Lapset salilla mukana (sisältää avautumista)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timse
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
42
Tänään tulin salille yläkroppaa tekemään, jalat kun on treenikiellossa vielä 2viikkoa. Eli kunnon vitutus päällä heti alkuun. No kiertäjäkalvosinkääntöjä tein siinä kässäreillä ja peilin kautta kiinnitin huomion kun nuori äiti about 5v tyttölapsen kanssa saapui salille. Äiti meni tekemään peck-deckiä jollain 15kg:llä, lapsen jäädessä kuluttamaan aikaansa.

No sen tietää heti alkuun ettei 5v lapsi pysy kauaa toimettomana. Joten ensi töikseen tenava ottaa leuanvetotangon alta laatikon pois. Laatikko koostuu kolmesta sisäkkäin menevästä loodasta, joita siis voi käyttää haluamallaan tavalla. Pikkutyttö purkaa laatikot toistensa sisältä, rehaa ne vapaana olevan penkin luo, ja tekee niistä "pitkospuut" joilla on kiva leikkiä.

Kiertäjäkalvosinliikkeiden jälkeen mun oli tarkotus venytellä ja lämmitellä selkää harjanvarrella, mutta kappas keppanaa, naskali oli koonnut kaikki salin harjanvarret (5kpl) omaan leikkiinsä. Tän jälkeen kokosin laatikot takaisin ja tein leuanvedot.

Tässä vaiheessa takareisiä tehnyt isompi kaveri kävi vähän jututtamassa äitiä, ja natiainen poistui salilta äitinsä kanssa. Tosin 10min myöhemmin tämä takareisiä tehnyt treenaaja poistui salilta, jolloin äiti tuli takaisin lapsensa kanssa! Tein niitä ylävartalokiertoja harjanvarrella ja oli muuten tosi lähellä etten kolkannu lasta vahingossa päähän. Ja tottakai lapsi heti taas purki laatikot siitä leuanvetotangon alta, ja äiti ei piitannu yhtään.

Sitte asiaan:

Siis mitä vittua? Lapset ei kuulu salille, sen luulis joka ikisen salilla käviän tietävän! Voin vaan kuvitella mitä tapahtuis jos kovan kyykkysarjan aikana lapsi tulee lähistölle pyörimään ja keskittyminen karkais kesken noston. Tai vaikka mavessa sitten! Tai prässissä! Niissä kuolee! Luulin jokaisen vanhemman tajuavan että salilla on oikeasti vitun vaarallista pienen lapsen pyöriä kun ihmiset treenaa. Ja yrittää keskittyä omiin suorituksiin. Mä en oikeasti näe enkä kuule kesken kovan kyykyn/maven/penkin.

Haluaisin nyt tietää onko täällä sellaisia vanhempia jotka uskaltaa ottaa pikkulapsensa mukaan salille! Ja minkä helvetin takia?

Myöskin varoittavia esimerkkejä näille vanhemmille jos jotain salilla on sattunut pikkulasten takia.

:curs: :curs: EI PIKKULAPSIA MUKAAN SALILLE!!!! :curs: :curs:

Nimimerkillä "Miks toi setä iivistää tollein" :itku:

EDIT: Salin ulkopuolella olen mitä lapsirakkain ihminen, jopa sen aikana kun olin yläasteella avustajana.

Olen samaa mieltä. Kyllä siinä alkaa verisuoni pullistua ohimolla, kun lapsi juoksee edestakaisin salilla, levittelee levypainot (alle 5 kg, tietysti) ja tulee ihan viereen katsomaan kun tekee alataljaa. Pakko oli kerran älähtää "POIS!" yhdelle ipanalle, kun tein kohautuksia smithissä, ja poika tulee ottamaan 5 kg:n kiekkoa pois tangosta sarjan aikana! :eek:

Kyllähän sen tietysti ymmärtää, että joskus on varmaan pakko ottaa se lapsi mukaan, jos ei ole ketään kelle jättää sitä hoitoon. Mutta kyllä äiti saisi vähän katsoa perään. Ihan vain turvallisuudenkin vuoksi.

timse sanoi:
Tänään tulin salille yläkroppaa tekemään, jalat kun on treenikiellossa vielä 2viikkoa. Eli kunnon vitutus päällä heti alkuun. No kiertäjäkalvosinkääntöjä tein siinä kässäreillä ja peilin kautta kiinnitin huomion kun nuori äiti about 5v tyttölapsen kanssa saapui salille. Äiti meni tekemään peck-deckiä jollain 15kg:llä, lapsen jäädessä kuluttamaan aikaansa.

No sen tietää heti alkuun ettei 5v lapsi pysy kauaa toimettomana. Joten ensi töikseen tenava ottaa leuanvetotangon alta laatikon pois. Laatikko koostuu kolmesta sisäkkäin menevästä loodasta, joita siis voi käyttää haluamallaan tavalla. Pikkutyttö purkaa laatikot toistensa sisältä, rehaa ne vapaana olevan penkin luo, ja tekee niistä "pitkospuut" joilla on kiva leikkiä.

Kiertäjäkalvosinliikkeiden jälkeen mun oli tarkotus venytellä ja lämmitellä selkää harjanvarrella, mutta kappas keppanaa, naskali oli koonnut kaikki salin harjanvarret (5kpl) omaan leikkiinsä. Tän jälkeen kokosin laatikot takaisin ja tein leuanvedot.

Tässä vaiheessa takareisiä tehnyt isompi kaveri kävi vähän jututtamassa äitiä, ja natiainen poistui salilta äitinsä kanssa. Tosin 10min myöhemmin tämä takareisiä tehnyt treenaaja poistui salilta, jolloin äiti tuli takaisin lapsensa kanssa! Tein niitä ylävartalokiertoja harjanvarrella ja oli muuten tosi lähellä etten kolkannu lasta vahingossa päähän. Ja tottakai lapsi heti taas purki laatikot siitä leuanvetotangon alta, ja äiti ei piitannu yhtään.

Sitte asiaan:

Siis mitä vittua? Lapset ei kuulu salille, sen luulis joka ikisen salilla käviän tietävän! Voin vaan kuvitella mitä tapahtuis jos kovan kyykkysarjan aikana lapsi tulee lähistölle pyörimään ja keskittyminen karkais kesken noston. Tai vaikka mavessa sitten! Tai prässissä! Niissä kuolee! Luulin jokaisen vanhemman tajuavan että salilla on oikeasti vitun vaarallista pienen lapsen pyöriä kun ihmiset treenaa. Ja yrittää keskittyä omiin suorituksiin. Mä en oikeasti näe enkä kuule kesken kovan kyykyn/maven/penkin.

Haluaisin nyt tietää onko täällä sellaisia vanhempia jotka uskaltaa ottaa pikkulapsensa mukaan salille! Ja minkä helvetin takia?

Myöskin varoittavia esimerkkejä näille vanhemmille jos jotain salilla on sattunut pikkulasten takia.

:curs: :curs: EI PIKKULAPSIA MUKAAN SALILLE!!!! :curs: :curs:

Nimimerkillä "Miks toi setä iivistää tollein" :itku:

EDIT: Salin ulkopuolella olen mitä lapsirakkain ihminen, jopa sen aikana kun olin yläasteella avustajana.

käytkö sattumoisin myyrinkunto keskuksessa?
aivan samanlainen tilanne tapahtui tänään.

vitun ärsyttävää ku poika tulee kattelee siihen ku teen maastavetoa/taljaa..:wall:

Näin kahden energisen <5v lapsen isänä voin sanoa ettei kyllä tulisi mieleenkään ottaa lapsia salille mukaan. Jos kotipihallakin heidän vahtimisensa käy työstä niin miten sitten tupaten täynnä (ihmisiä ja laitteita) olevalla salilla? Eli jos pitäisi ottaa lapsi mukaan salille, niin jättäisin menemättä ja kävisin vaikka pyörälenkillä tai jumppaisin kotona.

Toki ymmärrän että on vanhempia, jotka aikataulu- tai elämäntilannesyistä eivät voi lähteä yksin salille, koska lapselle pitäisi järjestää hoitopaikka sen ajaksi. Lapsiparkit ovat todella käteviä tällaisia tilanteita varten, mutta eihän niitäkään joka salilla valitettavasti ole.

Asiaa. Itse tosin en mielelläni katsele lapsia juuri missään :D, mutta siedän sentään. Salilla en edes siedä.
Aina kun olen syömässä Kampin keskuksessa töiden jälkeen siihen tulee vastakkaiseen pöytään joku vaahtosammutin "syömään" äitinsä kanssa, ja siinä menee sitten minun ruokahalu :(.

Sen verran totean, että jos asialle ei tee mitään, saa siitä kärsiä myös uudelleen. Eli mars! juttelemaan vanhempien kanssa.

Samaa ihmetellyt

Just viime sunnuntaina mietiskelin punttiksella ihan samaa kun kakarat pyöri jaloissa kun yritin keskittyä treeniin. Vanhempia ei näkyny mailla halmeilla. Myöhemmin huomasin että isukit pelas sählyä ja vaimonsa, jotka mukaan olivat lähteneet istuivat salin kahviossa juoruilemassa, eli lapsia ei kuntosalin puolella valvonut ketään.

Paras kohta oli kun joku sellanen pullamössö 6-vee poika meni parvelle (aerobiset laitteet on eri korkeudella) juoksumatolle ja sai sen vehkeen käymään, kiihdytti sen vermeen sitte täysille ja alkoi sit parkua ettei saa sitä pysähtymään... Äitiii! Eihän sen juoksukunto kyseiseen nopeuteen (aika spurtti) tietystikään riittäny. Vannoutunut lastenvihaaja sitten joutui vittuuntuneena vaivautumaan pelastamaan sen läskipalleron matolta. Ajattelin vaan että eihän se lapsen vika ole et sillä on idiootit vanhemmat...

Eiköhän suurin osa näistä vanhemmista jotka ottavat lapsia salille treenaa juuri näillä "30min reiden lähentäjiä putkeen lehteä lukien" -metodeilla, joten eivät välttämättä tajua sitä että jotkut siellä salilla liikuttelevat ihan oikeasti sellaisia rautoja että alle jäädessään on henki pahimmassa tapauksessa pois. Jos itsellä lapsia olisi niin ei tulisi kyllä ihan heti mieleen ottaa mukaan juoksentelemaan salille, ennemmin jättää vaikka treenit väliin jos ei hoitajaa löydy.

Edit. Niin ja onhan joillakin saleilla niitä lapsiparkkeja mihin voi lapset jättää...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
emminem sanoi:
Vannoutunut lastenvihaaja sitten joutui vittuuntuneena vaivautumaan pelastamaan sen läskipalleron matolta. Ajattelin vaan että eihän se lapsen vika ole et sillä on idiootit vanhemmat...

:hyper: helvetin herttaista :D

panu_k sanoi:
Aina kun olen syömässä Kampin keskuksessa töiden jälkeen siihen tulee vastakkaiseen pöytään joku vaahtosammutin "syömään" äitinsä kanssa, ja siinä menee sitten minun ruokahalu :(.

Siis häh? Miten tuollaisesta voi lähteä ruokahalu?

Itellä on aika samanlaisia kokemuksia lapsista salilla. Just eilen sinne tuli joku 5 kymmenen vuotiasta lasta. Vaikka ne ei oo ees enää kauhean pieniä ja nuoria, niin kyllä hermo kiristyy kummasti kun ne siellä huutaa ja mellastaa ja haluaa kokeilla kaikkia laitteita. Ja kun on sarjat kesken niin ne tollaa ja sitten tulee samaan laitteeseen ja vaihtaa painot jne.

Kerran pari tutun lasta iältään 6-7v. tuli sinne salilla ja vanhemmat oli pelaamassa lentopalloa. Tein selkäliikkeitä ja selkäleikkauksesta oli ehkä vähä yli kuukaus, kun tää toinen poika hyppäs sitten mun selän päälle. Voi jeesus ku otti kipeää ja aattelin että taasko meni! No ei siinä mitään pahempaa onneksi käyny, mutta teki mieli antaa pieni luunappi pojalle. Eihän se pahaa kyllä tarkottanu mutta vähänkö otti päästä. Onneksi sitten yks mies karjas vähä pahemmin niille niin ne lähti mutta aika usein saa kyllä salilla katella tätä lapsi draamaa...

Lapset ei tosiaan kuulu salille, jos niitä ei saa köytettyä johonkin nurkkaan kiinni..

Joissakin laitteissa menee vaijerit semmoisten suurien pylpyröiden kautta. Tollaseen kun työntää nakit tai koko käsivarren väliin niin poikki menee. Pari kertaa oon joutunut tuollaisesta sanomaan..

Ei pieniä lapsia salille, kiitos.

Yhdyn tredinaloittajan viestiin täysin. On itellä ollu läheltä-piti tilanteita kerran, ja meinas hermo mennä kun vanhemmatkin oli mitä oli..

Slarto sanoi:
Siis häh? Miten tuollaisesta voi lähteä ruokahalu?

? jos se pentu esim söi käsillä jotenki rumasti pitkin naamaa ja koko kehoa ne ruuat tai jotai..

itellä ei oo kyllä menny ruoka halu ikin juuri mistään mut noin mää veikkaisin hänelle käyneen

Suurin osa saleista missä olen käynyt omaa selkeät ikärajat jotka lukevat jo sisään astuessa, alle 15 vuotiailla ei ole asiaa salin puolelle riippumatta siitä onko vanhempaa mukana vai ei. Kyllä itsekin pelkäisin lapsen terveyden puolesta jos se tunkee sormiaan sinne painojen väliin taljoissa ja vastaavissa tai käy tielle, enkä kyllä kävisi salilla jossa lapsien on sallittua kirmata valtoimenaan. Turha olisi maksaa koko salista jos siellä lasten johdosta menee treenit pilalle.
Lapsiparkit ovat kyllä mahtava juttu jos kiireinen vanhempi haluaa pitää kunnostaan huolta. Niitä pitäisi selkeästi olla enemmän.

Juu sama täällä en ymmärrä miks lapset pitää ottaa mukaan salille. Se on jotenki surullista ku jotkut lapset joutuu odotteleen vanhempieen useita tunteja salilla toimettomina :(

Vuosaaren ut:n puntille oli ulkomaalaissyntyinen mies menossa n. 10v poikansa kanssa, kunnes "kunto-ohjaaja" tuli pukuhuoneeseen sanomaan, ettei alle 15v lapsia saa tuoda salille. Varmaan 5 minuuttia väitteli siinä ohjaajan kanssa, kunnes meni vaatimaan rahojaan takaisin lipusta. Selitykseksi ei kelvannut, että järjestyssäännöt kieltää tuon ikäisten tuomisen salille, tai että se ei yksinkertaisesti ole turvallista. Noita kakaroita näkee siellä kuitenkin iltaisin, kun ohjaajat eivät ole enää vuorossaan. Voisi ottaa tavaksi huomauttaa niistä, mutta edellä kuvattuja ongelmia ei ole suuremmin syntynyt.

Kerran toisella salilla, sain huomautuksen lapsen tukevahkolta äidiltä kielenkäytöstäni kun hänellä oli kersa läsnä. Tehtiin siinä lankkupenkkiä pakkotoistoilla ja viimeisessä kiduttavassa suorituksessa pääsi suusta karjahdus "huuooorraaaa!!". Meinasin sanoa, että "just sua tarkotinkin". Jotenkin siinä mielentilassa rupesi sapettamaan.

Onneksi käyttämälläni salilla lukee isolla seinässä, että lapsia ei saa tuoda salin puolelle edes vanhempien seurassa. Enkä ole koskaan lapsia salilla nähnytkään joten hyvin on homma siltä osin toiminut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom