman hepun muistan, juttelin sen kanssa niin tais sanoa olevansa asevarikolla töissä..

Selma. Ajattelin vain, kun siinä meidän tuvassamme (missä tämä asevarikkolainenkin oli) oli yksi, joka myös oli viime vuonna pyrkinyt ljk:uun ja meinasi tänäkin vuonna laittaa hakupaperit. Olimme siis siellä perimmäisessä tuvassa vasemmalla. Mutta toisaalta eipä niitä hakijoita niin montaa ollut, etteikö naamaa mitä todennäköisimmin muistaisi niiden yhdeksän uimahallitunnin jälkeen... :)

Itse olen hiinä ja hiinä hakeako vai ei. Uskon, ettei pääsykokeen fyysisessä puolessa tule vaikeuksia. SukK olis kyllä kiinnostanut enemmän, mutta varsinaiset ongelmat ovat taloudellisia, mitään avustuksia ei meikäläiselle ole inttiajaksi tulossa.

Dive: Tiedätkö, mikä sulla meni vikaan SukK:in testeissä?

Tiedän, P2-koe eli se jossa kyseltiin hulluja kysymyksiä, mm. tunnetko, että sinua varjostetaan. Soittelitko itse sinne ja kyselit miksi pudottivat? En yhtään ihmettelisi, jos samasta syystä olisivat myös sut pudottaneet. Koitahan lääkäri ottaa ja lyödä paperit postiin! Vuokrasta ei ainakaan tarvitsisi huolehtia, sehän korvataan kokonaan inttiajalta. Näkis ehkä tuttuja sitten testeis, mentiin muuten peräkkäisillä autoilla silloin Tilkkaan. Tammikuussa mennään sitten samalla junalla Utin testeihin, jos päivät ovat samat!

En jaksanut soitella, mutta veikkaisin samaa. Tuo koe merkitsee vissiin aika paljon kaikkialla. Joku korkeamman psykologian alkeiskurssi kai auttais.
Siinäpä se, meikäläinen joutuu maksamaan inttiajan vuokrat omasta pussista. Ei mitään tukia tulossa. Mut, jos saan aikaiseksi hakea, niin saatetaan nähdä. Emäntä on joka tapauksessa pistetty parturinhommiin, varusmiehenä sinne sitte.

Kuitenkin ovat haastattelussa tiputtaneet kun ollut hirvee letti tai sitten sen painekammion repeilyn takia :D. Ehkäpä sait liian korkeat pisteet älytehtävistä ;). Olit varmaan ainut joka kerkis kaikkiin tehtäviin vastaamaan. Ei muuta kuin eri linja ensi kerralla siinä P2-kokeessa.

Juoksu tulee olemaan ainakin tuolla testeissä miellyttävämpää, johtuen rinkasta. Painoakin siinä on puolet vähemmän. Eikä siinä 5km matkalla saa edes selkää hajalle kuten sillä 70-luvun repulla.

tarzani sanoi:
Pääseekö sinne jos on käynyt jo intin?

Varsinaiseen laskuvarjojääkäri varusmiesyksikköön ei kait pääse, mikäli on intin suorittanut kokonaan. Sensijaan 14 kuukauden määräaikaiseen sopimussotilaan virkaan erikoisjääkäriosastoon on päässyt hakeutumaan tämän vuoden alusta kaikissa aselajeissa palvelleet reservin ali- ja upseerikoulutuksen saaneet henkilöt. Henkilöiden tulee olla alle 25 vuotiaita (mutta poikkeuksia voidaan hyväksyä). Lisäksi erikoisjääkäriosastossa palvelee sotilasammattihenkilöitä, joilla on minimissään 5 vuoden sopimus erikoisjääkäriosastossa. Ko. tehtävään hakeutuvan on tullut käydä sopimussotilaana 14 kk erikoisjääkärikurssi.

INFO-OSIO:

Laskuvarjojääkäri: Aina varusmies (LJK:n varusmieskoulutusta on kuitenkin suunattu enemmän erikoisjääkäritoimintaan nykyisin)

Erikoisjääkäri: sopimussotilas 14 kk (palkattua henkilöstöä)

Erikoisjääkäri: sotilasammattihenkilö, min 5 vuotta (palkattua henkilöstöä)

Terve vaan taas kaikille.
Meikäläisen määrä harjoittelu alkaa olla loppusuoralla. Olin lapissa viimeviikon hiihtämässä ja tuli hiihdeltyä kohtalaisesti (400km) ja nyt rupee olla aika siirtyä puntilta kuntopiiriin ja kilpasuksista armeijan suksiin. Testit täytyy mennä suorittamaan kunnialla mikäli kutsu testeihin tulee (kenelläkään tietoa koska mahdollinen kutsu saapuu?) mutta nyt kun on kerran ittensä kuntoon saanu on alkanu mietityttämään että pitäisiköhän valita palveluspaikaksi joku lepposampi paikka ja käyttää harjotusvapaat tehokkaasti oman lajin harjoitteluun. Utista ei ilmeisesti harjotusvapaita heru? Millaset mahdollisuudet utissa on päästä harrastamaan jotain kamppailulajia esim. lukkopainia? Onko koulutus niin tiivis että omalle harjoittelulle ei jää energiaa/mahdollisuuksia? Millainen punttisali? Mikäli joku osaa vastata näihin kysymyksiin olisin kiitollinen.

UtJR:n tukikohdan aidan viereen on valmistunut tuliterä liikuntahalli, joka on ilmeisesti UtJR:n ja Valkealan kunnan yhteinen. Siiitä en tiedä, minkälainen sali on, mutta uusi se koko rakennus ainakin on, tänä syksynä valmistunut, että voihan siellä vaikka olla vehkeetkin kaikki uudet.

Toisaalta uskon, että jos pääset LJK:un, et kauheasti tule kaipaamaan punttisalia / minkäänlaisia lihaksen kasvatusmahdollisuuksia tuskin tuon 12 kk aikana valitettavasti on, mutta kerkee sitä myöhemminkin.

maitohappo sanoi:
Terve vaan taas kaikille.
Meikäläisen määrä harjoittelu alkaa olla loppusuoralla. Olin lapissa viimeviikon hiihtämässä ja tuli hiihdeltyä kohtalaisesti (400km) ja nyt rupee olla aika siirtyä puntilta kuntopiiriin ja kilpasuksista armeijan suksiin. Testit täytyy mennä suorittamaan kunnialla mikäli kutsu testeihin tulee (kenelläkään tietoa koska mahdollinen kutsu saapuu?) mutta nyt kun on kerran ittensä kuntoon saanu on alkanu mietityttämään että pitäisiköhän valita palveluspaikaksi joku lepposampi paikka ja käyttää harjotusvapaat tehokkaasti oman lajin harjoitteluun. Utista ei ilmeisesti harjotusvapaita heru? Millaset mahdollisuudet utissa on päästä harrastamaan jotain kamppailulajia esim. lukkopainia? Onko koulutus niin tiivis että omalle harjoittelulle ei jää energiaa/mahdollisuuksia? Millainen punttisali? Mikäli joku osaa vastata näihin kysymyksiin olisin kiitollinen.

Missäs päin olit 'Maitohappo' hiihtelees? Oon ite meinaan lähös nyt tulevana viikonloppuna saariselälle...toivottavasti on lunta riittävästi!

Toi on aika kunnioitettava määrä toi 400 km...mikäli olit viikon:worship:
Itellä ois semmonen 300 tähtäimessä

Ja ainii...minkälainen juoksukunto porukoilla on tässä vaiheessa?

Juoksukunnosta sen verra et 4 kilsaa mäkisessä maastossa joku alle 18 min. Ei tarttis enää saaha juoksuu hirveesti vauhtii lisää. Muutenki treenailussa on ny hyvä meininki.

Sais muute tänne eteläänkin tulla kohta sen verra lunta et saisivat jonkulaiset hiihtobaanat väännettyä tonne purulle.

maitohappo sanoi:
(kenelläkään tietoa koska mahdollinen kutsu saapuu?)
kutsun pitäisi pudota luukusta siinä joulukuun puolessa välissä
mikäli itse en LJK:hon pääse, niin minua odottaa leppoisa ajoneuvonkuskin paikka :) --mutta yritän loppuun saakka

Olin levillä ja toi 400km tuli hiihdettyä 6 päivässä ja plekällä luistelulla :D Oli muuten ton lumileirin ajalta reenitunteja 31 ja venyttelyä siihen päälle 5h nyt voi hyvällä omalla tunnolla ottaa muutaman päivän vielä vähän kevyemmin;). Tietääkö kukaan millaset mahdollisuudet on siellä noihin kamppailu lajeihin? Ykä Leino kuulemma tulee kutsumalla paikalle opettamaan lukkopiania etc. mutta mikä on tilanne Utissa käytetäänkö tälläistä mahdollisuutta vai tyydytäänkö sotilas kravmagan opetteluun?(munille silmiin ja sydän suunkautta lattialle)

Ei muuten sattuisi olemaan ketään hyypiötä läheltä Kotkaa, joka tuonne on minun lisäkseni nyt menossa? Mikäli on ja mielenkiintoa muutamaan yhteiseen juoksulenkkiin tahi kuntopiiriin tahi mihin vain löytyy, niin ilmoittautukaa ihmeessä. Kaksin aina kaunihimpi, kolmin kompiamp' kovasti.

Tavoitteena meikäläisellä saada juoksun, uinnin ja hiihdon pisteistä jo se vaadittava määrä kasaan. Muut sitten boonuksina siten ko tulevat, leuanveto ja ponnistus miulla ehkä heikoimmat (nuista siis vain 2/3). :)
Mitenkä muilla nykykunto?

Testasin vähän nuita juttuja tässä vähän yli kuukausi sitten, ja sillon olis kokonaisuudessa tullu joku 33pistettä, ilman hiihtoa. Mutta tässä on jo parantunu tuo juoksu taas, että vois taas kuukauden kuluttua vetää uudestaa toi testi sitten ja jopa ottaa hiihto mukaan jos on lunta. Että ihan hyvältä vaikuttaa, nytten vaan ku lunta tulloo niin sukset jalkaan ja treena, olis hyvä jos hiihdosta sais pinnoja myös jokunen.

Meikäläinenkin päätti sitten hakea. Loppuu tämä kalja- ja hampurilaisdieetti. Pikkuisen kunto tippunut SukK:n kokeiden ajasta. Tuossa juoksussa ja hiihdossa (ja P2-kokeessa!) taitaa jyvät erottua akanoista.

Mutta, kysehän ei ole siitä, kuinka usein tai pitkään reenaa vaan miten reenaa. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom