Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka muuten uinnissa, paljoko siinä on tilaa käytettävissä (montako rataa) ja kai siinä uidaan jonkinmoisis eris ettei kaikkia heitetä altaaseen kerralla (montako tyyppiä per rata), onko kellään tietoa?

Viime testeissä ainakin oli noin kahdeksan-kymmenen henkilön erät ja uitiin neljällä radalla, eli ahdasta siellä on. Jako meni kutakuinkin silleen, että kahdelle radalle 3 kaveria ja kahdelle 2.

Jos tuntuu, että uinti ei vielä oikein suju, niin ei huolta, itse treenasin uinnin kuntoon noin kuukaudessa, ja sillä meni jo alle 3,30 testeissä. Juoksuun kannattaa panostaa siinä mielessä, että siitä saa kaikista eniten pisteitä, joten helpottaa fyysisten läpäisemistä, jos vaikka hiihto sattuisi menemään heikommin.
Fyysiset testit eivät todellakaan ole niin pahat, kuin mitä niistä yleisesti luullaan. Oltiin viikolla Studia -messuilla esittelemässä toimintaa ja kertomassa kaikille kiinnostuneille, mitä me tuolla ljk:ssa tehdään, ja mitä he nyt halusivat tietää. Monet luulivat, että fyysiset ovat "pahimmat" testeistä, mutta todellisuudessa riittää, että niistä pääsee läpi. Psykologiset ovat sitten ne, jotka siellä loppujen lopuksi valikoivat ne, jotka pääsevät kurssille.
Ja lopuksi vielä semmoinen, että kannattaa hakea, vaikka ei olisikaan täysin luottavainen omaan kuntoonsa. Aina kannattaa yrittää, jos vaikka sattuisikin olemaan "hyvä päivä" ja testit sujuisivat odotettua paremmin. Eikä siinä häviä mitään, vaikka käy kokeilemassa miltä testit tuntuvat, seuraavana vuonna voi hakea uudestaan, jos kiinnostus riittää. Tietääpähän ainakin mitä on luvassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hoitamattomat hampaat

Minua hämää eräs erikoiskoulutuksissa oleva karsiva tekijä eli hoitamattomat hampaat. Tarkoittaako se, että erikoisjoukkoihin ei pääse, jos hampaissa on reikiä vai pitääkö ne vain paikata? Silmiini ei osunut PVn sivuilta, että mitä hoitamattomilla hampailla tarkoitetaan.

Minua hämää eräs erikoiskoulutuksissa oleva karsiva tekijä eli hoitamattomat hampaat. Tarkoittaako se, että erikoisjoukkoihin ei pääse, jos hampaissa on reikiä vai pitääkö ne vain paikata? Silmiini ei osunut PVn sivuilta, että mitä hoitamattomilla hampailla tarkoitetaan.

Esim. sukeltajiin tuskin pääsee jos on reikiä hampaissa, sillä kun sukelletaan ja paine nousee voivat hampaat "räjähtää". Uskoisin, että päästyään erikoijääkäreihin lääkäri tutkii hampaat aika pikaisesti ja pinnallisesti.

Pientä takapakkia juoksutreenin kanssa. Varmaan liian äkisti lähin juoksemaan se 10kg selässä ni nyt rupee aina juostessa sattumaan tohon pohkeen ja nilkan välille. Aattelin kävellä jonkin aikaa se 10kg selässä jos ne jalat siinä tottus siihen.

Noista hampaista sen verran että itelläni on jotain häikkää ton purennan kanssa ja mulla on vieläkin tuolla ylähampaiden takana joku rautalanka(sen tosin olis saanu käydä poistamassa jo vuos sit mut ei oo tullu käytyä) ni lasketaanko se hoitamattomaksi vai tarkoitetaanko hoitamattomilla hampailla nimenomaan reikiä sun muita?

Tosta sukellusjutusta olenkin kuullut. Mietinkin, että jos ensi vuonna hakisin laskuvarjojääkäreihin, niin en haluaisi reputtaa parin hammaspaikan takia.

Onko porukat käyny jo juoksemassa sitä vaadittavaa coopperia? Kertokaa vaan täällä sitä mukaa tuloksenne kun ootte juossu, nii pystyy vähän vertaamaan omaa kuontoaan. Itellä olis viikonloppuna tarkotus käydä juoksemassa, saa nähä miten menee ku ei oo paljoo pystyny tässä vähään aikaan reenailee. :(

^ Onhan tuo juostu ja meikäläisen tuloskin löytyy tuolta kuutisen sivua tätä ketjua takasinpäin selatessa.

Uinnissa näyttäis tosiaankin olevan ahdasta. Itse myös olin Studiassa käymässä ja tottakai jututin laskuvarjojääkäreitä sekä rajavartiolaitoksen kavereita. Uinti tulokset on itelläni parantunu nyt huomattavasti. Aika on tällä hetkellä yli 40 sekuntia parempi, kuin mitä se oli n. kuukausi sitten. Hiihtoakin pääs tänään taas kokeilemaan intin suksilla. Kymmenen kilometriä yhteensä hiihtoa melko hiljaiseen tahtiin.

Tuntuu kyllä siltä, että fyysiset menis nyt läpi, mut lääkäri pelottaa. Nimittäin meikäläisellä on ollut lättäjalka joskus lapsena. Terveydenhoitaja sanoi kuitenkin kolmisen vuotta sitten, että liikunnan ansiosta tuo vika on korjaantunut. Kuitenkin kun kävin lääkärintarkastuksessa sanoi lääkäri, että merkkejä lättäjalasta on edelleen havaittavissa ja Utissa kuulemma katsoovat tätä tarkkaan.

Noh, eipä auta muu kuin juosta niin perkeleen hyvin testeissä, etteivät voi hylätä! Jos lääkäri sitten lättäjalasta hylkää niin pian on lääkärillä lättänenä! :curs:

Esim. sukeltajiin tuskin pääsee jos on reikiä hampaissa, sillä kun sukelletaan ja paine nousee voivat hampaat "räjähtää". Uskoisin, että päästyään erikoijääkäreihin lääkäri tutkii hampaat aika pikaisesti ja pinnallisesti.

Noh, itellä on reikiä hampaissa ja olen sukeltanut, eikä ole hampaat mihinkään räjähtänyt. :D En tosin missään 50 metrissä, mutta tuskin reijät mitään vaikuttaa. En ainakaan usko ennen, kuin joku iskee jotain lähteitä kehiin.

Hoitamattomilla hampailla tarkoitetaan sitä, että ei ole hammasproteeseja tai muuten hampaat mädäntynyt suussa. Joku reikä tai vähän vino hammas tuskin teidän pääsyyn vaikuttaa. :)

Noh, itellä on reikiä hampaissa ja olen sukeltanut, eikä ole hampaat mihinkään räjähtänyt. :D En tosin missään 50 metrissä, mutta tuskin reijät mitään vaikuttaa. En ainakaan usko ennen, kuin joku iskee jotain lähteitä kehiin.

Hoitamattomilla hampailla tarkoitetaan sitä, että ei ole hammasproteeseja tai muuten hampaat mädäntynyt suussa. Joku reikä tai vähän vino hammas tuskin teidän pääsyyn vaikuttaa. :)

Tarpeeksi syvälle mentäessä voi jotain halkeamia ja sitä kautta hammashajota. Näin olin lukevani jostain. Tiedä sitten

Tuli tänään käytyä cooperi juoksemassa. Huonosihan se meni, tuloksena hiukan vajaa 3000. Aikomuksena käydä vielä pariin otteeseen juoksemassa testi ennen papereiden lähettämistä. Jos papereihin saisi 3100-3200 metriä niin ne kehtaisi lähettääkin.
Tämänpäiväinen juoksu oli hiukan tuntuman hakemista, että kuinka kovaa täytyy juosta siihen maagiseen 3000 ja missä vaiheessa on hyvä loppukiri aloittaa.

Missä Tole juoksit, ihan teillä vai jossain hallissa? Itellä on vähä se ongelma että en tiedä missä juoksis, tottahan ihan hiekkatiekin käy, sen kun mittaa matkan autolla, mut sais "tarkemman" testin jos pääsis oikein radalle mutta lähin on tyyliin 100km pääs.. :S Coopperin juoksin jo muutama kuukausi sitten koulus ja paperit lähti sillä, vaivaiset 2900m. Mut eihän se vielä karsi.

Ihan hiekkatiellä juoksin, tai ei se näihin aikoihin mitään hiekkaa ole vaan lunta ja jäätä. Tuo reitti on hieman epätasainen, kun on pari pientä mäkeä matkalla, joten laitetaan huono tulos olosuhteiden piikkiin;).
Tuosta matkasta vielä ettei muissa kuin rataoloissa saa aivan tarkkaa matkaa. Itse olen matkaa katsonut juuri autolla ja sitten talonumeroista niillä saa semmoset suurinpiirtein arvot.
Zamik, ei uskoisi että tuo sinun coopertuloksesi vielä karsisi, jos papereissa muuten lukee hyvät liikuntaharrastukset. Meinaan eiköhän ne siellä ymmärrä että kaikilla huonompia ja parempia päiviä ja se tulos mikä on merkitty papereihin ei välttämättä ole absoluuttinen totuus henkilön juoksukunnosta.

eikös siellä milin sivuilla juuri sanottu että 2900 metrin tulos on osoitus siitä että kunto on riittävällä tasolla vaativan koulutuksen aloittamiseen. Itsellä meni 2920 metriä ja kävin sen juoksemassa radalla. On muuten henkisesti harvinaisen rasittavaa juosta yksin koko ajan samaa rataa kun joku seisoo kello kädessä radan vieressä.

Pitää kyllä paikkansa että yksin juostessa ei välttämättä saa itsestään kaikkea irti. Sitten kun itseään nopeampi heppu juoksee edellä ja adrenaliini virtaa niin johan sitä löytyy uutta puhtia askeleeseen.

Tänään tuli taas cooper juostua. Vaihdoin hieman taktiikkaa viime kerrasta ja tuloksena oli 3100 metriä. Luulenpa että tuolla tuloksella laitetaan paperit menemään.

Mulla lähti kanssa 3100, en noista taktiikoista tiiä, juoksin vaa kerran ja siit tuli toi ni se oli ihan riittävästi.

Jalat kipeytyy edelleen lenkkeilystä :/ mikä on jännä juttu sinäänsä koska fudista pystyy pelaamaan melko normaalisti. Eipä se enää niin paljoa haittaa koska lumitilanne on täällä jo sellanen että voi hiihtää vaikka aamusta iltaan.

Mulla lähti maanantaina paperit ja cooperissa juoksin viikonloppa 3050m. Iha tyhmää se oli juosta yksin ku niin ei saa itsestään kaikkee irti. Nyt vaan odotellaan kutsua testeihin ja treenaus jatkuu! Vois ostaa SA-sukset ja ruveta niillä harjoitteleen, maksaa nimittäin vaan 20e paikallisesta kyläkaupasta.

Ja lumet lähti, eli ei sitten hiihdetä. :(

Yksi kysymys: Kuinka etunojapunnerrukset pitää vetää testeissä? Tätä on vaikea kysyä sanallisesti, mut oon treenannu sellasia peruspunnerruksia mitä tehdään jo ala-asteella (kädet kohtuu leveällä ja siitä kädet taittuu vähä sivulle ku lasketaan vartalo) mut kävi liikuntatunnilla ilmi et "aidos" punnerrukses kyynärpäät menee suoraan vartalon ohi lähes koskettaen, jolloin liike tuntuu ojentajissa ja on paljon raskaampi, ainakin mulle. Tämä jälkimmäinen sopisi paremmin ohjeisiinkin, mutta kuinka tarkkoja tuossa ollaan?

Ymmärsittekö yhtään, tosi hankala ku ei vain voi näyttää :D

Ja lumet lähti, eli ei sitten hiihdetä. :(

Yksi kysymys: Kuinka etunojapunnerrukset pitää vetää testeissä? Tätä on vaikea kysyä sanallisesti, mut oon treenannu sellasia peruspunnerruksia mitä tehdään jo ala-asteella (kädet kohtuu leveällä ja siitä kädet taittuu vähä sivulle ku lasketaan vartalo) mut kävi liikuntatunnilla ilmi et "aidos" punnerrukses kyynärpäät menee suoraan vartalon ohi lähes koskettaen, jolloin liike tuntuu ojentajissa ja on paljon raskaampi, ainakin mulle. Tämä jälkimmäinen sopisi paremmin ohjeisiinkin, mutta kuinka tarkkoja tuossa ollaan?

Ymmärsittekö yhtään, tosi hankala ku ei vain voi näyttää :D

:kuvia: ei vaan, tuntuu aika hankalalta jos noin pitää punnertaa

Eiköhän ne ihan peruspunneruksia meinaa. Ja käsittääkseni se ei oo niin kauheen tarkkaa muutenkaan noissa koska muutenhan se menis ihan älyttömäks viilaamiseks jos pitäis kattoa että joka liike on teknisesti täydellinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom