Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jaa?

Jotenkin on jäänyt sellainen käsitys, ettei käytännössä kukaan aloita esim judoa tai kreikkalais-roomalaista painia enää parikymppisenä vaan itseni ikäisillä harrastajilla on treenivuosia takana jo vähintään vuosikymmenen luokkaa. Eli vaikka löytäisi jonkun aikuisten peruskurssin, niin yleisiin harjoituksiin piakkoin siirtyessä treeneissä ei ole itselle mitään muuta virkaa kuin olla heittopussina ja muitten varottavana. Toisaalta taas tietyissä lajeissa kuten BJJ, Krav Maga, Hokutoryu jne. on myös (paljonkin) aikuisena aloittaneita, joten tasapäistä treenikaveria löytyy.

Miksi ihmeessä se ikä on missään lajissa este? Minusta ei miksikään. Tuo on vaan tyypillinen ajattelutapa, että "olen jo liian vanha ja muut ikäiset ovat jo paljon kokeneempia, eihän sinne nyt kehtaa muitten varottavaksi mennä". Roskikseen tuommoset ja reeneihin vaan... Ja varmasti löytyy oman tasoisia painijoita ja jos ei löydy, niin hyvähän se on kokeneempien kanssa painia, siinähän oppii. Kukaan ei ole seppä syntyessään ja jokainen on aloittanut joskus, oli se sitten jo äidin maidossa tai kolmikymppisenä.

BJJ:ssä viihdytään vaakasessa kylläkin. Matossa nujuamista...

Ääripäästä on hyvä mennä ääripäähän... kokeneempi minun viestissä ei tarkoittanut heti sitä huippu kilpailijaa... mutta empä minä sitten jaksa olla kannustava... ehkä tosiaan sitten 21-vuotiaana on liian myöhäistä alkaa harrastamaan noita... joo-o...

Ei kreikkalais-roomalaista painia "harrasteta" pl. kuntopainitoiminta, joka on aika minimaalista. Se on kilpaurheilua ja kaikki aikuiset ja myöhäisteini-ikäiset painijat ovat tavoitteellisesti harjoittelevia urheilijoita. Vähän sama kuin se, ettei kukaan ala harrastamaan seiväshyppyä 21-vuotiaana kuntoilumielessä.

Useimmissa muissa kamppailulajeissa voi kyllä vielä aloittaa vaikka kansainvälisen tason kilpauran 21-vuotiaana, mutta ei painissa.

Eli oon 15 vuotias poika ja aikomuksena aloittaa syksynä taas kamppailulaji. Harrastin 2,5 vuotta judoa, mutta se ei enää kiinosta. Nyt tekisi mieli aloittaa kuntonyrkkeily tai potkunyrkkeily Tikkurilassa. Kumpaa suosittelette minulle 176(?)cm pitkälle ja n.83kg painoiselle pojalle kuntosalin lisäksi?

Eli oon 15 vuotias poika ja aikomuksena aloittaa syksynä taas kamppailulaji. Harrastin 2,5 vuotta judoa, mutta se ei enää kiinosta. Nyt tekisi mieli aloittaa kuntonyrkkeily tai potkunyrkkeily Tikkurilassa. Kumpaa suosittelette minulle 176(?)cm pitkälle ja n.83kg painoiselle pojalle kuntosalin lisäksi?
Noh, jos haluat lyödä päitä ja potkia niin ota potkunyrkkeily ja jos haluat lyödä vain säkkiä, ota kuntonyrkkeily. Vähän paha sanoa noiden tietojen perusteella mikä kellekin sopii.

Joo tuo kamppailukeskuksen kickboxingi vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Eikai siellä toisia potkita sen kummemmin? Meinaa haluaisin vain harjoitella ja parantaa itsepuolustus kykyjä, en aivovammaa.

Joo tuo kamppailukeskuksen kickboxingi vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Eikai siellä toisia potkita sen kummemmin? Meinaa haluaisin vain harjoitella ja parantaa itsepuolustus kykyjä, en aivovammaa.

No jos harrastaa potkunyrkkeilyä, niin ei ole varmaan mikään yllätys että siellä myös potkitaan? Ja kun kyseessä on ihan oikea kamppailulaji, niin silloin potkitaan myös ihan eläviä ihmisiä? Tietysti kaikessa huomioidaan harjoittelijoiden taso ja mitään elokuvista tuttua aivonpalasten lentelyä ei ole luvassa.

En ole potkunyrkkeilyä pahemmin harrastanut, mutta semmoinen kuva minulla lajista on, että sparraaminen tapahtuu treeneissä melko kevyesti ja täyden voiman iskut säästellään sitten kisoihin. Vähän niinkuin lukkopainissakaan ei kaverin niveliä väännetä räjähtävästi ja täydellä voimalla treeneissä sparratessa, vaan varotaan aiheuttamasta loukkaantumisia ja tehdään liikkeet rauhallisesti. Ei kai kenelläkään ole intoa ottaa mitään knockout-luokan iskuja leukaan viitenä päivänä viikossa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsehän olen elämäni kovimmat selkäsaunat saanut juuri Vantaan miehiltä sekä sparrissa että ottelussa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että siellä hakattaisiin aloittelevalta juniorilta pää irti, koska se on sekä järjetöntä että vaarallista. Ko. salilla treenejä oikeasti osataan vetää niin että ne ovat sekä hauskoja, tehokkaita että turvallisia. Jos taitojen kartuttua haluaa ottaa kovempaakin sparria, niin se ei jää ainakaan siitä kiinni, ettei löytyisi riittävän hyviä sparrikavereita.

Se on sitten eri asia, miten hyvin potkunyrkkeily (saati kuntonyrkkeily) sopii itsepuolustustaitojen kasvattamiseen. Kyllähän ne sinä kehittyvät kun oppii lyömään ja potkimaan, mutta ei siellä treeneissä mitään sellaista opeteta, että mitä tehdä, jos toinen lyö puukolla tms. Samalla salilla treenataan kyllä sitten myös Krav Magaa, joka on tuohon tarkoitettu laji.

Krav maga tai defendo, judokin toimii itsepuolustuslajina, mutta jos se ei enää kiinnosta niin se ei kai ole vaihtoehto

Kuntonyrkkeilystä?

Minkä takia kuntonyrkkeily olisi hyvä harrastus?

Poistaako kuntonyrkkeily stressin?

Auttaako poistamaan istumatyössä aiheutuvia lihasjännityksiä hartioista?

Käykö ihan kunnon kuntoilusta eli tuleeko tunneilla hiki?

Oppiiko lyömään ihan kunnolla?

Onko suosittua myös miesten keskuudessa?

Toimiiko kuntonyrkkeily katutilanteissa nakkikitkoilla ja taksijonoissa?

Semmoista vielä, että

että mikä olisi hyvä seura Helsingissä harrastaa kuntonyrkkeilyä? Olisiko se Boxing talli vai mikä?

Ei vaadi suuria rahallisia satsauksia, on hyvä kuntoilumuoto ja parantaa silmä-käsi -koordinaatiota. Noin ekana tulee mieleen

Se voi poistaa sitä. Nyrkkeilysäkin mätkiminen auttaa purkamaan paineita ja vitutusta, kuten kaikenlainen liikunta. Lisäksi seurassa kun harrastaa niin sosiaalinen kanssakäynti on mahdollista, sekin on vissiin omiaan lievittämään työ-/koulu-/mitäliestressiä. Toki se voi lisätäkin sitä, mutta niin voi myös tieto appelsiinien viljelyn torjunta-ainekäytöstä.

Uskoisin että siitä on hyötyä tuohonkin vaivaan, käsillä kun tulee tehtyä kuntonyrkkeilyssä muutakin kuin hakattua näppistä.

Kyllä, jos asennoituu niin. Tekemällä asiat kunnolla ja oikeilla tehoilla saa kyllä hien virtaamaan.

Tekniikkaa käydään kyllä läpi, eli ihan oikeat lyönnit opetetaan. Tämä jo siksi, että nyrkkeilysäkkien mätkiminen voi satuttaa kädet pahastikin jos lyö väärin ja kovaa.

Paha sanoa mitään, kävin itse mätkimässä nelisen kuukautta kun lopetin judon. Oli siellä jokunen mies, mutta työikäisiä naisia oli noin puolet. Tämä siis vain yksi suhteellisen lyhytaikainen kokemus.

En tiedä mitä haet tällä. Kuntonyrkkeily on kuntoilu-urheilua, ei siis tappelutavoitteista. Toki ne lyönnit toimivat ihan oikeastikin, mutta säkkien hakkaamisesta on pitkä tie itsensä tehokkaaseen puolustamiseen nyrkein.

Stadin seuroista en tiedä mitään.

Brasilialainen jujutsu tai Defendo täyttävät vaatimuksesi kuntonyrkkeilyä paremmin.

itse olen 27 vuotias ja tekisi mieli aloittaa vapaaottelu? onko tavallaan liian myöhäistä? olisi niin kiva pääästä vääntämään ja siinä samalla potkiakkin mutta onko siellä vain nuoria pojankloppeja joilla jalka nousee vaikka mihin?

itse olen 27 vuotias ja tekisi mieli aloittaa vapaaottelu? onko tavallaan liian myöhäistä? olisi niin kiva pääästä vääntämään ja siinä samalla potkiakkin mutta onko siellä vain nuoria pojankloppeja joilla jalka nousee vaikka mihin?

Eikai se harrastukseksi ole myöhäistä aloittaa mutta jos kilpailemaan meinaan ilmaan mitään kamppailulaji taustaa mutuilisin että on liian myöhäistä.

Höpö höpö. Ei ole myöhäistä aloittaa, edes kilpailut mielessä. Eikä edes kannata miettiä, että toiset ois jossain edellä kun on muuta pohjaa ym., kyllä siellä jokainen alkeiskurssilla nyhjyää ihan samat asiat läpi joka tapauksessa.

Minä aloitin potkunyrkkeilyn 27-vuotiaana ja 33-vuotiaana voitin suomenmestaruuden. Vapaaottelussa on lisäksi huomattavasti helpompaa aloittaa kilpaileminen, koska aloittelevia ottelijoita ja siksi myös sopivia ottelupareja on paljon enemmän.

Ero unelmien ja saavutusten välillä on tahto! Tietysti siinäkin on rajansa. Minä en tule koskaan ottelemaan arvokisoissa, etkä sinä missään UFC:ssä tai edes Fight Festivalin päämatsissa, mutta ammattilaisotteluihin vapaaottelussa on mahdollista vielä yltää, jos pääset hyvään valmennukseen ja treenaat todella paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom