Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
Eka oli tarkotus alottaa vasta kesälomalla mutt pittää vissiin aikastaa tota :D Eli varmaan alan ainaki yhen hiihtolenki viikossa tekeen hetiku pakkaset laskee.

Mitä nyt oon nuita testejä katellu nii ainaki lihaskunnosta tulee helposti täydet jo nytten. Eli ei tarvi panostaa ku tohon aerobiseen enää mutta nii se on varmaan muillaki :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei, ei se lihasmassa todellakaan ratkaise noissa "irtautumishommissa" mitään. Kunhan sissi jaksaa juosta kaikki sissi/tiedusteluvarusteet selässä monta kilometriä koirat perässä. Mulla lähti leukoja intissä paljon enemmän kuin nykyään, vaikka olen yli 10kg "massiivisempi". Kovaa päätä se vaatii. Se taytyy sanoa, että kyllä intissä kunto kohosi hetkessä. Tyyliin:"se joka ei jaksa juosta on haavoittunut ja taistelupari kantaa". Talvella meressä pelleiltiin tuliasemakäskyn kanssa vesi kaulaan asti. Kapiainen huusi: " täällä ollaan pidempään, nyt ne hartiat veden alle". Pakkohan se on.

Eipä täällä ainakaan missään rautakunnossa olla. :D Pituutta on 175 ja painoa on kertyny lähemmäs 80 kiloa. Varmaan tässä kokeillaan vetää tuo Navy Seals 1 läpi. Kattoa sitten sen jälkeen kuinka paljon noista testeistä tulis pisteitä yhteensä. Puntin oon ajatellu jättää täysin taka-alalla ja keskittyä juoksemiseen ja peruslihaskuntoon.

joo mäkin oon ton puntin jättäny ihan suosiolla vähemmälle. Taitaa se niin olla, että ljk:ssa tekee enemmän juoksukunnolla kun isolla haukkarilla. Mutta sen verran massaa kuitenkin pitää olla, että kamat jaksaa kantaa.

Niistä testeistä, ensinnäkin leuanvedossa roikutaan ensin minuutin ajan tangossa tietyssä asennossa, jonka jälkeen pitää vetää kiitettävä tulos (taitaa olla 16?)

Juoksu tapahtuu niin että ensin vedetään 5km lenkki tiettyä vauhtia jonka jälkeen heti vedetään cooper, 10-20kg reppu selässä pitää juossa yli 3000m.

jne jne.

174 ja vaivaset 60kg. Oon aatellu tehä tota puntti just sen takii kun oon niin vitun heikko ja laiha. Onks noi testit muuttunut jotenkin? Ite oon käsittänyt vähän erillailla noi leuanvedot ja juoksun. Mites Oinasmie onko punttitreeni auttanut saamaan noi täydet pisteet lihaskunnosta?

Kannattaa aloitella se treeni vain mahdollisimman aikaisin. Jos ei Cooperissa heru yli 3km, niin aika paljon työtä saa tehdä. Itse aloitin tuolta +3050m-tasolta vasta keväällä, ja nyt päivää ennen testejä vain vituttaa, kun tietää, että enemmänkin olisi voinut saada aikaan.

Huomenna sitten nähdään, riittikö rahkeet mihinkään. Jos saan yli 30 pojoa, enkä tule valituksi, saatan kokeilla uudemman kerran vuoden päästä. Ellei sitten opiskelut tee perusteellista treenausta mahdottomaksi.

Ja opetelkaa, pojat, kesän aikana kroolaamaan, niin ei tarvitse taistella, että saisi uinnista 2p.

Trainer11.
Ei tarvitse leuoissa roikkua missään asennoissa, kuhan vaan vetää 14 puhtaasti niin saa täydet, minuutti aikaa.
Juoksussa on 10 kilos reppu, jossa juostaan 2 kilometriä noin kymmenessä minuutissa. Sen jälkeen juostaan 3 kilometriä mistä otetaan aika ja se täytyy juosta alle 14min30sek että pääsee läpi.
Eli varsinaista cooperia ei siis juosta.

Huh.. kerkesin jo pelästyä et leuanveto ois muuttunu noin radikaalisti, Meinaa toi Trainer11 versio ois aika paha:hyper: . Eiks se niin oo et ne testit on nyt erilaiset ensimmäistä kertaa huomenna. Tulkaa sitten pojat raportoimaan, että kuinka meni ja lykkyä tykö..:thumbs:

Itekin oon aikonu pyrkiä tonne 2007 erään. Tällä hetkellä potkunyrkkeily treenit 5-6 kertaa viikossa, punttia ja lenkkiä molempia 2 kertaa viikossa. Lenkeistä toinen ois tarkotus mennä hiihtämällä. Kesällä sit puntit pois ja 3-4 lenkkiä viikossa. Potkunyrkkeily treeneissä tulee tehtyy ihan tarpeeks lihaskuntoa.

t.j sanoi:
Itekin oon aikonu pyrkiä tonne 2007 erään. Tällä hetkellä potkunyrkkeily treenit 5-6 kertaa viikossa, punttia ja lenkkiä molempia 2 kertaa viikossa. Lenkeistä toinen ois tarkotus mennä hiihtämällä. Kesällä sit puntit pois ja 3-4 lenkkiä viikossa. Potkunyrkkeily treeneissä tulee tehtyy ihan tarpeeks lihaskuntoa.
Eikö tuollasista treenimääristä rupea jo ylikuntoa pukkaamaan? Ainakin omaan korvaan kuulostaa 9 treenikertaa viikossa aika paljolta. Jos pystyt noin paljon viikossa treenaamaan, niin hyvähän tuo on aerobisen kunnon kannalta. Tsemppiä vaan treeneihin. :rock:

wexter sanoi:
Eikö tuollasista treenimääristä rupea jo ylikuntoa pukkaamaan? Ainakin omaan korvaan kuulostaa 9 treenikertaa viikossa aika paljolta. Jos pystyt noin paljon viikossa treenaamaan, niin hyvähän tuo on aerobisen kunnon kannalta. Tsemppiä vaan treeneihin. :rock:

Oon nyt 3 kuukautta treenannu 9-10 treeniä viikossa ja hyvin oon jaksanu toistaiseksi. Jos alkaa tuntumaan pahalta, niin sitten pidetään taukoa. Onhan tossa Navy Seal ohjelmassakin noita treenikertoja aika paljon. :thumbs:

boneviolin sanoi:
174 ja vaivaset 60kg. Oon aatellu tehä tota puntti just sen takii kun oon niin vitun heikko ja laiha. Onks noi testit muuttunut jotenkin? Ite oon käsittänyt vähän erillailla noi leuanvedot ja juoksun. Mites Oinasmie onko punttitreeni auttanut saamaan noi täydet pisteet lihaskunnosta?
On varmasti auttanu, mutta ei se mikään välttämättymyys ole, kotiharjottelullaki saa aivan varmasti täydet pisteet noista fyysisistä.
btw. itekki painoin viel viime kesänä 63 kiloa :)

Vaikka punttisalilla tulee ehkä tehtyä monipuolisempaa treeniä niin ei toi puntilla käynti ole mikään välttämättömyys. Kyllä hyvään lihaskuntoon voi itsensä saada ihan kotitreenilläkin, mutta viihtyvyydestä en sitten tiedä. Eikä noi lihaskuntotestien 3 pisteen rajat mitkään mahdottomat ole. Jos vaan on ennestään ollut suht hyvässä kunnossa niin ei luulis suurempia vaikeuksia teettävän jos vielä treenaa. Ite on kyllä pakko ottaa tosissaan toi lihasjuttu, koska en missään ihan huippukunnossa alottaessa ollut.. hyvää vauhtia ylöspäin.:thumbs:

Tuosta reppujuoksusta saa niin paljon pisteitä, jos se onnistuu, ettei noilla fyysisillä testeillä niin kauheesti oo merkitystä enää siinä vaiheessa.. Ei niitäkään tietysti kannata jättää treenaamatta, mutta kannattaa kuitenkin keskittyä juoksemaan.

Pentele näit kelei, kun juoksemmaan/ hiihtämään ei tunnu sit pääsevän ulos...
Pakkanen jäädyttää perseen kiitettävästi =)

Joo on kyl vähän ollun jotenkin levoton olo, kun ei oo mettään päässy. Parhaimmillaan (huonoimmillaan) mittari näytti -29 C..:hyper: . Joten ei ollut paljon ulos asiaa. Tänään oli eka päivä suurinpiirtein viikkoon et uskals huohottaa tota ulkoilmaa keuhkoihin. Lenkki kylläkin tuntu tosi kevyeltä eikä millään ois malttanu lopettaa..

meikäläinen joutu nyt sitten siirtymään tänne tolta ljk 2006 puolelta...angiina päällä ja testit jäi nyt tältä vuodelta tekemättä:( :itku:

mutta ei mitään niin kauheaa ettei jotain hyvääkin --> ens vuonna vielä paremmassa kunnossa testeihin:thumbs:

tosin inttiin menoa joudun nyt sitten lykkäämään mutta ei elämä siihen kaadu...kerkee ainakin reenaamaan kunnolla!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom