Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itselläkin olisi palava halu taas syksyn tullessa alkaa treenaamaan. Laji vain on hieman hakusessa, mutta onneksi asun suht isossa kaupungissa (Turku), jossa vaihtoehtoja on. Viimeksi harrastelin vuoden verran Hokytoryu Ju-Jutsua, mutta mielenkiinto alkoi laskea lajia kohtaan, koska se tuntui olevan liikaa pikkunättiä kikkailua, ja kontaktia oli mielestäni liian vähän. Opittuja taitoja ei päässyt treeneissä testaamaan käytännössä, ja sparria oli liian vähän. Haluaisin nimittäin lajin, jossa tämä toteutuisi, ja jossa olisi enemmän vääntämistä. Vaihtoehtoja on mielessäni oikeastaan kolme:

- Judo
- BJJ
- Sport Sambo

Mitkä ovat kyseisten lajien hyvät ja huonot puolet kannaltani. Tarkoitus olisi siis kehittää kuntoa, itsepuolustustaitoja ja päästä treeneissä mahdollisimman paljon kokeilemaan opittua sparraamalla. Olen lukenut että Judossa menisi myös ensimmäinen vuosi ukemien opetteluun (kärjistäen siis), pitääkö tämä paikkansa? Entä tuleeko jollekkin mieleen jotain muuta lajia, joka saattaisi olla hyvä vaihtoehto?

Itselläkin olisi palava halu taas syksyn tullessa alkaa treenaamaan. Laji vain on hieman hakusessa, mutta onneksi asun suht isossa kaupungissa (Turku), jossa vaihtoehtoja on. Viimeksi harrastelin vuoden verran Hokytoryu Ju-Jutsua, mutta mielenkiinto alkoi laskea lajia kohtaan, koska se tuntui olevan liikaa pikkunättiä kikkailua, ja kontaktia oli mielestäni liian vähän. Opittuja taitoja ei päässyt treeneissä testaamaan käytännössä, ja sparria oli liian vähän. Haluaisin nimittäin lajin, jossa tämä toteutuisi, ja jossa olisi enemmän vääntämistä. Vaihtoehtoja on mielessäni oikeastaan kolme:

- Judo
- BJJ
- Sport Sambo

Mitkä ovat kyseisten lajien hyvät ja huonot puolet kannaltani. Tarkoitus olisi siis kehittää kuntoa, itsepuolustustaitoja ja päästä treeneissä mahdollisimman paljon kokeilemaan opittua sparraamalla. Olen lukenut että Judossa menisi myös ensimmäinen vuosi ukemien opetteluun (kärjistäen siis), pitääkö tämä paikkansa? Entä tuleeko jollekkin mieleen jotain muuta lajia, joka saattaisi olla hyvä vaihtoehto?

Mikset kokeilisi thai nyrkkeilyä? Se on aika suoraviivaista turpaan vetämistä ja ainakin omassa seurassa sparraamaan pääsee joka reeneissä. Sulla on varmaan jonkin näköset pohjatkin jo pystyotteluun olemassa joten pääset aika nopeasti sisään lajiin. Turussa vissiin on suomen parhaita MT salejakin vielä.

Kaikki painilajit on enempi tai vähempi :pano:
Tosimiehet vääntää pystyssä!

Terve olen juuri aloittanut thainyrkkeilyn peruskurssin ja treenit on olleet melko rankkoja ( joka on todella hyvä), Mutta yksi asia minua häiritsee, kun treenit on vaan 2x viikossa Ma ja LA ...

Intoa riittäisi, vaikka kuinka käydä 4x viikossa..

Olen ajatellut aloittaa jonkun toisenkin kamppailulajin, eli harrastaisin 2 lajia samaan aikaan..

Vai onko se järkevää, kun vasta thain aloittanut ja mikä olisi hyvä laji thainyrkkeilyn rinnalle? =P

Mikset kokeilisi thai nyrkkeilyä? Se on aika suoraviivaista turpaan vetämistä ja ainakin omassa seurassa sparraamaan pääsee joka reeneissä. Sulla on varmaan jonkin näköset pohjatkin jo pystyotteluun olemassa joten pääset aika nopeasti sisään lajiin. Turussa vissiin on suomen parhaita MT salejakin vielä.

Kaikki painilajit on enempi tai vähempi :pano:
Tosimiehet vääntää pystyssä!

En ole itse niin kovinkaan innostunut noista pystylajeista ja lyömisestä/potkimisesta. Olen harrastanut painia joskus kakarana muutaman vuoden ajan, ja jotenkin noi vääntämiset tuntuu enemmän omalta jutulta. Lisäksi kun kokoa löytyy ihan kivasti, ja enemmän voimaa kuin nopeutta, niin se lienee enemmän etuna juuri vääntämisessä kuin jossain thainyrkkeilyssä. Ja thainyrkkeilijät ovat usein aika kuivassa kunnossa, mitä ei itsestäni (184cm/100+kg) kovin helpolla esille saa, mutta matossa siitä ei haittaa taas ole.

Tume2:lle varmaan FFG on se paras paikka aloittaa treenaus.

Jukk3r1: Älä aloita toista lajia thainyrkkeilyn oheen. Sekoitat vain itsesi, kun et vielä hallitse kumpaakaan, etkä tiedä miten pitäisi tehdä missäkin. Kysy valmentajaltasi ohjeita thainyrkkeilyä tukevaan oheisharjoitteluun. Voi myös olla mahdollista erikseen pyytämällä päästä jollekin sparrivuorolle, vapaavuorolle tms. jo peruskurssin aikana, mikäli asennetta riittää. Jos et saa kontaktia valmentajaasi, tasavauhtinen lenkkeily 2 kertaa viikossa 40 minuuttia kerrallaan on ainakin varma ja tehokas tapa parantaa thainyrkkeilykykyjään.

Mielestäni on parempi olla keskinkertainen edes jossain kuin paska kaikessa.

Mikä laji tahtois sopia parhaiten itsepuolustukseen tositilanteessa? Muutama uhkaava tilanne tullut esille, kun näin iltasaikaan kaupungilla pyörinyt. Esimerkiksi ulkona nakkikioskilla jos joku humalainen tulee aukomaan/ei muuten pääse karkuun tilanteet. Saisi mieluiten olla iskuja, potkuja, lukkoja ja kipu/tainnutuspiste opettelua. Ikää löytyy 18 vuotta ja kilpailu muotoa en halua harrastaa. Kuulostaa ikävältä tuo "sparraus", että turpiin kehässä tulee vaikka tuskin niin käy ellei mahtailijaa vastaan ottele? HKI alueella asun joten minne kannattaisi mennä kysymään?

Hapkido voisi olla/ muay thai.

Itse tietämättömänä harrastaisin muay thaita JA hapkidoa jos olisi mahdollisuus.

Mikä laji tahtois sopia parhaiten itsepuolustukseen tositilanteessa? Muutama uhkaava tilanne tullut esille, kun näin iltasaikaan kaupungilla pyörinyt. Esimerkiksi ulkona nakkikioskilla jos joku humalainen tulee aukomaan/ei muuten pääse karkuun tilanteet. Saisi mieluiten olla iskuja, potkuja, lukkoja ja kipu/tainnutuspiste opettelua. Ikää löytyy 18 vuotta ja kilpailu muotoa en halua harrastaa. Kuulostaa ikävältä tuo "sparraus", että turpiin kehässä tulee vaikka tuskin niin käy ellei mahtailijaa vastaan ottele? HKI alueella asun joten minne kannattaisi mennä kysymään?

Defendoa moni suosittelee tilanteeseesi.

http://www.primefighters.fi/
ja
http://www.hmac.fi/

tarjoilevat lajia stadissa.

Tässä toki oon lukenut lähes koko threadin läpi. Mutta vieläkään en keksinyt mikä olisi minun juttuni? Osaako joku tosimies kertoa mikä sopisi tälläiselle 172cm/100kg miehen jöllikälle? Peruskuntoa on, jonkin verran. Tässä salilla käynnin sivussa polttelis jonkin sortin taistelulaji. Ikää löytyy niinkin "paljon" kuin 19 vuotta, ja kahdeskymmenes tulee täyteen lokakuussa.

Aikidoa sekä kendoa käyty peruskurssi. Ne oli kivoja, mutta ei ihan mun juttuani. Luulen.

Kiinnostaisi lähinnä:
* Jonkin sortin mattohärvääminen.
* Sparraus / kilpailu olisi jees.
* Myös ehkä pystytaistelua, tavallaan aseellinen taistelu ois ehkä kiva.

Eli etsin pitkälti monipuolista lajia, mutta mikään korealaisten kahden metrin potkut ja tuulimylly-kummallisuudet ei kiinnosta. Enemmänkin nivellukko ja vienti maahan kuulostaa mun jutulta :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
YoVissy: -Pistä kuukeli soimaan ja etsi Dog Brothersin pätkiä. Niissä on juuri haluamaasi, eli nimen omaan jonnin sortin mattohärväys on mukana, sparraillaan ja ilmeisesti kilpaillaankin ja mukana löytyy tuota tavallaan aseellista taisteluakin. Todennäköisesti et välttämättä löydä aktiivista seuraa lähialueeltasi, mutta ei muuta kuin vermelettä päälle ja kaverin kanssa hutkimaan. Siitä se lähtee, tai sitten ei... :D

"Kiinnostaisi lähinnä:
* Jonkin sortin mattohärvääminen.
* Sparraus / kilpailu olisi jees.
* Myös ehkä pystytaistelua, tavallaan aseellinen taistelu ois ehkä kiva."

Tämä on varmaankin monen mielestä täysin tyhmä kysymys, mutta kaipaisin vinkkejä sellaisista kamppailulajiseuroista pk-seudulla, joissa olisi vahva (tai ainakin jonkinlainen) naisedustus. Itseäni eniten kiinnostavat lajit ovat potkunyrkkeily ja krav maga, mutta tärkeintä siis olisi löytää paikka, jossa voisi treenata tuntematta itseään ihan friikiksi kun on ainoa nainen paikalla. Kamppailulajitaustaa mulla on jo muutaman vuoden ajalta, mutta aina se on jäänyt juuri siihen, että vaikka kuinka itselleen hokee, ettei sukupuolella ole väliä, niin ainoana naisena on jotenkin kiusallista treenata kaikkien valtavien karpaasien keskellä, kun en saa ystävättäriäkään mukaan näihin harrastuksiin. Minkäs teet, kun on komplekseja.

Opetetaanko siellä potkunyrkkeilyä vai krav magaa?

Ei opeteta kumpaakaan, vaan thainyrkkeilyä. Itse ymmärsin viestistä, että ykkösvaihtoehdot ovat potkunyrkkeily ja krav maga, mutta muitakaan lajeja ei olisi suljettu pois vaihtoehdoista.

Tämä on varmaankin monen mielestä täysin tyhmä kysymys, mutta kaipaisin vinkkejä sellaisista kamppailulajiseuroista pk-seudulla, joissa olisi vahva (tai ainakin jonkinlainen) naisedustus. Itseäni eniten kiinnostavat lajit ovat potkunyrkkeily ja krav maga, mutta tärkeintä siis olisi löytää paikka, jossa voisi treenata tuntematta itseään ihan friikiksi kun on ainoa nainen paikalla...

Kaipaisin vähän kokemuksia tuosta TJJK seurasta tampereella. Erityisesti kiinnostaa Hokutoryu Ju-Jutsu. Olen nyt harrastanut 4 vuotta thainyrkkeilyä ja alkoi kiinnostamaan Hokutoryu juuri sen takia koska se on niin monipuolinen.

Onko Tampereella TJJK seurassa asiansa osaavat valmentajat? Onhan treenit rankkoja? Olen thai nyrkkeilyssä tottunut siihen että treeneistä lähdetään aina kotiin hyvin väsyneenä ja kaikkensa antaneena. Onko tässä lajissa paljon sparria? Kuinka paljon suunnilleen on pysty harjoittelua ja kuinka paljon "painia"?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom