Laitteita kotiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jonkeli
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo eli jouluks pitäs saada joitain sali"laitteita" kotiin.

Ajattelin 2*20kg säädettävät käsipainot ja sitten jonkinlainen säädettävä penkki jolla vois tehä esim. normi penaa käsipainoilla ja sitten vatsoja, 40 asteen kulmassa. Onko tämmöistä olemassa kohtuu hintaisena?

Mitäs käsipainoja suosittelette? Ei taida olla 20kg isompia? Voimapyörää ajattelin kans.

Mitä muita "laitteita" suosittelisitte?

jonkeli sanoi:
Joo eli jouluks pitäs saada joitain sali"laitteita" kotiin.

Ajattelin 2*20kg säädettävät käsipainot ja sitten jonkinlainen säädettävä penkki jolla vois tehä esim. normi penaa käsipainoilla ja sitten vatsoja, 40 asteen kulmassa. Onko tämmöistä olemassa kohtuu hintaisena?

Mitäs käsipainoja suosittelette? Ei taida olla 20kg isompia? Voimapyörää ajattelin kans.

Mitä muita "laitteita" suosittelisitte?
Ite suosittelisin, että alkuun hommaisit vaikka noi käsipainot ja irtonaisen penkin, siis ei penkkiä ja penkkipunnerrustelineitä vaan irrallisen penkin (säädettävällä vinopenkillä). Tätä on sitten helppo laajentaa aikanaan powerrackillä ja levytanko & painosetillä. Siinä pystyykin jo tekemään kaikki tärkeimmät perusliikkeet.

rahkanaama sanoi:
Ite suosittelisin, että alkuun hommaisit vaikka noi käsipainot ja irtonaisen penkin, siis ei penkkiä ja penkkipunnerrustelineitä vaan irrallisen penkin (säädettävällä vinopenkillä). Tätä on sitten helppo laajentaa aikanaan powerrackillä ja levytanko & painosetillä. Siinä pystyykin jo tekemään kaikki tärkeimmät perusliikkeet.

Tulee helvetin kalliiksi. Kannattaisi tosiaan hommata vain salikortti niin pääsee huomattavasti halvemmalla. Oulussa kuntien järjestämiin saleihin maksaa 25 euroa kuukausikortti.

Doggoned sanoi:
Tulee helvetin kalliiksi. Kannattaisi tosiaan hommata vain salikortti niin pääsee huomattavasti halvemmalla. Oulussa kuntien järjestämiin saleihin maksaa 25 euroa kuukausikortti.
No jos ei ilmais saleja lasketa, niin vaikka toi 25€kk/12 x 10vuodessa tuleekin maksamaan jo 3000€. Puolella tosta saa jo aika hyvät setit kotiin. :)

rahkanaama sanoi:
No jos ei ilmais saleja lasketa, niin vaikka toi 25€kk/12 x 10vuodessa tuleekin maksamaan jo 3000€. Puolella tosta saa jo aika hyvät setit kotiin. :)

Äijä ownas mut:lol2:
Ei sitä kuitenkaan tule ajatelleeksi tuota hintaa pitkällä tähtäimellä, mutta sitten taas tuommoisen summan kerralla maksaminen tekee pahaa;)

z_mg_yk_3000.jpg

Minä ostin tuommosen ja sarjan painoja sekä käsipainot. Tuolla olen pystynyt treenaamaan tuolla kolmijakoisella, jonka otin tuolta threadista. Makoisn käytetystä 750 euroa. Uutena ois varmaan maksanut painoineen ja tankoineen reilusti päälle tonnin.

Doggoned sanoi:
Ei sitä kuitenkaan tule ajatelleeksi tuota hintaa pitkällä tähtäimellä, mutta sitten taas tuommoisen summan kerralla maksaminen tekee pahaa;)
:)

Katoin wrangelta, mitä semmonen hyvä setti tulis maksamaan, niin se olis siinä 1000e paikkeilla.

penkki/vinopenkki 215
powerrack 352
Tanko+ 140kg painoja 295
2x25kg käsipainot 119
-------------------------
981€

Eli tuolla 25€/kk salimaksun hinnalla, 3.5 vuoden jälkeen hankinta on maksanut ittesä takasin. :rolleyes:

Mmm. mulla on kyllä salikortti ollu viimesen vuoden ja käyn salilla kolme kertaa viikossa.

Mut ajattelin että välipäivinäkin voisi jotain hyödyllistä tehdä :) En oo hakemassa mitään kunnon 1000kg painavaa laitetta vaan peruskamppeet jolla voi jotain haukkareita ja kevyesti rintalihaksia.

rahkanaama sanoi:
:)

Katoin wrangelta, mitä semmonen hyvä setti tulis maksamaan, niin se olis siinä 1000e paikkeilla.

penkki/vinopenkki 215
powerrack 352
Tanko+ 140kg painoja 295
2x25kg käsipainot 119
-------------------------
981€

Eli tuolla 25€/kk salimaksun hinnalla, 3.5 vuoden jälkeen hankinta on maksanut ittesä takasin. :rolleyes:

140kg levytanko sarjoja irtoo noin 160€.
2x15kg käsipainoja saa alle 70€ (jos nyt noin pienillä mitään tekee, mutta voihan noihin sitten etsiä lisää kiekkoja.)

Kannattaa kysellä käytettyjä vermeitä tutuilta, itse sain kaverilta vanhan kyykkytelineen ja irtopenkin, jonka saa vinopenkiksi. Sitä enne hommailin 2x25kg säädettävät kässärit ja leuan vetotangon.

Alku vuodesta sattui vielä hyvä tarjous 170kg levytanko sarjaan, joten nyt on valmis pikku sali kotona. Romujen hinnat on tullu jo suunilleen säästettyä salimaksuissa ja toki pois myymällä pääsee komiasti plussalle.

Ajan säästö on tietty kans hyvä puoli eikä tarvii polkee talvi pakkasessa pyörällä salille. Tilaa tietty vievät jonkin verran, mutta kässärit ja kiekot sujahtaa sängyn alle piiloon. Kyykkytelineenkin saa purettua noin 5 minuuttiin, jos on tarvetta saada se pieneen tilaan ja pois silmistä. Iso plussa on ettei tarvii laitteisin jonottaa ja eivät ole muiden oksennuksessa :D. Iso miinus on, että tulee helposti kaveripiirin kummajainen, kun kertoo punttailevansa kotona
:lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jonkeli sanoi:
Mmm. mulla on kyllä salikortti ollu viimesen vuoden ja käyn salilla kolme kertaa viikossa.

Mut ajattelin että välipäivinäkin voisi jotain hyödyllistä tehdä :) En oo hakemassa mitään kunnon 1000kg painavaa laitetta vaan peruskamppeet jolla voi jotain haukkareita ja kevyesti rintalihaksia.

Vai pitäis välipäivinä treenata penkkiä ja habaa :worship:
Eikös se sitten ois sama kammeta sinne salille, jos sulla kerran kortti on.

Välipäivät välipäivinä ja treenipäivät treenipäivinä.

Kostaja sanoi:
140kg levytanko sarjoja irtoo noin 160€.
2x15kg käsipainoja saa alle 70€ (jos nyt noin pienillä mitään tekee, mutta voihan noihin sitten etsiä lisää kiekkoja.)

Kannattaa kysellä käytettyjä vermeitä tutuilta, itse sain kaverilta vanhan kyykkytelineen ja irtopenkin, jonka saa vinopenkiksi. Sitä enne hommailin 2x25kg säädettävät kässärit ja leuan vetotangon.

Alku vuodesta sattui vielä hyvä tarjous 170kg levytanko sarjaan, joten nyt on valmis pikku sali kotona. Romujen hinnat on tullu jo suunilleen säästettyä salimaksuissa ja toki pois myymällä pääsee komiasti plussalle.
Ihan totta, noi wrangen painot on hintalaatusuhteeltaan surkeita. Keskisellähän ne kauppas 140kg levytankosatsia muistaakseni puolet halvemmalla kuin wrange, en sano tarkkaa hintaa kun en muista.

Oon näistä aina lätissy ennenkin, eli omat painot ja vermeet on ite rakennettu. Kaikki on painot on saatu (450kg?) suunnilleen romuraudan hinnalla ~35-40cnt/kilo. Työtähän se vähän teettää, mutta mikäpä siinä.

Esimerkiksi käsipainoja kannattaa rakennella ite. Tallissa on 2x7kg, 2x14kg 2x28kg ja pari säädettäviä. Esim tolle 2x28kg tuli hintaa reilu pari kymppiä ja vajaa tunti töitä.

Mitä tuohon tallissa treenaamiseen tulee, niin onhan se mukavaa kun voi soittaa sitä musiikkia mistä tykkää. Lisäksi ei tarvi kattoa kelloa, voi mennä vaikka yöllä treenaamaan... kesäsin tulee joskus näin tehtyäkin. :D

Huonoja puolia on ainoastaan se, että kovimmilla pakkasilla tallin lämpötila on jossain 0-asteen tuntumassa. Siihenkin tottuu aika nopeasti. :rolleyes:

edit: tärkein syy, halvempaa. :)

tota mä en oo koskaan ymmärtäny.. miks sen välipäivän/lepopäivän nimi ei sit voi olla kans treenipäivä jos sitä pitää silloinki jotain tehdä.. prkl..

Tosiaan unohtu, että jotkuthan osaa rakentaa noita vermeitä. :rolleyes: (Itse en osaa)

Luulis kavereista, tutuista tai sukulaisista edes jonkun niitä suostuvan tekemäänkin. Ammattikouluillakin näitä vissiin tehdään eikä pitäs hirveesti hintaa tulla. Näin tulee kohtuu halvaksi toimiva kotisali joka kestää isältä pojalle.

Jostain vain piirrustukset ja eikun ukki hitsaamaan.

Itse reenailen kaksion makuuhuoneessa kuudennessa kerroksessa. Mave päivinä vähä jännittää tuleeko alakerran naapuri auttamaan. Tämän olen kuitenkin saanut ratkaistua huolellisella negatiivisellä ja ohuilla tyynyillä painojen alla.

Ei ole muuten tullut naapuri valittamaan, vaikka on talossa valitettu siitä kuinka kävellään kantapäillä.

Kostaja sanoi:
Itse reenailen kaksion makuuhuoneessa kuudennessa kerroksessa. Mave päivinä vähä jännittää tuleeko alakerran naapuri auttamaan. Tämän olen kuitenkin saanut ratkaistua huolellisella negatiivisellä ja ohuilla tyynyillä painojen alla.

Ei ole muuten tullut naapuri valittamaan, vaikka on talossa valitettu siitä kuinka kävellään kantapäillä.
Paljonkos sulla on niitä painoja siellä makkarissa?Olen joskus tota miettiny että mikähän se raja on että ukko menee mave-treeneissä lattiasta läpi:hyper:

Onneks tankoon ei saa kuin 170kg, makkarissa romua yhteensä noin 230 kiloo. Itsekkin olen miettinyt, että kuinka paljon kärsii lisää rautaa ottaa kotia. Pitää vissiin soittaa jonnekkin rakennusvirastoon, miten betonilattia kestää, jos tekee sarjaa 250 kilolla mavessa. Kunnon rytkäytys alas ja hyvä harmooninen tahti, nii mä hajotan koko talon :D

No juu tohon on vielä niin pitkä matka, että ei ole naapureilla hätää. ;)

Kopriainen sanoi:
Vai pitäis välipäivinä treenata penkkiä ja habaa :worship:
Eikös se sitten ois sama kammeta sinne salille, jos sulla kerran kortti on.

Välipäivät välipäivinä ja treenipäivät treenipäivinä.

Ei se ihan sama ole.. salille menee noin 45min ruuhkaaikoina. Ja tarkotin lähinnä sitä että ottaisin neljännen "sali"päivän mukaan minkä kumminkin toteuttaisin kotona.

jonkeli sanoi:
Ei se ihan sama ole.. salille menee noin 45min ruuhkaaikoina. Ja tarkotin lähinnä sitä että ottaisin neljännen "sali"päivän mukaan minkä kumminkin toteuttaisin kotona.

Juu, hyvä täsmennys. Tosiaanki tuo ruuhkassa ja ehkä joukkoliikenteellä salille meno ja paluu ottaa aina oman aikansa joten ei varmaan huvita joka päivä.

Itellä onneks salille matkaa vain kolme kilsaa, toimiva auto ja parkkipaikka maksuton. Pikkukaupungissa ku asustelen.

Onhan mullaki autotallissa säädettävä penkki ja 17,5 kg käsipainot, mutta eipä noilla oo paljon tullu puhkuttua. Lähinnä sillon ku salikortti ei oo ollu voimassa oon jonkun vipari-habatreenin siellä ottanu.

perkele, sata viestiä täynnä, kaikkeen sitä aikaansa tulee tuhrattua ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom