Laskuvarjojääkäriksi 2006

Ei siihen lihaskuntoon mitään ihmeellistä ohjelmaa tarvita. Joskus vetelee leukoja ja joskus punnertelee. Näillä itse ainakin sain 16p helposti lihaskunnosta, salilla on tullut käytyä joskus ~4v sitten kerran tai kaksi. Keskisen armeijan osastolta ei taida löytyä enää noita suksia, Mikolla niitä oli ainakin kun viimeksi kävin (10€/pari). Hyviä reppuja juoksua varten sielä myös oli kaupan 10€ hinnalla...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
dive sanoi:
Ei siihen lihaskuntoon mitään ihmeellistä ohjelmaa tarvita. Joskus vetelee leukoja ja joskus punnertelee. Näillä itse ainakin sain 16p helposti lihaskunnosta, salilla on tullut käytyä joskus ~4v sitten kerran tai kaksi. Keskisen armeijan osastolta ei taida löytyä enää noita suksia, Mikolla niitä oli ainakin kun viimeksi kävin (10€/pari). Hyviä reppuja juoksua varten sielä myös oli kaupan 10€ hinnalla...

Mikolta? as in...?

No ensiviikon ohjelmaksi laitoin itselleni tälläisen antakaahan kommenttia. Tavoite on
1.nostaa peruskuntoa
2.saada jalat kestämään ennen varsinaisen juoksutreenin aloitusta
3.totuttaa vartalon lihakset tulevaan hiihto treeniin

Ma Sauvakävely (PK) 1h 30min
Ti Lepo
Ke Sauvakävely (PK) 1h 30min
To Reppujuoksu + kuntopiiri 40min+30min
Pe Palauttava juoksu/kävely 40min
La Reppujuoksu + kuntopiiri 40min+30min
Su Sauvakävely (PK) 2h
Eli tollsen ajattelin tehdä nyt kuluvalla viikolla sitten kun saa peruskuntoa nostettua ja jalat totutettua niin yhden 1h 30min lenkin voi siirtää sauvakävelystä juoksuks (esim. kahden viikon päästä) ja kolmanelle viikolle ottaa ohjelmaan mennä pyörällä kouluun ( matka 10km per. sivu) Siinä vois olla ekan kuukauden hivenen löysempi ohjelma. Sen jälkeen voi alkaa tuntimääriä nostamaan ottamaan pk juoksulenkille repun mukaan jättää sauvakävelyn pois ja siirtyä kokonaan juoksuun, lisätä kickoboxingin ja uinnin ohjelmaan ja lumien tultua hiihdon jne.. Mutta se on sitten sen ajan murhe. Ny näillä eväillä tän viikon reenin kimppuun. Mitäs sanotte?

Näyttää joltain laihdutus ohjelmalta :D , mutta eiköhän tolla ne jalat ainakin saa totutettua. Muista syödä.

No offence, but... Nythän puhutaan "vain" asepalveluksen suorittamisesta.
Eli ei kannata tehdä tästä ljk:hon pääsemisestä elämän ja kuoleman kysymystä. Ainahan on mahdollista, että on esim. kuumeessa tai loukkaantunut ko. testien aikana.
Tämä vaan palauttamaan meidät kaikki maan pinnalle.

Treenatkaa kovaa, pitäkää päät kylmänä.

Maitohappo:
Ohjelmasi näyttäs ihan hyvältä. En ehkä itse ottas heti alkuun reppujuoksua mukaan. Vejät vaikka ton tilalla vähän kovemman lenkin. Itselläni on tulossa reppujouksu vasta tän kuun lopussa mukaan. Vaikka tässä on jo juostu tosissaan se reilu kuukausi.

Sykemittari kannattaa hommata jos et vielä omista!. On helppo määritellä juoksu vauhti ja seurata kehitystä.

Just itellä tunnin sali reeni takana ja siitä 14km kotio kitkalla.
Nyt suihkun jälkeen mahtava fiilis :)

Joo kyllä mulla sykemittari on ja en mä pelkästään uttiin reenaa vaikka tosin se onkin tän reenaamisen kannalta seuraava tavote. Jotakin puhetta vaan oli viime vuonna vanhan hiihto viesti porukan kans, että mentäis taas kokeileen miten pärjätään ens talvena mutta saattaa olla että ei enää tästä miehestä kilpahiihtäjäks oo.
Ja jos ohjelma näyttää siltä että laihtuu niin se on vaan hyvä. On niistä hiihdon kilpa ajoista (16 pojat vika sarja missä hiihtäny kilpaa) tullu sen verran salireenillä kiloja lisää että saa vielä kilon tai pari tippua enne ku ollaan ihanne painossa uttia varten.
Se tahto olla niin että ku tällänen kuivankesän oravaa muistuttanu hiihtäjän raato siirty salireenin ja kamppailulajien pariin niin tarttu lihakset kroppaan ku satianen teinityttöön juhannuksena (mistähän toikin juttu tuli :rolleyes: ). Tuli mm. 6kk:ssa painoo 9kg ja penkki tulos 70% ylös päin (jalkaprässi vielä enemmän)no mutta nyt lähtee juttu rönsyilee joten lähen lenkille . Keksikäähän omia ohjelmia tänne niin päästään pohtimaan aihetta!

Meinaako joku muuten jatkaa tolta jlk:sta erikoisjääkäriks? Mä oon vähä pohtinu sitä juttuu ja sen vaihtoehdon aukipitämiseks oon tosissaan ajatellu päästä tonne uttiin. Mutta sehän on totuus että sen näkee vasta sit ku on sie koulussa et mitä se sitten on ku tekee sitä 24/7.

maitohappo sanoi:
Meinaako joku muuten jatkaa tolta jlk:sta erikoisjääkäriks? Mä oon vähä pohtinu sitä juttuu ja sen vaihtoehdon aukipitämiseks oon tosissaan ajatellu päästä tonne uttiin. Mutta sehän on totuus että sen näkee vasta sit ku on sie koulussa et mitä se sitten on ku tekee sitä 24/7.

Siis meinaat sotilasammattihenkilöksi? Meillä oli esittelijä just tuolta, että jos kiinnostaa niin tervetuloa. Valmistumisen jälkeen 5v, jonka jälkeen mahdollisuus toiseen 5v, sitten se onkin siinä. Mitäs sitten teet kun olet 30v, vailla koulutusta jolla saat töitä siviilipuolella. En tiedä onko totuus näin karu, mutta siltä se vaikutti.

LohiLinja sanoi:
Siis meinaat sotilasammattihenkilöksi? Meillä oli esittelijä just tuolta, että jos kiinnostaa niin tervetuloa. Valmistumisen jälkeen 5v, jonka jälkeen mahdollisuus toiseen 5v, sitten se onkin siinä. Mitäs sitten teet kun olet 30v, vailla koulutusta jolla saat töitä siviilipuolella. En tiedä onko totuus näin karu, mutta siltä se vaikutti.
Mikäs ihme siinä on ettei voisi hankkia amattia myös siviilipuolelta? Pakkohan siitä on ottaa tarkemmin selvää jos aihe tulee ajankohtaiseksi mutta kyllä se ainakin tällä hetkellä kiinnostaa ja mielestäni tämä kuulostaa kohtuulliselta
Palvelussuhde:
- määräaikainen virkasuhde
- palkkaus yhteensä noin 2000 euroa/kk (sisältää peruspalkan + lisät)
- työaika 114,45 h/kolmen viikon jakso
- vuosilomaa 2 pv/kk
Kyllähän sen ammatin voi hankkia ennen hakeutumista tolle linjalle eihän niitä tarvii heti perään suorittaa. Mielestäni tämä on mielenkiintoinen vaihtoehto

Eikös PV jotenkin tue sitä opiskelua? Ainakin näillä Mpkk:ssa perus- tai kandiopinnot suorittaneilla. Ei siis rahallisesti välttämättä, mutta joillain opinto- tai virkavapailla. Siten siis, että se toinen ammatti on jo valmiina reilusti ennen kuin täyttää sen 30 vuotta.

lej sanoi:
Eikös PV jotenkin tue sitä opiskelua? Ainakin näillä Mpkk:ssa perus- tai kandiopinnot suorittaneilla. Ei siis rahallisesti välttämättä, mutta joillain opinto- tai virkavapailla. Siten siis, että se toinen ammatti on jo valmiina reilusti ennen kuin täyttää sen 30 vuotta.

Kyllä se tukee juuri niillä vapailla. Muutama päivä kuussa luentovapaata. Eli käytännössä saa opintoja joutuu/saa tehdä monimuoto-opintoina.

Luonnollisesti ei mitään lääkärin papereita, mutta esimerkiksi tietojenkäsittelyä, informaatiotekniikka, kauppaa.. Näillä luennoilla noita kapparin alkuja joskus aina pyöri ja heitä jututin näistä aiheista.

Voihan sinne inttiin jäädä muihin hommiin sit töihin..?

Joo mm. sopimus-sotilaaks kouluttaa laskuvarjojääkäreitä ja varmasti montaa muutakin hommaa mutta henk koht toi erikoisjääkäri linja on se joka kiinnostaa mua.
Mites on pojilla lähteny reeni käyntiin? Mulla oli tänään eka koulupäivä ja se kyllä helpottaa tota rutiinin omasta harjottelua.

maitohappo sanoi:
Joo mm. sopimus-sotilaaks kouluttaa laskuvarjojääkäreitä ja varmasti montaa muutakin hommaa mutta henk koht toi erikoisjääkäri linja on se joka kiinnostaa mua.
Mites on pojilla lähteny reeni käyntiin? Mulla oli tänään eka koulupäivä ja se kyllä helpottaa tota rutiinin omasta harjottelua.

Meinasinkin et voit mennä ensin sinne erikoisjääkäriksi ja sen jälkeen ku sitä hommaa et enää saa tehdä niin voit jäädä sinne muihin hommiin töihin. Jos nyt ees pääset tonne laskuvarjojääkäriksi :D

Niin no se nyt oleellisesti edellyttää sitä. Mutta nyt on turhan aikasta miettiä tota nyt pitää pohtia sitä kuinka saa ittensä hyvään kondikseen ennen testejä.

En tiedä tuosta halli asiasta, mutta eikö nastat lenkkarin pohjaan aja saman asian? Sukulaiseni joka harrastaa juoksua sanoi että kun käy laittamassa nastat lenkkareihin niin ne pitää vaikka peilijäällä eikä tarvii jännittää ollenkaa että lipsuisko. Mielestäni urheilu liikkeet laittaa vielä noita nastoja aika pieneen hintaan(n. 15€). Nastat on samanlaiset kun henkilöautossa joten ne kestää kulutusta todella hyvin. Ainut miinus on siinä että kun laittaa nastat lenkkareihin niin ne on sitten siellä eikä lähe pois, eli jos on varaa ostaa talveks omat lenkkarit suosittelen ehdottomasti tätä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom