Lappeenrantalaisbodarit!

Katsottiin että Voisalmi ja Pikisaari-nimisissä paikoissa oli kivannäköisiä, niin onko millaista seutua? :)

Tervetuloa!
Pikisaarihan on mainio paikka, poislukien lähikaupan puute. Lähimpään kauppaan varmaan melkein kilometri pikisaaren kärjestä. Voisalmesta sen verran, että herää kysymys, että mitkähän lasit silmillä sitä olet katsellut jos se kivannäköiseltä näytti? :) Noh..Onhan siellä sitten taas kauppa, mutta eihän siitä kuitenkaan voi puhua edes samassa lauseessa pikisaaren kanssa.

Kaupallisisten salien palveluja en ole lappeenrannassa käyttänyt moneen vuoteen enää, mutta harrastusta aloittelin Lappeenrannan kuntosalilla, joka oli kyllä mielestäni iha hyvä. Käviprofiili on aika keskimääräinen suomalainen, mummosta alkaen. Montaa isoa karjua tuolla ei kyllä taida käydä nykyään enää.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tervetuloa!
Pikisaarihan on mainio paikka, poislukien lähikaupan puute. Lähimpään kauppaan varmaan melkein kilometri pikisaaren kärjestä. Voisalmesta sen verran, että herää kysymys, että mitkähän lasit silmillä sitä olet katsellut jos se kivannäköiseltä näytti? :) Noh..Onhan siellä sitten taas kauppa, mutta eihän siitä kuitenkaan voi puhua edes samassa lauseessa pikisaaren kanssa.

Kaupallisisten salien palveluja en ole lappeenrannassa käyttänyt moneen vuoteen enää, mutta harrastusta aloittelin Lappeenrannan kuntosalilla, joka oli kyllä mielestäni iha hyvä. Käviprofiili on aika keskimääräinen suomalainen, mummosta alkaen. Montaa isoa karjua tuolla ei kyllä taida käydä nykyään enää.

Kiitosta! :) Vähän jänskättää Lappeenrantaan tulo, kun turkulaisilta saa vähän ikävää kommenttia päätöksestä: "siis miksi ihmeessä Lappeenrantaan!?" :D

Noissa mun kysymissä paikoissa oli siis kivannäkösiä asuntoja myytävänä. Kerettiin työhaastattelupäivänä vaan nopeasti kierrellä keskustassa ja muutamissa paikoissa, -ei oikein saanut kunnon kuvaa vielä. Mutta aluksi täytyy tietysti saada ihan vuokrakämppä ja mahdolliset asunnonostot kun tutustuu paremmin tarjontaan. :)

Näköjään ihan kivasti salitarjontaa kun jo useampaa ehdotetaan! Kiitos paljon vinkeistä. :)
 
Keskustan Sykkeellä tultiin noista kumimatoista ja leokon bumperplateista huolimatta itkemään, että ujoimmat kääntyy ovelta pois, kun kolahtelee rinnallevedon jälkeen painot. Ei ole ennen haitannut, mutta oon ymmärtäny, että sali yrittää profiloitua tommoseks planet shitness tyyliseks irvikuvaks.
 
Keskustan Sykkeellä tultiin noista kumimatoista ja leokon bumperplateista huolimatta itkemään, että ujoimmat kääntyy ovelta pois, kun kolahtelee rinnallevedon jälkeen painot. Ei ole ennen haitannut, mutta oon ymmärtäny, että sali yrittää profiloitua tommoseks planet shitness tyyliseks irvikuvaks.

No voihan helvetti. Jos välineitä käytetään, kuten niitä on suunniteltu käytettävän, niin miun mielestä sillon ei pitäs olla mitään sanomista. Eri asia on tiputella käsipainoja parista metristä. Ihan vittuillakseen vois alkaa paiskomaan oikein kunnolla, kun huomaa näiden "uudenvuodenkuntoilijoiden" tulevan tutustumaan saliin.
 
Ei siinä paljoa selittelyt auttanu, vaikka miten yritin sanoa, että miulle tulee kipua niveliin, jos tiputan rinnalta ensin riippuun, kun on kuitenkin yli oma paino tangossa. En kyllä voi suositella Sykettä enää kenellekkään lähinnä tuommosten tempausten takia, on miusta selvä merkki profiloitumisesta.
 
Kyllähän nuo em.sykkeen huomauttelut/kommentit on tulleet ihan omistajan taholta .Tuohon "roinasika" kommenttiin: sykkeellä tavaraa liikkuu ihan samalla tavalla kun muillakin saleilla!
 
Ei siinä paljoa selittelyt auttanu, vaikka miten yritin sanoa, että miulle tulee kipua niveliin, jos tiputan rinnalta ensin riippuun, kun on kuitenkin yli oma paino tangossa. En kyllä voi suositella Sykettä enää kenellekkään lähinnä tuommosten tempausten takia, on miusta selvä merkki profiloitumisesta.

On kyllä hauskaa, taisin katella jokunen viikko sitten just siun riveä ja aattelin, että kerrankin täällä näkee kunnon treeniä eikä mitään satujumppaa :D
Ois ostanu sinne sellaset monikulmaiset painot vaan eikä kunnon leokoja...

Kyllähän nuo em.sykkeen huomauttelut/kommentit on tulleet ihan omistajan taholta .Tuohon "roinasika" kommenttiin: sykkeellä tavaraa liikkuu ihan samalla tavalla kun muillakin saleilla!

Joo mutta ei taida liikkua samalla tavalla kuin entisen omistajan aikana. Ja harvassa on sykkeen oikeesti isot pojat nykyään.
 
Tuli taas pyörähdettyä Lappeenrannassa! Mulla on nyt paha ongelma kun kaksi asuntoa kiinnostaa tällä hetkellä yhtä paljon: toinen heti Pikisaaren alkupäässä, toinen Suonionkadulla keskustassa. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolensa. Suonionkatu voisi olla parempi sijainniltaan? Toisaalta Pikisaaressa olisi kivat järvimaisemat? Toisaalta jos halutaan myöhemmin myydä asunto pois, niin varmaan keskustan asunnon myisi helpommin...Auttakaa, kumpi olisi parempi alue!? :D

Mites muuten tuommoinen sali kuin "Lappeenrannan kuntosali"? Onko hyvä sali?
 
Tuli taas pyörähdettyä Lappeenrannassa! Mulla on nyt paha ongelma kun kaksi asuntoa kiinnostaa tällä hetkellä yhtä paljon: toinen heti Pikisaaren alkupäässä, toinen Suonionkadulla keskustassa. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolensa. Suonionkatu voisi olla parempi sijainniltaan? Toisaalta Pikisaaressa olisi kivat järvimaisemat? Toisaalta jos halutaan myöhemmin myydä asunto pois, niin varmaan keskustan asunnon myisi helpommin...Auttakaa, kumpi olisi parempi alue!? :D

Mites muuten tuommoinen sali kuin "Lappeenrannan kuntosali"? Onko hyvä sali?

Onhan pikisaari tosi viihtyisää ja varsinkin kesällä mukavaa aluetta, mutta toisaalta sieltä täytyy taas lähteä autolla joka paikkaan.

Lappeenrannan kuntosali on ihan jees mesta. Ei mikään ihan HC-bodypalatsi mutta kaikin puolin aivan ok, ei mitään puutteita, paitsi että käsipainot loppuvat johonkin 45 kiloon. Itse käyn tuolla vielä nykyäänkin solkussa vaikka muualle olen siirtynyt treenailemaan.
 
Nii, se välimatka keskustaan on kyllä se Pikisaaren huono puoli. :/
Lappeenrannan kuntosalilla täytyy sit kans varmasti käydä kokeilemassa! Ei ole huolta että tartteisin yli 45kg käsipainoja. :D
 
Sykkeellä suurien painojen tiputtelusta kuuluva kova ääni häiritsee iltaisin samassa rakennuksessa vpk:n vuokra-asunnoissa eläviä. Hyvä sali se on! Eikä oo kyllä ikinä tultu mitään itkemään vaikka olisikin kirosanoja kuulunut treenien yhteydessä. Omistaja Harri on asiallinen kaveri, jos menee laitteita rikki tai on hajoamassa niin ei kauaa kyllä mene kun korjataan. Toisin kuin tapen aikoina jolloin saattoi olla monta kuukauttakin "huollossa".
 
Tuli taas pyörähdettyä Lappeenrannassa! Mulla on nyt paha ongelma kun kaksi asuntoa kiinnostaa tällä hetkellä yhtä paljon: toinen heti Pikisaaren alkupäässä, toinen Suonionkadulla keskustassa. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolensa. Suonionkatu voisi olla parempi sijainniltaan? Toisaalta Pikisaaressa olisi kivat järvimaisemat? Toisaalta jos halutaan myöhemmin myydä asunto pois, niin varmaan keskustan asunnon myisi helpommin...Auttakaa, kumpi olisi parempi alue!? :D

Mites muuten tuommoinen sali kuin "Lappeenrannan kuntosali"? Onko hyvä sali?

Itse taipuisin Suonionkadun suuntaan. Pikisaari on kyllä mukava uusi asuinalue mutta kaukana kaikesta ja muutenkin rakennettu taloja vieriviereen eli vaikka ei omasta olkkarista näkyisikään suoraan naapurin makkariin niin alueen funktio on kyllä selvä, eli se on sellainen nukkumalähiö. Suonionkadulla sitten taas asunnot on varmaan vanhempia mutta sijainti on parempi.

Mitä saleihin tulee niin itse olen suu auki ihmetellyt tuota keskustelua sykkeestä ja siitä miten siellä saa valituksia jos treenaa tosissaan. En ole keneltäkään tällaista kuullut paitsi täältä palstalta lukenut. Itse käyn siellä tosin harvoin koska "firma" maksaa käynnit uimahallin salilla.

Mutta saleja tosiaan riittää, keskustassa Syke, Lappeenrannan kuntosali, tietty tuo uimahallin sali ja vähän kauempana BullFactory. Kourulassa Lappeenrannan Liikuntakeskus (CMS ketju), Sammonlahdessa joku älyttömän halpa (ja kuulema ihan ok) sali ja Skinnarilassa Kampuksen Syke. Kaikki on varmasti ihan hyviä, kannattaa tehdä tutustumiskierros ja päättää sitten missä alkaa käymään.
 
Ei oo ikinä Harria haitannu kovaa treenaaminen. Päinvastoin, ei se itekkään mitään satujumppia tee. Mutta ei oo paljoa Harria nykyään näkyny ja oon ymmärtäny, että vetovastuu on sillä nuoremmalla miehellä, kenen nimeä en tiiä ja hän teki kyllä tulevaisuuden suunnitelmat hyvin selväks, eli haluaa kehittää salia enemmän 'kansanterveydellisempään' suuntaan. Mitä vittua lie kaupallisella toimijalla sitten tarkoittaneenkaan.. :)

Onko Lappeenrannassa toista salia, missä on bumper platet tai mahdollisesti painonnostolava? Rinnallevedot ja tempaukset tulen jatkossakin pudottamaan lattialle kovien toistojen jälkeen. Työvuorojen jälkeen tulisi päästä viellä salille ja työt on 07-19.
 
Sain tuossa eilen tietooni, että Sykkeelle on tulossa painonnostolava ihan lähiaikoina, jotta voi treenata painonnostoliikkeitä häiritsemättä herkempiä. Loistava homma, ei tarviikkaan ettiä uutta salia. Uutena on myös tulossa uudet käsipainot, sekä "säkit", mihin käsipainot voi dumpata esim. penkkisarjan jälkeen. Ilahduttavia uutisia. Aluksi tulevat tosiaan keskustan Sykkeelle.
 
Mitä täällä porukka itkee Pikisaaren sijainnista? Eihä siitä helvetti kävele keskustaan ku parikymmentä minuuttia melko nätin sataman tai linnotuksen lävite? Vai pitääkö nykyää kaikkialle päästä suoraan perseensä nojatuolista nostamalla? Muuten Pikisaari on melko heikko paikka, jonkin verran kuulemma vähemmistöperheitä, talo talon vieressä vaikka Saimaa onkin myös lähellä, pysäköintitilat ja kadunvarren pysäköintikäytäntö aivan perseestä varsinkin keskivaiheen taloilla (liittyy varmasti tuohon tilanpuutteeseen), maaperä on mitä on vanhojen puutavaratoimintojen seurauksena eli ei kannata yllättyä jos parinkymmenen vuoden päästä kaivetaan paskaa ylös talojen perustuksista...

Sain tuossa eilen tietooni, että Sykkeelle on tulossa painonnostolava ihan lähiaikoina, jotta voi treenata painonnostoliikkeitä häiritsemättä herkempiä. Loistava homma, ei tarviikkaan ettiä uutta salia. Uutena on myös tulossa uudet käsipainot, sekä "säkit", mihin käsipainot voi dumpata esim. penkkisarjan jälkeen. Ilahduttavia uutisia. Aluksi tulevat tosiaan keskustan Sykkeelle.

Oliko puhetta että minkäkokonen se lava on, kattaako pari hassua nostopaikkaa jonottajille ihmeteltäväks vai sen verran iso lavetti et sinne oikeesti mahtuu sakkia treeniään tekemään? Ja lähteekö loput telineet hilavitkuttimien tieltä sit poies vai pystyykö kulmasoudut ja kyykyt, jne tekemään edelleen muuallakin? Tässä menny taas pari kuukautta köhän ja flunssan kourissa ni samalla ruvennu mietityttämää et jaksanko tuol keskustassa enää ees käydä ku erinäistä tissiposkea näkyy koko ajan vaa enemmä ja tilat alkaa käydä pieneks :D
 
Oli puhetta koosta, mut en kyllä muista kuollaksenikaan niitä. Semmonen yhen painonnostajan mentävä lava. En usko et uskaltavat telineisiin koskea, ei niitä nyt kuitenkaan niin paljoa ole :) Tissiposkia tuolla kyllä riittää riesaksi asti. Lauantaina kävi vituttamaan ruusut ja risut-taulu, johon oli kirjotettu palautteena 'voisko magnesiumin käytön kieltää pikimmiten koko salilta. On epäsiistin näköistä, kun magnesiumia on lattialla'. Vastauksena oli 'selvitellään asiaa' tms. En kyllä ymmärrä, että mitä selvittelemistä tossa on... Oisin ite kirjottanu oman vastineen, mutta en löytäny kynää ja lappua :D Ehkä parempi näin.
E: tosta riesaksi asti olemisesta, tarkotan sitä, että kävelevät tankoa hipoen ohi, vaikka oon tempauksia tekemässä tai jäävät siihen muutamien senttien päähän ihmettelemään. Vaarallista touhua sanon minä. Varsinkin, kun ei jaksa jokaiselle darwin-ehdokkaalle huomauttaa varoetäisyydestä.
 
No yks tissiposki vähemmän sielä on nyt, kun siirryin salille rajan taakse. Tosin ehkä kerran-pari kuussa tuolla käyn, tunnistaa nimenomaa siitä, että (tissi)posket näkyy takaapäin :D

Jos oikeesti painonnosto kiinnostaa, niin siihen hommaan taitaa olla yks oikee paikka kaupungissa, kun Raviradan keskellä ollu koppikin lienee jo roudattu pois yli 10v sitten...
 
Onko sinne Sykkeelle pakko liittyä joksku kanta-asiakkaaksi vai voiko ostaa vain kuukauden kerrallaan? Myö päädyttiin nyt sitten siihen Suonionkatuun kun niin kovasti dissasitte sitä Pikisaarta..! :D No ei vaan se Pikisaaren asunto menikin meidän nenän edestä joten valinta oli helppo. Ei millään malttais oottaa toukokuuhun että pääsee muuttamaan. :)
 
Olin kirjottamassa, että ei tarvi kanta-asiakkuuksia, mutta...
Noh, itse otin 10 kerran kortin kolmisen viikkoa sitten. Ainkin sillon onnistui ja kk-kortinkin olis saanu.
Tutustumiskerta on muuten ilmainen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom