• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Kävin hakemassa Rajamarketista pienen lauantaiv*tutuksen

Naapurikansalainen etuili Rajamarketissa. En menettäny malttia vaikka v*tutti. Täti seisoi limpsapullo sylissä jonossa. Menin sen taakse kärryineni. Kohta tuli setä ja poika ja tunkivat täpötäydet kärryt eteeni ja täti avusti vetämällä kärryistä. Kun en tehnyt heti tilaa niin pospottivat mulle vihaisena. Mun takana sanoi joku papukka että työnnä ne helv*ttiin ne ryssän kärryt. En työntäny, olin hyvällä tuulella. Enää en ole niin hyvällä.

Ei ollu, eka, toka eikä kolmas kerta.

Ikä
36
Kävin viikko sitten Lappeenrannassa ja kuulin että potentiaalisen viisumivapauden myötä Lappeenrannan itävisiteeraajat kolminkertaistuvat. Teidän pitää selkeästi joko unohtaa omat käytöstavat tai muuttaa. :-D

Ikä
41
Pietarissakin asuu se 5miljoonaa venäläistä eikä heistäkään aktiivisesti käy Suomessa varmaankaan kuin 50 000. Miettikää kun vaikkapa 500 000 keksii, että Suomesta saa halvalla laatu tavaraa.

gaf

Naapurikansalainen etuili Rajamarketissa. En menettäny malttia vaikka v*tutti. Täti seisoi limpsapullo sylissä jonossa. Menin sen taakse kärryineni. Kohta tuli setä ja poika ja tunkivat täpötäydet kärryt eteeni ja täti avusti vetämällä kärryistä. Kun en tehnyt heti tilaa niin pospottivat mulle vihaisena. Mun takana sanoi joku papukka että työnnä ne helv*ttiin ne ryssän kärryt. En työntäny, olin hyvällä tuulella. Enää en ole niin hyvällä.

Ei ollu, eka, toka eikä kolmas kerta.
Eikä viimeinen. Neuvostovenäläinen jonotyskäytäntö on hieman erilaista kuin täällä meillä, paikkakunnalla asuvana/asuneena oot varmaan tästä tietoinen.
Maassa tietysti maan tavalla, mutta kaikki ry.. venäläiset ei oo niin sivistyneitä. Tottelevat kyllä hellävaraista opastusta, tyyliin kärrystä kiinni, "kevyt" ohjaus niin että kärry lähtee paluusuuntaan 30km/h ja "Eipäs saatana etuilla!!!!!", tietysti kaunis hymy naamalla.
Sitä oikeestaan ihmettelen, että miten noi saatanan pskahousukauppiaat ei saa kuriin näitä tovoreitamme. Selkee ohjeistus venäjäksi, miten Suomessa jonotetaan. Jos ei meinaa onnistua, harjoitusta vaikka muutaman kerran jonon perältä.

Ei ne kaikki uusrikkaita siellä ole.
Ylempi/normi keskiluokka tienaa helposti sen >2k€ 13 pinnan verolla. Niillä on varaa tulla tänne etuilemaan :D
edit. ja niitä on paljon.

Kaupunki
Helsinki
Onkohan noilla ryssillä se että vielä yksi sukupolvi sitten eivät saaneet tehdä yhtään mitään?
Nyt on rahaa ja vapaus niin menee sitten ylikompensaation puolelle?

En mitenkään puolustele kenenkään huonoa käytösta mutta tulipahan vaan mieleen.

gaf

Onkohan noilla ryssillä se että vielä yksi sukupolvi sitten eivät saaneet tehdä yhtään mitään?
Nyt on rahaa ja vapaus niin menee sitten ylikompensaation puolelle?

En mitenkään puolustele kenenkään huonoa käytösta mutta tulipahan vaan mieleen.
Kyllä se vähän tätä on, valitettavasti. Uusrikkaiden, tai nykyään vain rikkaiden, touhua kattellessa ei kyllä länsimainen järki juokse enää perässä.
Todella fiksua, sivistynyttä ja järkevää porukkaa on paljon, mutta myös sitä toista laitaa.

Ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi totesi vaarivainaa aikoinaan. Tämän sai taas todeta eilen venemessuilla, ei siis Lprannassa. Ei noilla pässeillä ole kyllä alkeellisimpiakaan käytöstapoja, mun puolesta voisivat pysyä omalla puolellaan rajaa.

yusuplus

Banned
Ikä
36
Joskus Serenassa joku ryssäukko etuili ihan pokkana lippuluukulla. Teknovikingin tyylillä näytin sormella, että nyt vittuun siitä. Ymmärsi heti.

Mitä nyt reissuilla oon paikallisten kanssa jutellu, niin ei niillä ole mitään tapoja muuallakaan.

Ikä
41
Kannattaa miettiä myös sitä puolta, että mitä Lappeenrannassa olisi jos siellä ei kävisi venäläisiä.
Ei olisi ainakaan niin paljon kauppoja, myllymäen kaupat, family centerit ja muut on lähinnä venäläisiä varten. Ja kyllä jotkui venäläiset osaavat käyttäytä, olla ystävällisiä ja jopa puhua suomea.

Onko noissa kaupoissa sitten mitään suomalaisille onkin mielenkiintoisempi mielipidekysymys...

Mutta törkein temppu mitä olen kuullut tapahtuneen Lappeenrannassa: henkilö oli kassajonossa rullatuolissa ja toverit siirtivät hänet pois ja veivät paikan. Noh, siitä alkoi melkoinen huuto ja ostokset jäivät siihen paikkaan ja rakkaat naapurit suuntasivat toisaalle.

Ainut mikä itäturisteissa vituttaa on ajoittainen kuolemaa halveksuva liikennekäyttäytyminen. Onkohan se joku kirjoittamaton sääntö että hätävilkkujen päälle laittaminen kumoaa hetkellisesti kaikki liikennesäännöt ja antaa etuajo-oikeuden kaikkia kohtaan.. Kesällä hyppäs vähän liikenneympyrässä sydän kurkkuun kun pitkäkilpinen katumaasturi kurvas kutostien rampista eteen ja kuski päätti vetästä auton parkkiin siihen kahdelle kaistalle poikittain pientä kartanlukutuokiota varten :D

Tottahan tuo että sieltä lapataan rahaa kärritolkulla tänne Lappeenrannan alueelle, mutta jotain käytöstapoja heiltäkin odottaisi. Toki sieltäkin löytyy hyväkäytöksisiä ihmisiä, mutta päällimmäisenä tulee mieleen aina nuo etuilijat/liikenteessä törttöilijät.

Täytyy tunnustaa, että tänään nousi pieni hymy huulille kun lappuliisa oli kerrankin ollut oikeassa paikassa ja laputtanut koko rivistön autoja makuunin edestä, yhdessäkään ei ollut parkkikuittia näkyvillä ja jokaisessa oli pitkät kilvet :D

Mitä paikallisia venäläisiä tunnen niin heitä kyllä hävettää tuo "omien maanmiestensä" käytös kun he näkevät kuitenki tuota vähän toisesta näkökulmasta mitä turistivenäläiset. Toisaalta tuon käytöksen mahdollistaa se että he uskovat vastapuolen olevan niin lapanen että se ei käy väittämään vastaan kun tunkevat eteen. Imo. tuon tyyppiseen käytökseen saa vastata aika töykeästi.