Laskuvarjojääkäriksi 2006

Pitää täälläki pitkästä aikaa käydä väijymässä..

maitohappo sanoi:
Mites muut ollaanko me ainoot joita penikkatauti riesaa?

Mulla oli tuossa kesällä just mainittuu alapään kipua, mutta enää eio tässä syksymmällä vaivannu. Jonnekki hävis :) ..et juosta voi niin paljo ku sielu sietää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin sit tänään testaas cooperin ja tulos oli 3150...ihan jees siihen nähden et kovaa reenii on ollu nyt jo 5-6 viikkoo tol juoksu puolel eli epäilen et parempaankin voisi kyetä! Mites muitten tulokset on kehittyny?

Miten porukat reenaa tota vauhditonta pituushyppyy ku ainaki mulla se tulos junnaa tasasesti 2.20-2.30 eli ei ihan riitä...kaikkee on yritetty venyttelystä(mikä on muuten aivan hirveetä) mettässä hyppimiseen mut ei vaikutusta!

artifex sanoi:
Kävin sit tänään testaas cooperin ja tulos oli 3150...ihan jees siihen nähden et kovaa reenii on ollu nyt jo 5-6 viikkoo tol juoksu puolel eli epäilen et parempaankin voisi kyetä! Mites muitten tulokset on kehittyny?

Miten porukat reenaa tota vauhditonta pituushyppyy ku ainaki mulla se tulos junnaa tasasesti 2.20-2.30 eli ei ihan riitä...kaikkee on yritetty venyttelystä(mikä on muuten aivan hirveetä) mettässä hyppimiseen mut ei vaikutusta!

Ko. testihän mittaa jalkojen räjähtävää voimaa eli salille, tanko rautoineen harteille ja kyykky-hyppelemään, mars !

maitohappo sanoi:
Mites muut ollaanko me ainoot joita penikkatauti riesaa?

Mua ei ole koskaan penikat vaivanneet (fysioterapeutin suosittelemat kengät & <40km viikossa juoksua), mutta nilkat ovat oma heikko kohta. Ne reistailevat aina silloin tällöin, nykyään kyllä paljon vähemmän kuin 6 kk sitten.

Lääkärintarkastuksessa näkö oli e-taululla kolmesta metristä 1,6 molemmissa, mutta mitä noita testeissä olleiden juttuja olen lukenut, niin ei ole todellakaan varmaa että samaa kyetään väsyneenä c-tauluun viidestä metristä. Paperit lähtevät maanantaina.

Vauhdittomaan pituuteen auttaa (ainakin mulla) mm. tempaus ja rinnalleveto.
Niistä oppii käyttämään lantiota tehokkaasti.

Aina kun olen käynyt rinkan kanssa juoksemassa niin on satanut :joulu3:

Jos joku pakkislaisista on nyt kurssilla 44, niin olisi kiva tietää, mikä on kurssin vahvuus tällä hetkellä?
80 ilmeisesti valittiin, montako jätti tulematta, montako jättänyt leikin jo kesken?

diameter sanoi:
Jos joku pakkislaisista on nyt kurssilla 44, niin olisi kiva tietää, mikä on kurssin vahvuus tällä hetkellä?
80 ilmeisesti valittiin, montako jätti tulematta, montako jättänyt leikin jo kesken?

eilen just juttelin mun kaverin kaa joka oli lomilla...on siis nyt utissa radistina...ja se sanos et neljä on lopettanu tähän mennessä! Ei voi muuta todeta ku et koulutus on varmaan paljon rankempaa ku kukaan meistä, jotka eivät ole laskuvarjojääkäri koulutusta (vielä) käynyt, voisi uskoa! Huippu-kuntonen kaveri ja juossut mun kaa 800m sm-hopea joukkueessa ja oli aika väsyneen näkönen. Eilen kuultua: "kyllä siellä välillä poikaa viedään"

Ei muuta ku reenaamaan ja semmonen kysymys et montako kilometrii porukat vetää viikossa repun kaa/ilman reppua?:whip:

artifex sanoi:
eilen just juttelin mun kaverin kaa joka oli lomilla...on siis nyt utissa radistina...ja se sanos et neljä on lopettanu tähän mennessä! Ei voi muuta todeta ku et koulutus on varmaan paljon rankempaa ku kukaan meistä, jotka eivät ole laskuvarjojääkäri koulutusta (vielä) käynyt, voisi uskoa! Huippu-kuntonen kaveri ja juossut mun kaa 800m sm-hopea joukkueessa ja oli aika väsyneen näkönen. Eilen kuultua: "kyllä siellä välillä poikaa viedään"

Kovia jätkiä noi sinne päässeet on ja tsemppiä sinne hakijoille. Itellä kusahti näköön sinne pääseminen ( yritin hakea ollessani jo intissä ) .

Kai se kaveri muisti kertoo kuinka paljon ne käyttää nuuskaa siellä..;)
Kavereilta kuultua et taitaa tuo SukK ja Ljk olla paikkoja mis menee sitä tavaraa eniten suomessa :)

Ters.Ajattelin itekki kantaa korteni kekoon ja osallistuu keskusteluun.Eli pari vuotta on Utti mielessä rullaillu mut treenin alotin vasta elokuun alussa.Alussa oli et kyllähän sinne nyt mennään vaikka väkisin mut enää ei ole niin pakottava tarve päästä sinne.Oishan se ihan pirun hieno päästä sinne mut jos en pääse nii sissikoulutus odottaa ens kesänä Onttolassa.Oon käyny lukee aika paljon eri paikoista juttuja noista Utin hommista ja tässä on linkki mistä riittää vähäks aikaa lukemista asiasta kiinnostuneille...

http://susi1.net/forum_viewtopic.php?3.11838.400

kannattaa ainakin tsekata tuon kyseisen sivun puolivälistä To Be Recruitedin teksti testipäivästä.

Liitytäänpäs porukkaan. Itellä lähti tänää paperit vetämää ja treenit alottelinkii jos kesällä. Mites porukoitten treenit on menny? Ja penikkataudista kärsineille vois suositella "säärystimiä" eli niitä villasia sukanvarsia AINA ku vedätte kylmällä lenkkarit jalassa. Itellä ainakii autto joskus pari vuotta sitte ku meinas kyseinen vaiva iskeä.

vaulter sanoi:
Liitytäänpäs porukkaan. Itellä lähti tänää paperit vetämää ja treenit alottelinkii jos kesällä. Mites porukoitten treenit on menny? Ja penikkataudista kärsineille vois suositella "säärystimiä" eli niitä villasia sukanvarsia AINA ku vedätte kylmällä lenkkarit jalassa. Itellä ainakii autto joskus pari vuotta sitte ku meinas kyseinen vaiva iskeä.

Treeni on sujunu ihan ok...aika tukkosta meinaa olla välillä ku juoksee kuitenki 30-40 kilometrii viikossa et vois vaix keventää ja koittaa tota cooperii kunnolla! Olis kiva tietää paljonko muut juoksee cooperissa tai vaikka vaan jonku muun matkan repulla tai ilman...et pistäkääpä tuloksia tänne!!

ja penikoihin auttaa myös kylmä/lämmin hoidon ohella kivulias hieronta ja sit lepoa päivä...ja taas kulkee tai ainaki mul autto ku olin havaitsevinani jotain kipua

Onko se uima-allas 25 vai 50m pitkä? Jos se on se 25 niin kuperkeikkapotkujeejeekäännöksen hallinnasta voisi olla suurtakin hyötyä energian kulutuksen kannalta.

Aika :david: olo. Papereita lähettäessäni tarkistin varmaan 20 kertaa, että kaikki kohdat ovat täytettyinä ja kaikki laput messissä. Viime perjantaina lähetin sitten hakemuksen menemään ja tänään tuli puhelu Utista: "oot poika laittanut väärän osan t-lomakkeesta, paas lähettämään sitä oikeaa osaa ja kiireellä" :wall: Hyvä minä.

Taika-Jim sanoi:
Onko se uima-allas 25 vai 50m pitkä? Jos se on se 25 niin kuperkeikkapotkujeejeekäännöksen hallinnasta voisi olla suurtakin hyötyä energian kulutuksen kannalta.

Allas on 25m, ei kannata ruveta opettelemaan mitään ihmekäännöksiä, kun se matka on kuitenkin niin lyhyt. Itse en edes jaksanut opetella tuota überkäännöstä SukKin testeihin, alle 16 minuutin meni silti kilometrin matka aivan omantakeisillla käännöksillä. Kyllähän se nopeuttaa uintia, jos sen osaa, mutta pisteitä ei ole uinnista pahemmin jaossa..

Taika-Jim sanoi:
Aika :david: olo. Papereita lähettäessäni tarkistin varmaan 20 kertaa, että kaikki kohdat ovat täytettyinä ja kaikki laput messissä. Viime perjantaina lähetin sitten hakemuksen menemään ja tänään tuli puhelu Utista: "oot poika laittanut väärän osan t-lomakkeesta, paas lähettämään sitä oikeaa osaa ja kiireellä" :wall: Hyvä minä.

Saanko kysyä,että miten siitä t-lomakkeesta voi lähettää väärän osan?
Niin ja kun ne soitti sielt Utista,niin näkykö numeroo soittaessa vai tuliko tuntemattomalla?

Kun itselleni on tullut tässä parin päivän aikana puheluita tuntemattomasta, mut en oo kehannu vastata.

Tiilisukassa sanoi:
Plus se, että Utin testeissä siellä ammeessa on samalla kaistalla toistakymmentä kokelasta samaan aikaan eli henkihän siinä lähtee jos pinnan alle menee, kun joku kuitenkin potkasee.
Pari vuotta sitten oli ainakin neljä rataa ja yks äijä per rata, että ihan rauhassa siinä sai omaa suoritusta tehdä. En sit tiedä onko muuttunut, mut epäilen.

ztume sanoi:
Saanko kysyä,että miten siitä t-lomakkeesta voi lähettää väärän osan?

Lekuri sano, että jos siellä tarvitaan vaan toista osaa niin se on tämä (eli se väärä osa). Netissä luki, että tarvitaan päälimmäinen osa. En sitten omaa huolimattomuuttani jaksanut enempää paneutua. Oli kyllä reilua toi soitto, olisin olettanut että jos hakemuksissa kämmää niin ei varmasti tule kutsua pääsykokeisiin. Etenkin jos kurssille +600 hakemusta tulee.

Soittivat kotipuhelimeen, joten en tiedä tuliko tuntemattomasta vai ei.

Viime vuonna sielä oli kyllä hieman tungosta. 3 äijää uida räpiköi aina yhdellä radalla. Ei sielä ainakaan silloin kukaan telonut itseään/muita. Saisivat sen juoksun ajan asettaa vaikka 13min30s niin ei tulis niin suurta tungosta uimahalliin. Viime vuoden jatkoon selviytyneiden määrä oli ainakin omassa erässä varsin suuri, tais sellaset 40/60 jatkaa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom