Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Terveterve, ensimmäistä tänne rustailen ja mietteet ois seuraavat:
Kamppailulaji himottas alottaa, mut vähä vaatimuksiiki ois.
Monipuoline sais olla, sääret mulla ei kestä yhtää potkuja, aivan totaalisen herkät kolhuille (12vuoden fudis urasta varmaa johtuen), tottuuko sääret koviinki iskuihi ajan myötä?
Vaparissa joskus kun tuli ensimmäine potku torjuttua nii varmaa 15min meni ennen ku pysty taas seistä ontumatta.
-Make
tottuuko sääret koviinki iskuihi ajan myötä?
Ajan myötä rasittuessaan sääri rustoutuu, eli luun päälle kasvaa rustokerros joka suojaa itse luuta iskuilta. Tällöin iskut eivät satukaan yhtään niin paljon kuin alussa.miten noiden säärien kestävyyttä voi ite harjottaa? Lampputolppia yöllä potkimalla ja muuten vaa rääkkäämällä?
Itse harrastajana suosittelen. Tietysti vähän samantyylinen vaihtoehto olisi kickboxing, jossa ei sitten käytetä kyynerpäitä, polvia, ei saa ottaa jalasta kiinni eikä ryhtyä pystypainiin. Itse kuitenkin koen että mitä enemmän vapautta sen parempi. Sääntöeroja on jonkin verran jonka takia ne pienetkin tyylierot korostuvat sitten kilpailuissa (erilainen pisteidenlasku johtaa erilaiseen tekniikkaan ja harjoitteluun). Molemmat ovat kuitenkin hyviä vaihtoehtoja, molempia harrastavana pidän kuitenkin thainyrkkeilyä ykköslajina ja potkunyrkkeilyä treenailen vain siinä sivussa. ;)Thaiboxing on mietityttäny ja sen tyylin lajit. Polvi potkut, kyynerpää lyönnit, pienet pysty painit sun muut maistuis.
Rankat treenit ja veren maku suussa treenie jälkee sopii loistavasti.
Oon jo pitkään miettinyt aloittaa jonkun vääntölajin Tampereella. Haussa olisi joku hieman paininomainen laji, jossa oppisi toimivia tekniikoita, saisi sparrata ja jossa turha näytösmeininki ja kärrynpyörät jäisivät minimiin. Lihaskuntopuolen hoitaisin mieluiten kuntosalilla. Olen miettinyt lähinnä judoa sekä bjj/lukkopainia, mutta en tiedä kumpi soveltuisi paremmin. Huvittaisi kuitenkin jonkun verran sitä pystypainiakin oppia, että jääkö se sitten bjj-puolella vähäiseksi? Periaatteessa nuo gi-touhut ei kyllä hirveästi nappaa, joten sen kannalta tuo lukkopaini voisi olla paras. En tiedä kuitenkaan onko esim. TJJK:lla hirveästi puvuttomia treenejä aloittelijoille. Koulun seurassa judon harrastaminen olisi todella edullista. Ikää kun on jo parikymmentä niin ei siinä enää mihinkään kisahommiin varmaan ole asiaa, mutta eipä se ole tavoitteenakaan.
Joo no tuolla vanhuuskommentilla tarkoitin lähinnä judoa. Lukkopaini ehkä kiinnostaisi eniten, mutta en ainakaan TJJK:n sivuilta löytänyt lukkopainista juuri mitään mainintaa. Pitää varmaan soittaa joku päivä ja kysellä vähän harrastetaanko siellä pelkkiä pukuhommia. Sitten pitäisi vielä valita judon ja bjj:n väliltä, en nyt ainakaan aluksi viitsi molempia ja tuskin lähitulevaisuudessakaan aika riittää kuin yhteen kamppailulajiin. Kumpikohan noista olisi aloittajaystävällisempi?
Joo no tuolla vanhuuskommentilla tarkoitin lähinnä judoa. Lukkopaini ehkä kiinnostaisi eniten, mutta en ainakaan TJJK:n sivuilta löytänyt lukkopainista juuri mitään mainintaa. Pitää varmaan soittaa joku päivä ja kysellä vähän harrastetaanko siellä pelkkiä pukuhommia. Sitten pitäisi vielä valita judon ja bjj:n väliltä, en nyt ainakaan aluksi viitsi molempia ja tuskin lähitulevaisuudessakaan aika riittää kuin yhteen kamppailulajiin. Kumpikohan noista olisi aloittajaystävällisempi?
Eiköhän sitä kisaamista rajoita enemmänkin kotimaisen kilpailutoiminnan puute kuin ikä.
Kun sieltä sivuilta selaat niitä treeniaikoja, niin sw = submission wrestling = lukkopaini. Yleensä myös vähän joka paikassa alkeiskurssi on kokonaan lukkopainia, kun ihmisillä ei ole pukuja vielä.