Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
Njaah, kaipa sitte treenillä jos ei lahjoja löydy ;)
Tässä olen jonkin aikaa seuraillu tätä threadia ja harmittaa ettei oo ennemmin heränny tähän treenaukseen, jäi hiihtelytki aika vähälle... Noo parempi myöhään kai ku ei ollenkaa. Mutta mitäs, onko täällä rullaluistelun harrastajia? En oo nyt ihan joka sivua lukenu joten on voinu tulla esiinkin, mutta onko täällä kukaa kellä on treenissä rullaluistelu messissä? Ajattelin vain että sillä sais ainaki vähä erilaisia ja kokonaisvaltaisempaa liikuntaa ku esim. fillaroinnilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ratakierros sanoi:
Erittain hyvin sanottu =)

Paras sketsi mitä Kummeli tarjoaa :)

Tottatosiaanjuu, ei mulla ainakaan mitään lahjoja ole, joten lisää reeniä mulle kiitos. Pitäs käydä tosiaan juoksemassa coopperi, et sais jonkinlaisen väliaikatiedon. Tuntuu tällä hetkellä et aika loppuu kesken, vaikka en tiedä tämän hetken tasoa ollenkaan.

Voi olla, että tulee kesällä pientä taukoo, kun pääsin Hämeenlinnan vankilaan vanginvartijaksi elokuulle saakka. En oo ennen tehnyt kolmivuorotyötä, joten en sitten tiedä miten ehtii käymään lenkillä tai uimassa. Ajattelin, että menisin töihin juoksemalla, rullaluistimilla tai pyörällä niin usein ku pystyn, matkaa on sellanen sopiva 7-8km. Sittenhän sieltä löytyy hyvä sali, joka on työntekijöiden käytössä. Sinne siis.

@Loruk: Joo, siis mä ostin tossa pari viikkoo sitten luikkarit. Mulla oli joskus 7 vuotta sitten luistimet ja luistelin niillä aika paljon. Jäivät kuitenkin muutama vuosi sitten pieniksi, joten päätin nyt ostaa uudet kun halvallakin sai. Muutaman kerran(2) oon käyny testailee, ja oli yllättävän vaikeeta, tai sitten ei olleet tarpeeks kireellä. Aika lepposta touhua eli pitää tehdä pitkiä lenkkejä, kuten tästä mummolle(16km suunta), tai sitten töihin ettei jää päivät ihan ilman harjottelua. Tietty riippuu ihan tyylistäkin, lätkääkin kun pelaa niin saa kyl nopeesti hien pintaan sprinttailemalla, mutta sellasta hyvää "palautumisreeniä" esim. juoksuviikkojen välissä.

huuto500 sanoi:
Eikös tuonne pitäny päästötodistus lähettää viimeisestä koulusta. Oletko vain käyny peruskoulun?

Onkos ketään muuta 89-syntystä kiinnostunut laskuvarjojääkäri koulutuksesta? Ite oon päättänyt että haen tuonne jo ~13 vuotiaasta asti. Lähtökunto on hyvä (cooper n.3000) ja nyt haen salilta massaa. Aikaahan tässä on vielä 2 vuotta alkaa hankkia pikkuhiljaa tuota kestävyyttä, kunnes saa tuon lukion loppuun.

Minä oon kans -89 syntyny ja aion tonne hakea, jos vaan pari ongelmaa ensin ratkeaa: Ensinnäkin silmät pitäs saada kuntoon, vaatis ehkä leikkauksen (?) laseja en käytä, mutta ei taida näkö riittää testeistä läpi menemiseen.
Toinen on siitepöly allergia, joka on kyllä sen verran paha ettei ilman lääkkeitä keväällä selviä...

Btw, kunto tasosta sen verran että cooperissa menee nykyään ~3300-3400. Reppujuokseen pitää sitten lähempänä ruveta panostamaan.
Massaa vaan pitäis saada lisää, nykyiset mitat 175/64. Puntilla tykkään kyllä käydä ja penkistäkin nousee 80kg.
Heikoin osa mulla varmaan testeissä ois se uinti, mutta sitä kyllä kerkeää vielä reenaamaan.:D

huuto500 sanoi:
Eikös tuonne pitäny päästötodistus lähettää viimeisestä koulusta. Oletko vain käyny peruskoulun?

Onkos ketään muuta 89-syntystä kiinnostunut laskuvarjojääkäri koulutuksesta? Ite oon päättänyt että haen tuonne jo ~13 vuotiaasta asti. Lähtökunto on hyvä (cooper n.3000) ja nyt haen salilta massaa. Aikaahan tässä on vielä 2 vuotta alkaa hankkia pikkuhiljaa tuota kestävyyttä, kunnes saa tuon lukion loppuun.

Minä oon kans -89 syntyny ja aion tonne hakea, jos vaan pari ongelmaa ensin ratkeaa: Ensinnäkin silmät pitäs saada kuntoon, vaatis ehkä leikkauksen (?) laseja en käytä, mutta ei taida näkö riittää testeistä läpi menemiseen.
Toinen on siitepöly allergia, joka on kyllä sen verran paha ettei ilman lääkkeitä keväällä selviä...

Btw, kunto tasosta sen verran että cooperissa menee nykyään ~3300-3400. Reppujuokseen pitää sitten lähempänä ruveta panostamaan.
Massaa vaan pitäis saada lisää, nykyiset mitat 175/64. Puntilla tykkään kyllä käydä ja penkistäkin nousee 80kg.
Heikoin osa mulla varmaan testeissä ois se uinti, mutta sitä kyllä kerkeää vielä reenaamaan.:D

Itellä ehdottomasti heikoin on toi hiihtely. . . onhan sitä tullu jotain tehtyä mutta pitkiä lenkkejä ei ole alla yli kolmelta vuodelta :eek: ja tota uintia tuun kanssa lisäämään mutta se nyt ei ole varsinaisesti ongelma. Ja juoksua, tietenkin :whip: Sitä ei voi olla liikaa kuten täälläkin on niin monesti todettu.
Noi rullat olis kyllä must kesäksi, vielä ei ole varallisuutta pian. En ole oikein varma että olisko hyvä ottaa jotkut sauvat tohon ja varmistaa yläkerran liike niillä. Toisaalta tarpeeksi kovan vauhdinkin luulis pakottavaan käsien käyttöön.

Toi Coopper vähä epäilyttää koska en oo sitä juossu vissiin kasi luokan jälkeen ja silloinkin se oli vain jotain 2600m- 2800m. Toki tuosta vähän on tullu kuntoa lisää mutta vois kattoa että mitä sieltä nyt tulee, mitä tulee parin kuukauden päästä ja mitä tulee joskus talvella. . . koska vertailu on kivaa :D

@rokuli
Miten olet tollaseen paikkaan töihin päässy? Ts. oliko minkälainen haku prosessi? Ja pelkästään kesäduuniinko vai jotain pidempi aikaista hommaa? Alkoi vaan kiinnostamaan kun ainakaan täällä päin maata ei ihan heti tulisi mieleen mennä tollaseen duuuniin (eipä tässä kyllä ole lähellä joten kaipa silläkin on vaikutusta :) )

Loruk sanoi:
@rokuli
Miten olet tollaseen paikkaan töihin päässy? Ts. oliko minkälainen haku prosessi? Ja pelkästään kesäduuniinko vai jotain pidempi aikaista hommaa? Alkoi vaan kiinnostamaan kun ainakaan täällä päin maata ei ihan heti tulisi mieleen mennä tollaseen duuuniin (eipä tässä kyllä ole lähellä joten kaipa silläkin on vaikutusta :) )

No äiskähän siellä on sossuna töissä, MUTTA vuos tai kaks sitten siellä vaihtui johtaja, jonka takia suhteilla ei enää pääse töihin. Pakko myöntää, oli sillä varmasti vaikutusta ja helpotti kovasti kun äiti vei paperit suoraan johtajan pöydälle. Lähetin itsekirjoitetun työhakemuksen, ja laitoin mukaan viimeisimmän koulutodistuksen sekä järj.valvojakurssin todistuksen. Sitten tulikin soitto työhaastattelusta. 18 vuotta ikää siihen vaaditaan ja puhdas rikosrekisteri. Nii ja sillä oli suuri merkitys, että aikoo myöhemmin turvallisuusalalle(mulla poliisi). Johtaja näytti tykkäävän haastattelussa siitä, että aion hakea ljkoulutukseen ;) Ainakin tällä hetkellä työt näyttää kestävän ensimmäisestä kesäkuuta elokuun loppuun, onhan kyseessä siis vain tuurausta: kesävartijat tuuraa vakituisia näiden lomaillessa. Saattaa kuitenkin olla, että myöhemmin tarvitaan tuuraajaa jollekin lyhyelle aikavälille.

Hiihto... juu sitä tuli muutaman kerran kokeiltua viime talvena, harmittaa kun en ladulle tohtinut useammin. En edes lähde hakemaan pisteitä, mutta varmistan kyllä ettei tässä lajissa tipu poiskaan. Lumet ei näille tienoille asetu pysyvästi vielä joulukuussa, mutta hyvällä säkällä Ahveniston moottorirata pitää huolen, että heillä olis ladut jo siinä vaiheessa. Tai sitten vaan hankkii armeijan sukset ja lähtee marjamettään lykkiin, ei kai sillä niin väliä onko sitä lunta vai ei :) Tai sitten suohon juoksemaan alà Myllylä...

juuh täälläkin -89 (noloa teinitouhua tämmönen ) Kuinkas moni teistä -89 syntyneistä on lukiossa ja aikoo uttiin ? Tuli tässä mieleen että kirjotukset minulla ainakin on edessä ja sitten kun ne utin testit pukkaa päälle. Onko kellään tietoa minä päivinä ne testit yleensä pidetään ?

Onko kellään muuten ollu motivaatio ongelmia alkuviikkoina kun ootte LJK:hon alannu treenaamaan? Varmaankaan ei hirveästi jos on treenaamiseen jo tottunut jonkin harrastuksen myötä. Itsellä kun ei sellaista ole kovin pitkään ollut niin ainakin muutamina aamuina ja iltatreeni kertoina on ollu helvetin vaikea lähteä sinne pururadalle/uimahallille ja muutaman kerran on jäänyt menemättäkin :/
Haluaisin vain kuulla onko täällä kenties kohtalotovereita ...

Mitenkäs, kun oon kuullu että armeijassa saa silmäleikkauksia meilkeinpä puoli-ilmaiseksi, niin ei taida auttaa kun sinne ei kuitenkaan pääse ennen testejä...? Ja testeistä taas pääse läpi ennen kuin silmät kunnossa...
Oon ite ainakin miettiny vähän että menisin jo ennen testejä jonnekkin yksityiselle silmäleikkaukseen, kun muutenkin se tulis ihan tarpeeseen, eikä pelkästään ljk:ta ajatellen.

-Joey- sanoi:
Mitenkäs, kun oon kuullu että armeijassa saa silmäleikkauksia meilkeinpä puoli-ilmaiseksi, niin ei taida auttaa kun sinne ei kuitenkaan pääse ennen testejä...? Ja testeistä taas pääse läpi ennen kuin silmät kunnossa...
Oon ite ainakin miettiny vähän että menisin jo ennen testejä jonnekkin yksityiselle silmäleikkaukseen, kun muutenkin se tulis ihan tarpeeseen, eikä pelkästään ljk:ta ajatellen.
Ei ne kylä pvssä varusmiesten silmäleikkauksiin rahaa anna tai niitä leikkele.

hehheh..aijai niitä utin testejä...itselläni oli alunperin tarkoitus hakea, mutta treenaamiseen ei jaksanut olla niin paljoa mielenkiintoa(tosin hauis ja puristusvoima kehittyivät olut tuoppia pidellessä), joten päädyin ihan tavan sissiksi, josta krhl-auk ja tällä hetkellä T-AS ptri RUK ja kunhan sen selviää niin takaisin sissikomppaniaan... Mutta tosiaan pari kaveria on käynyt noissa testeissä ja kyllä kuulemma aika mieletön se päivä...Ja kunhan koulutus alkaa niin porukalta pyritäänkin potkimaan paskat pihalle... ;) sinne siis vaan

j2p sanoi:
Mutta tosiaan pari kaveria on käynyt noissa testeissä ja kyllä kuulemma aika mieletön se päivä...

Joka väittää ljk:n pääsykokeita rankoiksi valehtelee joko kympillä tai sitten ei ole koskaan urheillut... "Ikimuistoinen" se voi olla (jota sitäkin epäilen), mutta ei ainakaan fyysisyytensä puolesta.

Opossumi sanoi:
Joka väittää ljk:n pääsykokeita rankoiksi valehtelee joko kympillä tai sitten ei ole koskaan urheillut... "Ikimuistoinen" se voi olla (jota sitäkin epäilen), mutta ei ainakaan fyysisyytensä puolesta.

Oletkos itse niissä käynyt. En ole kuullut kuin kavereilta, mutta ei sinne helpolla ainakaan sisään pääse(harjoittelematta).

En jaksa selata tuota koko sivumäärää ja ei ole ne silmäilyt ainakaan selvittäneet sitä, että kuinka monta kertaa te viikossa olette reenanneet/reenaatte ja miten painotatte reenejä. Itse en käy kuin 3-4 kertaa lenkillä viikossa ja 2-3 kertaa salilla. On tätä aikaa mullaki vielä hyvästi mutta ois mielenkiintoa tietää. :)

Noo . . . itellä on sellanen 3-4 kertaa viikossa lenkkiä ja kolme kertaa viikossa lihaskuntoa, sit uintia kerran viikossa. Puntille en oo vielä kerenny ku pitää odottaa tiliä että saa ostettua salikortin :(
Välitavoitteena on että sais vedettyä tuolla muutamalla ekalla sivulla mainittu Navy SEAL training I läpi ja siihen otan vähä pohjia ettei vahingossakaan hajoo paikat esim. juoksussa.

Kyllä sinne pääsee mutta onko se NIIN hienoa?

Mulla ei ole henk.kohtaista kokemusta intistä ainakaan vielä, mutta mies oli jo lakkautetun Ylämyllyn sissikomppaniassa, puoliväkisin se sinne laitettiin. Se ei harrasta mitään muuta urheilua kuin metsästystä ja huvikseen lenkkeilyä mut oli komppanian parhaita urheilijoita ja ampujia ja Ylämyllyn jätkät antoivat Utin elvistelijöille (tuli kuulemma tosi paljon vittuilua tyyliin "mitä pikku varuskunnan pellet kyllä me laskuvarjojääkärit ollaan vaan KOVEMPIA") kyytiä kaikissa kilpailuissa ja yhteisharjoituksissa. Nykyään en osaa sanoa, mutta silloin kun omat tuttuni kävivät intin eli n. 10-3 vuotta sitten pienistä paikoista Itä- ja Pohjois-Suomesta tuli paljon kovempaa porukkaa kuin muualta eikä ne jätkät treenanneet mitää sen kummemmin kunhan vaa olivat, kyllä se haba ja kunto kasvaa kun tekee puutöitä ja kävelee hirvimetsällä 10 h päivittäin..

Onhan se tietty hienoa jos haluaa elvistellä olevansa laskuvarjojääkäri, mutta onko se sen arvoista? Ei sillä muijiakaan saa, kun 10 päivän täyspakkausten kanssa tehdyn sotaharjoituksen jossa hiihdetään umpihangessa about 15 h per päivä jälkeen ei paljon potenssia riitä, kun taas tykkimies on aina valmis;) Mutta onnea pojille treenaamiseen ja ikimuistoista inttiaikaa!

Crysania sanoi:
Mulla ei ole henk.kohtaista kokemusta intistä ainakaan vielä, mutta mies oli jo lakkautetun Ylämyllyn sissikomppaniassa, puoliväkisin se sinne laitettiin. Se ei harrasta mitään muuta urheilua kuin metsästystä ja huvikseen lenkkeilyä mut oli komppanian parhaita urheilijoita ja ampujia ja Ylämyllyn jätkät antoivat Utin elvistelijöille (tuli kuulemma tosi paljon vittuilua tyyliin "mitä pikku varuskunnan pellet kyllä me laskuvarjojääkärit ollaan vaan KOVEMPIA") kyytiä kaikissa kilpailuissa ja yhteisharjoituksissa. Nykyään en osaa sanoa, mutta silloin kun omat tuttuni kävivät intin eli n. 10-3 vuotta sitten pienistä paikoista Itä- ja Pohjois-Suomesta tuli paljon kovempaa porukkaa kuin muualta eikä ne jätkät treenanneet mitää sen kummemmin kunhan vaa olivat, kyllä se haba ja kunto kasvaa kun tekee puutöitä ja kävelee hirvimetsällä 10 h päivittäin..

Onhan se tietty hienoa jos haluaa elvistellä olevansa laskuvarjojääkäri, mutta onko se sen arvoista? Ei sillä muijiakaan saa, kun 10 päivän täyspakkausten kanssa tehdyn sotaharjoituksen jossa hiihdetään umpihangessa about 15 h per päivä jälkeen ei paljon potenssia riitä, kun taas tykkimies on aina valmis;) Mutta onnea pojille treenaamiseen ja ikimuistoista inttiaikaa!

Ei vittu, mitä paskaa. Taidat olla tykkimies sanan varsinaisessa merkityksessä.

Ps. Ylämyllyn sissikomppaniassa taisivat kaikki kouluttajat olla ylenemiskiellossa kun olivat ampuneet ruokalassa kattoon...:rolleyes:

Crysania sanoi:

Pitää aina muistaa missä kunnossa/tilassa ljk:n tyypit lähtee kaikkiin kilpailuihin. Aina ei olla ihan palautuneimmassa kunnossa ja moniin kilpailuihin saatetaan lähtee kesken leirin. Ja niinhän se on, että Vekaralta, Porista yms... löytyy monin verroin kovempia yksilöitä hiihdossa ja juoksussa kuin ljk:sta, mutta ljk:ssa on kaikkien kurssillaolevien keskikunto suurinta osaa paikoista korkeampi :) Ei se yksilön tehokkuus vaan joukon. :worship:

Niin tosiaan jos suoritetaan vertailua koko joukon keskuudessa niin maan laajuinen vertailu on 2500 cooperissa ja Utissa se ei varmasti jää alle 3000 ainakaan pääsykokeista päätellen. Ja tottakai lahjakkaita yksilöitä löytyy joka puolelta Suomea, sehän on itsestäänselvää. Kaikilla ei vaan riitä intressit mennä/hakea Uttiin.:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom