Hassuntuntuista väittelyä täällä, mielestäni homma on selvä kuin jättiburger-pihvi: lapsi ei ole vanhempia varten, vaan vanhemmat ovat lapsiaan varten. Vanhempien ei tule ajatella omaa, vaan ainoastaan tulevan lapsensa etua päätöksissään. Yön laulua, Ihmisen poikaa, mukaillen: "Voi kuinka kaikkivaltias noin olla voit. Me sinut tehtiin, mutta sinä meidät loit". Siinä vaiheessa, kun perheessä on lapsi, ei enää eletä itselleen, vaan on turvattava tälle lapselle mahdollisimman hyvät kasvuolosuhteet. Vaikka sitten oman terveytensä hinnalla.
En näe mitään lapsen kannalta edullista siinä, että syntyy perheeseen, josta puuttuu isi, äippä, tai vaikka pahimmillaan molemmat, en edes vaikka niitä isiä ja äitejä olisikin kaksin kappalein. Tottakai se on niin, että jokin lesbopari voi tarjota, ja mitä todennäköisimmin tarjoaakin, paremman kodin kuin alkkisperhe, jossa sedän serkkukaan ei ole nähnyt selvää päivää sitten rippileirin. Kuitenkin on näitä hassua verrata keskenään, kuten täälläkin on tehty. Kuitenkin, alkoholistien lasten syntymistä on mahdotonta estää, kun taas nämä toisenlaiset voidaan estää lähes kokonaan. Miksi luoda enemmän onnettomia vain siksi että toisilla on mahdollisuus saada onnettomia jälkeläisiä?
Kyllä se koulu- ja kaiken muunkinlainen - kiusaaminen vain on, vaikka mitä väitetään, todella kauheaa lapselle ja aivan varmasti tuo on hyvä syy "isoille pojille" kiusata. Mutta siinä ei enää ketään, ei kiusaajiakaan, naurata, kun kynttilää sytytetään hautakiven vierelle lapsen todettua, ettei jaksa enää.
Juu, olen vanhanaikainen, kyllä, olen sika, tunnustan, olen ajastani jäljessä, niin, olen varmasti hullu, kun omaan näin ikivanhat, muumioituneet mielipiteet, mutten kuitenkaan näe siinä järkeä, että vanhempien etu ajaisi lasten etujen edelle.