Laskuvarjojääkäriksi 2006

Tein joskus pari vuotta sitten ton seals-systeemin ekan osion lihaskunnon pelkästään. Punnerruksiin tuntui tepsivän, mutta vattat ja leuat eivät kehittyneet ohjelman mukana. Mulla vattoihin parhaiten tuntuu toimivan lisäpainoilla 3x15-20 lisäpainoilla joku 2-3 krt. viikossa.
Lihaskuntoa en nyt pahemmin erikseen treenaa koska joka ninjailukerran päätteeksi on kuntopiirit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Polar f11 ajattelin ostaa sit paremman jos pääsen sisään. Jos en pääse niin mittarista viis alan reenaamaan taas kovaa salilla.

viivajuoksua on turha pelätä, siitä saa lähes kaikki sen pisteen ja ei se rasita kyllä mitenkään liikaa reppujuoksua ajatellen.
se mikä reppujuoksussa vetää aikaa alas, on tappava "lämmittely"-vauhti. vedetään varmasti kovempaa se alku 2km kun mitä ohjeissa väitetään, siihen kannattaa varautua. käytännössä se juostaan lähes samaa tahtia kuin tuo itse 3000m kilpailu.
tosiaan 3000m cooper-tuloksella on varmasti siinä rajoilla, että pääsekö sisään, ja jos pääsee, niin on varmasti heikoimpia ja tuskainen vuosi edessä. kannattaa siis kuntoon panostaa, lihaskunnot kyllä menee pienemälläkin treenillä.
uinnista sen verran, että hylkäysraja taidettiin laskea täksi vuodeksi 4.45:een(?), sitäkään ei kannata siis kokonaan unohtaa.

Tämä millin sivuilla
MUUTOKSIA LASKUVARJOJÄÄKÄREIDEN VALINTAKOKEEN FYYSISTEN TESTIEN
HYLKÄÄVIIN RAJOIHIN JA PISTEYTYKSEEN

Laskuvarjojääkäreiden valintakokeen fyysisiin testeihin on tehty alla mainitut tarkennukset:

# uinnin hylkäävää rajaa on tiukennettu 4,30 minuuttiin
# reppujuoksuun on asetettu hylkäävä raja, joka on 14,30 minuuttia
# jatkoon oikeuttavaa kokonaispistemäärää on nostettu 29:ään

Nämä muutokset ovat voimassa vuoden 2006 valintakokeista alkaen.

Diameter tais olla heppu joka oli viime vuoden testeissä. Tais saada 30p ja jäi pisteen päähän, että olisi päässyt sisään. Näin muistelisin..

Mites on pojat pysyny terveenä? Tyttökaveri oli viimeyönä kauhees kuumees ja tais tarttua muhunkin..taitaa tulla reeniin paussi, mutta onhan tässä onneks aikaa! Millasessa kunnossa hakijat on näin syyskuussa?

Ite ihan hyvin pysyny kunnossa, ehkä vähän nuhaa. Mutta tänää ollu väsyny fiilis vähän enemmän nuhaa ja fiilis että kurkku tulis kipeeks =/ Mutta katotaan huomen aamuna millanen fiilis, jos kurkku ei kipee niin :whip: enemmän reeniä :P . Muuten alan ite olee aika hyvässä kunossa, mutta tosin parannettavaa vielä riittää. Mutta ei tässä muuta ku enemmän reeniä, ja yritetään pysyä terveenä :P Kannattaa pestä muute kädet usein näin flunssakaudella, ku suurin osa tartunnoista tulee sitä kautta, mulla ainaski kauheet paranoiat päällä ettei tulis kipeeks :D

Mites silliam millanen juoksu kunto? ootko käyny cooperia vetääs?
Itellä ollu hivenen ongelmia. Eilen olin hieronnassa ja hieroja sano et molemmat pohkeet tulehtunu :( Pitänee koittaa paranella ne nyt kuntoon ja sitten taas armoton :whip: Koittakaahan pysyy terveenä! ja kaikille kellä on penikkatautia niin kuuma kylmä hoito kuulemma on yks parhaista tohon vaivaan.

3000m meni coopperissa. Mutta se oli sellanen vähän epävirallinen :jahas: Ku en juossu radalla. Mutta varmaan sitä samaa luokkaa radalla, ilman mäkiä tai nitten kanssa. Aaah, ilkeitä noi tollaset lihasvammat. Venyttely on kyllä tärkeetä, mutta eipä sekään aina pelasta.

Hei otetaanpa sellanen välietappi et kaikki uttiin pyrkijät käykää juoksemassa cooperi 2viikon sisään. Kirjataan tulokset tänne niin saa realistisen kuvan muiden pakkislaisten pyrkijöiden kunnosta.

maitohappo sanoi:
Hei otetaanpa sellanen välietappi et kaikki uttiin pyrkijät käykää juoksemassa cooperi 2viikon sisään. Kirjataan tulokset tänne niin saa realistisen kuvan muiden pakkislaisten pyrkijöiden kunnosta.

No itse ajattelin juosta tämän kuun loppupuolella coopperin,niin voin sitten ilmoitella.

Mitenkäs yleensäkkin porukalla on reenit sujunu?pysytty terveenä ja jne?.
Huomenna ensinmäistä kertaa kolmeen vuoteen halliin uimaan :hyper:
Nyt ajattelin ainakin kerran viikossa käydä uimassa. Katella vähän miten se siitä luonistuu.

Mulla oli suunnilleen kolmen viikon tauko (kipeenä), mutta nyt on homma taas nousussa.
Coopperissa meni ennen taukoa rinkka selässä mäkisellä pururadalla 2600-2700 metriä. Huomenna ajattelin käydä oikealla juoksuradalla vetäsemässä rinkan kanssa.
Työtkin loppuvat viikon sisällä ja se on treeneihin nähden vain positiivista jos en uutta löydä ennen tammikuuta.

ztume sanoi:
Mitenkäs yleensäkkin porukalla on reenit sujunu?pysytty terveenä ja jne?.
Mulla on lähteny reeni nyt luistaan. Hieroja sai hierottua pohkeet auki ja vielä kun ite hoidin niitä kylmällä on ne alkanu ottaa reeniä vastaan. Hiihto varusteet kävin päivittämässä tossa viime viikonloppuna ja nyt ois tarkotus alkaa taas hiihtään kilpaa. Polarin sykemittarissa luki tänä aamuna seuraavaa viime viikon harjottelusta
Aika: 14h 10min.
Kcal: 7750
Eli nyt alkaa kohta oleen reeni määrätkin toivotulla tasolla. Tää viikko vie kovaa ja ens viikolla löysään ja käyn ke tai to juoksemassa cooper. Tavoite ois parantaa ainakin 100m. siitä edellisestä(3000m)

Mitenkähän mun kannattaisi tässä vaiheessa treenata, ku kovasti haluaisin laskuvarjojääkäriksi, mutta tällä hetkellä kunto on melko huono?
Keväällä meni cooperissa 2450m, tosin silloin oli flunssaa. Nyt voisi mennä joku 2600m. Pisin matka, jonka olen jaksanut yhteen putkeen uida, on n. 160m. Hiihdosta en osaa sanoa, mutta lihaskuntotestit menisivät tällä hetkellä hyvin.
Käyn kolme kertaa viikossa puntilla, kerran tai kaksi kertaa karatessa (treenit kestää 1.5-2.5h), lenkillä pari kertaa ja uimassa näin aluksi kerran.
Lenkit on yleensä 30-40min pituisia ja keskisyke välillä 145-165.
Minkälaisia uintitreenejä mun kannattaisi tehdä? Uintiopetusta ei täällä järjestetä, eli pitää itsenäisesti treenata tekniikka tarpeeksi hyväksi.

M.U. sanoi:
Mitenkähän mun kannattaisi tässä vaiheessa treenata, ku kovasti haluaisin laskuvarjojääkäriksi, mutta tällä hetkellä kunto on melko huono?
Keväällä meni cooperissa 2450m, tosin silloin oli flunssaa. Nyt voisi mennä joku 2600m. Pisin matka, jonka olen jaksanut yhteen putkeen uida, on n. 160m. Hiihdosta en osaa sanoa, mutta lihaskuntotestit menisivät tällä hetkellä hyvin.
Käyn kolme kertaa viikossa puntilla, kerran tai kaksi kertaa karatessa (treenit kestää 1.5-2.5h), lenkillä pari kertaa ja uimassa näin aluksi kerran.
Lenkit on yleensä 30-40min pituisia ja keskisyke välillä 145-165.
Minkälaisia uintitreenejä mun kannattaisi tehdä? Uintiopetusta ei täällä järjestetä, eli pitää itsenäisesti treenata tekniikka tarpeeksi hyväksi.

:offtopic: Et varmaankaan ole 2006 erään hakemassa, kun olet -89 syntynyt...(?) :offtopic:

edit. Ai niin, I'm back in the Race. Eli penikka tauti on jutakuinkin parannettu ! (*koputtaa puuta) kiitos hyvistä neuvoista ! :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom