Lainaus eräältä foorumilta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ka1 sanoi:
1 vs 1 tilanteessa voi olla ihan ok viedä tappelu mattoon, jos tietää olevansa hyvä painija tai jos on vain fyysisesti kookkampi kuin toinen.

IP tilanteessa pitää välttää maahan joutumista kaikin keinoin.

Ite vien mattoon, koska olen kevyempi kuin vastustaja. Yritän alimmaiseksi, koska päällimmäisenä maksimivoima jää omaan massaan eli 80 kiloon. Alimmaisena otan vastustajan joko pihteihin tai yritän kuristusta. Jos saan polven vielä väliin, pystyn pitämään yli 100 kiloisen helposti tarpeeksi kaukana, jotta saan ite ilmaa.

Mutta totta, IP-tilanteissa ei ikuna maahan. Porukalla on outo taipumus potkia palloon kaikkia pakan alimmaisia, vaikka eivät mitenkään kuuluisu ko. rähinään.

Mahdottoman hedelmätöntä toi keskustelu lajien hyödyllisyydestä katukäyttöön.

Itsekkin lopetin tkd:n siitä syystä kun alkoi pänniä viikottain opetella jotain itsepuolustusvääntöä. Maassataistelua nyt olisi vähän voinut olla enemmän ton sijasta.

Harrastukset harrastuksina.

Minen ymmärrä miten nää samat asiat jaksetaan vääntää yhä uudestaan ja uudestaan. Eikö se oo jo nähty ettei tuosta itsepuolustuslajit vs kamppailu-urheilu väännöstä tule yhtään mitään.

Rauhaa ja rakkautta.

-Ronin- sanoi:
Minen ymmärrä miten nää samat asiat jaksetaan vääntää yhä uudestaan ja uudestaan. Eikö se oo jo nähty ettei tuosta itsepuolustuslajit vs kamppailu-urheilu väännöstä tule yhtään mitään.

Rauhaa ja rakkautta.

Tässä on kyllä paljon asiaa.
Ja vaikka näitä juttuja väännetään täällä kyllästymiseen asti niin se tosiasia on silti se, että jokainen tosielämän tilanne on erilainen. Joistain selviää puhumalla, joistain ei millään ja sitten on kaikkea mahdollista siitä välistä. Eli järki mukana ja nöyrä asenne niin hyvä tulee :)

Eiköhän kaikki kasvateta pitkä tukka, poimitaan kukkia kedolla ilman vaatteita, poltetaan vähän jointtia.. ja lauletaan vaikka Dylanin vanhoja zipaleita. Love and peace.. :)

Hassua että täällä on kaikki niitä viisaita, jotka eivät mene haastamaan riitaa kenenkään kanssa jonkun arveluttavan päähänpiston vuoksi.
En nyt oikein saanut suoraa vastausta siihen, onko taekwondo tai karate hyvä harrastus jos tahtoo pärjätä jotain puukolla huitovaa vaahtosuuta vastaan.
Keskustelu meni vähän pois raiteiltaan. Ei pahalla, mutta tässä ollaan nyt vähän poikettu itse aiheesta puhumalla bodauksen hyödystä itsepuollustuksessa, mattopainin yleisyydestä, keinoista välttää tilanne ja muusta asiallisesta, joskin aiheeseen kuulumattomasta aineistosta.
Mä ainakin petyin kovasti kun luin ettei taekwondosta ole niin paljon hyötyä kuin sen aloittaessani kuvittelin.

Avv sanoi:
En nyt oikein saanut suoraa vastausta siihen, onko taekwondo tai karate hyvä harrastus
Ovat kumpainenkin oikein hyviä harrastuksia :thumbs:

jos tahtoo pärjätä jotain puukolla huitovaa vaahtosuuta vastaan.
Riippuu monesta asiasta, mutta kaikkein eniten susta itsestä. Mä ostaisin aseen, joskin silloin joutuisin miettimään isommalla aseella huitovaa vaahtosuuta.

Mä ainakin petyin kovasti kun luin ettei taekwondosta ole niin paljon hyötyä kuin sen aloittaessani kuvittelin.
On siitä hyötyä vaikka mihin. Taekwondoa harrastamalla tulee paremmaksi taekwondoilijaksi, se on varma. Soveltavuuskyky riippuu taas susta.

training_day sanoi:
Ja vaikka näitä juttuja väännetään täällä kyllästymiseen asti niin se tosiasia on silti se, että jokainen tosielämän tilanne on erilainen. Joistain selviää puhumalla, joistain ei millään ja sitten on kaikkea mahdollista siitä välistä. Eli järki mukana ja nöyrä asenne niin hyvä tulee :)

Voitais kaikkien kesken sopia et tästä lähtien aina kun tulee näitä kamppailulajien väittelythredejä niin niihin vastataan tällä training_dayn quotella. Tossa ollaan ns. asian ytimessä.

paskahousu sanoi:
Kyllä, mutta pointtina oli kuitenkin se, että juuri ne jotka jotain harrastavat joutuvat useammin näihin "itsepuolustus" keisseihin kuin nämä pitsinnyplääjät.

Nyt osallistuin perkele itsekkin kinasteluun.

Mulla on takana judoa 8-vuotiaasta asti. Eli kohta 20-vuotta. Kertaakaan en ole joutunut tappeluun.

Ne on itsestä yllättävän paljon kiinni ne ip-tilanteiden syntymiset.

Aika pirun hyvä esimerkki mun mielestä siitä että melkeen (toki ei 100% kaikista) kaikista tilanteista selviää jos pitää pään kylmänä! Kesällä istuttiin kaverin kanssa ihan kokista juodessa ja kaverin bändiä kuuntelemassa terassilla. Toki siellä oli sitte jotkut synttäribileet ja kännistä porukkaa. Sitte joku känniääliö rupes lääppimään mun siskoa eikä uskonu ku se käski sen suksia... Joten kaveri kävi hakemassa siskon meidän pöytään. Ja tämähän oli niin törkee temppu sen mielestä jnejnejne... Joten eiköhän se eka tullu siihen karjumaan. Istuttiin molemmat ihan rauhallisesti yritettiin selittää jotaan sille. Kohta sillä oli joku 5kaveria siinä takana valmiina ottamaan matsia. Mut me nyt oltiin yhteisymmärryksessä siitä että pysytään rauhallisina mitä ikinä tapahtuis. Siinä ne karju mitä kerkes ja se eka jätkä seiso nyrkkipystyssä kaverin vieressä (me istuttiin molemmat edelleen). Se ku ne tajus että ei me ruveta tappelee ni ne vielä yritti saada mietä syttymään lyömällä kaveria litsarilla poskelle... ei mitään! Siinä vaiheessa tän sankarin kaverit rupes lähtemään... eihän se ollukkaan hauskaa ku ei tullu tappeluu. Ja sitte se seiso siinä yksin ja rupes kattelemaan kavereitten perään. Yks kaks se oli kadonnu jonnekki.

Tässä vaan esimerkki siitä kuinka ainakin mun mielestä ihan vaan ku ottaa iisisti ni säästyy monelta tilanteelta. Jos näyttää pelkäävänsä tai suuttuvansa ni sehän vaan antaa lisäkipinää jollekki känniääliölle!

Ja mitä tossa aikasemmin oli juttua hihattomista. Ni en mä kyllä tajua miks hihattomia tai kireitä t-paitoja sais käyttää. Minkä takia naiset käyttää paljastavia toppeja ja minihameita? Ainaki mä käytän kireitä paitoja diskossa sen takia että sais jotaan raahattua kotiinki! Paremmat tsäänssit mulla on saada naisia vähissä vaatteissa ku toppatakissa! Ja kyllä, jotaan ääliöitä tulee urputtaa jotaan siitä että luulenko että olen kovajätkä ja yrittää saada kinaa aikaan. Jos tommosiin ei reagoi, ni ei kyllä ole koskaan mitään tappeluitakaan syntyny.

Niihin tappeluihin ku olen joutunu ni en voi syyttää ketään muuta ku itteäni. Aina syy on ollu siinä että nuorena ei ole tajunnu pitää suutansa kiinni! Ku tämän taitaa ni välttyy pirun hyvin snägärimatseilta!
Toistan vielä sen että tietty joltain tilanteilta ei voi mitenkään välttyä, mutta aika pitkälti pystyy!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pecman sanoi:
muut täyskontaktilajit ovat hyvää harjoitusta, kuten myös krav maga ja hokutoryu-jujutsu fiksusti treenattuna.
!

Hmm... Miten hokutoryu ju-jutsua treenataan fiksusti?

Kiitos hyvästä vastauksesta jo etukäteen... ;)

Voitaisiinko tälle osiolle perustaa palavereista tuttua BULLSHIT-bingoa muistuttava NINJA-bingo? Pelin henki olisi siis se, että jos etukäteen sovitusta 5x5 sanan taulukosta onnistuu muodostamaan suoran threadista lainatuilla sanoilla, saa huutaa "NINJA" ja voittaa palkinnon.
Omia ehdotuksiani mahdollisiksi bingosanoiksi olisivat ainakin: nakkikioski, pesäpallomaila, 110m aidat, pystyottelija, maahanviennin jälkeen kaverit, 200 kiloa penkkaava bodari, verbaalijudo ja omasta asenteesta.
Ja jotta kukaan ei vedä hernettä nenään, niin otetaan tuosta omasta postauksesta mukaan sana "tappelu".

:lol2:

whiteboy sanoi:

Treenataan säännöllisesti ja jos erillisiä matsitreenejä on niin erityisesti niissä kannattaa käydä ja pyrkiä valitsemaan sopivan haastava vääntökumppani. Tekniikoita harjoitellessa niihin kannattaa suhtautua terveellä kritiikillä ja funtsia toimisiko ne tosipaikan tullen. On ihan piristävää tehdä treeneissä jotain hienompiakin juttuja vaihtelun vuoksi, mutta kuitenkin päässä tulisi olla selkeä ja yksinkertainen toimintamalli pahan paikan varalle. Eli parempi osata yksi asia hyvin kuin kymmenen huonosti.

Joo, rauhallisuus on valttia.. tosta kireet paidat tai vaikka yläkroppa paljaana jutusta sanoisin että eihän siinä mitään. Mutta huvittavia on ne kaverit jotka yrittää koko ajan pitää vaikkapa käsiä jotenkin jännittyneen näköisinä tai on "ranskanleivät kainalossa".. ja sitten pää pyörii sen näköisenä että "huomaako joku mun haban". Se vain on joskus niin läpinäkyvän koomista. Tämä ei tietenkään koskenut sua Benu :)

veijo esso sanoi:
huvittavia on ne kaverit jotka yrittää koko ajan pitää vaikkapa käsiä jotenkin jännittyneen näköisinä

Se vain on joskus niin läpinäkyvän koomista. Tämä ei tietenkään koskenut sua Benu :)

Pakko lisätä tohon vielä se, että sitä omaa haukkaa vilkuillaan ite koko ajan, että onko se tarpeeksi juntattu jotain vasten, että se ees vähän näyttäs isommalta. Ei ihme että helposti herneen nenuunsa vetävät hemmot suorastaan palavat halusta kouluttaa moisia räkänokkia...

Eri asia ne, jotka pitävät hihatonta samoin kuin pitäisivät toppatakkia.

Avv sanoi:
En nyt oikein saanut suoraa vastausta siihen, onko taekwondo tai karate hyvä harrastus jos tahtoo pärjätä jotain puukolla huitovaa vaahtosuuta vastaan.

Vanha sääntö: Seuralla ja opettajalla on enemmän merkitystä kuin lajin nimellä.

-Ronin- sanoi:

Rauhaa ja rakkautta.

:worship: Tässä on asiaa. Otetaan tästä mallia hyvät ihmiset..

/me odottelee strutsia paikalle!

Vai jätetäänkö tämä thread tarkoituksella Ninja-osastolle sellaiseksi "tappelu-threadiksi", jossa jengi voi nahistella lajeista ja kuka on kovin missäkin?! ;-))

whiteboy sanoi:

Hokuttoryaua jutsussa on kuitenkin aikamoista pelleilyä alemmilla vyötasoilla (ei ole muuta kokemusta) joten ehkä jos ottaa järjen käteen ja sensuroi sen maikan turhat lässytykset ja päättelee itse mihin kannattaa panostaa voi oppiakkin jotain. Eli mun käsityksen mukaan se vois olla fiksuakin treenaamista, vaikka en tiedä oliko tämä aluperäisen kirjoittajan ajatuksen pointti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom