Lapsenteko, itsekkyyttä vai primitiivinen tarve?

Goatsilla sanoi:
Mikä tuossa tarkalleen ottaen "karmaisee"?

Ajattelepa tilannetta, että sinulla ei olisi sisaruksia ja sinulla olisi vaikka 3 lasta. Kaikki kolme ilmoittavat, että eivät halua lapsia! ARGH! Se olisi siis sinun sukusi loppu! Ei kovin hyvältä kuulosta... Elämän ja evoluution kannalta pahin mahdollinen skenaario.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
stranger sanoi:
Jos nyt ensiksi ottaisit sen moukarin kauniiseen kätöseesi ja takoisit hiukan järkeä itseesi. Kas, kun aika koittaa ja moukarimieskin ryhtyy tekemään töitä, niin voi sitten palkkakuittia tiirailessaan huomata, että sieltähän se vouti ne tulevat eläkkeet jo ottaa valmiiksi sinne sukan varteen odottelemaan moukarimiehen kiikkustuoliaikoja. Se nyt vaan on sitten tyhmää, jos niitä jaetaan leväperäisesti. Jokaisen kuuluisi saada se osa, jonka on maksanutkin. Eiköhän se syyttävä sormi osoita jonnekin muualle. :)

Niin, jokaisen kuuluisi, mutta kun tulevaisuudessa on enemmän nettosaajia kuin maksajia, ei homma vaan toimi.

Tämä pommi on ollut tiedossa jo pitkään, mutta valitettavasti asioista päättää nyt ikäluokka , joka on päässyt nauttimaan 'valmiista pöydästä' koko ikänsä (koulut, terveydenhuollot, sotakorvaukset maksettu) ja joka piakkoin siirtyy eläkkeelle ja elää vielä pidempään kuin yksikään aikaisempi ikäluokka.

apophis sanoi:
Ajattelepa tilannetta, että sinulla ei olisi sisaruksia ja sinulla olisi vaikka 3 lasta. Kaikki kolme ilmoittavat, että eivät halua lapsia! ARGH! Se olisi siis sinun sukusi loppu!

Ei tuo ajatus minua liikauta suuntaan eikä toiseen.

Jortsu sanoi:
Miten joku suvun jatkuminen jaksaa oikeesti lämmittää? Kerro pliis.

Joitain lämmittää, toisia näemmä ei.
Mielestäni ja omasta kokemuksestani lapsia voi ja kannattaa tehdä sitten, kun on vakiintunut parisuhde eikä napeksi lähteä paariin joka viikonloppu uusia piluja vonkaamaan. Mitä siinä kotosalla könytessä muutakaan tehdä kuin hoidella jälkeläisiä? No opittu tapa tuo perhe-elämä on, ainakin aika isolle osalle ihmisistä.

D.Yates sanoi:
Mitä siinä kotosalla könytessä muutakaan tehdä kuin hoidella jälkeläisiä?

Ei yhtään mitään. Sitä voi vaan maata sängyssä ja tuijottaa apaattisena kattoon. Kaikki muu tekeminen on täysin mahdotonta.

Jos suvunjatkamattomuusvietti on periytyvää, niin näemmä siitä ei tarvi montaa sukupolvea kärsiä :) Se joka ei arvosta omaa sukuaan ja suvun jatkamista joutaakin pois kuleksimasta.

Goatsilla sanoi:
Ei yhtään mitään. Sitä voi vaan maata sängyssä ja tuijottaa apaattisena kattoon. Kaikki muu tekeminen on täysin mahdotonta.

Vinkkinä vaan että toiset hoitaa asian niin että tehtailee äkkiä pari jälkeläistä ja häippäsee sitten jatkamaan yksin omia mielipuuhia vaikka kattoon tuijottelua. Sinänsä ihan näppärä toimintamalli näyttää olevan kun olen sivusta seurannut. Ja toiset haluaa niitä jälkeläisiä niin paljon että ne toistaa saman tempun monta kertaa. ;)

Jokainen kuolee ajallaan, mutta suku jatkuu tulevaisuuteen! Siinä on koko ihmiskunnan toivo, jos asiaa laajemmin ajattelee.

apophis sanoi:
Jokainen kuolee ajallaan, mutta suku jatkuu tulevaisuuteen! Siinä on koko ihmiskunnan toivo, jos asiaa laajemmin ajattelee.

Niin, no tuskin sitä kuitenkaan tulee haudassa hirveästi kelattua, että "on se perkele hyvä kun tuli tuota sukua jatkettua, eihän tässä ole mitään hätää nyt kun kuoli...", vai? Jos laajemmin ajattelee, niin kyllä koko ihmiskuntakin sitten aikanaan poistuu, joko omaa tyhmyyttään tai sitten luonto hoitaa homman kotiin. Miksi on niin tärkeää että ihmiskunta on olemassa?

"Ajattelepa tilannetta, että sinulla ei olisi sisaruksia ja sinulla olisi vaikka 3 lasta. Kaikki kolme ilmoittavat, että eivät halua lapsia! ARGH! Se olisi siis sinun sukusi loppu! Ei kovin hyvältä kuulosta... Elämän ja evoluution kannalta pahin mahdollinen skenaario."

Niin, voisihan tuo pistää vituttamaan, etenkin siinä tapauksessa, jos ainoat ihmiset maapallolla olisivat minä ja kolme lastani. Muuten myötäilen kyllä Goatsillaa: tuskinpa niitä jälkeläisiään hirveästi tulee siellä haudassa funtsittua, vaikka kuinka kantaisivat omia geenejäni.

Goatsilla sanoi:

Siitä vain sitten :piis:

sammyx sanoi:
Niin, voisihan tuo pistää vituttamaan, etenkin siinä tapauksessa, jos ainoat ihmiset maapallolla olisivat minä ja kolme lastani. Muuten myötäilen kyllä Goatsillaa: tuskinpa niitä jälkeläisiään hirveästi tulee siellä haudassa funtsittua, vaikka kuinka kantaisivat omia geenejäni.

No itseasiassa tuolloin edes minulla ei vituttaisi :) Olisihan se vielä pahempaa katsoa sukurutsausta!

apophis sanoi:
Jokainen kuolee ajallaan, mutta suku jatkuu tulevaisuuteen!

Tääkin on vähän komsii komsaa. Jos maailmankaikkeudessa on massaa yli kriittisen rajan, kuvio loppuu 15-20 miljardin vuoden päästä. Jos massaa taas on vähemmän, kuvio loppuu hitaasti ja tylsällä tavalla 30-50 miljardin vuoden päästä, kun atomien ydinten protonit alkavat hajoamaan.

Kaikki tämä sillä oletuksella, että maapallon ulkopuolinen kolonialismi ei onnistu ja loppu ei tule esimerkiksi sen takia, että Aurinko alkaa laajenemaan heti kohta muutaman miljardin vuoden päästä punaiseksi jättiläiseksi tai että joku tarpeeksi iso taivaankappale sattuu kohdilleen maapallon kanssa tai luonto hoitaa muuten homman kotiin.

Toisin sanoen kysymys on oikeastaan skaalasta. Periaatteessa nanosekunttikin riittää äärettömän yltäkylläiseen elämään ja onneen, jos sinä aikana ehtii kelaamaan äärettömän määrän ajatuksia (tai edes enemmän ajatuksia kuin maailmankaikkeudessa on atomeita vaikkapa). Ajatuksen määritelmä on tietysti vähän ilmassa. Määritellään ajatusyksikkö, vaikka yhtenä ringside-tyyppisenä pakkis-vuodatuksena.

Homelite sanoi:
Ei pidä paikkaansa, suomen eläkejärjestelmä on sellanen että nyt eläkemaksuja maksavat maksaa nyt eläkkeellä olevien eläkkeet ja niin edespäin. Eli kun olet itse eläkkeellä sun eläkkeen maksaa siloin työssä olevat.
Osuit asian ytimeen, mutta mihin nyt osoittaa syyttävä sormi? Lapsettomiinko? Vai ehkä sittenkin järjestelmään?

skeema sanoi:
Kroonisena nothingButterina tiivistäisin asian siihen, että ei tässä tarvitse hakea mitään päämääriä tai logiikoita. Nussiminen vain on niin vitun siistiä. Jos nussiminen ei nappaa, sun geenit blokkauttuu pois ja se siitä. Aina kun polkaset - ehkäiset tai et - on olemassa nollasta poikkeava todennäköisyys, että sen seurauksena lisäännyt. Todennäköisyys, että lisäännyt ainakin kerran lähestyy ykköstä, jos vaan halut ovat tarpeeksi suuret.

Niin - vaikea selittää miksi se nussiminen on niin siistiä. Täysin objektiivisesti tarkasteltuna limakalvoeritteiden vaihtaminen ei tunnu mitenkään erityisen siistiltä. Ihmeellistä 'elämässä' oikeastaan on se, että täysin elottomasta materiaalista syntyy monimutkaisia konstrukteja spontaanisti. Lopulta päädytään sitten siihen samaan elottomaan materiaan muutaman miljoonan vuoden ikäisen fossiilin muodossa. Itse voi vain funtsia, kun joku vetää herneet nenään, että 'sellaista se materian käyttäytyminen on'.
Kun nyt ollaan jo ihan off-topicissa, niin jatkan samaa rataa. Minusta käsite 'luonnoton' tai 'luonnonvastainen' on absurdi - minusta kaikki mikä on olemassa tai ilmentyy, lakkaa olemasta 'luonnotonta'.
Bottom line - ei mulla siis mitään asiaa ollut...

indigof73 sanoi:
Ihmeellistä 'elämässä' oikeastaan on se, että täysin elottomasta materiaalista syntyy monimutkaisia konstrukteja spontaanisti.

Tässä ei itse asiassa ole mitään ihmeellistä. Jos 10^82 apinaa hakkaa kirjoituskoneella 5 miljardia vuotta siten, että kukin kirjoittaa pari merkkiä sekunnissa, on suorastaan todennäköistä, että joku niistä kirjoittaa jossain vaiheessa Shakespearen kootut teokset.

Samalla tavalla ei ole mitenkään kovin ihmeellistä, että jos 10^82 atomia vetää satunnaisrumbaa 15 miljardia vuotta jossain vaiheessa joku atomien osajoukko alkaa monistamaan itseään.

apophis sanoi:
Ajattelepa tilannetta, että sinulla ei olisi sisaruksia ja sinulla olisi vaikka 3 lasta. Kaikki kolme ilmoittavat, että eivät halua lapsia! ARGH! Se olisi siis sinun sukusi loppu! Ei kovin hyvältä kuulosta... Elämän ja evoluution kannalta pahin mahdollinen skenaario.

Ihan suoraan sanottuna: Mitäs vittua se minulle kuuluu jos lapseni eivät halua tehdä omia lapsia? Se on heidän päätöksensä, EI TODELLAKAAN MINUN.

Sun arvomaailma on ilmeisesti jossain keskiajan tms. nurkilla, jossa suvun jatkaminen ja suvun kunnia olivat maailman tärkeimpiä asioita. Koeta nyt vaan tajuta se, että kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia. PISTE.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom