Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä on varmaankin monen mielestä täysin tyhmä kysymys, mutta kaipaisin vinkkejä sellaisista kamppailulajiseuroista pk-seudulla, joissa olisi vahva (tai ainakin jonkinlainen) naisedustus. Itseäni eniten kiinnostavat lajit ovat potkunyrkkeily ja krav maga, mutta tärkeintä siis olisi löytää paikka, jossa voisi treenata tuntematta itseään ihan friikiksi kun on ainoa nainen paikalla. Kamppailulajitaustaa mulla on jo muutaman vuoden ajalta, mutta aina se on jäänyt juuri siihen, että vaikka kuinka itselleen hokee, ettei sukupuolella ole väliä, niin ainoana naisena on jotenkin kiusallista treenata kaikkien valtavien karpaasien keskellä, kun en saa ystävättäriäkään mukaan näihin harrastuksiin. Minkäs teet, kun on komplekseja.

tuolla ainakin on mukana kivasti hameväkeä. Hyvä valmennus kaiken kukkuraksi. http://www.kamppailukeskus.net/

helevetti että on kivaa hommaa tuo bjj. Olen aikoinani tai shin munia sekä taekwondoa harrastanut, mutta kyllä tuo bjj -sparraaminen on niin mukavaa touhua ettei mittään rajaa! koukussa - niin koukussa.

Combat Academyn salilla (Hki) potkiksessa noin 50/50 naisia ja miehiä. Jatkokurssilla naisia hieman vähemmän. Naiset on aina tervetulleita ;)

Tietääkö kukaan onko Helsingin Vuosaaressa, tai lähialueilla, mahdollisuus käydä lyömässä nyrkkeilysäkkiä jossakin? Aktiivinen kamppailuharrastaminen on olosuhteiden pakosta jäänyt, mutta välillä olisi kiva naputtaa nyrkkeilysäkkiä jumppamielessä. Kerrostaloasuntoon ei säkkiä mitenkään järkevästi saa, eikä Vuosaaren urheilutalolla ainakaan säkkejä ole.

Tietääkö kukaan onko Helsingin Vuosaaressa, tai lähialueilla, mahdollisuus käydä lyömässä nyrkkeilysäkkiä jossakin? Aktiivinen kamppailuharrastaminen on olosuhteiden pakosta jäänyt, mutta välillä olisi kiva naputtaa nyrkkeilysäkkiä jumppamielessä. Kerrostaloasuntoon ei säkkiä mitenkään järkevästi saa, eikä Vuosaaren urheilutalolla ainakaan säkkejä ole.

Herttoniemessä
http://sporttikuja.fi/

Tässä toki oon lukenut lähes koko threadin läpi. Mutta vieläkään en keksinyt mikä olisi minun juttuni? Osaako joku tosimies kertoa mikä sopisi tälläiselle 172cm/100kg miehen jöllikälle? Peruskuntoa on, jonkin verran. Tässä salilla käynnin sivussa polttelis jonkin sortin taistelulaji. Ikää löytyy niinkin "paljon" kuin 19 vuotta, ja kahdeskymmenes tulee täyteen lokakuussa.

Aikidoa sekä kendoa käyty peruskurssi. Ne oli kivoja, mutta ei ihan mun juttuani. Luulen.

Kiinnostaisi lähinnä:
* Jonkin sortin mattohärvääminen.
* Sparraus / kilpailu olisi jees.
* Myös ehkä pystytaistelua, tavallaan aseellinen taistelu ois ehkä kiva.

Eli etsin pitkälti monipuolista lajia, mutta mikään korealaisten kahden metrin potkut ja tuulimylly-kummallisuudet ei kiinnosta. Enemmänkin nivellukko ja vienti maahan kuulostaa mun jutulta :D

Melkeimpä ehdottaisin judoa noilla specseillä. Löytyy näyttävät ja tehokkaat alasviennit. Löytyy mattohärväämistä ( kyynärlukot ja kuristukset) pystyottelukin joo mutta ei mätkimistarkoituksella. Judon etu painiin on tuo mattohärvääminen ja mlnipuolisemmat heitot pukujen takia. Etu taas bjj:hin on tuo pystyosaaminen ( tokii bjj monipuolisempaa matossa) tuntuu vielä noi judokat yleensä olevan tuommoisia patukoita :)

E: ja sparriahan judossa ainakin otetaan joka reeneissä

Tarkotus ois alottaa mahollisesti ens syksynä joku kamppailu laji. Oon pieni ja ihan kai hyvässä kunnossa. Kiinostas lähinna ninjamainen ja nopeutta vaativa laji. Sellanen kiva lisä tässä taustalla, et pitäs olla sellanen et sillä ei saa ihmisille kovinkaan suurta vahinkoa aikaan. Ihan siksi että olen sitä tyyppiä joka suuttuessaan sekoaa totaalisesti. Et joku itsehillinnän kehitys siinä sivussa ois jees. Nii ja ikää on 19, jos se mitään merkkaa.

Mikä ois sopiva laji?

Tarkotus ois alottaa mahollisesti ens syksynä joku kamppailu laji. Oon pieni ja ihan kai hyvässä kunnossa. Kiinostas lähinna ninjamainen ja nopeutta vaativa laji. Sellanen kiva lisä tässä taustalla, et pitäs olla sellanen et sillä ei saa ihmisille kovinkaan suurta vahinkoa aikaan. Ihan siksi että olen sitä tyyppiä joka suuttuessaan sekoaa totaalisesti. Et joku itsehillinnän kehitys siinä sivussa ois jees. Nii ja ikää on 19, jos se mitään merkkaa.

Mikä ois sopiva laji?
Kaipaatko lajilta pystyottelua, lukkoja, painia, heittoja vai mitä? Entä tulisiko lajin olla kamppailu-urheilua mahdollisuuksilla kisailuun, itsepuolustuslaji, perinteisempi kamppailulaji jne? Myös asuinpaikkasi olisi hyvä tietää, koska kaikkia lajeja ei luonnollisesti ole joka paikassa saatavilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaipaatko lajilta pystyottelua, lukkoja, painia, heittoja vai mitä? Entä tulisiko lajin olla kamppailu-urheilua mahdollisuuksilla kisailuun, itsepuolustuslaji, perinteisempi kamppailulaji jne? Myös asuinpaikkasi olisi hyvä tietää, koska kaikkia lajeja ei luonnollisesti ole joka paikassa saatavilla.

Mieluusti pystyottelua, kilpailumahdollisuuksia ei tarvi olla. Perinteisempi kamppailulaji miellyttäs eniten. Asustan oulussa.

Nyt tuli viimein käytyä treenaamassa. Hyvä paikka kaikinpuolin, hyvä nyrkkeilysali, kuntosalikin näytti ihan hyvältä, saunakin löytyy ja mukava henkilökunta. Hinnatkin kohdallaan.

Itsepuolustuslaji missä sais olla erilaisia hallintaotteita, alasvientejä, sidontoja, lukkoja, yleistä mattopainimista ja sitten vielä nyrkkeily ja potku tekniikoita. Onkohan tämmöstä porista saatavilla?

Itsepuolustuslaji missä sais olla erilaisia hallintaotteita, alasvientejä, sidontoja, lukkoja, yleistä mattopainimista ja sitten vielä nyrkkeily ja potku tekniikoita. Onkohan tämmöstä porista saatavilla?

Hokutoryu ju-jutsu täyttää nuo toiveet varsin hyvin. Porissa taisi ainakin viime vuonna toimintaa olla. Porilaiset ym. tietäjät kertonevat asiasta tarkemmin..

Mieluusti pystyottelua, kilpailumahdollisuuksia ei tarvi olla. Perinteisempi kamppailulaji miellyttäs eniten. Asustan oulussa.

Hokutoryu ju-jutsua on hehkutettukin muutamaan otteeseen ja hehkutan nyt vielä itsekin. :) nasta ja realistinen laji. itse harrastan samaa lajia Oulussa ja en ole mitään muutakuin tyytyväinen. melkein kokoaika ollaan pystyssä (harvoinpa tuossa painitaan) ja kilpailusta ei edes puhuta. vyökokeissa tulee eteen käsittääkseni myöhemmin ottelua.

ps. samalla seuramaksulla pääsee harrastamaan BJJ:täkin samassa seurassa. :)

eräs seuran ohjaaja sanoikin tuossa aikaisemmin näin... "Teistä tulee kamppailutaidon kymmenottelijoita"

http://www.oulunjujutsu.com/

Sin Moo Hapkido

Onko ihanaa? mimmosista osa-alueista treenit koostuu? onko sparria? onko kovin fyysistä? salilla kun tulee ahkerasti käytyä, niin ei tarttes paljoo lihaskuntoa kohottavaa olla.

Osittain osuvaakin tietoa, mutta muutamassa menee metsään.

Judo ei järin hyvä? Sehän on yksi fyysisimmistä lajeista, josta on tullut tekijämiehiä myös vapaaotteluun. Maailman suosituin budo-laji kuitenkin. Ei sovi kovaa kontaktia pelkääville.
mitä kovaa kontaktia? Nim. Judoka

Laitetaas tänne huvikseen.

Ite kävin viime vuoden alussa kokeilemassa krav magaa peruskurssin verran. Ihan ok, mutta ite haluan oikeeta kontaktia ja sparrausta.

Meinasin mennä kickboxingiin, mutta potkiminen ei nyt niin paljon kiinnosta. Joten nyt aloitin nyrkkeilyn ja heti tuntuu omalta lajilta, ihan kuntotasolla mennään, mutta todella mukavaa. Hikeä valuu treenaissä ihan tajuton määrä. Suosittelen kaikille! Itelläni on tarkoitus kehittyä kyseisessä lajissa ajan kanssa hyväksi nyrkkeilijäksi.

Laitetaas tänne huvikseen.

Ite kävin viime vuoden alussa kokeilemassa krav magaa peruskurssin verran. Ihan ok, mutta ite haluan oikeeta kontaktia ja sparrausta.

Meinasin mennä kickboxingiin, mutta potkiminen ei nyt niin paljon kiinnosta. Joten nyt aloitin nyrkkeilyn ja heti tuntuu omalta lajilta, ihan kuntotasolla mennään, mutta todella mukavaa. Hikeä valuu treenaissä ihan tajuton määrä. Suosittelen kaikille! Itelläni on tarkoitus kehittyä kyseisessä lajissa ajan kanssa hyväksi nyrkkeilijäksi.

Tuo minua aina ihmetyttää kun sanotaan ettei krav magassa sparrata, meillä ainakin sparrataan myös ihan "perinteisesti" eli lyöntejä, potkuja ja kontakti on myös kovaa, ei sitä peruskurssilla vielä ollut mutta se alkoi juuri sen peruskurssin jälkeen

Suositut

Back
Ylös Bottom