Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
blobbari sanoi:
Onko esim. pakkiksen kaupassa myytävillä laihdutusta tehostavista kapseleista oikeasti jotain hyötyä? Esim. abb lean stackista. Onko veden nauttimisella merkitystä aineenvaihdunnan kannalta?

On noista hyötyä, mutta yksinään ne ei mitään tee, eli kaikki muut osa-alueet on oltava kunnossa. Nuo stackit on oiva apu kun dieetti etenee ja alkaa rasvanpoltto tökkimään ja treeni ei oikein luista, silloin noista saattaa saada hyvänkin avun dieettiin. Eli ei todellakaan mitään ihmetuotteita, mutta ei mitään humpuukiakaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hieman heräsi kysymyksiä threadia lukiessani. Kun pitkällä dieetillä paino lähtee putoamaan ja on pudonnut jo reilummin, niin pitääkö siinä vaiheessa jo rukata ruokavaliota uudelleen. Eli laskea kalorit ja rasvat sun muut uudelleen?

Miten olisiko omassa ruokavaliossani jotain muutettavaa(mukaillen tehty toisesta threadissa napatusta arc:in tekemästä ruokavaliosta)?
Aamupala:
- Kaurapuuro 30g
- hera80 40 g

Lounas:
- valmis safka (tässä laskettu saarioisten lihamakaronilaatikkona) 400g

Välipala:
- maitorahka 250g

illallinen
- paistijauheliha 300 g
- makaroni 100g

iltapala
- hera 80 40g
- Oliiviöljy 15g

kcal 1970,3 - p144,3g - hh145, 3g - r80,15g

Jos tähän lisään vielä treenipäivinä palkkarin, niin tuleeko onko se liikaa kun päivittäinen kulutus n.2500kcal ja tarkoitus olisi tiputtaa painoa, joka on tällä hetkellä 77kg ja pituutta 167cm.

Treeninä on koko kroppa kerralla-muoto.
-Kyykky / Prässi 2 x
-Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
-Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
-Ylätalja 2 x
-Vinopenkki / Penkki 2x6
-Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x
-ojentajat taljassa 2 x
-Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 2 x
-Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x
(pohkeet puuttuu, mutta ihan syystä(otetaan mukaan juoksuohjelman jälkeen))

Mites aerobinen? Jos lisään aamuaerobisen 30 min kuntopyöraillen(joka päivä) ja 3*viikossa kuntoplussan juoksukuntoa kohottavan ohjelman: kuntoplussan juoksuohjelma

Mä oon ekaa kertaa laihduttamassa, ja tarttisin apua koska oon ihan pihalla näistä jutuista. Eli ennen ei ollu laihdutuksen tarvetta, kävin salilla treenaan vaan käsiä, enkä miettiny yhtään ruokavalioita. eli siis lihasta löytyy ihan mukavasti, vatsalla vaan semmonen ilkee pikku vararengas. ylemmät vatsalihakset näkyy hyvin, alimmat eivät ollenkaan :( pituutta on 177cm ja painoa noin 76kg. laihdutettavaa ei siis ole paljon, mutta kuitenkin. ajattelin, että millä mä pystyn laskemaan esim. kouluruuasta paljon sitä saa syödä, ja muuta tällästä. eli mä oon nyt ihan pihalla, auttakaa :) Niin ja ajattelin tollasen CLA kuurin pitää tän laihdutuksen yhteydessä, että lihakset säilyy ja muutenkin kuulemma auttaa tässä touhussa. niin ja salilla käyn 4 kertaa viikossa, riittääkö tuo vai tarvitaanko lisää? Ja onko tää oikee kaava kertomaan mulle, paljon saan ottaa kaloreita per päivä?---- 22 x omapaino + 500 = ~kokonaiskulutus

aattelin tällästä vaa kysyy et ku on jossai kohis kehoo vähän turhaa fläsää ,mutta ei paljoa. Enkä haluis menettää mitään lihaksiani. Riittääkö näiden n.5kg pudottamiseen aamulenkki säännöllisesti ja kentis jonkunlainen ruokavalioon puuttuminen ?:)

niin mä tosiaan tarvitsisin apua näiden ravintoaineiden laskennan kanssa. miten mä voin tietää että paljon esim. kouluruoassa on niitä kaloreita? ja sitten ihan kotonakin, kun en itse niitä ruokia tee, pitäisi jostain saada tietoon vaikka keskimäärin, paljon joissain ruoka-aineissa on kaloreita?

Niin, ja jos on dieetillä, tarkoittaako se alkoholin, makeisten yms, pois sulkemista kokonaan?

Ja jos joku tietää täällä CLa extra tuotteesta jotain, tarvitsisi tietää pitääkö niitten kanssa käydä kuinka usein salilla, ja pitääkö niitä syödä myös päivinä jolloin punttiksella ei olla?

jiel sanoi:
niin mä tosiaan tarvitsisin apua näiden ravintoaineiden laskennan kanssa. miten mä voin tietää että paljon esim. kouluruoassa on niitä kaloreita? ja sitten ihan kotonakin, kun en itse niitä ruokia tee, pitäisi jostain saada tietoon vaikka keskimäärin, paljon joissain ruoka-aineissa on kaloreita?
Eihän niitä oikein tarkkaan voi tietää. Fineliä voi käyttää apuna arvioimiseen.
jiel sanoi:
Niin, ja jos on dieetillä, tarkoittaako se alkoholin, makeisten yms, pois sulkemista kokonaan?
Itse tietysti päätät kuinka tiukasti haluat dieetin vetää, mutta eihän nuo mitenkään suositeltavia ole. :)

jiel sanoi:

Ja jos joku tietää täällä CLa extra tuotteesta jotain, tarvitsisi tietää pitääkö niitten kanssa käydä kuinka usein salilla, ja pitääkö niitä syödä myös päivinä jolloin punttiksella ei olla?

Huomattavcasti on helppokäyttösempi www.kalorilaskuri.fi sitä käytän itse, ja dietti lähti tammikuun alusta.

kiitos, toi kalorilaskuri vaikuttaa ainakin tosi kätevältä. en kyllä nyt ainakaan ekalla kerralla tajunnut minka kokoisissa annoksissa kysymieni tuotteiden kalorit kone ilmoittaa?

jiel sanoi:
kiitos, toi kalorilaskuri vaikuttaa ainakin tosi kätevältä. en kyllä nyt ainakaan ekalla kerralla tajunnut minka kokoisissa annoksissa kysymieni tuotteiden kalorit kone ilmoittaa?

varmaan 100g kohden

heitänpä nyt tähän kun ei viitti uutta trediä.

Diettailun aloitin joskus 2-3kk sitten, paino tippu 89 -> 85, sitten alko junnaamaan. Joululomalla en käynyt salilla, pari kertaa lenkillä ja tietenkin syömiset ei ollu diettiä lähelläkään. Nyt alkoi taas koulu, en vieläkään ole salille jaksanut lähteä, syömiset tosin vähän paremmassa syynissä kuín joulunaikaan. mutta kummallisinta on että paino on tippunut 82:een, ilman minkään näköistä urheilua. safkaaminen hieman epäsäännöllistä ja protskua aika vähän. Eikai vaan katabolia iskeny ja lähteny 2-3kg lihasta ?

salille sitten ens viikolla

Olen Nytte dietillä ja aattelin kysyä että jos menee vaik heseen nii siellähä on se rapusalaatti jossa aineski hesen sivujen mukaa on alle 170 kcal jos en vääri kattonu..majoneeseja en teitenkää siihi laita mutta pitääköhän tuo paikkansa? tuntuu aika vähältä!

Rane00 sanoi:
Olen Nytte dietillä ja aattelin kysyä että jos menee vaik heseen nii siellähä on se rapusalaatti jossa aineski hesen sivujen mukaa on alle 170 kcal jos en vääri kattonu..majoneeseja en teitenkää siihi laita mutta pitääköhän tuo paikkansa? tuntuu aika vähältä!

Kyllä se varmaan pitää paikkansa. Noi salaatit on muuten ihan ok tavaraa dietillä. Herkutteluruokaa pienillä kaloreilla (kunhan jättää ne majoneesit sinne heseen)

jiel sanoi:
Eiköhän se alkoholi ole syytä jättää kokonaan pois. Alkoholissa on suhteellisen paljon energiaa, mutta sen lisäksi se käsittääkseni myös häiritsee ainakin seuraavan päivän aineenvaihduntaa. Sen vaikutus kertautuu siis tuota kautta. Ei varmaan pari pulloa olutta vielä diettiä tuhoa, mutta kai sitä muutaman kuukauden tipattomana jaksaa elää?

Makeiset ja muut herkut (itselläni kebab+pitsa) ovat mielestäni ihan sallittuja silloin tällöin jos pää vain kestää sen. Joillekin on helpompi vetää diettiä, kun saa kerran viikossa tai kahdessa syödä jotain tuollaista syntisen hyvää ja epäterveellistä. Se voi tehdä aineenvaihdunnallekin ihan hyvää. Toisille, kuten allekirjoittaneelle, taas 100% pidättäyminen herkuista on henkisesti helpompi tapa vetää dietti kunnolla läpi.

Silloin kun ollaan dietillä, niin myös ollaan dietillä. :whip:

Aineenvaihduntaa boostataan ja vannetta pään ympärillä löysätään sitten 1-2 viikon välein syömällä yksi päivä _siististi_ plussakalorien puolelle. Minulla ainakin toimi homma hemmetin hyvin noin tuossa syksyllä.

Dippi sanoi:
Eiköhän se alkoholi ole syytä jättää kokonaan pois. Alkoholissa on suhteellisen paljon energiaa, mutta sen lisäksi se käsittääkseni myös häiritsee ainakin seuraavan päivän aineenvaihduntaa. Sen vaikutus kertautuu siis tuota kautta. Ei varmaan pari pulloa olutta vielä diettiä tuhoa, mutta kai sitä muutaman kuukauden tipattomana jaksaa elää?

On hyvä jättää tai sitten ei. Omalla Rennon Miehen Dietilläni (RMD) joka kuukauteen kuului kännipäivä yhdistettynä - no hei, luonteen tietäen tekee hyvää irroitella toisinaan - aina kuluvan viikon mässypäivään, joka oli yleensä aamuyön kebabbi :D). Eli kuukaudessa oli kolme puhdasta mässypäivää ja yksi kännimässysupertupla. Ei vaikuttanut dramaattisesti painon lopputulokseen tai dietin etenemiseen, kunhan piti muuten homman hallussa. Painoakin on tippunut kymmenen kiloa puolessa vuodessa (88Kg->78Kg).

No lähinnä halusin vaan tietää ton alkoholin vaikutuksen just dieetissä, välillä kun tulee otettua vähän rankemmin, ja kankkus päivänä on vaan pakko syödä ;) ei noitten makeisten/muitten herkkujen kuten pizza yms. ole niin väliä, niitä en syönyt ennen dieettiä muutenkaan. En vaan halunnu luoda käsitystä itestäni, että on pakko mennä ryyppäämään joka viikonloppu. Kuitenkin, aattelin, että oluthan ainakin tekee varmaan aika helposti temput, entä väkevämmät juomat? eihän luulis niitten sisältävän hirveästi kaloreita?

jiel sanoi:
Kuitenkin, aattelin, että oluthan ainakin tekee varmaan aika helposti temput, entä väkevämmät juomat? eihän luulis niitten sisältävän hirveästi kaloreita?
Yksi annos (pullo) III olutta pitää sisällään 133 kcal ja yksi annos (4 cl) viinaa 90 kcal, eli oluessa on noin 1/3 enemmän kaloreita kuin puhtaassa viinassa. Alkoholimäärä niissä on sama.

Jos haluatte tosissanne dieetata, niin alkoholit minimiin. Jos sitä tyyliin kerran kuukaudessa vähän tissuttelee, niin eipä se nyt mitään estä, mutta jokaviikkosilla kännäyksillä saa aika hyvin heittää hyvästit dieetille. Tämä on ihan omasta valinnasta kiinni, että mitä haluaa tehdä.

käytin hakua ja lueskelin tätäki topiccii läpi,mut on niin pitkä etten nyt ihan pilkun tarkallee lukenu:) eli millane treeni ohjelma olis dietille paras?kun tota hst:tä kehutaan dietillä,mutta tarkotus ei oo vetää 2kk diettiä kuitenkaan,niin toimisko 3krt viikossa koko kroppa paremmin kun noi muut 4 ja 2 jakoset ym.?ja siis sitä haen että lihas katoa mahollisimman vähä;) oon 180cm ja painoo n.99kg,tullu vähä bulkkailtuu:D miten sen kulutuksen voi parhaiten laskee?onkohan 2000kcal päiväs mulle niin vähä et katoo kaikki vähäsetki lihakset?:(

Dieetille on yleensä sellainen treeni paras jolla tulee massaakin parhaiten. Dieetillä kun on tarkoitus yrittää säilyttää lihat mahdollisimman hyvin ja sillähän ne säilyy millä on tulleetkin. :)

and1_ sanoi:
käytin hakua ja lueskelin tätäki topiccii läpi,mut on niin pitkä etten nyt ihan pilkun tarkallee lukenu:) eli millane treeni ohjelma olis dietille paras?kun tota hst:tä kehutaan dietillä,mutta tarkotus ei oo vetää 2kk diettiä kuitenkaan,niin toimisko 3krt viikossa koko kroppa paremmin kun noi muut 4 ja 2 jakoset ym.?ja siis sitä haen että lihas katoa mahollisimman vähä;) oon 180cm ja painoo n.99kg,tullu vähä bulkkailtuu:D miten sen kulutuksen voi parhaiten laskee?onkohan 2000kcal päiväs mulle niin vähä et katoo kaikki vähäsetki lihakset?:(

Olen itse ollut dieetillä nyt 1,5 kuukautta ja treenannut 3 kertaa viikossa koko kropan. Tuntuu toimivan hyvin ainakin minulla. Treenipainoja ei ole tarvinnut laskea, päin vastoin ne on nousseetkin, ja kuitenkin elopainoa on lähtenyt n. 4,5 kiloa tähän mennessä.

Kalorilaskuria käytän itse sekä ruokapäiväkirjana, että kulutuksen laskemiseen. Suosittelen. http://www.kalorilaskuri.fi/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom