Lainaus eräältä foorumilta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mike sanoi:
"vaikka sulla olis kuinka lihaksia, niin ei se auta kun Ken Shamrock tulee kadulla vastaan ja hakkaa sut".
No onhan sillä Shamrockillakin jonkin verran niitä lihaksia ;)

isoh sanoi:
No olisit ollut viikonloppuna vaikka GB-gymillä.
Sieltä matsi:
Tuomas Matilainen, HJJK / Alliance Helsinki vs Anton Kuivanen, GB Helsinki
Voittaja: Kuivanen, tuomariäänin 3-0

Matilainen thaiboxing sm1 silti mattoon mentiin ja kovaa....

Tarkoitin edellämainitulla tosiaan itsepuolustustilannetta.

whiteboy sanoi:
Tekis mieli sanoo :anssi: , mut kai se opettaja ja seura vaikuttaa asiaan, eikä lajin nimi.

Niin, jujutsutsu sinänsä käisittää ok hommaa, mutta hokutourjaa jutsu nyt vaan on vähän hääppöistö menoa...Moni muu jutsuklubi tarjoaa suoraviivaisempaa koulutusta joka on lähempänä vapaaottelua eikä rituaaleihin täydy kiinnittää niin paljoa huomiota.
Mutta tosiaan pakko sanoa että ope vaikuttaa huomattavasti enemmän kuin seura. Tosin hukujutoryaajutsun opet ei ehkä ole parhaimmasta päästä...Ei ainkaan motivoivia.

josku3 sanoi:
Tarkoitin edellämainitulla tosiaan itsepuolustustilannetta.
Siellähän luki "haluasin nähdä miten kova pystyjätkä viedään maihin"
:D :D
Ei mitään itsepuolustuksesta ;)
Mä en tähän keskusteluun muuten puutu.

isoh sanoi:
Siellähän luki "haluasin nähdä miten kova pystyjätkä viedään maihin"
:D :D
Ei mitään itsepuolustuksesta ;)
Mä en tähän keskusteluun muuten puutu.
Se olikin kommentti edellä käytyyn "kaikki katutappelut menee maihin"-läppään.

supersizeme sanoi:
Niin, jujutsutsu sinänsä käisittää ok hommaa, mutta hokutourjaa jutsu nyt vaan on vähän hääppöistö menoa...Moni muu jutsuklubi tarjoaa suoraviivaisempaa koulutusta joka on lähempänä vapaaottelua eikä rituaaleihin täydy kiinnittää niin paljoa huomiota.
Mutta tosiaan pakko sanoa että ope vaikuttaa huomattavasti enemmän kuin seura. Tosin hukujutoryaajutsun opet ei ehkä ole parhaimmasta päästä...Ei ainkaan motivoivia.

No meidän seurasta ainakin löytyy todella motivoivia ja asiansa osaavia opettajia, joiden treeneissä on mukava käydä. Eikä mul ainakaan oo vastaan tullu kuin hyviä opettajia. Jos salietiketin noudattaminen tuntuu mahdottomalta, ni voi voi. Ja sit jos oot vähän aikaa reenannu hokutoryuta ja vastaan on tullu yks huonompi ope, ni se ei ehkä tarkota sitä et kaikki HR-opet ois huonoja.

whiteboy sanoi:
No meidän seurasta ainakin löytyy todella motivoivia ja asiansa osaavia opettajia, joiden treeneissä on mukava käydä. Eikä mul ainakaan oo vastaan tullu kuin hyviä opettajia. Jos salietiketin noudattaminen tuntuu mahdottomalta, ni voi voi. Ja sit jos oot vähän aikaa reenannu hokutoryuta ja vastaan on tullu yks huonompi ope, ni se ei ehkä tarkota sitä et kaikki HR-opet ois huonoja.

hmmm..minkä vyön omaat?
Mielestäni varsinin skieldaan mukaan hokutourjuyaa on Hääppöitstä mnenoa. Moinissa muisa jutsuisa pääsee asiaan jo perus vyömenossa!!!

supersizeme sanoi:
hmmm..minkä vyön omaat?
Mielestäni varsinin skieldaan mukaan hokutourjuyaa on Hääppöitstä mnenoa. Moinissa muisa jutsuisa pääsee asiaan jo perus vyömenossa!!!

Kirjotappa ymmärrettävää tekstiä, niin pääsen vastailemaan. Elikkäs jos lähettäsit ton tekstin suomennoksen. :D :D :D

Joo kiva olisi tietää mitä supersizeme ajaa takaa, itse Hokutorya harrastavana voin sanoa että mielestäni pystysparria ja mattovääntöä on ihan mukavan paljon, en itse ainakaan enempää jaksaisi sparrata ja vääntää mitä meidän seurassa jo nyt tehdään. No mulla on kyllä tosin aika huono kuntokin... :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En itsekkään ymmärtänyt tota viimeistä viestiäni!!! Mun pointti oli kai että jos omaa ainostaan keltaisen vyön niin hokutoruyjutsun treenaus on aika aneemista. Siis ei kunnon vääntöä, heittoja, mattopainia. Joissain muissa pienemmissä seuroisa mustatvyöt ottaa sekaisin matsia keltaisten kanssa ja meno on parempaa...Näin ainakin käsittäisin sen muutaman kerran mukaan jonka olen kaapelihallilla vieraillut.
Mut luulisin että on tosi turhauttavaa tulla treenaa hokuroruyta kun pitää ansaita vähintää oranssivyö että yleensä pääsee kunnolla harhoittelee, jos silloinkaan..Kyllähän nyt bodarin ruumiinrakenteen omaava hemmo vois otella kunnon matsia ilman vyötäkään! No onhan siellä brassijutsu joka kai on astetta mielekkäämpää...

supersizeme sanoi:
Kyllähän nyt bodarin ruumiinrakenteen omaava hemmo vois otella kunnon matsia ilman vyötäkään! No onhan siellä brassijutsu joka kai on astetta mielekkäämpää...

...ja kyllähän bodarin ruumiinrakeenteen omaava hemmo osaa tulla alas sillä 120kg:n massalla niin ettei telo itseään...

...ja kyllähän bodarin ruumiinrakeenteeseen kuuluu myös teräsleuka, jolloin väistöjen ei tarvitse tulla selkärangasta...

...ja kyllähän bodarin ruumiinrakenne kestää lukot paremmin kuin vuosia venytelleen. Senseimme väitti, että suurikokoisiin lihaksiin lukot ovat kivuliaampia. Tuota nyt on vaikea vertailla, mutta olen havainnut 'kuivankesän oravia', joita saa vääntää tosissaan ennen kuin taputtavat.

Vai joku muu jutsun tyylisuunta on mukamas suoraviivaisempaa kuin hokutoryu?? :D No voi jessus.. Ja kyllä mä ainakin pääsin keltavöisenä ottelemaan, heittämään ja vääntämään ihan yllin kyllin ja oranssivöisenä sitäkin enemmän. Mä en ainakaan huomannut missään vaiheessa että hokutoryu olisi aneemista! Jos hokutoryu ei ole vapaaotteluläheinen laji niin sit ei ole mikään. Ja kai se nyt v***u pitää aloitteet ja muutama taso/vyö ansaita ennen ku pääsee tai edes on valmis treenaamaan teknisempiä ja vaativampia tekniikoita. Jo on urpoja nähty! ;)

~Proxi~ sanoi:
Ja kai se nyt v***u pitää aloitteet ja muutama taso/vyö ansaita ennen ku pääsee tai edes on valmis treenaamaan teknisempiä ja vaativampia tekniikoita. ;)

Näin on. Hokutoryun tekniikat ovat sen verran vaarallisia, että vahinkojen välttämiseksi opetellaan ensin ottamaan tälli/kanveesi vastaan. Kyllähän äkkiä heittämään oppii, alastulo on eri asia. Ja heiton reenamisessa ei ole juuri mitään vaaraa, mutta ukena olo on riskaabelia, varsinkin kun heittoa vasta harjoitellaan. Osaamaton sälli kun heittää miten sattuu niin mitä vaan voi tapahtua. Ja kaikki me olemme osaamattomia niin kauan että opettelemme asiat. Sama koskee kehäharjoittelua. Kun se paukapää tuore keltainen on parina ja vasurin koukun torjuntaa reenataan, ei koskaan tiedä saako nyrkin naamaansa oikeasta suorasta. Ja niitä kinttaita kun ei hokussa kovin usein käytetä...

supersizeme sanoi:
En itsekkään ymmärtänyt tota viimeistä viestiäni!!!

Sää olit saavuttanu kielillä puhumisen lahjan. Mä ymmärsin kyllä, kun sä kerroit sujuvalla "Meän kielellä" tilanteesta Jällivaaran Skieldan kylässä, jossa paikallisen HR-seuran hokutorjujan S-blokki petti ja nyrkki tuli nenään. :D

Kyllä superkokoisella aterialla on mun mielestä ihan pointti tossa. Itseänikin aikanaan tympi HR:n käytäntö ryhmitellä väki tiukasti vyöarvojen mukaan. Peruskurssi on tietysti peruskurssi, mutta sen jälkeen tekisi jo hyvää päästä sparraamaan itseään selkeästi parempienkin kanssa.

Mutta kyllä toki 120-kiloisen bodarinkin kannattaa se peruskurssi käydä ensin ihan rauhassa.

sivarinlötkö sanoi:
On ihan tyhmää ettei meillä BJJ peruskurssilla aleta heti heittelemään porukkaa ja sparraamaan pystystä :-(

Jostain luin muistaakseni Juntusen (tai muun BJJ-päällikön) kirjoittamana, että tiukasti brasilialaisen kaavan mukaan vedettynä BJJ:n peruskurssilla pitäis heti ensimmäisellä kerralla heittää 20 kertaa osotogarilla oikealta ja vasemmalta, mutta hän päätti vähän tinkiä tästä. ;) Karsisi varmaan osallistujia ihan kivasti.

Eiköhän tuo ole ihan järkevää, että ei ihan ekoissa treeneissä heitellä olan yli jätkiä kun ei vielä laskeutumiset suju. ;) Judossa on mukavaa kun alussa otetaan pelkästään mattorandoria, niin ei pahemmin pääse tapahtumaan loukkaantumisia... Ellei oteta huomioon viime treeneissä katkennutta solisluuta eräältä harjoittelijalta. :D

Asiaan mitenkään liittymättä.. Sain viime päivystyksessäni paikkailla kännistä painilajien harrastajaa, joka oli onnistunut hankkiutumaan tappeluun kadulla..

Kumpis o pahempi paheiden aiheuttaja, Pakkispaita vs. Hihatonpaita ?

Hihaton pakkispaita :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom