Lapsia lepsoille?

Gillyanne sanoi:
Eikös tuolla joku jo sanonut, että sillä saataisiin lisää veronmaksajia tähän maahan? Suomen väkiluvun kasvuhan on ymmärtääkseni hidastunut suorastaan huolestuttavasti.
Toihan nyt onnistuu halpatuonnilla. Jos valkoihoisia halutaan niin varmasti löytyy, mutta helpommalla saa toki tummempaa maksajaa.

Gillyanne sanoi:
Aivan, johan minä ensimmäisessä postissani yritin herätellä keskustelua siitä, onko lasten saaminen kaikkien oikeus, vaiko vain joidenkuiden etuoikeus. Ja mikäli päädytään siihen, että se on jälkimmäistä, niin eikö hedelmöityshoidot pitäisi silloin kieltää tykkänään, myös heteropareilta? Vedoten siis siihen, että kaikki nyt eivät vain kertakaikkiaan saa lapsia?
Jos tämä yhtesikunta muuttuisi hieman perheystävällisemmäksi niin iso osa hedelmöityshoidoista voitaisiin lopettaa kokonaan, kun ihmiset hankkisivat ensimmäiset lapset oikeassa iässä eikä 30 - 40-vuotiaina. Ei ihmistä ole suunnilteltu lisääntymään korkealla iällä. Tai ei ihminen ole kehittynyt lisääntymään korkealla iällä.

Oikeus on varmaan väärä sana, kun keskustellaan lasten saannista. Ja jos ihmistä tarkastelee normaalina eliönä ilman glorifiointia niin eipä kai se oikea tapa sinänsä ole alkaa keinotekoisesti lisääntymään. Siis poiketen siitä, mikä yleisellä tasolla on normaalia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyy nyt laittaa vähän kevennystä väliin. NYT-liitteessähän oli vähän aikaa sitten Keskusta-jurpojen kommentteja laista, niin parrut ihmettelivät, että on se perkele, kun jotkut naiset on niin outoja, että ei miestä 15 minuuttia siedä. Ei ole tainneet sedät tajuta kuitenkaan tuota lesbouttakaan ihan kokonaan.

Belmondo sanoi:
Gilly, eli sun mielestä lisääntyminen on ihmisen oikeus? Koska muussa tapauksessa et vastannut kysymykseeni. No en taida osata väitellä sellaisen kanssa, jonka mielestä ihmisellä on "oikeus lisääntyä". Sellainen oikeus pitää nimittäin tulla joltakin/jostakin. "Ihmisoikeudet" on ihmisten neuvottelema sopimus, joka on suunniteltu pelisäännöiksi yhteiskuntasuunnitteluun, ei sen enempää. Todellinen "oikeus" vaatisi Jumalan hengen mystistä puhallusta lapseen hedelmöityksen hetkellä. Sellaseen en usko.

Öh, en minä olen sanonut missään, että minun mielestäsi lisääntyminen olisi ihmisen oikeus/ihmisoikeus :confused: Yritin ihan aidosti ja oikeasti vain HERÄTELLÄ KESKUSTELUA, en siis hyökätä sinun kimppuusi, Belmondo. Joten lepo vaan :)

Tää on kyl ihan perseestä. Jos haluaa lapsia, niin naikoon miestä eikä naista.
Oon kyl vahvasti sitä mieltä, et lapsi kehittyy normaalisti vain hetero- tai yh-perheessä, ei tarvi mitään homosukupolvea ruveta kasvattamaan.

^ eiks toi just toi miehen naiminen oo niinku lapsensaantimielessä epätoivoista hommoo?

Aimo sanoi:
Joo kannatetaan, eikä suvaitsemattomille myöskään.

:päiviräsänen:

Ok... hyvä pointti taas. Haluaisiko lapsi kasvaa kahden äidin kanssa? Mun mielestä aika luonnotonta, tosin eipä ole ainoa asia maailmassa. Ok... vaihdetaan kärjistetty kommenttini: "Jos itse luovuttaisin, niin kieltäisin käytön em. tarkoitukseen..." :rolleyes:

tokkopaisto sanoi:
^ eiks toi just toi miehen naiminen oo niinku lapsensaantimielessä epätoivoista hommoo?

mitähän tarkoitat? on se ainakin tietääkseni suurimmalla osasta porukasta toiminut eli kun nai miestä niin saa lapsen:jahas:
mut pointti on se, että jos haluaa lisääntyä niin on miehen kans jos haluaa pysyä ilman jälkeläisiä niin olkoon sit oman sukupuolen edustajan kans tai vaikka vuohen mut mitään adoptio-oikeutta ei tarvi silloin vaatia.
Kun ihminen "rupee" homoseksuaaliksi, siinä vaiheessa jo tavallaan menettää option lapsen saamiseen.

mxm sanoi:
Kun ihminen "rupee" homoseksuaaliksi, siinä vaiheessa jo tavallaan menettää option lapsen saamiseen.

Hyvin sanottu ja loistavaa signatuuriainesta. Sitä paitsi, ainahan samaan sukupuoleen tykästyneet voivat hankkia vaikka lemmikkikilpikonnan. Siinä sitä riittää hoivattavaa yli sadaksi vuodeksi. :)

Kyrpää perseeseen!!

[mod]

Seuraavasta yhtä järkevästä kommentista pääset jäähylle. Ja tuon kommentin jätin tarkoituksella näkyville, niin fiksu veto oli sinulta. :david:

:Timba79
[/mod]

mxm sanoi:

Sateenkaari-ihmiseksi SYNNYTÄÄN, ei "ryhdytä" eikä kasveta. Tämä on sanottu tässäkin ketjussa jo moneen kertaan, kuinka monta kertaa se pitää vielä sanoa? :jahas:

Gillyanne sanoi:
Sateenkaari-ihmiseksi SYNNYTÄÄN, ei "ryhdytä" eikä kasveta. Tämä on sanottu tässäkin ketjussa jo moneen kertaan, kuinka monta kertaa se pitää vielä sanoa? :jahas:

tiedän tiedän, siksi onkin "rupee" lainausmerkeissä!

edittiä

Ajankohtaisen kakkosen keskustelua kun seurasi, niin tuli kyllä ihmeteltyä näitä "sinkkunaisillakin on oikeus lapsiin" ja "miksei naisparit saa keinohedelmöitystä". Lyhyessä ytimykkyydessään mielipiteeni (absoluuttisen oikea) on tämä:lapsen saaminen ei ole mikään ihmisoikeus. Ihmettelen suuresti miksi jotkut koulutetut sinkkunaiset ovat niin palavasti tämän asian takana. Jos läheisyyttä tarvii, niin hankkikoot koiran.

Gillyanne sanoi:
Sateenkaari-ihmiseksi SYNNYTÄÄN, ei "ryhdytä" eikä kasveta. Tämä on sanottu tässäkin ketjussa jo moneen kertaan, kuinka monta kertaa se pitää vielä sanoa?

Nyt menee jo vähän ohi mut voiko joku kertoo tosta enemmän, onko tosta jotain tutkimusta, kun mulla on edelleen sellainen käsitys että se seksuaali-identiteetti muokkautuu sitten ajan myötä....

Gillyanne sanoi:
Sateenkaari-ihmiseksi SYNNYTÄÄN, ei "ryhdytä" eikä kasveta.

Tarkoittaako tämä sitä että homot ja lesbot ovat kuitenkin sisimmässään heteroja? Siis että taipumus homosteluun ja lesboiluun on vähän samaa kuin ihmiset jotka pitävät Gourmee ruuista - hekin syövät hernekeittoa mutta aina välillä pitää saada Turun Sinappia ettei maku käy liian tylsäksi?

Jos tuo homous on synnynnäistä niin eikö siihen pitäisi silloin kuulua sisäänrakennettuna se ettei edes haluta lapsia! Jotenkin ristiriitaista... :rolleyes:

Gillyanne sanoi:
Muistutan edelleen, että aika suuri osa tämän maan sateenkaariväestöstä lienee syntynyt ihan tuikitavalliseen heteroperheeseen.

Niin varmasti onkin, kunnes menivät hengailemaan sinne sateenkaaribaariin ja alkoivat syömään Turun Sinappia. Opittua käyttäytymistä! :D

Haukifile, niin muokkautuukin - onhan ihmisiä, jotka ovat vasta aikuisina tajunneet olevansa homoseksuaaleja. Mutta kyse on silti siinä mielessä sisäsyntyisestä ominaisuudesta, ettei ketään voi "kasvattaa" homoksi/lesboksi, tai ihminen ei yht'äkkiä voi päättää sellaiseksi ryhtyvänsä (millaisen kuvan ainakin minä tuosta mxm:n postista sain, pahoittelen jos sorruin väärintulkintaan).

Muistutan edelleen, että aika suuri osa tämän maan sateenkaariväestöstä lienee syntynyt ihan tuikitavalliseen heteroperheeseen.

protsku sanoi:
Tarkoittaako tämä sitä että homot ja lesbot ovat kuitenkin sisimmässään heteroja? Siis että taipumus homosteluun ja lesboiluun on vähän samaa kuin ihmiset jotka pitävät Gourmee ruuista - hekin syövät hernekeittoa mutta aina välillä pitää saada Turun Sinappia ettei maku käy liian tylsäksi?

WTF :confused: Mikä ihmeen "taipumus"?

protsku sanoi:
Jos tuo homous on synnynnäistä niin eikö siihen pitäisi silloin kuulua sisäänrakennettuna se ettei edes haluta lapsia! Jotenkin ristiriitaista...

Millä perusteella?

EDITEDIT: Ymmärsin kyllä, että yritit, Protsku, olla suorastaan suunnattoman vitsikäs, mutta pieleen meni tässä kohtaa... Sateenkaaribaareja on Suomessa melko harvassa kaupungissa, pienemmillä paikkakunnilla ei juuri lainkaan. Mutta kummastipa vain niiltäkin paikkakunniltakin sateenkaari-ihmisiä löytyy, ja ihan ilman kammottavien ja turmiollisten sateenkaaribaarien vaikutusta - ja moni myös täysin vailla minkäänlaista kontaktia satenkaarimaailmaan - he ovat tämän identiteettinsä löytäneet (tai joillekuille se on ollut selvä jo lapsuudesta asti).

Tämä sama vääntö on käyty täällä jo n*x kertaa, joten tältä erää tämän aiheen käsittely saa minun osaltani riittää.

Haukifile sanoi:
Nyt menee jo vähän ohi mut voiko joku kertoo tosta enemmän, onko tosta jotain tutkimusta, kun mulla on edelleen sellainen käsitys että se seksuaali-identiteetti muokkautuu sitten ajan myötä....

On aiheesta tehty tutkimuksia ja enemmän kallistuu siihen että homous on biologisten ja kulttuuristen tekijöiden summa. Homoseksuaaleilla on hieman eroja aivojen rakenteissa heteroihin verrattuna, muistaakseni hippokampuksessa on ainakin jotain eroja on myös muissa aivojen osissa.

Gillyanne sanoi:
Mikä ihmeen "taipumus"?

Kirjoitit että ketään ei voi kasvattaa homoksi tai lesboksi vaan että se on synnynnäinen ominaisuus. Jos homoseksuaalisuus on synnynnäistä niin eikö sen pitäisi silloin ilmentyä heti murrosiän ja sukukypsyyden alkaessa? On kuitenkin paljon ihmisiä ketkä ovat tulleet ulos kaapista vasta yli 50-vuotiaana siinä vaiheessa kun omat lapset ovat jo olleet aikuisia.

Edelleenkin, läheskään kaikki jossain elämänsä vaiheessa seksikokeiluja tehneet eivät ole kuitenkaan ruvenneet homoksi/lesboksi.

Ja kyllähän lasten hankkiminen ja lasten hoitaminen on kaikissa kulttuureissa heteropariskuntien "lajinomaista käyttäytymistä". Eli mielestäni vakaumuksellinen homoaatteen kannattaja saa kulkea tien loppuun asti myös siinä suhteessa että lastenkasvatus ei vain kuulu tähän parisuhteeseen ja sillä sipuli.

Yleisesti ollaan muuten huolissaan siitä että mm. peruskoulunopettajista ja lastentarhanohjaajista on liian suuri osuus naisia ja näin pojat eivät näe miehen mallia em. ympäristöissä. Jos tähän akkavaltaiseen kasvatuskulttuuriin vielä sotketaan homot ja lesbot lapsia adoptoimaan ja kohtua vuokraamaan niin sanoisin että eletään Ilmestyskirjan Pedon aikoja.

Gillyanne sanoi:
Haukifile, niin muokkautuukin - onhan ihmisiä, jotka ovat vasta aikuisina tajunneet olevansa homoseksuaaleja. Mutta kyse on silti siinä mielessä sisäsyntyisestä ominaisuudesta, ettei ketään voi "kasvattaa" homoksi/lesboksi, tai ihminen ei yht'äkkiä voi päättää sellaiseksi ryhtyvänsä (millaisen kuvan ainakin minä tuosta mxm:n postista sain, pahoittelen jos sorruin väärintulkintaan).

Aivan, kyllähän niitä homoja on kasvanut pirusti homovastaisessa kodissa, ja ilmapiirissä,uskon kyllä ettei sillä vanhempien sukupuolisella suuntauksella/sukupuolella ole niinkään merkitystä siihen, erilaisuuden kohtaaminen opettaa kohtaamaan erilaisuutta.

olin vähän ajatuskatkoksessa tuossa.

protsku sanoi:
Kirjoitit että ketään ei voi kasvattaa homoksi tai lesboksi vaan että se on synnynnäinen ominaisuus. Jos homoseksuaalisuus on synnynnäistä niin eikö sen pitäisi silloin ilmentyä heti murrosiän ja sukukypsyyden alkaessa? On kuitenkin paljon ihmisiä ketkä ovat tulleet ulos kaapista vasta yli 50-vuotiaana siinä vaiheessa kun omat lapset ovat jo olleet aikuisia.

ehkä sitä onkin ollut homo jo syntyjään, mutta se pääosin homokieltenen ilmapiiri on estänyt myöntämästä sitä itselleen/muille. Ei homoksi voi vaan yht'äkkiä tulla, kyllä se jossain takaraivossa on täytynyt jyskyttää sinne 50-v asti.

Dragon sanoi:
Ja nyt kuitenkin väität silmät kirkkaina, että heteroparin saama hoito on jollain tavalla luonnonmukaisempaa. Mitenköhän helvetissä?

Siksi että se heteropari voisi saada sen lapsen luonnollisellakin tavalla.
Lesbot ja homot taas ei.
Pippeli + pimppi = lapsi. Pimppi + pimppi = ei lapsi. Ymmärrätkö?, jos et
niin ei voi mitään, en jaksa enää kanssasi jauhaa tätä shittiä :piis: .

Jos joku ei oo viel tajunnut niin Soul Captain Band kertoo miten niitä vauvoja tehdään.

Vauvantekohomma

Eiks me ruveta jo hommiin
No niihin vauvantekohommiin
Hei hei

Vauvantekohomma se on simppeli
Siihen tarvitaan vain pimppi ja pippeli

Hei hei
Beibi eikö lopeteta nyt se peli
Ja mennään sitten suorinta tietä petiin

Ensin me riisutaan alasti
Ja jätetään välistä myös kondomi
Ja sitten voidaan ruveta vauvantekohommiin