Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lepopäivänä vedän samoihin aikoihin esim. maitorahkan ananaspaloilla, mutta en ennen treeniä kiireessä jaksa rahkaa alkaa vetämään, ja toi hera ei niin paljoa painakkaan mahassa treenin aikana. Lisäksi tuo Green Tea -uute tippuu paremmin heran seassa, maku on sen verran kauhea :D

Ja tosiaan tuo maito, sen karsiminen onnistuu muualta paitsi kouluruoasta. Ku koulusafkasta ei kauheesti meinaa kaloreita eikä proteiinia tulla, niin maidosta saa helposti lisättyä proteiinia ja niitä puuttuvia kaloreita lounaaseen, sen takia pitäisin mielelläni sen siellä :)

siinä on ehkäpä perusideana lyödä kiertoon aminohappoja jolla yritetään vähentää kortisolia ja kataboliaa=lihaskatoa.

Ja tämä toimii ihan tutkimustenkin mukaan. Palautusjuomaa parempi on latausjuoma, tai juoman imeminen treenin aikana. Treenin aikana on hyvä olla aminohappoja kierrossa.

Tarkoitinkin tuolla sitä, että jos edeltävästä ateriasta ei ole mennyt pitkä aika jolloin siellä kierrossa pitäisi olla vielä jotain jäljellä. Vai meinaatteko, että kannattaisi ennen treenejä (n. 1-2h) vedetyn aterian lisäksi vetää vielä latausjuoma?

Koulu sotkee taas kaikki kuviot :D
Olen toooosi laiskalla päällä nyt joten voisiko joku kehitellä semmosen 1700-2000kcal ruokavalion :)

Joo kyllä nyt on alkanut sen verta oma kunto häiritsemään ja peilikuva että pakko rueta tekemään jotain. :D Pituus: 175cm ja Paino: 122kg. Lihasta kyllä on ennestään mutta olisi kiva pitää se myös pudottamisen aikana.
Punttisalille ei pääse vielä muutamaan viikkoon mutta eiköhän aeroobisella päästä sillä aikaa liikkeelle hyvin.

On kyllä tässä jo tullu vedettyä muutama päivä aeroobista, mutta ajatuksena olisi noin 4-5x viikossa 40-60min aerobista meininkiä. Tämän lisäksi lähes 5x viikossa jotain muuta urheilua. Kannattaakohan palautusjuomaa vetää tällee dieetin aikana reenin jälkeen? vai säästetäänkö kaloreissa ja jätetään kokonaan pois ja annetaan luonnostaan ja venyttelyllä palautua?

Vielä pitäisi kehittää 3000kcal ruokavalio joten onko jollain tämän kokoinen dieetti menossa? voisin vähän varastaa ideoita :)

Ja tämä toimii ihan tutkimustenkin mukaan. Palautusjuomaa parempi on latausjuoma, tai juoman imeminen treenin aikana. Treenin aikana on hyvä olla aminohappoja kierrossa.

Näin se taitaa olla. Treenin aikana on parasta vedellä bcaa:ta, ja reilusti sitä. Jos on alipainonen urheilija kyseessä ni imisin viel jonku 20-40g bcaa:n lisäksi jotain hiilarisotkua.

Eli palautusjuoma mieluummin huiviin ennen treeniä tai treenin aikana kuin treenin jälkeen?
Ite oon pyrkiny syömään about 1h ennen treeniä jotain lämmintä ruokaa, mielellään jotain proteiinipitoista ja vetäny palautusjuoman sit treenin jälkeen, ajanee saman asian?

Kannattaakohan palautusjuomaa vetää tällee dieetin aikana reenin jälkeen? vai säästetäänkö kaloreissa ja jätetään kokonaan pois ja annetaan luonnostaan ja venyttelyllä palautua?

Vielä pitäisi kehittää 3000kcal ruokavalio joten onko jollain tämän kokoinen dieetti menossa? voisin vähän varastaa ideoita :)

Palautusjuoman merkitys korostuu entisestään dieetillä ollessa, koska keholla on silloin vajaavainen määrä rakennuspalikoita käytössä, eli todellakin kannattaa = pitää ottaa palautusjuoma! Palautuminen on dieetin aikana muutenkin hidasta, joten jos tuon vielä jättää pois niin voi varmasti sanoa vähille lihoilleen hyvästit ja palautumisen aika vain pitenee.

Noni Juzu maister :) Pidähän hoppua, jono kasvaa tai nighting vois heittää mulle semmosen lowcarbin:dance:

Täällä aloittelijoiden osastolla on valmiita ruokavalioesimerkkejä, joten sieltä voi käydä katselemassa. Sille on oma threadinsa, muistaakseni aloittelijan treeniohjelma/ruokavalioesimerkkejä tai vastaava ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan random-kysymys. Osaisiko joku neuvoa miten voisi korjata ruisleivän kuitulähteenä. Täältä ei ruisleipää saa ja ruisjauhotki on kiven alla. Ohraleipää kyllä saa ja se on varsin hyvää, mutta korvaisiko ohra ruista? Kaikki muu onkin sitten vaan sellaista mössöpaahtoleipää (siis juuri sellaista pehmeetä vehnämössöä) ja kauraa en voi syödä.

Palautusjuoman merkitys korostuu entisestään dieetillä ollessa, koska keholla on silloin vajaavainen määrä rakennuspalikoita käytössä, eli todellakin kannattaa = pitää ottaa palautusjuoma! Palautuminen on dieetin aikana muutenkin hidasta, joten jos tuon vielä jättää pois niin voi varmasti sanoa vähille lihoilleen hyvästit ja palautumisen aika vain pitenee.

Täällä aloittelijoiden osastolla on valmiita ruokavalioesimerkkejä, joten sieltä voi käydä katselemassa. Sille on oma threadinsa, muistaakseni aloittelijan treeniohjelma/ruokavalioesimerkkejä tai vastaava ;)

Sitä vedetty jo sen 4kk joten kyllästyttää vähän :(

Kiitän Juzu tästä. En siis lopeta reenin jälkeen sen vetämistä. Taas yksi tieto pääkoppaan säilöön :) Jos vaikka viikonlopun aikana saisi tuon ruokavalion tehtyä valmiiksi paperille.

sanokaas joku kumpaa dietil kandee treenata lihaksia vai hermotusta ja jos hermotusta millä toistomäärillä ja sarjoilla ja jos lihaksia mihin tyylin toistomäärät sarjat ? vai kandeeko treenata molempia vaik sykleis ????? tämä nyt liittyy olenaisesti diettii ni postasin tännekki....

sanokaas joku kumpaa dietil kandee treenata lihaksia vai hermotusta ja jos hermotusta millä toistomäärillä ja sarjoilla ja jos lihaksia mihin tyylin toistomäärät sarjat ? vai kandeeko treenata molempia vaik sykleis ????? tämä nyt liittyy olenaisesti diettii ni postasin tännekki....

Itse oon ainaki sitä mieltä, et dieetillä on isot romut ja vähemmät toistot parempi vaihtoehto kuin pienemmät romut ja pitemmät sarjat.

kiitos. osaatko vielä sanoa jotain sarja määrää noissa voima hommis 2x6///4x4 jne... :worship:

Itse kun dieettaan, niin käytän juurikin pääsääntöisesti 6 toiston sarjoja 1-jakoisessa ohjelmassa, joka perustuu raskaisiin perusliikkeisiin vapailla painoilla (kyykky, mave, penkki). Mä en tosin oo mikää voiman_ostaja, joten niistä sun kannattaa kysyä joltain joka tietää :)

Itse kun dieettaan, niin käytän juurikin pääsääntöisesti 6 toiston sarjoja 1-jakoisessa ohjelmassa, joka perustuu raskaisiin perusliikkeisiin vapailla painoilla (kyykky, mave, penkki). Mä en tosin oo mikää voiman_ostaja, joten niistä sun kannattaa kysyä joltain joka tietää :)

juu näin teen kiitos :)

RUOKAVALIO ( DIEETTI )

Aamupala - rahka + mysli + ruisleipä (keittokinkkua päälle) + vitamiinit + kalanmaksaöljykapseli

lounas - naudanpaistijauhelihaa(tomaattikastiketta) ja täysjyvämakaroonia 2dl + salaattia +

välipala - rahkapurkki+ vähän mysliä

TREENI

PALAUTUSJUOMA

päivällinen. kuten lounas (tai samat ravintoarvot) + ruisleipä keittokinkulla

iltapala - rahka + 1 kalanmaksaöljykapseli

...............................................................................................................................

3n viikon jälkeen lisää ja vähennä hieman mysliannosta rahkoihin ja makaroonia aterioihin vuorottaisina päivinä

vk.1.... .... vk2 .... ......

vk3.... ...vk4...... ......

vk5.... ...vk6..... ......

vk7.... ....vk8...... ......

vk9.... ....vk10...... .....

Punttis. ma ti ... to pe ... su

juoksulenkit

( vk 1 - 3 .... 2krt )
( vk 4 - 6 .... 3krt )
( vk 7-10 .... 4krt )

Tässä oma dieetti ja tosiaan itselle tulostukseen valmiiks tehty, painoja ei ruoan määrissä ole koska muistan ne suurinpiirtein ulkoa ( suurinpiirtein siksi ettei nyt ole tarkotus saada rasvoja mihinkään 7% vaan johonkin 12% tuntumaan ). jauhelihan oon jakanu 450gramman paketin 3n osaan ja rahkat on ehrmannia ja aina se 250g kerralla... ruokiin menee öljyä paistamiseen ja sipulia ja valkosipulia jauhelihan sekaan...

Itse olen nyt 5 viikkoa menny tällä ja paino tippunu 93sta 87n.. pituutta on 183... aerobisen määrä on semi vähänen koska polvi on leikattu alkuvuodesta ja se ei vieläkään hirveen hyvällä tykkää juoksemisesta.

Tämä täällä ei nyt taas ymmärrä. Elikkä diettaus olisi tarkoitus aloittaa. Lähtöpaino on 78kg ja pituutta on 172cm Esim. jos popsisin 2000kcal päivässä niin selventäkää vaikka ihan matemaattisin lausekkein kuinka lasken tuon 30/40/30 makroravinteiden saanti suosituksen? ja kuinka lasken elintarvikkeista että okei syön tätä nyt tämän verran ja tässä on nyt sen ja sen verran makroravinteita?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom