Lapsia lepsoille?

:down:

Kyllä on menossa aina vaan hullumpaan suuntan nykymaailma. Itse ajattelisin vaikka niitä lapsia jos en muuta. Kyllähän se vauva-aika ja lapsuus kouluikään asti menee kivutta, mutta ajatelkaapas ku vanhempainiltaan tuleekin kaks "äitiä" tai "isää". Voin lyödä vaikka mistä vetoa että näiden lesbo- ja homoparien lasten kouluaika on suoranaista tuskaa. Muistelkaapa itse ala-aste aikoja, ei tarvinu olla häävi syy mistä alettiin jotakuta kiusaan. Ihan turha puhua jostain suvaitsevaisuudesta, koska lapsikin sen tajuaa ettei tuollainen ole NORMAALIA. Ihan sääliksi käy lapsiparkoja jos tämmönen laki joskus menee läpi. Itse tulen antamaan ääneni tästä lähin semmosille ihmisille jotka ei aja tämmösiä asioita edes unissaan eteenpäin.

ps. Ei herneitä... Tää on vaan minun mielipide tähän asiaan

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Purtsi sanoi:
Onko lapsi sairaus?
Ei, onko joku väittänyt jotain muuta?
Sinun logiikalla luonto on hoitanut kaiken, miksi silloin ihmisen tulisi puuttua luonnon järjestykseen esim. lääketieteellä.

Sinun logiikkasi:
- Jos luonto on tarkoittanut, että henkilöitä jotka eivät voi saada lapsia, ei tulisi auttaa / hoitaa jotta he voisivat saada lapsia.
Tästä seuraa johtopäätelmä:
- Jos luonto on tarkoittanut, että henkilö kuolee syöpään taikka vammoihinsa jäätyään auton alle, näitä henkilöitä ei tulisi auttaa / hoitaa.

Menikö nyt ihan oikein?

Aimo sanoi:
HÖPÖHÖPÖ. Se kiusaaminen voi aivan yhtä hyvin johtua vaikka täydellisen heteropariskunnan lapsen sänkyyn kuseskelusta. Ja neekerilapsia ei sitten voi myöskään adoptoida, kun niitäkin ehkä kiusataan. [yksinkertaistettu provo]

Eikä niinkään provokaan, tämä kiusaamishöpinä oli vasta-argumenttina myös homojen adoptiokiistassa... kannattais ehkä puuttua pikemminkin siihen kiusaamiseen, jos se on noin helvetillinen ongelma. Perhesuunnittelun lähtökohtana se ainakin on kestämätön peruste.

Gillyanne sanoi:
Riittääkö pelkkä fyysinen sukupuoli antamaan sen kuuluisan "miehen/naisen mallin"? Ja onko tällainen sukupuolittunut ajattelu ylipäätäänkään järkevää, vai pitäisikö siirtyä (yhä enenevässä määrin) korostamaan yksilön ominaispiirteitä sukupuolesta riippumatta?

Mä ymmärrän mitä ajat takaa ja olen sun kanssa pääasiassa samaa mieltä, mutta olen sitä mieltä, että lapsi on oppimisessaan ja ajattelussaan tietyllä tavalla mustavalkoinen... Yksinkertaistettuna: "Pertillä on pippeli" ja "Pirkolla on pimppi" - "Kumpihan mulla on? [katsoo]". En muista tarkkaan tähän liittyviä psykologisia malleja, mutta on nämä erilaiset kehityskaudet esim. oidipaalinen vaihe... Eli pientä lasta ei kiinnosta, vaikka isi olisi kiinnostuneempi sisustuksesta kuin jääkiekosta tai että äiti osaisi korjata oman moottoripyöränsä viallisen kaasarin. Eli siis tämän perusteella väitän, että lapsi tarvitsee kasvuunsa molempia fyysisiä sukupuolia. Voiko sen sitten hoitaa muuten kuin perinteisen ydinperhemallin kautta, on toinen juttu, johon en ainakaan minä osaa vastata.

Toinen juttu on myös sitten se, että miten lapsen kehitykseen vaikuttaa kasvaminen nyhverön tossukka-isän lapsena tai öykkäröivän paskiaisen kanssa.

Aimo sanoi:
HÖPÖHÖPÖ. Se kiusaaminen voi aivan yhtä hyvin johtua vaikka täydellisen heteropariskunnan lapsen sänkyyn kuseskelusta. Ja neekerilapsia ei sitten voi myöskään adoptoida, kun niitäkin ehkä kiusataan. [yksinkertaistettu provo]

Sua ei ilmeisesti ole kiusattu pienenä? Lasten kanssa touhutessa ei ole harjoituskertaa tai kerhoiltaa ettei joutuisi jollekkin vekaralle sanomaan jonkun kiusaamisesta.
Ja tosta neekerilapsi hommasta, en ymmärrä miksi se lapsi pitää hakea jostain afrikasta? Miksi kotimaasta adoptoitu ei kelpaa? Ruotsissa tehdyssä tutkimuksessa 50 % tälläisistä lapsista ei tuntenut oloaan kotoisaksi (oli adotoitu ihan pienenä) vaikka olivat eläneet jo yli 15 vuotta Ruotsissa Ruotsin kansalaisina. Ja kaikkia oli koulukiusattu. Osa halusi palata kotimaahansa, esim. Kenia, ja osa palasikin huomaten ettei täälläkään ole koti. Eli oli sellainen juureton olo.

Kiusaamisellekkin voi tehdä jotain, silmälasit, lihavuus, lyhyys jne. mutta edelleen, miksi ottaa tietentahtoen riski, että lapsesta tulee pahasti koulukiusattu?

laiskaluu sanoi:
No kun en mitään asiasta tiedä enkä jaksanut muiden perusteltuja mielipiteitä lukea niin nyt onkin hyvä heittää oma mutu-asiantuntija lausunto peliin ;) :

1) Mun mielestä lapsella saa olla ihan kuinka monta isää ja/tai äitiä kuin vanhemmat itse pääsee sopimukseen. Ja käytännössähän nykyään vanhempien ja "puolivanhempien" määrä vaihtelee usein lapsuuden aikana.
2) Mun mielestä homo- ja lesboparit saa hommata lapsia itselleen adoptoimalla ja keinohedelmöityksellä jos ovat muuten soveliaita vanhemmiksi ja jos kustantavat touhun omilla rahoilla.
3) Mun mielestä verovaroja saa keinohdelmöityshoitoihin käyttää vain jos voidaan tulkita että kyseessä on sairauden/vamman hoitoon verrattava toimenpide. Kun homous ei tietääkseni ainakaan nykykäsityksen mukaan ole sairaus eikä vamma niin sen aiheuttamat lapsenhankintakustannukset eivät kuulu verovaroista kustannettaviksi.

Näin mun mielestä ja anteeksi jo etukäteen. :rolleyes:

Näin sen pitäisikin olla.

Gillyanne sanoi:
Tuosta lapsen sukupuoli-identiteetin kehityksestä vielä sen verran, että tunnen itse koko joukon erilaisia sateenkaari-ihmisiä yms. He ovat eri ikäisiä, edustavat eri sukupuolia ja sosiaaliryhmiä, asuvat eri puolilla Suomea jne. Mutta on kuitenkin yksi asia, mikä heitä kaikkia yhdistää. Arvaako kukaan?

Jep, he ovat kaikki syntyneet heteroperheeseen, varsin suuri osa heistä vieläpä perinteiseen ydinperheeseen.
Mutta eikös se olekin niin, että homoseksuaaliksi synnytään, ei kasveta...ainakin olen kuullut näistä tutkimuksista, että on olemassa geeni, mikä aiheuttaa tämän "poikkeuman"..

protsku sanoi:
P.S. Yhtä hyvin voitaisiin vaatia että kaikilla on oikeus saada hohtavan valkoiset ja suorat hammasrivit sillä tuleehan siitä ihmispoloiselle traumoja jos ei pysty hymyilemään samalla tavalla kuin virheettömän purukaluston omistaja... :wall:

Mutta ei ole lakia jolla kielletään hammashoito jos se maksetaan omasta pussista?

Rauta Reiska sanoi:
...koska lapsikin sen tajuaa ettei tuollainen ole NORMAALIA. ..

Oliko 20 vuotta sitten normaalia soittaa kännykällä?

Onko suihinotto mielestäsi parisuhteessa normaalia?

Onko normaalia korvata kävely rullaportailla?

Niin ei se lapselle ole mitään epänormaalia tai luonnotonta, vaikka se sinulle olisikin. Sehän on vallitseva normaali olotila.

Ja edelleen, niitä tapauksia olisi vuodessa muutama. Huomattavasti vähemmän, kuin laiminlyötyjä lapsia.

Täällä on nyt tähänmennessä yksi ihminen ilmoittaunut, joka olisi mieluusti vaihtanut vanhempansa hyvin huoltaviin lepakkovanhempiin. Mä vähän luulen, että niitä on enemmänkin.:rolleyes:

Ajatuksena juttu vituttaa (vituttaa nimittäin kaikki kimittävät homot ja rumat femakkolesbot) mutta ei sille ehkä niin hyviä perusteluita olet lapsen hyvinvoinnin kannalta, koska niin huonoja heteropariskuntiakin on... voih että meni sekin hyvä lyömäase tästä keskustelusta :itku:

WTA sanoi:
Sinun logiikkasi:
- Jos luonto on tarkoittanut, että henkilöitä jotka eivät voi saada lapsia, ei tulisi auttaa / hoitaa jotta he voisivat saada lapsia.
Tästä seuraa johtopäätelmä:
- Jos luonto on tarkoittanut, että henkilö kuolee syöpään taikka vammoihinsa jäätyään auton alle, näitä henkilöitä ei tulisi auttaa / hoitaa.

Menikö nyt ihan oikein?

Voiko syövälle mitään etuketään? Ei hirveesti.
Voiko auton alle joutumiselle mitään? Jonkin verran
Voiko vaikuttaa omalla käyttäytymisellään, vrt. homopari, etukäteen? AIKA PALJON!

Jos minä olisin homo, ajattelisin sen "lapsen" parasta, enkä hommaisi sitä esim. adoptiolla tai mitenkään muutenkaan, koska luulen tietäväni vuosien kokemuksella, mitä paskaa minun erikoisuuteni takia lapseni joutuisi kärsimään..

Aimo sanoi:
Täällä on nyt tähänmennessä yksi ihminen ilmoittaunut, joka olisi mieluusti vaihtanut vanhempansa hyvin huoltaviin lepakkovanhempiin. Mä vähän luulen, että niitä on enemmänkin.:rolleyes:

Vitut. Kyllä viisipäiväisen lauantaikännin kiskaiseva, vaimoaan pieksevä työtön metsuri aina siilitukkaisen lävärilesbon voittaa, iisisti.

Aimo sanoi:
Oliko 20 vuotta sitten normaalia soittaa kännykällä?

Onko suihinotto mielestäsi parisuhteessa normaalia?

Onko normaalia korvata kävely rullaportailla?

Niin ei se lapselle ole mitään epänormaalia tai luonnotonta, vaikka se sinulle olisikin. Sehän on vallitseva normaali olotila.

Ja edelleen, niitä tapauksia olisi vuodessa muutama. Huomattavasti vähemmän, kuin laiminlyötyjä lapsia.

En puhu nyt niistä homoparien lapsista vaan näistä "kiusaajista". Ja nimenomaan luonnotontahan toi on... Onko kukaan kertonut sulle koskaan sitä
kukka ja mehiläinen hommaa???

Purtsi sanoi:
Sua ei ilmeisesti ole kiusattu pienenä?

No joo, ei ole kyllä kiusattu.

Ja tosta neekerilapsi hommasta, en ymmärrä miksi se lapsi pitää hakea jostain afrikasta? Miksi kotimaasta adoptoitu ei kelpaa?

Suomessa olevat vanhemmattomat lapset saavat peruskoulutuksen, hoivaa ja lämmintä ruokaa. Sieltä voi kasvaa varsin hyvä tuleva veronmaksaja.

Afrikassa vanhemmaton lapsi todennäköisesti kuolee. Onko sen henki arvottomampi, kuin suomalaisen lapsen hyvinvoinnin pieni parannus?
Kiusaamisellekkin voi tehdä jotain, silmälasit, lihavuus, lyhyys jne. mutta edelleen, miksi ottaa tietentahtoen riski, että lapsesta tulee pahasti koulukiusattu?

Voi lepuri pulla sun kanssas.:haart:

Ekimies sanoi:
Eli siis tämän perusteella väitän, että lapsi tarvitsee kasvuunsa molempia fyysisiä sukupuolia. Voiko sen sitten hoitaa muuten kuin perinteisen ydinperhemallin kautta, on toinen juttu, johon en ainakaan minä osaa vastata.

Jep, en minäkään kyseenalaista sitä, etteikö lapsi tarvitsisi kasvaakseen ja täyspäiseksi kehittyäkseen kontakteja kummankin (fyysisen) sukupuolen edustajiin EDIT: kun tilanne nyt kuitenkin on se, mikä sanoitkin: elämme voimakkaasti sukupuolittuneessa maailmassa. Mutta tuskinpa yhdenkään sateenkaariperheen(kään) lapsi ilman näitä kontakteja elää, sellainen kun olisi peräti vaikeaa ;)

Vakavasti ottaen, vaikka lapsella olisikin kaksi äitiä/isää, niin onhan olemassa isovanhemmat, sukulaissedät ja -tädit, lastentarhanopettajat/lastenhoitajat, vanhempien ystävät ja sisarukset... Ja mitä olen sateenkaarivanhempien lehtihaastatteluista yms. lukenut, niin useissa tapauksissa myös toinen lapsen biologisista vanhemmista on tiiviisti mukana lapsen elämässä, mikäli hän on tiedossa (tällöin kyse on toki useimmiten koti-inseminaatiosta tms.).

Tytteli: nimenomaan sitä ajoinkin takaa. EDIT: Tuo quottaamasi pätkä oli tarkoitettu vasta-argumentiksi niille, jotka väittivät, että sateenkaarivanhemmat kasvattavat lapsistaankin sateenkaari-ihmisiä, ts. että homoseksuaaliksi tms. voidaan kasvattaa.

Simba sanoi:
Vielä ei oo onnannu niin voisitsä tulla meille käymään? Mut saaxmä katella vierestä kun annan rouvalleni ´hoitoa´:kuola:
Ok, mutta ei poikien välisiä...

... tai no, ketä mä luulen huijaavani :love:

Tytteli sanoi:
Mutta eikös se olekin niin, että homoseksuaaliksi synnytään, ei kasveta...ainakin olen kuullut näistä tutkimuksista, että on olemassa geeni, mikä aiheuttaa tämän "poikkeuman"..

Kyllä. Tämä geeni ohjaa voimakkaasti yksilön sukupuolista kehitystä.

Rauta Reiska sanoi:
En puhu nyt niistä homoparien lapsista vaan näistä "kiusaajista". Ja nimenomaan luonnotontahan toi on... Onko kukaan kertonut sulle koskaan sitä
kukka ja mehiläinen hommaa???

No osaakos sun faijas käyttää kännykkää? Ei se ole sellaista alta kolmekymppisenä nähnyt. Luonnoton kapistus.

Kyllä mä vähän luulen tietäväni porkkanaraasteesta ja sen tekemisestä. Kuuntelen kyllä mielelläni aina lisäinfoa, jos jollain on sellaista tarjottavana.:love:

Aimo sanoi:
Suomessa olevat vanhemmattomat lapset saavat peruskoulutuksen, hoivaa ja lämmintä ruokaa. Sieltä voi kasvaa varsin hyvä tuleva veronmaksaja.

Afrikassa vanhemmaton lapsi todennäköisesti kuolee. Onko sen henki arvottomampi, kuin suomalaisen lapsen hyvinvoinnin pieni parannus?

Eli sun logiikalla menet pelastamaan mieluummin palavan talon Turusta, kun palavan talon naapuristasi? (En ehtinyt katsoa missä asut, oletin että Hkissä;) )

Mutta nyt mä lähden koululta veke, mutta jos joku haluaa tulla väittelemään lauantai-iltana mun kanssa 20-02, niin Bongaa pakkislainen sivulta löytyy vinkki mistä mut löytää..

Tai jatketaan maanantaina.

-miettii itsekseen-
Perkele kun menee hermot tähän väittelyyn... :rolleyes:

Purtsi sanoi:
Eli sun logiikalla menet pelastamaan mieluummin palavan talon Turusta, kun rakentamaan perustuksia taloon naapuristasi?

KYLLÄ!

Mutta nyt mä lähden koululta veke

[yhtätyhmäjuttu]
Tuon ikäisten tulisi olla jo työelämässä. Kenen rahoilla olet nähnyt oikeudeksesi vätystellä vielä koulunpenkillä? [yhtätyhmäjuttu]

:haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom