Lapset salilla mukana (sisältää avautumista)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timse
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
offtopic jatkuu:

Mielestäni vain tommoset "huoraah" huudahdukset ei kuulu yleisille paikoille. On tosin ymmärretävää jos on jokin erityis "äijien" sali tms. missä meno on sitten ihan toista ja on ne inside läpät ym.

Itse puhisen vain melko hiljaa joten noi "voimasanat" ei aukee mulle vaan, mut jokainen tyylillään. ;)

Tästäkin aiheesta sais nyt threadin mittasen kinastelun joten lopetan tähän.

Mun puolesta huoraa ja perkelettä voi huutaa apuun jos se rauta painaa. Nii teen itekki.

Joskus oon saanu paskahalvauksen ku runnon pitemmän sarjan esmes vinopenkkiä kässäreillä ja pudotan kädet painoineen maahan nii siinä puolen metrin päässä taapertaa joku pikku penska kilon puntin kanssa. Painon ei tarvi olla kovin iso ollakseen sen penskan oman painon verran. Jo 20kg pudotettuna penskan päälle tekee hirveesti vahinkoa.

Ei se sen lapsen vika ole ja vanhemmilla on se vastuu ettei tapahdu mitään. Ulkopuolisten tehtävä ei ole huolehtia että pennut säilyy hengissä kun mamma juoruaa reidenloitonnuskoneessa. Ei herrajumala tähän maalimaan mahtuu tyhmiä ihmisiä.

Mua on pidetty kädestä kiinni suojateitä ylitettäessä ja nyt näkee penskoja juoksemassa salilla mistä putoilee +100kg romut suorilta käsiltä (tempaajat nääs).

Täällä ollaan myös sitä mieltä että lapset ja salit ovat huono yhtälö. Mua ei pikkuvesselit oo erityisemmin koskaan häirinneet, oon niin keskittynyt omaan treeniini mp3 korvilla että yleensä en kuule enkä näe yhtään mitään..:D
Lähinnä mua huolestuttaa just se, että ne natiaiset loukkaavat itsensä jossain!

Blonette sanoi:
Täällä ollaan myös sitä mieltä että lapset ja salit ovat huono yhtälö. Mua ei pikkuvesselit oo erityisemmin koskaan häirinneet, oon niin keskittynyt omaan treeniini mp3 korvilla että yleensä en kuule enkä näe yhtään mitään..:D
Lähinnä mua huolestuttaa just se, että ne natiaiset loukkaavat itsensä jossain!
Vaikka kuinka olisin itsekin keskittynyt treeniini, niin juuri tuo "huoli" niistä kersoista olisi se, joka minua häiritsisi. Eipä siinä mitään, eihän minulta pois ole, jos jonkun toisen kersa tukehtuu painokasan alle, mutta ei se kivaa olisi olla todistamassa sellaista tapahtumaa. Häiritsisi niin maan perkuleesti, kun koko ajan pitäisi olla sivusilmällä kattelemassa ja sivukorva höröllä, että jahas, missäs se tenava nyt rämpii.

Toinen häiritsevä tekijä olisi kaikki vähäinenkin ääni, mitä salilla leikkivät lapset päästävät. Mielestäni poppi, raudan kolina, ähinä, suhina ja puhina on ok ja pienimuotoinen keskustelu salituttujen kanssa on ok; ne ikään kuin kuuluvat saliympäristöön. Mutta että kiljuva, kikatteleva tai äitiään huuteleva lapsi...mielestäni sellaiset äänet eivät kuulu salille. Lapsissa ei ole mitään vikaa, jos ne vain pysyvät hiljaa ja poissa tieltäni.:D

erkjetter sanoi:
meilläpäin käy yksi n 25-30v mies treenailemassa ja sillointällöin on n.3-5v tyttö mukana. ei haittaa kenenkään treeniä yhtään kun tyttö istuu vastaanoton sohvalla tuijottamassa telkkaria kokoajan. :thumbs:

Vähän vastaava tapaus oli Sport-Lightissa joku viikko sitten. Tosin oli kyseessä poika ja ehkä 5-6 vuotias. Siellä se oli nästisti "jumppapuolella" eli teki jotain vatsaliikkeitä matolla ja taisi kuntopyörääkin kokeilla. Todellakaan ei ollut mitää haittaa tästä tenavasta kenellekään reenaavalle.

Eli hyvin voi lapset olla salilla JOS ne osaavat siellä käyttäytyä. Eli ovat poissa tieltä eivätkä möykkää ja riehu. Eli vanhemmista lähtee tämäkin homma.

lapsetKIN kuuluvat salille.

-heille varatuille paikoille, jos niitä salilla on.
-jumppaamaan, polkemaan pyörää, jos he oikeasti "tutustuvat" sinne. en tarkoita mitään "kokeilin penkkiä 3 v kimmon kanssa, ei noussu ees tanko"

eli kunhan he eivät häiritse maksavia asiakkaita.

-VIHAA EI KOSKAAN KANNATA SUUNNATA NIIHIN LAPSIIN. JOS HEITÄ EI KASVATETA KUNNOLLA, EIKÄ RAJOJA VANHEMPIEN TAHOLTA ANNETA, EIVÄT HE SILLE MITÄÄN MAHDA. luulevat vain että tekevät ihan oikein, koska sitä ei ole kielletty tai opetettu tekemään toisin.

Olen kyllä joskus ottanut oman, kohta 5v. tyttöni salille mukaan. Ok,sali on pieni naisten sali eli rautaa ei ihan järjettömiä määriä ole ympärillä. Mukana on aina puuhakassi- melkein tunti menee aina sen kanssa pukkarissa, sen jälkeen tulee mamman kanssa venyttelemään :) käy myös innokkaasti mun karatetunneilla mukana. Kun on lapsen kanssa kahdestaan on välillä mahdotonta lykätä muksu hoitoon. Onneksi mun lapsi kuuluu sarjaan helpot lapset, uskoo kun sanotaan että älä koske painoihin tms-

Salilla jolla treenaan ei ole käynyt minun aikana lapsi kuin kerran, ja sekin oli sunnuntai-iltana, jolloin salilla ei ollut kuin muutama tyyppi. Salilla on sellai jalkaprässi, johon saa lastattuu levyjä sivulle, sekä myös suoraa siihen päälle. Sen lapsen isä veti ovelat, pisti siihen päälle yhden levyn, jotta lapsi pääs siihen istumaa, ja sit pumppaili varovasti ja rauhallisesti jalkoja lapsen istuessa kyydissä. Oli muuten lapsella hauskaa :D

Lapselle saa nykyaikana pikkurahalla, vaikka vitun ipodia ja kannettavaa tv:tä joten sali ei todellakaan ole paikka sille "pyörin puolukkana pillussa"-leikille. Harvoin noita onneksi salilla härväämässä näkee eikä koskaan vielä ole tullut 3m lähemmäs joten sarjojakaan ei ole häirinneet, mutta ymmärrän täysin, jos ihmisillä näihin on hermot menneet.

Mitä kieleenkäyttöön tulee niin mielestäni jokainen saa käyttää ihan sellaista kieltä mitä haluaa, jos kiroilu & muut "voimasanat" alkaa ahdistamaan niin ei ole asiat ihan oikeassa arvojärjestyksessä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Lapsissa ei ole mitään vikaa, jos ne vain pysyvät hiljaa ja poissa tieltäni.

Juuri näin minäkin asiasta ajattelen. Enkä ole tässä threadissa kuvailtuihin kauheisiin kauhukakaroihin salilla törmännyt. Onneksi. Eikä ole kukaan tullut siitäkään inisemään, että toisinaan tulee naama punaisena ärjyttyä tangolle "nouse perrrrrkele!"

luulevat vain että tekevät ihan oikein, koska sitä ei ole kielletty tai opetettu tekemään toisin.

Kaunis ja periaatteessa täysin oikea ideahan se on, että lapsiin pitäisi aina suhtautua ystävällisesti ja ymmärtävästi. Että vika on vanhemmissa, ja kakaran voi vain sitoa voimanostovyöllä johonkin laitteeseen siksi aikaa että ottaa erän periaatteellista kasvatuskeskustelua vanhempien kanssa. :evil: Mutta jos vanhemmat eivät niitä pikkuperkeleitä tavoille opeta, niin jonkun se on tehtävä. Noo kurmootuksen tarpehes sellaaset.

Måpå sanoi:
Joskus oon saanu paskahalvauksen ku runnon pitemmän sarjan esmes vinopenkkiä kässäreillä ja pudotan kädet painoineen maahan nii siinä puolen metrin päässä taapertaa joku pikku penska kilon puntin kanssa. Painon ei tarvi olla kovin iso ollakseen sen penskan oman painon verran. Jo 20kg pudotettuna penskan päälle tekee hirveesti vahinkoa.

Ei se sen lapsen vika ole ja vanhemmilla on se vastuu ettei tapahdu mitään. Ulkopuolisten tehtävä ei ole huolehtia että pennut säilyy hengissä kun mamma juoruaa reidenloitonnuskoneessa. Ei herrajumala tähän maalimaan mahtuu tyhmiä ihmisiä.

Mua on pidetty kädestä kiinni suojateitä ylitettäessä ja nyt näkee penskoja juoksemassa salilla mistä putoilee +100kg romut suorilta käsiltä (tempaajat nääs).

Minä ajattelin kans tätä hommaa sen sivullisen reenaajan kannalta.
Kiva ois elää loppuelämä sellaisen asian kanssa, että joo, multa tuli se 35 kilon hantteli voimalla alas, ja se 2-vuotias oli ehtinyt kontata siihen alle ilman että huomasin, ja se sit kuoli...

Ei paljoo jaksais lohduttaa että lapsikin varmaan viime töikseen säikähti ja äipällekin tuli varmaan paha mieli kesken MeNaisten luvun.

Jos mulle kävis tuollainen läheltä-piti tilanne kuin måpålle, niin saisin varmaan sellaisen raivarin, että siitä lähtien pidettäis roid rage -roinaajana.
Just sen takia että mutsi silkkaa aivottomuuttaan yrittää pilata useamman elämän. Joista yksi minun.

Mun mielestä lapset ei kuulu salille, ellei siellä sitten satu tosiaan olemaan sitä lapsiparkkia, jossa ne pysyvät poikkeuksetta. On äärimmäisen vaarallista tuoda muksuja sinne pyörimään jalkoihin. Keskittyminenkin menee itseltä kun joutuu kokoajan kyttäämään, että missä se tenava pyörii ja mekastaa.

Salilla missä treenaan on yksi noin 35 vuotias mies, jolla on usein kaksi alle viisivuotiasta lasta mukanaan treenaamassa. Mulla alkaa heti vitutuskäyrä kohoamaan, kun huomaan heidän tulevan salille. Ne tenavat ei tosiaan pysy yhdessä paikassa, vaan pyörivät ympäri salia. Jumppakepit ja pienet painot ovat heillä sitten leikkikaluina.

EI lapsia salille!! Kiitos..

Mielestäni yli viisi vuotiaan lapsen voisi ottaa, jos se pysyisi juuri sielä jumppa puolella eikä tulisi sinne missä rautaa liikkuu usein monta kertaa lapsen painon verran.

Slarto sanoi:
No vittu kyllä mä sen tajuan, että noin nuori tenava vielä räpii, mutta eihän siitä kukaan voi ruokahaluaan menettää?! Samaan tyyliin sitä on itsekin syöty tuon ikäisenä ja paskottu vieläpä housuihin kiitokseksi ruoasta.

:piis: :piis:
sori sori kunhan selvensin.

sanoin siinä viestissä että en mä tuommosesta ruokahaluja menetä mut sä kysyit että miten siitä voi mennä ruokahalut nii heitin vaa oman veikkauksen.

:piis:

Mitä Laki Sanoo

HUOMIO!

Mitenkä on jos pudottaa painot lapsen päälle vahingossa niin että lapsi menehtyy, niin kyllä siitä kai saa KUOLEMANTUOTTAMUKSESTA sytteen eikä muutu vaikka se lapsi olisi tullut vaikka "pesisheittäytymisellä" sinne painojen alle...

Eli ei se todellakaan ole muitten huoli jos lapselle käy jotain...

Edit:

8 § (21.4.1995/578) Kuolemantuottamus. Joka huolimattomuudellaan aiheuttaa toisen kuoleman, on tuomittava kuolemantuottamuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

10 § (21.4.1995/578) Vammantuottamus. Joka huolimattomuudellaan aiheuttaa toiselle ruumiinvamman tai sairauden, joka ei ole vähäinen, on tuomittava vammantuottamuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Sitä voineen tulkita huolimattomuudeksi pudottaa painot lapsen päälle...

Jani_1987 sanoi:
HUOMIO!

Mitenkä on jos pudottaa painot lapsen päälle vahingossa niin että lapsi menehtyy, niin kyllä siitä kai saa KUOLEMANTUOTTAMUKSESTA sytteen eikä muutu vaikka se lapsi olisi tullut vaikka "pesisheittäytymisellä" sinne painojen alle...

Eli ei se todellakaan ole muitten huoli jos lapselle käy jotain...

Näinhän siinä varmasti kävisi. Ja vaikka mitään tuomiota ei tulisi, niin tuollaisen tapauksen muistaisi varmasti koko loppu elämänsä.

timse sanoi:
Haluaisin nyt tietää onko täällä sellaisia vanhempia jotka uskaltaa ottaa pikkulapsensa mukaan salille! Ja minkä helvetin takia?

Minä uskallan ja muutaman kerran vuodessa otankin salille mukaan joko 5-vuotiaan poikani tai 7-vuotiaan tyttäreni. Fiksu ja hyvinkasvatettu ;) jälkikasvuni ei aiheuta salilla häiriötä muille treenaajille, vaan pysyy lapsille varatulla leikkipaikalla. Syynä lapsen ottamiseen salille on minun tapauksessani useimmiten lapsen oma pyyntö päästä mukaan.

SerialLoser sanoi:
Jos mulle kävis tuollainen läheltä-piti tilanne kuin måpålle, niin saisin varmaan sellaisen raivarin, että siitä lähtien pidettäis roid rage -roinaajana.
Just sen takia että mutsi silkkaa aivottomuuttaan yrittää pilata useamman elämän. Joista yksi minun.

Onneksi penska ei konttaillut vaan oli ilmeisesti koko ajan seisonut siinä vieressä ja tuijottanut. Joo en mäkään osannut muuta tehdä ku katsoa suu auki ku näin sen nulikan.

Ja niinhän siinä kävis että jos pudottaa painon lapsen päälle niin automaattisesti se olis sen pudottajan vika. Ei ne mammat välttämättä tajua että jotkut on salilla tosissaan liikkeellä eikä ne näe eikä kuule mitä ympärillä pörisee. Ja jäishän se kummittelemaan.

Painot oli vielä ihan kohtuulliset ja luultavasti sen penskan ois sivusilmällä huomannu jos se ois liikkunu. Enemmän hirvittää se raivokas tempaaminen :D Omalla salilla käy semmonen saatanan körmy ja painot kuuluu pudottaa eteenpäin. Aina ei romu nouse ja painot tippuu taakse, eteen, sivulle...

AllIn sanoi:
Minä uskallan ja muutaman kerran vuodessa otankin salille mukaan joko 5-vuotiaan poikani tai 7-vuotiaan tyttäreni. Fiksu ja hyvinkasvatettu ;) jälkikasvuni ei aiheuta salilla häiriötä muille treenaajille, vaan pysyy lapsille varatulla leikkipaikalla. Syynä lapsen ottamiseen salille on minun tapauksessani useimmiten lapsen oma pyyntö päästä mukaan.

Jep.

Kirjoittaessani ei muistunu mieleen, että sellaisiakin saleja on missä lapsen voi jättää johonkin lapsille tarkoitettuun leikkinurkkaukseen. Tottakai sellasia palveluja sopii käyttää jos lapsen haluaa mukaan... Tarkoitin aloituspostilla siis sitä, että lapsi tulee mukaan pyörimään sinne "ihan" salipuolelle, missä hanttelit ja levypainot heiluu.

Niinkun joku tossa totesikin, niin mua häiritsee kovasti jo se että tietää lapsen olevan salilla irti. Kokoajan takaraivossa jyskyttää kysymys että missähän se mahtaa nyt olla ja toivottavasti ei tuu viimeisellä toistolla lähelle. Eli pelkkä se huoli riittää pilaamaan treenin. Huolen voi laukaista myös lapsen nauru tai huuto salin toiselta puolelta - salin perusääniin ei kuulu lapsen ääni. Siksi ehkä kokisin hyvätapaisenkin, vanhempiaan tottelevan, pikkulapsen salilla häiritseväksi. Hiljaa ja poissa silmistä -> poissa mielestä.

Voi totisesti, kummittelis tosiaan mielessä loppuelämän jos sivulle kaadettuja levypainoja telineeseen lapatessaan huomaisi jonkun lapsen siellä alla... :eek:

Suositut

Back
Ylös Bottom