Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
vapaaottelu??

olen 14v poika ja mietin että onko vapaaottelussa ikärajaa! Haluaisin aloittaa lajin mut kuten esim krav magassa nii siinä on ikäraja

Tota Noin, Mua On Tosi Pitkään Kiinnostanu Kaikki Matto Ja Lukkopainotteiset
Kamppailulajit, Eniten Varmaan Brasilian Jujutsu, Mutta Oon Kuullu Että Se
On Aika Kallista Ja Seuroja Harvassa Täällä Suomessa.. Osaisko Joku Sanoa
Edes Suurin Piirtein Mitä Kyseisen Lajin Treenaaminen Tulis Maksaan Esim. Vuositasolla??? T:työtön Kukkakeppi

olen 14v poika ja mietin että onko vapaaottelussa ikärajaa! Haluaisin aloittaa lajin mut kuten esim krav magassa nii siinä on ikäraja

Jotkut vapaaotteluseurat vaativat fyysistä kypsyyttä eikä iällä ole niin paljoa väliä, joissain ikäraja on 15-18 v. välillä. Kysy sähköpostitse tai puhelimitse seuran lajivastaavalta tai käy paikan päällä juttelemassa.

Tota Noin, Mua On Tosi Pitkään Kiinnostanu Kaikki Matto Ja Lukkopainotteiset
Kamppailulajit, Eniten Varmaan Brasilian Jujutsu, Mutta Oon Kuullu Että Se
On Aika Kallista Ja Seuroja Harvassa Täällä Suomessa.. Osaisko Joku Sanoa
Edes Suurin Piirtein Mitä Kyseisen Lajin Treenaaminen Tulis Maksaan Esim. Vuositasolla??? T:työtön Kukkakeppi

Riippuu seurasta. Yleensä vuosimaksu vaihtelee 200-450 euron välillä. Päälle BJJ-vakuutus 150e, 100e puvusta, ~20e suojista ja jonkin verran rahaa muihun tavaroihin kuten palautusjuomiin ja teippeihin.

Vapaaottelu, nyrkkeily tai kickboxing. Siinä vaihtoehdot, eniten ehkä kiinnostaisi nyrkkeily (käyn tällä hetkellä kuntonyrkkeilyssä), mutta kun tota ikää on jo kohta 26 niin ehkei nyrkkeilyseurat niin mielellään ottaisi tämän ikäistä kaveria, josta ei enää voi sitä huippukaveria tulla. Vapaaottelukin voisi olla, mutta vuositasolla paikallinen seura nyhtää peruskurssin hinta mukaan luettuna 520 euroa ja se on liian paljon perheelliselle vähätuloiselle kaverille.

Kickboxing ehkä kiinnostaa vähiten, ehkä lähinnä potkujen takia, tuntuu, että tosiaan haluaisin vaan nyrkkeillä. Plussaa olisi se, että paikallinen seura pitää myös asumassani kaupunginosassa reenejä eli matka olisi lyhyt, mutta vuosimaksu peruskursseineen lähentelesi 400 eukkoa. Toki matkakustannuksissa säästyisi sitten pitkä centti.

Vaikea on päättää, mutta onhan tässä vielä kuukausi aikaa peruskursseihin.

Vapaaottelu, nyrkkeily tai kickboxing. Siinä vaihtoehdot, eniten ehkä kiinnostaisi nyrkkeily (käyn tällä hetkellä kuntonyrkkeilyssä), mutta kun tota ikää on jo kohta 26 niin ehkei nyrkkeilyseurat niin mielellään ottaisi tämän ikäistä kaveria, josta ei enää voi sitä huippukaveria tulla.

Pah. Kyllä useimmat seurat ottavat vanhemmankin treenaajan mukaan, vaikka mitään kilpailumenestystä on turha odottaa. Menet vain norkoilemaan lähimmän seuran salilla kun heillä on treenit ja kysäiset lupaa hypätä mukaan. Heillä tuskin on mitään peruskursseja, vaan osallistuminen käy mukaan hyppäämällä.

Mitä tehdä? olen aloittamassa syksyllä uutta lajia, mielelläni harjoittelisin kahta kerrallaan (judo ja bjj/hokutoryu) mutta aikaa ei löydy tarpeeksi. Tarkoituksena olisi saada kunto kovaksi ja myöskin mahdollisesti pohjaa vapaaottelulle tulevaisuudessa, mikä on valintani?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs sille sit voi jollei kerran aikaa löydy? Miksi sä vasta tulevaisuudessa menet vapaaotteluun? Nyt vaan sinne jo:)

Yhdelle löytyy, kahdelle ei. ;)

Kaikki nuo kiinnostavat kovasti mutta yksi pitäisi valita..vaparin haluaisin aloittaa vasta myöhemmin kun olisi pohjalla jokin vääntölaji (ja kunto helvetisti parempi, bjj:tä näytti olevan 3x viikossa)
En tiedä onko tässä mitään järkeä mutta näillä fiiliksillä. :)

Olen 15 vuotias ja aattelin syksyllä aloittaa Brassi Ju-Jutsun, asun Helsingissä. Onko missään ikäisilleni omaa peruskurssia vai pitääkö mennä suoraan ikäisteni normitreeneihin? Tiedän että GB:ssä ja Takadossa on junnuryhmiä, mutta GB:ssä alkavat ja neljältä joten en usko että ehdin menemään sinne. Onko Takadossa hyvää opetusta, ja kannattaako siellä aloittaa ?

-Kiitos.

Yhdelle löytyy, kahdelle ei. ;)

Kaikki nuo kiinnostavat kovasti mutta yksi pitäisi valita..vaparin haluaisin aloittaa vasta myöhemmin kun olisi pohjalla jokin vääntölaji (ja kunto helvetisti parempi, bjj:tä näytti olevan 3x viikossa)
En tiedä onko tässä mitään järkeä mutta näillä fiiliksillä. :)

Turha noin on ajatella. Jos MMA kiinnostaa, niin aloitat sen heti, kyllä sielläkin mattoa opetetaan reilusti ja vielä suoraan lajiin sopivammin. Koita vaikka sen lisäksi ehtiä myös mahdollisimman usein treenamaan BJJ:tä. Kyllä sekin auttaa, että ihan vain 1-2 kertaa viikossa käyt vaparitreenien päälle. Ja kunto paranee treenatessa (vetele vaikka muiden treenien päälle jotain intervallitreenejä jos tuntuu että puhtia riittää).

Olen 15 vuotias ja aattelin syksyllä aloittaa Brassi Ju-Jutsun, asun Helsingissä. Onko missään ikäisilleni omaa peruskurssia vai pitääkö mennä suoraan ikäisteni normitreeneihin? Tiedän että GB:ssä ja Takadossa on junnuryhmiä, mutta GB:ssä alkavat ja neljältä joten en usko että ehdin menemään sinne. Onko Takadossa hyvää opetusta, ja kannattaako siellä aloittaa ?

-Kiitos.

Takado on oikein laadukas seura, sinne vain :) Treenejäkin on vaikka kuinka paljon. Kannattaa pitää mielessä, että monissa seuroissa saa käydä useammissakin treeneissä kokeilemassa ennen kuin täytyy maksaa mitään.

Jess, kiitos. :)
Sitä vielä että onko tuolla paljonki sparria ?

Kannattaa ihan vaan mennä sinne treeneihin ja kysellä noista. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että normaaleissa treeneissä (ei alkeiskurssi) on suhteellisen paljon sparria treenin loppupuolella (alkulämmittely -> tekniikka -> sparri). Luulisin, että alkeiskursseillakin on kyllä vääntöä ainakin loppupuolella. "Turhaahan" se on, jos peruspositiot ja -lukot eivät ole millään tavalla hallussa, joten tuskin ihan alkeiskurssin alussa ainakaan on :)

Sunnuntaisinhan (?) Takadossa on myös vapaat harjoitukset, joissa ymmärtääkseni on periaatteessa mahdollista sparrata kahden tunnin aikana suurinpiirtein niin paljon kuin haluaa.

Voisko joku kertoa mikä laji sopisi mulle parhaiten,lajissa pitäs olla potkuja,lyöntejä,torjuntoja ja myös mahdollisesti heittoja ja irroittautumisia.Olisi myös hyvä jos ois mahdollisuus kisata ja sparrata ja mitään meditaatiota ym. juttuja ei kiitos.Ja oon 15 vuotta ja asun Oulussa.:)

Voisko joku kertoa mikä laji sopisi mulle parhaiten,lajissa pitäs olla potkuja,lyöntejä,torjuntoja ja myös mahdollisesti heittoja ja irroittautumisia.Olisi myös hyvä jos ois mahdollisuus kisata ja sparrata ja mitään meditaatiota ym. juttuja ei kiitos.Ja oon 15 vuotta ja asun Oulussa.:)

Thaiboxing kuulostais sulle sopivalta.

Seuraava peruskurssi alkaa syyskuussa Oulussa, jos en ihan väärin muista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom