- Liittynyt
- 20.5.2003
- Viestejä
- 4 067
Belmondo sanoi:Mistäs toi moraali tuohon hyökkäs? Ei pitäisi puhua biologiasta ja moraalista samassa lauseessa.
Lueppa uudestaan ja tarkemmin. Kiinnitä erityistä huomiota siihen, onko moraali mainittu postauksessani aikaisemminkin.
Belmondo sanoi:Muuten hyvää tekstiä, olen samaa mieltä kaikesta paitsi, no, lopputuloksesta.
Sillä myös kaikki perustelut sen puolesta, että ihmisellä on lupa jälkeläisiin ovat huonoja.
-jos vedotaan ihmisoikeuteen saada lapsi, tämä oikeus tulee joko
a)jumalalta, ja ei siitä sen enempää
b)YK:lta, joka on pelkkää politiikkaa
c)jaki_lta (oli pakko!)
Tietääkseni ihmiset eivät tarvitse lupaa jälkeläisten hankkimiseen, paitsi Kiinassa. Muuta perustelua jälkeläisten hankkimiselle demokraattisessa valtiossa ei tarvita, kuin ihmisen itsensä oma tahto. Toistaiseksi.
Eli ei tarvitse hakea lupaa a) jumalalta b) YK:lta tai c) Jaki_lta, koska sellaista lakia ei ole, joka kieltäisi lapsien hankinnan. Huomattavaa on myös se, että tässä keskustelussa ei ole kysymys siitä, onko kenelläkään ylipäätänsä oikeus hankkia lapsi, vaan siitä, ovatko kaikki ihmiset tasa-arvoisia lain edessä tämän asian tiimoilta.
Belmondo sanoi:-Eikä voida vedota homojen ja heteroiden yhdenveroisuuteen lain edessä muun muassa samasta syystä kuin Michael Jackson ei voi pyytää verohelpotuksia niistä leikkauksista millä se ihoansa kalpaisee.
Syy miksi Michael Jackson ei saisi verohelpotuksia ihonsa "valkaisusta", on se, ettei kukaan muukaan niitä korvauksia saisi. Ei siksi että se olisi mitenkään "väärin."
On täysinpäinvastainen tilanne kyseessä, jos osa väestöstä on oikeutettu johonkin, mihin toinen osa väestöstä ei ole. Tämä sotii niitä periaatteita vastaan, joille me olemme demokraattisen valtiojärjestelmämme perustaneet.
Ihmettelenpä vain tuota sinun assosiaatiotasi. Miten Michael Jackson liittyy koko käsiteltävissä olevaan asiaan? Oliko kyseessä jokin lipsahdus vai?
Belmondo sanoi:Fake edit, "yleiseen tapaan" vetoaminen näyttää muuten yhtäkkiä noista edellämainituista ainoalta oikealta argumentilta. Mutta senkin kannattaminen vaatii jonkinlaista konservatiivista ajattelua lähtökohdiltaan.
Siitähän se poru syntyisi kun ryhtyisimme määrittelemään "yleistä tapaa." Minkä ajan yleinen tapa? Menneisyyden vai nykyhetken? Kenen yleinen tapa? Onko "yleistä tapaa" olemassakaan?