Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
Zamik sanoi:
Mitä muuten coopperis pitäis päästä juoksemaan että olis "uttikunnos"? Tiedän että se ei ole vertailukelpoinen reppujuoksuun saati sitten kokonaiseen valintakoepäivään, mutta jotain suuntaa sekin antais..
3000 metriä coopperissa niin juoksu on aika hyvällä pohjalla. Foorumin lukemisella on selvinny, että tuollakin tuloksella se reppujuoksu voi olla melko tuskasta.

Tänään on kavereiden kanssa tarkotus kokeilla coopperia. 2005 syksyllä juoksin viimeks ja tulos jäi 2700 metriin. Nyt on lähes vuoden treenit takana ja tuloksen pitäis mennä yli 3000 metriin. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokaahan te ketkä ootte sisään päässy, että onko siellä minkäverran vaikutusta siitepöly allergialla? Kun ohjeissahan lukee että lääkehoitoa tarvitseva allergia on pääsyä rajoittava tekijä, mutta olen kuullut että siitä ei ihan niin tarkkoja oltaisi...?
Kun itsellä on tilanne se että keväällä n. 1kk ajan pakko käyttää lääkkeitä.

-Joey- sanoi:
Kertokaahan te ketkä ootte sisään päässy, että onko siellä minkäverran vaikutusta siitepöly allergialla? Kun ohjeissahan lukee että lääkehoitoa tarvitseva allergia on pääsyä rajoittava tekijä, mutta olen kuullut että siitä ei ihan niin tarkkoja oltaisi...?
Kun itsellä on tilanne se että keväällä n. 1kk ajan pakko käyttää lääkkeitä.

Olet vaan hys hys koko ajan.. Ei sitä enää kukaan jälkeenpäin kysele.

Btw, Ei ketään siellä montulla kiinnosta onko sinulla joku allergia vai ei. Tykkäätkö syödä vadelmia suoraan pensaasta?

-Joey- sanoi:
Siinäkään tuskin tulee ongelmaa jos jollain kevätleirillä pitää napit mukana ja vetelee niitä pari kertaa päivässä?
Pura ne napit vaikka c-vitamiinipurkkiin, niin ei pitäs kiinnittää kenenkään huomiota. :)

Minkäköhänlaisilla pisteillä noista testeistä on keskimäärin menty läpi, jos nyt ei oteta psykologisia testejä huomioon? 40?

-Joey- sanoi:
Minkäköhänlaisilla pisteillä noista testeistä on keskimäärin menty läpi, jos nyt ei oteta psykologisia testejä huomioon? 40?

Minä sain fyysisistä 31pts ja sisään mentii, psykologiset siel ratkasee ;) kunhan läpi pääsee fyysisistä niin hyvä on.

-Joey- sanoi:
Mitenkäs paljon tuolla itse koulutuksessa on uintia vaativia harkoituksia tai muita tehtäviä?

Jos saa veikata, niin sanoisin että aika vähän muuhun verrattuna. Pääsyvaatimuksiinhan kuuluu siis 200 metrin uimataito(otetaan aika: max 4,30min), jonka lisäks testataan sukeltamista ja hyppyä. Tietty, jos tuntee ettei osaa uida, saati sitten pelkää vettä, kannattaa harkita kahdesti. Perinteisen uinnin lisäks, mm. hypätään varjolla veteen ja kopterista räpylöiden kanssa. Kesällä varmaan uidaan ihan mukavasti, mutta koulutuksen pääpaino taitaa olla muualla.

Tuli testattua coopperiki ekaa kertaa elämäs, 2650m meni, eli vielä on reeeeilusti parannettavaa.. :S Mut saipa nyt jonkinmoisen alkutason selville niin näkee sit onko kesän jälkeen kehittyny yhtään..

Mitä te muut -07 hakijat juoksette coopperis tällä hetkellä? Tietäis vähä et vaipuakko epätoivoon vai ei.. :)

juoksin ite ysillä cooperin 2600, mut kunto on siitä parantunut reilusti. ysillä en harrastanut muuta kuin skeittausta joten nyt kun oon jo reilun vuoden juoksennellu niin epäilen sen cooperin olevan noin 3000m. Mites Zamik ootko kauan kuntoillu? Joku sano et on "utti kunnossa" jos menee 3000m? Ite en kyllä siihen luottas ja oma tavote on ehkä noin 3300m. Mut kyl mä uskon et esimerkiks sä Zamik pystysit juoksee sen 3000m ennen testejä jos vaan jaksat harjotella. ei välttämättä vaadi edes paljoa mutta sitten kun alkaa miettimään kuinka paljon yli kolmen tonnin ois mahdollista juosta niin sitä on jo aika vaikee lähtee sanomaan. Tuskin toi mun tavote on todellakaan mikään helppo ainakaan mulle. Ei varmasti.
Ootteko muuten kokeillu reppujuoksua? Ite juoksen viiskilsaa 11,3kg (se on yks iso levypaino)reppu seläs joka viikko. Nyt on ennätys 28 minuuttia. Mitä mieltä ootte? Tuntuu itestä aika naurettavalta ajalta, mutta oon vasta alottanu reppujuoksun ja toi menee aika lepposasti. En oo viittiny alkaa repimään niin hirveesti vielä. Tuntuu että tosta ajasta vois pudottaa vielä aika reilusti pois. Eikös toi viiskilsaa pitäis juosta johonkin 20 minuuttiin jos haluis havitella täysiä pisteitä testien reppujuoksusta? Tuli taas tekstiä enemmän kun laki sallii mutta kun nyt innostuin kirjottamaan.

boneviolin, pari kuukautta vasta oon treenannu määrätietoisesti Utti mieles. Ei mitään raskasta vielä, tavotteena on ollu saada vähä pohjakuntoa alle ja kroppa tottumaan juoksemiseen. Kesällä ajattelin vasta alottaa ns. "kovemman" harjoittelun, kun koulukaan ei enää syö aikaa.. Hyvältä sulla boneviolin ainakin vaikuttaa, ekköhän ehdi täs ajas reppujuoksunki parantaa haluamallesi tasolle. :) Itse olisin tällä hetkellä todella onnellinen tuosta 28minuutista..

reppujuoksu 5km , telamiinan verran painoa, 22min , mutta nytten tuppaa ulkona juokseminen olemaan yhtä suurta aivastusta... täytyy toivoo, et tulis vettä taivaalta tai , et toi pöly muuten vaan painuis....

I AM THE LAW sanoi:
Muutes, kukas on viellä aikonut jatkaa siitä sitten erikoisjääkäriksi? Ite ajattelin, kun ei o koulua käyty, niin miksei siitä sitten erikoisjääkäriksi töihin.

Eikös tuonne pitäny päästötodistus lähettää viimeisestä koulusta. Oletko vain käyny peruskoulun?

Onkos ketään muuta 89-syntystä kiinnostunut laskuvarjojääkäri koulutuksesta? Ite oon päättänyt että haen tuonne jo ~13 vuotiaasta asti. Lähtökunto on hyvä (cooper n.3000) ja nyt haen salilta massaa. Aikaahan tässä on vielä 2 vuotta alkaa hankkia pikkuhiljaa tuota kestävyyttä, kunnes saa tuon lukion loppuun.

Tääl on yks 89-syntyny. Minäkin oon jo muutama vuosi sitten päättänyt hakea tonne. Mä cooperia juossut varmaan viiteen vuoteen, niin en osaa siitä sanoa.
3000m meni kolme vuotta sitten 12.58. Nykyään menee kyl varmaan siihen 12 minuuttiin.

Aikaa teillä on tosiaan tarpeeksi, että ei sit kannata vielä hajottaa itteään liialla treenaamisella. :) Treenata tietenki kannattaa ja pitää nyt jo, kunhan muistaa että motivaation pitää riittää vielä melkein pari vuotta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom