Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
Itellä on nyt vähä ruvennu mietityttämään tuo ens kesä. Tänään oli kutsunnat ja siinä palvelukseenastumispäivä olis 7.1.-08, joten ei olis ongelma heittää siihen puolta vuotta lisää niin että sais tilin saldon reilusti plussan puolelle.
Olis myös parempi että sais varmisteltua ton kunnon varmaksi ettei tarttisi jännittää niin paljon että mennäänkö ihan rajoilla :( Tänään kutsunnoissa sanottiin myös että ale 2900 cooperit karsittais automaattisesti pois joten nyt vituttaa jos tosiaankin tulis alle ton rajan... Puolessa välissä kuuta kuitenkin jo mennään.

@Zamik: Ite en oo vielä ottanu reppua mukaan. Tarkotus olis kuitenki ottaa reppu mukaan ens viikon puolella ja samalla tyylillä: jostaki 2-2,5kg alan vähitellen nostamaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä kyllä kannattaa lähteä kokeilemaan jos yhtään tuntuu siltä.
Jos ei pääse ni sitten voi yrittää ens vuonna uudestaan. Itellä oli just silleen että päätin yrittää silloin vuosi sitten vasta seuraavana vuonna mutta toivoin kyllä sitte myöhemmin että olisin käynyt yrittämässä edes vuosi sitten.

Tosta reppuselästä juoksemisesta ni aattelin että juoksen vaan ihan reputtomia lenkkejä ja puristan siellä testeissä sitte sen kanssa. Tai kyllä varmaan testaamassa käyn mutta en ajatellu aloittaa juoksemista sen kanssa.

Uimista en oo päässy vielä edes kokeilemaan. Tänään on onneks palkkapäivä ni aattelin ostaa sellasen useamman kerran kortin uimahalliin.

Millasia tuloksia täällä porukat pinkoo coopperissa?

Täshän tulee paskat ihan housuun ku lukee teiän treenaamisia... :( Ite ku aattelin vasta nyt ryveta reenaamaan.

Ite juoksen sen 3000 ja jos jaksaa treenata nii kyl sen pitäs ainaki 200m nousta...

Mites porukka laittaa niitä lisapainoja treenijuoksuun, ku luulis et ne painot pomppii aika ikävästi selän päällä?

mulla on repussa sellanen vyötärön kohdalla oleva vyö. muuten se pomppii aika ikävästi jos ei kiinnitä sitä. en sitten tiedä jos on esim. käsi painoja useampi kappale niin ne varmaan pomppii siellä enemmän. mulla on siellä 11,3 kg levy paino. Pitäis muuten toi cooper käydä vetää ennen ku tulee lunta:hyper:

Täshän tulee paskat ihan housuun ku lukee teiän treenaamisia... :( Ite ku aattelin vasta nyt ryveta reenaamaan.

Ite juoksen sen 3000 ja jos jaksaa treenata nii kyl sen pitäs ainaki 200m nousta...

Mitä paskaa sullakin on housussas :D Jätkä vetelee sentää 3000 coopperissa, ME reenataan kovaa kun ei juosta ;) Tai toiset juoksee, toiset ei. En oo käyny juoksemassa vielä(kään) coopperia, mutta veikkaisin menevän siihen 2700-2800 metriin. Tällä hetkellä enemmän painottanu nyrkkeilyyn, saliin ja nyt myös uintiin. Lenkillä oon käyny melkein joka toinen päivä, joka on melko vähän. Rasitusvammat iski oikein mukavasti tähän väliin. Tosin nyt on ollu maanantaista asti lepoo joten aika mennä taas :D

Juoksin ite viime keväänä todella paljon repun kanssa, reppujuoksut alotin 8 kilolla, mut siirryin heti seuraavalla kymppiin. Joskus lisäilin vielä muutamia kiloja + juomia. Mitä kovempaa juoksee, sitä enemmän painot tuntuu(mulla ainakin pohkeissa), ja riippuu ihan vireestä miten se menee. Jos sattuu olemaan huono päivä niin ei luista ollenkaa, jos hyvä, niin painoista on vaan hyötyä: lenkin puolivälistä vauhti alkaa vaan kiihtyä, ja kiihtyy koko loppumatkan... sillon mennään jo aika lujaa. Reppuna mulla on joku ikivanha adidaksen koulureppu, mitä käytin ala-asteella(vai alakoulussa...). Ei tosiaan koolla pilattu, verrattavissa A4:seen. Tähän selän suojaks ohut tyyny, painoina kaks 5 kilon käsipainoo... tähän ei oikeestaan muuta mahdukaan, juomapullo menee. Ei hölsky tai heilu, mutta jos tyyny on huonosti, niin painot painaa ilkeesti selkää.

Mun mielestä siitä ei kannata kantaa huolta, että paljonko siihen hakupaperien coopperikohtaan laittaa. Laittaa sen mitä juoksee. Kuten todettu, se on ihan hakijaa varten. Jos oikein laskin, tuon juoksutestin läpäsemiseen riittää, että juoksee sen 3000 metriä 2482,7586 metrin coopperivauhtia. Siitähän ei pitäis pudota, vaikka saiskin ajaks 14,30... saahan siitä kuitenkin 10 pistettä, mikä on sekin jo paljon. Juoksuun kannattaa siis panostaa, koska jo pikkasen paremmalla tuloksella saa helposti jotain 14 pistettä.

Uinti ei varmaan tuota vaikeuksia, mutta en tosiaan mitään kolmea pistettä saa. Sitä kysyisin joltain, joka on testeissä ollut, että miten nuo käännökset altaan päädyssä hoidetaan, mikäli niitä on ja paljonko niitä on(eli kuinka pitkä allas on). En osaa mitään uimareiden kuperkeikka-käännöksiä, mutta mikäli joka kerralla pystyy ponnistamaan edes jonkinlaisen käännöksen jälkeen, pystyy jo niillä parantelemaan aikaa hyvin ja säästämään energiaa räpiköimiselle. Kokeilin sukeltamistakin ja 4 metriä ei oo mikään ongelma. Muutamalla ekalla kerralla vähän tasailin paineita, mut sithän se meni jo ihan ittestään.

Tällä hetkellä yritän saada ton cooperin tuloksen mahdollisimman hyväks, vaikka en käykään lenkillä ihan niin usein kun huvittais. Nyrkkeilystä uskois olevan apua, ja sitten ne lenkit mitä juoksen on nopeita 5-6km lenkkejä tai intervalleja. Millasella järjestelyllä intervalli on muuten tehokkaimmillaan? 3x 3min joka päivä, 5x 3min joka toinen päivä... Plaah, ei kai sillä väliä.
Tulipa muuten kirjoteltua :lol2:

Mites porukka laittaa niitä lisapainoja treenijuoksuun, ku luulis et ne painot pomppii aika ikävästi selän päällä?

Ite oon pyyhkeisiin kääriny kaks 5kg kiekkoa ja teipannu niistä tiiviin paketin ja laittanu rinkkaan. Ei pompi selässä eikä tunnu missään ja sen kyllä huomaa, meinaan nyt ollaan ylikunnossa :wall: ja se taas tietää pakkolepoa :itku: :kakka:

Allas on normaali 25m allas, ja käännökset saa tehä kuten parhaaksi näkee, kunhan koskee päätyä.

Moni, varsinkin etelässä asuva, unohtaa ton hiihdon kokonaan. Se on paha virhe, sillä se on varmaan raskain suoritus mitä tuolta löytyy. Se rata on aivan hirveä, ja lumitilanne saattaa olla 2-50cm...

Se juoksukaan ei ole mikään aivan helppo, sillä se suoritetaan välittömästi lihaskunnon perään.

Hyvä hyvä, kirjottakaa kaikki koko ajan että treenaatte ihan samperisti! Vaikka valehdelkaa ja kusettakaa ;) Oon nimittäin huomannu että aina ku täältä lukoo et joku on treenannu enemmän kuin itte niin se antaa kumman motivaatiopiikin. Pitäähän sitä ittekki saada ittestä irti kovaa treeniä, mut kaikki apu otetaan silti vastaan.. :) Kummasti tulee tsempattua enemmän ku näköö tv:stä "kiillotettuja mainospätkiä" siitä touhusta, vähä niinku rekrytointivideon kohdalla :D

Kuinka muuten uinnissa, paljoko siinä on tilaa käytettävissä (montako rataa) ja kai siinä uidaan jonkinmoisis eris ettei kaikkia heitetä altaaseen kerralla (montako tyyppiä per rata), onko kellään tietoa?

Taitaa pientä syysflunssaa olla vähän jokapuolella. Mullaki on nyt puoltoista viikkoa roikkunu tollanen pieni vaikka pääsin siitä varsinaisesti flunssasta jo viikko sitte eroon.

Aattelin tänne jakaa tollasen treenimuodon minkä kekkasin tossa mökillä ollessani. Tarvikkeet: Sauvakävelysauvat(tai mitkä sauvat vaan), autonrengas, Köyttä 5m(?) ja 2 lyhyttä lautaa.
Eli autonrenkaaseen sidotaan kiinni kaksi samanpituista köyttä, mulla ne oli jotain 2-3m pitusia, köysien toiseen päähän sellaset aika isot lenkit että mahtuu hyvin pujottamaan pään läpi eikä ne oo missän kainaloissa ne köydet. Sitte laitetaan ne silleen että ne köydet menee ristiin niin se rengas ei heilu siellä takana niin paljoa vaan menee mahdollisimman suoraan(ainaki mulla se toimi paremmin näin).
Jonkinnäköset valjaat olis tietysti parhaat tähän ku noi köydet tuppaa vähän hiertämään mutta siihen voi sitte tunkea kaikke mitä keksii väliin :D
Renkaan sisälle pujotin kaksi lyhyttä lautaa silleen että ne muodosti sellasen pohjan siihen ni siihen pystyy laittamaan sitte helposti painoa, esim. puupölkyn tai kiviä/kiven.
Sitte vaan hinaamaan. Kyllä hikeä ainaki puskee aika kiitettävästi. Hymyileviä katseita tulee kyllä takuuvarmasti vastaantulijoilta mutta eipä se ainakaan meikäläistä haittaa :)

Ei perkele, olipa kiva yllätys taas.

Tais kusta Uttiin lähtö, tänään oli kutsunnat ja mulle paljastui, että terveydenhoitaja on laittanut tietämättäni papereihin "paniikkihäiriölle omaisia oireita".

Tämä ilmeisesti siitä, kun kävin viime talvena tilittämässä sille kun vitutti.
Kiitti helvetisti taas.

Mun terveystodistuksesta poimittua:
Pituus: 180 Paino: 84
Näkö: oikea silmä 1,6 vasen silmä 2,0 yhteisnäkö 2,0 Värinäkö tarkka
RR mmHg(verenpaine) 138/70
Kuulo audiometrillä: molempien korvien kohalle merkitty 'N' vasempaan ruutuun, mitä sit tarkottaakaan, mutta kyllä kuulon pitäs olla ihan perusluokkaa.
Muuta: Ei allergioita, säännöllistä lääkitystä eikä mitään muutakaan. Niin ja ei ole tarvetta silmälaseille.
Kuupperiss menee 3100. Oon TODELLA huono uimaan, jos en ihan väärin muista niin uintikuupperis meni 15-18 x 25m, siinäki tsiittasin, jaksan sukeltaa ehkä 10m eteenpäin(En ole polttanu keuhkojani piloille). Hiihtäny oon pari kertaa elämässäni, paha sanoa siitä mitään. Punneruksia menee puoleen minuttii 30 ja leukoja saan ehkä 8 ja vatsat ja selät menee.
Lihaskunto tulee kyl nousee, en siitä niin hirveesti murehdi. Uinti voi tuottaa kyllä ongelmia. Kulutan siinä kaikki voimat hetkessä, mutta en vaan pääse eteenpäin!!! Pitää vissiin kysästä apua täältä tohon uintiin.

Mutta onko noi terveystiedot hyväs jamas? Eli näkö/verenpaine

Oon lukenu näitä juttuja ja porukka tuntuu saavan täydet pisteet kuntotesteistä, mutta sitte homma kaatuu psykologisiin testeihin, haluisko joku niissä psykologisissa testeissä käynyt kertoa mitä niissä oikeen kysytään(jotain esimerkkejä, ette te varmaa niin sekasin sen jälkee ollu että jotain muistatte..?) Oliko teillä joku tietty linja minkä mukaan vastasitte ettei menis vastaukset ristiin toistensa kans? Kertokaa vaan mahdollisimman tarkasti niistä psykologisista testeistä, ja voiko niihin edes valmistautua!

Kiitos.

Siis hetkinen, testit on tammikuussa? täytän tammikuussa 18v. Pitääkin ottaa asioista selvää.
ehti viel EDIT: en siis inttiin ole menos muuten jos en pääse tonne, lukio viel käymättä.

Mun terveystodistuksesta poimittua:
Pituus: 180 Paino: 84
Näkö: oikea silmä 1,6 vasen silmä 2,0 yhteisnäkö 2,0 Värinäkö tarkka
RR mmHg(verenpaine) 138/70
Kuulo audiometrillä: molempien korvien kohalle merkitty 'N' vasempaan ruutuun, mitä sit tarkottaakaan, mutta kyllä kuulon pitäs olla ihan perusluokkaa.
Muuta: Ei allergioita, säännöllistä lääkitystä eikä mitään muutakaan. Niin ja ei ole tarvetta silmälaseille.
Kuupperiss menee 3100. Oon TODELLA huono uimaan, jos en ihan väärin muista niin uintikuupperis meni 15-18 x 25m, siinäki tsiittasin, jaksan sukeltaa ehkä 10m eteenpäin(En ole polttanu keuhkojani piloille). Hiihtäny oon pari kertaa elämässäni, paha sanoa siitä mitään. Punneruksia menee puoleen minuttii 30 ja leukoja saan ehkä 8 ja vatsat ja selät menee.
Lihaskunto tulee kyl nousee, en siitä niin hirveesti murehdi. Uinti voi tuottaa kyllä ongelmia. Kulutan siinä kaikki voimat hetkessä, mutta en vaan pääse eteenpäin!!! Pitää vissiin kysästä apua täältä tohon uintiin.

Mutta onko noi terveystiedot hyväs jamas? Eli näkö/verenpaine

Oon lukenu näitä juttuja ja porukka tuntuu saavan täydet pisteet kuntotesteistä, mutta sitte homma kaatuu psykologisiin testeihin, haluisko joku niissä psykologisissa testeissä käynyt kertoa mitä niissä oikeen kysytään(jotain esimerkkejä, ette te varmaa niin sekasin sen jälkee ollu että jotain muistatte..?) Oliko teillä joku tietty linja minkä mukaan vastasitte ettei menis vastaukset ristiin toistensa kans? Kertokaa vaan mahdollisimman tarkasti niistä psykologisista testeistä, ja voiko niihin edes valmistautua!

Kiitos.

Jos silmien näkö eroo toisista paljon niin se voi olla karsiva tekijä, mutta sulla en usko näin tapahtuvan. Verenpaine on ihan hyvä, tuskin ne niitä edes katsoo, koska jos olet hyvässä kunnossa niin suurella todennäköisyydellä verenpaine on myös hyvä eli suht alhainen.

Uimista kannattaa treenata, jos se ei ole vahvin laji sillä rajaa on kiristetty täksi vuodeksi. Hiihto intin suksilla isossa ryhmässä on myös varmasti oma taiteen lajinsa. Psykologisissa testeissä ratkotaan esim matemaattisia ongelmia ja päässälaskuja nopeasti, sekä nopeaa tilanne ratkaisua. Ryhmissä keskustellaan tietystä aiheesta ja jos esim aiheena on Irakin sota, ja huutelet siellä että kaikki rättipäät pitäisi tappaa ni tuskin hyvää kuvaa annat. Ei niihin kannata valmistautua mitenkään, normaalilla maalaisjärjellä pärjää ja kuhan on oma itsensä eikä vedä mitään roolia.

Kannattaa käydä toi koulu loppuu ensin ennen inttiä imo. Intin jälkeen on varmasti melko vähän motivaatiota takaisin lukion penkille ja koulut voi jäädä siihen.

Kiitos nopeasta vastauksesta. Tuo oli hetken mielijohde, että suorittaisin tuon ensi kesänä, pitää silti lähettää emailia ja kysästä pääsisikö testeihin mukaan, kun olen testihetkellä täysi-ikäinen. Voisi sitten pyrkiä -08 porukkaan mukaan vähän viisaampana. Lisäksi tieto siitä, että mulla olis noi testit tammikuussa motivois mut hoitamaan itteni kovaan kesäkuntoon aka sixpäk.. :D
Olen siis vm -89

Kiitos nopeasta vastauksesta. Tuo oli hetken mielijohde, että suorittaisin tuon ensi kesänä, pitää silti lähettää emailia ja kysästä pääsisikö testeihin mukaan, kun olen testihetkellä täysi-ikäinen. Voisi sitten pyrkiä -08 porukkaan mukaan vähän viisaampana. Lisäksi tieto siitä, että mulla olis noi testit tammikuussa motivois mut hoitamaan itteni kovaan kesäkuntoon aka sixpäk.. :D
Olen siis vm -89

Mun mielestä kutsunnat pitää suorittaa ensin, kuten vonVillemar sanoikin. Kannattaa soittaa esikuntaan ja varmistaa asia.

Minäkin ilmoittaudun tähän porukkaan pitkällisen sivustaseuraamisen jälkeen. Utti on ollut mielessä jo yli vuoden päivät ja olin hakemassa jo edelliseen erään, mutta hakupaperit jäi lähettämättä kun ei saanut kuntoa kohdilleen. Tässä ollaan nyt sitten vajaa vuosi treenailtu enemmän ja vähemmän aktiivisesti utin pääsykokeita ajatellen ja eiköhän tässä kohtapuoliin aleta olla kohtuullisessa kunnossa. Viimeviikkoina olen seuraavanlaisella ohjelmalla harjoitellut.

Ma: Juoksu noin 30 min sykkeet 165-175
Ti: Juoksu 50-60 min 150 sykkeillä
Ke: Juoksu 60 min noin 140 sykkeet ja lyhyitä nopeita vetoja mukana
To: Uinti 30 min
Pe: Juoksu 50 min jossa 6x5-6min intervallit ja loppuaika kävellen
La: Juoksu 60 min 150 sykkeet
Su: Huilauspäivä

Lihaskuntoharjoittelua on viidesti viikossa johon sisältyy leuat, punnerrukset, vatsat ja selät. Näitä ei kuitenkaan tehdä monta sarjaa päivän aikana. Ja kolmen kovan viikon jälkeen on ollut kevyempi viikko jolloin lenkkien pituudet ovat olleet lyhyempiä.
Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä terveystarkastuksessa ja coopperi juoksemassa että saisi hakupaperit ajoissa matkaan.
Että semmoista tällä kertaa. Millain muilla treenit sujuu näillä mukavilla loppusyksyn ulkoiluilmoilla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom