Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
tervetuloa uuteen joukkoon artifex. taidat olla melkonen teräsmies ens vuonna testeissä :hyper: paljonkohan toi telamiina painaa? Ja se leuanvetokin on varmaan aika raskasta siinä renkaassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu no artifex vois samantien lyödä tavotteeks 49 pojoo :D
etkös se ollut sinä se ihmemies joka juoksee reppujuoksunkin maksimipisteille 12 kilon repulla? :)

minähän se olen tai olin ennen tätä prkl 2 viikon sairasteluu...uinti tosin on mun heikko kohta(varmaan just se 1 pojo) no mut olen harrastanu koko ikäni jalkapalloo ja yleisurheiluu et on sen juoksun syytäki sujua! mut tuskin sentään olen teräsmies...teräsmies ei kait voi hukkuu:)

boneviolin sanoi:
muuten artifex miten valmistauduit testeihin? kävitkö esim. viikossa paljon lenkillä, uimassa hiihtämässä yms?

no mun lähtökohdat ei ollu parhaat mahdolliset...mun olkapää leikattiin huhtikuussa 2005 ja pääsin alottaan juoksun kesäkuun lopulla. Heinäkuussa mul tuli rasitusvamma vasempaan polveen ja se haittas juoksua aina syyskuun loppuun. Et alotin kunnolla juoksun reenaamisen vasta syyskuussa...lihaskunnosta sen verran et syyskuussa sain punnerrettua minuutissa 4 toistoa leikkauksen takia(nyt menee minuutissa 55-60)
Hiihdon alotin joskus marraskuussa ja joulukuun alussa olin saariseläl viikon hiihtelees...puntil kävin sen kerran viikos ja uimas sama mut kotona punnersin ja vedin leukoi ja vatsoi melkein joka päivä! Joulun jälkeen juoksin 10km johonki37min! Tän jälkeen alko sairastelu ja täs sitä sit ollaan!

mut ens vuonna ollaan kyl kovassa kunnossa ku nyt on aikaa ja vois vaix reenata tota uintii sen verran etten olis ihan koko porukan paskin! rasitusvammat on kyl kiusannu koko ajan et niist tarvis päästä eroon...

ainii ne lenkki määrät jäi: eli reeni meni suhteessa 3:1(3kovaa viikkoo kovenevassa tahdissa ja yx palauttava viikko) esim vko 1 ma: tvkevyt 30min, ti: tvkevyt 60min, ke tv 30min, to: tvkevyt 60min, pe: vl 45min, la: tvkevyt 30min, su: tvkevyt 90min...tää oli helpoin viikko et joka viikol vähän aikaa lisää joka lenkkiin...ja lihaskunto kovenevassa tahdissa suhtees 3:1

uinti reenistä en tiä mitään mut olenki siin sit aika sukka...

artifex sanoi:
uinti reenistä en tiä mitään mut olenki siin sit aika sukka...

Toin uinnin kohentaminen on luultavasti sun kohalla aika helppo homma, koska tunnut olevan suht hyvässä kunnossa. Eli kaikki taitaa olla kiinni tosta tekniikasta. Jos vaan löydät jonkun, joka neuvoo "oikeen" tyylin ni AVOT.. jo alko ajat paranemaan.:thumbs:
Sellasta oli viel kysyttävää et ne ketkä on jo harjotellu juoksua ton 10 kg:n repun kanssa ni minkä pitusia/kestosia lenkkejä veditte??

_Harry_ sanoi:
Sellasta oli viel kysyttävää et ne ketkä on jo harjotellu juoksua ton 10 kg:n repun kanssa ni minkä pitusia/kestosia lenkkejä veditte??

Aloitin reppujuoksun vasta 1½ kuukautta ennen testejä. Joka viikko juoksin kerran tavallisen lenkin päälle 6x 2x 200m intervalleja repun kanssa (kiitos vinkistä artifex!) ja sen lisäksi sitten tasaista vauhtia yhtenä tai kahtena päivänä 10km kunakin, noin 5min/km. Ja kyllä auttoi.

Jos nyt aloittaa jo repun kanssa, niin kannattaa ottaa ihan rauhallisesti. Tuo oma ohjelmani oli tosiaan viimeiselle kuukaudelle, ja sen jälkeen polvet vetelivät viimeisiään, onneksi eivät valittaneet testeissä eikä sen jälkeen, kiitos levon. Ihan hyvin voi aloittaa jostain 5km lenkeistä kevyesti, totutella ja lat ensin painoon, ja sitten koventaa treeniä.

harry hei...mä olen sitä mieltä et älä ota reppuu ennen ens syksyy koska muuten rikot paikkas...parempi vaihtoehto on nyt keskittyy vaan siihen juoksemiseen ilman reppua! näin mäki teen nyt --> reppu tulee selkään vast ehkä lokakuussa
paitsi et nyt on vajaan kuukauden pakkolepo polvi ongelmien takia...en viitti ottaa riskii et menee jou paikka kunnol hajal

artifex sanoi:
harry hei...mä olen sitä mieltä et älä ota reppuu ennen ens syksyy koska muuten rikot paikkas..
Itseasiassa en oo vielä alottamassakaan tota reppujuoksuharjottelua. Aattelin vaan kysellä teiltä ketkä ootte sen jo käyny läpi et kuinka menettelitte. Suunnitelmissa oli, että vasta loppukesästä rupeen repun kanssa harjottelemaan, mutta kun nyt tuli kehittäviä vinkkejä nii taidan siirtää sen vähän myöhemmäks.. Kiitos vinkeistä,:worship: mutta silti kysyisin uudelleen, että minkä pitusia/kestosia lenkkejä veditte?:D

Huomenna vasta lähtö testeihin, mutta voin kai silti sanoo miten mää reenasin :)
Eli juoksin repun kanssa joko viiden kilsan ratajuoksuja, jossa tein niin että ekat 2 kilsaa 5 minsan vauhtia ja siitä jatkoin 3 kilsaa ja nopeutin tahtia. Jos en juossut radalla, niin juoksin noin 10 kilometrin pururata lenkkejä repun kanssa. Noissa pidin rauhallisemman tahdin.
Ilman reppua juoksin 13-25 kilometrin lenkkejä kerran viikossa.

Mikä ikäluokka tuohon 2007 erään hakeutuu? Onko se nyt 88 vai 87? Itsekkin ehkä kokeilemassa tuonne LjK:hon, mutta en edes muista koska armeija koittaa (olen -88) ;) Saas nähdä ehtiikö/jaksaako tässä treenailla, jos mennään jo ensi vuonna.

ihmemias sanoi:
Mikä ikäluokka tuohon 2007 erään hakeutuu? Onko se nyt 88 vai 87? Itsekkin ehkä kokeilemassa tuonne LjK:hon, mutta en edes muista koska armeija koittaa (olen -88) ;) Saas nähdä ehtiikö/jaksaako tässä treenailla, jos mennään jo ensi vuonna.
2007 erä on -88:n vuoro kokeilla kuntoaan, mutta joukkoonhan mahtuu myös hajanainen määrä "kasiseiskoja" sairastumisien, loukkaantumisten ja toistoyritysten vuoksi. En tiedä minkälainen kunto sulla on, mutta jos et ole varma, että riitääkö se ni kehotan kyllä alottaa jo kohtapuoliin treenaamisen...:thumbs:

jeps , mäkin voin tälle palstalle ilmottautua:) , en ole kyllä vielä päättänyt, että haenko uudestaan, mutta haen tai en, niin kunnon on ensi kesänä oltava hyvä.
niistä testeistä voisin muistuttaa, että varmistukaa, että saatte ne maksimit oikealla suoritustekniikalla + et sen "nukuntun"-yön jälkeen ei oo ihan sama fiilis, kuin perus treeneis :rolleyes: -- mul oli huono olo ja hartiat totaalisen jumis -- siel nukutaan hallin lattialla. niin ja kannattaa haalia niitä pisteitä sit niin paljon, kuin mahdollista, eikä kelaa "juokusta pisteet", koska siel saattaa olla 20 tyyppi täysin samalla viivalla pisteissä yms. niin sit ne alkaa kans kattoo konkreettisesti suoritusmääriä

niin ja ihan siitä testistä - eli ekaks tehdään se koordinaatio, sit vatsat selät punnerrukset -- leuat ihan perus suoralla tangolla --> kuulin kyllä, että jotkut olivat niitä myöskin niissä rinkuloissa tehneet, meidät oli jaettu kolmeen ryhmään ja eka ryhmä lähti juoksemaan heti sen lihaskunnon jälkeen, sieltä käveltiin uimahalliin (ei sitä suorinta tietä) ja sieltä muonituksen kautta takas sinne hallille ja sukset jalkaan ja menoks

Nähkämme veljet vuoden pästä testeissä :) Huono neuvomaan taijan olla, mutta kun vuos on aikaa niin koittakaamme vammoja vältellä harjoitelemalla pitkäjänteisesti

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom